מוקד מידרג: 1-700-707-233

מכשיר מלח לבריכה

מבין כל הדרכים לחטא את הבריכה שלכם, מכשיר מלח הוא המלך. למה? הוא מחטא בצורה יעילה, קל על העיניים והעור ודורש מעט עבודה מצידכם. מה עוד? הוא עולה בין 4500 – 6000 ₪. שנקפוץ למים?


מכשיר מלח לבריכה – נעים להכיר

מכשיר מלח לבריכה, הנקרא גם כלורינטור, מחטא את מי הבריכה. איך? הוא לוקח את המלח במי הבריכה ובעזרת תגובה חשמלית מפרק אותו לכלור טבעי. (בפסקה הבאה נכנס למדע מאחורי העניין, אם כימיה מפחידה אתכם, מוזמנים לדלג). המכשיר מורכב מצג, אלקטרודה ותא מלח, שם כל הקסם קורה. בניגוד לחיטוי בטבליות כלור, החיטוי במכשיר מלח בטוח, נעים וגם יעיל יותר. חוץ מלרוקן שק מלח לבריכה פעם בכמה זמן, הוא לא דורש ממכם הרבה עבודה.

טיפ טיפ מאיתנו: אם אתם רוצים להתקין משאבת חום לבריכה שימו לב לעשות זאת רק אחרי התקנה של מכשיר מלח לבריכה. למה? בדרך כלל האחריות על משאבת חום לבריכה לא מכסה בריכות מלח, כיוון שהכלור שנוצר בתהליך עלול לפגוע במחליף חום. ככה שאם אתם רוצים שהאחריות תתפוס, חשוב לזכור להתקין את משאבת החום לבריכה רק אחרי שהתקנתם מכשיר מלח לבריכה.

מלח לבריכה

הכימיה מאחורי הקלעים

מלח מורכב מנתרן וכלור, ולכן הוא נקרא גם נתרן כלורי. כשמי הבריכה המלוחים זורמים אל תוך מכשיר המלח לבריכה האלקטרודה שלו מעבירה אותם תהליך של אלקטרוליזה (פירוק ליסודות) בעזרת זרם חשמלי. המלח (NaCl) והמים (H2O) מתפרקים לנתרן הידרוקסידי (NaOH), מימן (H) וכלור טהור (Cl). הנתרן מתערבב במי הבריכה ומאזן את רמת החומציות שלהם. מימן הוא חלק שגרתי ממי הבריכה ולא משפיע עליהם יותר מידי. הכלור הטהור, וזה החלק המעניין, זורם חזרה לבריכה. בבריכה הוא הופך לחומצה היפוכלורית, אותה חומצה היא חומר החיטוי שנלחם בחיידקים ובירוקת. אם נשארתם עד כאן כנראה שאתם מאוד אוהבים כימיה ובריכות.


מכשיר מלח לבריכה - יתרונות וחסרונות

למכשיר מלח לבריכה יש יתרונות משמעותיים:

וי חיטוי יעיל – הפיזור של הכלור הטבעי הרבה יותר רחב מאשר כלור נוזלי או טבליות כלור. לכן החיטוי שלו הרבה יותר אפקטיבי, וכיוון שהחיטוי איכותי יותר - תצטרכו הרבה פחות כלור לחיטוי. פחות כלור = פחות סכנות בריאותיות.

וי שחייה נעימה יותר – הכלור לא קשה על העיניים והגוף. אין יותר עיניים אדומות אחרי שחייה וגם הריח של הכלור נחסך.

וי קנייה מעוטה של תוספים –מכשיר מלח לבריכה חוסך לכם קנייה של דליים או טבליות כלור. הקנייה היחידה שנדרשת ממכם היא שק מלח פעם בכמה זמן. זו התעסקות מצומצמת בהשוואה לקניית כלור.

וי פחות סכנות בריאותיות- כל דלי כלור מכיל חומרים מסוכנים, מכשיר מלח חוסך לכם (ולילדים הסקרנים שלכם) התעסקות בחומרים מסוכנים.

וי תחזוקה מינימלית– מכשיר מלח חכם (נסביר עליו עוד בהמשך) דורש מעט מאוד עבודה מצידכם. הוא מווסת לבד את רמת הכלור וה-PH בבריכה.

בכל זאת, לא הכול ורוד (או כחול), יש למכשיר מלח גם חסרונות שצריך להכיר:

איקס עלות ראשונית גבוהה– העלות הראשונית של מכשיר מלח לבריכה יקרה, היא נעה בין 4500 – 6000 ₪ (עוד על זה למטה).

איקס קורוזיה – בריכה מלוחה מפתחת קורוזיה (חלודה) מעט יותר מהר מאשר בריכה בחיטוי כלור.

מכשיר מלח לבריכה

מכשיר מלח חכם או טיפש?

חשוב לדעת, יש שני סוגים של מכשיר מלח לבריכה - חכם וטיפש. חכם מה הוא אומר? הוא יודע לווסת את רמת הכלור בבריכה ולאזן את רמת החומציות באופן אוטומטי. היתרון הגדול שלו הוא שהוא עושה הכול לבד ובעצם דורש מכם מעט מאד עבודה.

לעומת זאת, מכשיר מלח "טיפש" לבריכה יודע לעשות רק את מה שאומרים לו. הוא מתאים את רמת הכלור לפי מה שתגדירו לו. זאת אומרת שמישהו (אתם או הפולמן שלכם) צריך לבדוק באופן קבוע את רמת הPH במים ולפי זה לקבוע את רמת הכלור הדרושה.

חשוב לשים לב לשני דברים:

מכשיר מלח לבריכה לא תמיד המתקין יציע לכם את שתי האפשרויות וחשוב לברר איזה סוג מכשיר מלח לבריכה אתם מקבלים. אנחנו ממליצים ללכת על המכשיר האוטומטי. למה? הוא עושה לכם חיים קלים יותר. לא תצטרכו לבדוק את איכות המים באופן קבוע, ולא צריך להגדיר לו רמות כלור.

מכשיר מלח לבריכהאם יש לכם מכשיר מלח לבריכה "טיפש" ואתם רגילים להפעיל את המשאבה 24/7 אתם תייצרו עומס על מכשיר המלח לבריכה. המשאבה מזרימה מי בריכה לכלורינטור והוא נאלץ לעבוד ללא הפסקות, דבר כזה הוא מתכון בטוח לתקלות במכשיר. אז כמה זמן להפעיל משאבה לבריכה? במצב כזה, בין 6-8 שעות ביום.

בריכה עם מכשיר מלח

מחיר מכשיר מלח לבריכה

מחיר מכשיר מלח לבריכה נע בין 4500 – 6000 ₪ כולל מע"מ. בנוסף, כל 3-7 שנים צריך להחליף אלקטרודה במכשיר, שתעלה בערך 2000 ₪. שק מלח עולה 50 ש"ח בממוצע.

זה אולי נשמע קצת יקר, אבל נרגיע ונאמר שבגלל שאתם חוסכים כסף על דליי כלור - אין הבדל משמעותי בין חיטוי בכלור למכשיר מלח מבחינת המחיר בטווח הארוך.

 אזהרה לפעמים תתקלו במתקינים חאפרים שינסו להציע לכם מכשירי מלח לבריכה זולים במיוחד. מה הקאץ'? אלו מכשירים שלא מותאמים לגודל הבריכה. במקרה הזה, מכשיר המלח לבריכה לא יעמוד בעומס ותצטרכו להחליף את האלקטרודה שלו בתדירות גבוהה, מה שיעלה לכם המון כסף.

חדר מכונות של בריכה ביתית

 


מיתוסים נפוצים

יש הרבה מיתוסים לגבי בריכות מלח וכלורינטורים . בואו נעשה בהם קצת סדר:

איקס "הבריכה תהיה מלוחה כמו ים" 

וי יחס המליחות בים התיכון הוא 35,000 PPM (חלקיקים למיליון). בבריכת שחייה היחס עומד על 3500 PPM. כלומר רמת המליחות בבריכת מלח היא בערך עשירית ממליחות של ים. זה פחות מלוח מדמעה. אז גם אם תבלעו מים לא תישארו עם טעם מלוח בפה.

איקס "כלורינטור פוגע בטעם של המים"

וי אולי, אבל היי, לא אמורים לשתות את המים של הבריכה.

איקס "המלח מחטא את המים"

וי לא בדיוק, הכלור שנוצר בתגובה הכימית מחטא את המים. גם בבריכת מלח יש כלור, אבל בגלל שזה מדובר בכלור טבעי הוא יותר נעים על הגוף.

איקס "מלח לא מתאים לכל סוגי הבריכות"

וי נכון באופן חלקי. בריכות בטון, פיברגלס ורוב הבריכות המתועשות יתמודדו בלי בעיה עם המים המלוחים. אבל, אם יש לכם בריכה מתועשת שכוללת לוחות מתכת כדאי להיות זהירים ולהתייעץ עם מפעיל בריכות לפני ההתקנה. מה הסכנה? המלח עלול ליצור קורוזיה על לוחות המתכת ולפגוע בבריכה שלכם.

מכשיר מלח או כלור?

מה עדיף? חיטוי במלח או חיטוי בכלור? גם אנחנו רצינו לדעת, לכן שאלנו את המומחים באתר "איזה חיטוי מומלץ לבריכה ביתית?" רובם המליצו על מכשיר מלח לבריכה. למרות זאת, נסתייג ונאמר, בסוף מדובר בעניין של תקציב. אם אין לכם את האפשרות להשקיע סכומים גבוהים גם חיטוי בכלור יעבוד.


פולמנים מומלצים להתקנת מכשיר מלח לבריכה

למצוא פולמן להתקנת מכשיר מלח לבריכה זה החלק הקל. למצוא פולמן שסומכים עליו זה כבר החלק הקשה. בשביל להקל עליכם, הכנו רשימת פולמנים יחד עם חוות דעת מהלקוחות הקודמים שלהם. מוזמנים לצלול פנימה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה מכשיר מלח לבריכה?

העלות הראשונית של מכשיר מלח לבריכה נעה בין 4500 - 6000 ש"ח כולל מע"מ. בנוסף, כל כמה שנים צריך להחליף את האלקטרודה במכשיר, זו הוצאה של בערך 2000 ש"ח. 

האם מכשיר מלח לבריכה מזיק לבריכה?

רוב הבריכות יסתדרו בלי בעיה עם מכשיר מלח או מים מלוחים. למרות זאת, בריכות מתועשות עם לוחות מתכת עלולות לפתח חלודה. אם זה המקרה אצלכם כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע לפני ההתקנה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק