מוקד מידרג: 1-700-707-233

מסנן חול לבריכה

אם הבריכה שלכם מלאה בחול ולכלוכים – זה או שמשתוללת סופת חול, או שמסנן החול בבריכה הפסיק לעבוד. מסנן חול לבריכה או בשמו השני משאבת חול לבריכה, הוא אמצעי קריטי בתחזוקה וניקיון של בריכה ביתית, לצד רובוט, רשת עלים ומתנפח בצורת פלמינגו. בטיפ הבא נסביר למה מסנן חול קריטי לבריכה שלכם, איך הוא עובד, כמה הוא עולה ומה עושים אם הוא מתקלקל (רמז – מתקנים אותומחייך).

מפעילי בריכות מומלצים לתיקון מסנן חול לבריכה


מסנן חול לבריכה

תרשמו לעצמכם – בריכה צלולה היא בריכה תקינה. במסגרת ניקוי בריכה ביתית, לצד רובוט הבריכה, רשת העלים ובדיקת האיזון הכימי של המים, מסתתר לו עוד בעל תפקיד חשוב, הלוא הוא מסנן חול לבריכה.

הוא רק נראה תמים, אבל מדובר במכשיר מתוחכם המותקן בשלבי בניית הבריכה בחדר המכונות לצד המשאבות, הצינורות, החשמל ושאר החברים. המסנן מתחבר אל הבריכה בעזרת צינורות, אשר שואבים את המים ומחזירים אותם נקיים.

 

תחזוקת מסנן חול לבריכה

 

איך זה עובד? בתוך המסנן מסתתר מצע צפוף של גרגירי חול מסוג זכוכית או קוורץ. בתהליך השאיבה, המים עוברים דרך המסנן הזה ללא בעיה, אבל הלכלוכים הגדולים (עלים, גרגרי חול ואבק) נלכדים במצע. לאחר מכן המסנן מחזיר אל הבריכה את אותם המים ששאב, רק הפעם בלי הלכלוכים, והמים מוחזרים נקיים וצלולים. משאבת בריכה הכרחית לניקוי בריכה ביתית, שכן בלעדיה מי הבריכה לא יהיו נקיים באמת, ולא משנה כמה פעמים תנסו לדוג לכלוכים בעזרת הרשת שלכם.

 

פילטר חול לבריכה

תחזוקת מסנן חול לבריכה

כחלק מתחזוקת בריכה ביתית, גם את מסנן החול חשוב לא להזניח. במסגרת הביקור של מפעיל הבריכות, הוא ידאג לנקות את הפילטר בצורה יסודית, ישטוף אותו, ויוודא שהוא עובד כמו שצריך. 

אבל עדיין חשוב שגם אתם לא תזניחו את הפילטר: הקפידו לנקות את משאבת החול אחת לשבוע-שבועיים ובייחוד בזמן עונת הרחצה כשהבריכה פעילה במיוחד. בנוסף, תשמחו לשמוע שאת החול במסנן תצטרכו להחליף רק פעם ב3 שנים, וכאן בעצם מסתיימת עבודת התחזוקה שלכם.

 

החלפת חול במסנן חול לבריכה

תיקון מסנן חול לבריכה

מסנן חול לבריכה יכול להחזיק מעמד יותר מעשור שלם, אבל הוא עדיין לא מושלם ויכול להתקלקל. הוא עשוי להיסדק, אך רוב התקלות יהיו קשורים לדיזות (החלק בפילטר שדואג שהחול לא יברח חזרה לבריכה עם המים המסוננים) שהתקלקלו, נשברו או יצאו מכלל שימוש מסיבה אחרת.

איך תדעו אם הדיזות לא עובדות? זה פשוט – אם מפעיל הבריכה היה אצלכם לפני כמה ימים, ואתם עדיין רואים לא מעט חול ולכלכוך – זה לא בגלל שהוא לא עשה את העבודה כמו שצריך, אלא כנראה בגלל שהדיזות לא תקינות ומצע החול לא עושה את העבודה.

אם משאבת החול באמת שבקה מפעילות, מפעיל הבריכה יבדוק אותה, ובמידה והדיזות תקולות או שבורות, הוא יחליף אותן בחדשות. במקרים בהם הדיזות לא ניתנות לתיקון – תצטרכו לקנות מסנן חול חדש. לכן, גם אם אתם חושבים שאתם יכולים לתקן את זה לבד, חשוב להתייעץ עם איש הבריכה שלכם, מכיוון שהניסיון שלו יאפשר לו לקבוע בוודאות האם צריך רק להחליף את הדיזות, או את כל המסנן.

 


מחיר מסנן חול לבריכה

מחיר מסנן חול לבריכה מורכב מהחול הנמצא בתוך המסנן, ומחיר המסנן עצמו.

שקל מחיר שק חול זכוכית או קוורץ למשאבת חול לבריכה נע בין 75-150 ₪ ל-25 קילו.

שקל מחיר תיקון מסנן חול לבריכה כולל החלפת חול יעלה כ-2,000 ₪ בממוצע.

שקל במידה ורק עכשיו בניתם בריכה, מחיר משאבת חול לבריכה מתחיל מ-1,000 ₪ ועשוי להגיע עד 5,000 ₪ ויותר למסננים איכותיים במיוחד. 

במידה ואתם צריכים לקנות דיזות חדשות, קחו בחשבון שהעלות שלהן עשויה להיות קרובה למחיר מסנן חול חדש, ושאולי כבר יהיה עדיף לכם לקנות מסנן חדש במקום. בכל אופן, התייעצו עם מפעיל הבריכה שלכם, אשר יסייע לכם בשיקולים ובבחירת המסנן הנכון, בהתאם לניסיון שלו, גודל הבריכה, ותפוקת המסנן. 


מפעילי בריכות לתיקון מסנן חול

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. טוב לא במקרה הזה – אם הבריכה שלכם סובלת מלכלוכים כדאי לבדוק שמשאבת החול לבריכה עובדת כמו שצריך. אם אתם צריכים חוות דעת מקצועית, תוכלו למצוא כאן המלצות על מפעילי בריכות המתמחים בתיקון מסנן חול, שיעזרו לכם במלאכה. קראו את חוות הדעת, עברו על ההמלצות ותחליטו בהתאם במי להיעזר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של מסנן חול לבריכה?

מחיר מסנן חול לבריכה מורכב מהחול הנמצא בתוך המסנן, והמסנן עצמו. בעוד מחיר שק חול זכוכית או קוורץ' יעלה בין 75-150 ₪ ל-25 קילו, מחיר מסנן חול מתחיל מ-1,000 ₪ ועשוי להגיע עד 5,000 ₪ ויותר למסננים איכותיים במיוחד.

איפה מחברים מסנן חול לבריכה?

מסנן חול לבריכה ממוקדם בחדר המכונות לצד המשאבות, הצינורות, מערכת החשמל ועוד, ומחובר אל הבריכה בעזרת צינורות, אשר מצד אחד שואבות את מי הבריכה, ומצד שני מחזירות את המים נקיים ומסוננים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק