מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי בריכה ביתית

בניגוד לרכב, מזגן או הרצפה שמתחת למיטה – ניקוי בריכה ביתית הוא לא משהו שכדאי להזניח ולבצע אחת לפסח. מעבר לאחריות שלכם להפעיל את הרובוט ולדוג עלים ברשת, ניקוי בריכה ביתית יערך על ידי מפעיל הבריכה במסגרת ביקור התחזוקה השבועי, ויכלול את ניקוי המים, המסננים, הפילטרים, הרובוט, הסביבה החיצונית ועוד. לפני שאתם חוזרים להשתזף על שפת הבריכה, הנה כל מה שחשוב לדעת על ניקוי בריכה ביתית.

מפעילי בריכות מומלצים לניקוי בריכה ביתית


ניקוי בריכה ביתית

ניקוי בריכה ביתית מורכב משני סוגי ניקיונות - ניקוי יום-יומי שנעשה על ידכם, וניקוי שנעשה על ידי מפעיל הבריכה.

במקרה של הניקוי היום יומי, הניקוי צריך להתבצע באמת בכל יום (במיוחד בעונת הקיץ), ולכלול את כל הניקיונות שאתם יכולים לבצע בעצמכם:

נקודה לדוג עלים ולכלוכים צפים בעזרת רשת מיוחדת.

נקודה להפעיל את רובוט הבריכה בכל יום, על מנת שינקה את קרקעית הבריכה, הדפנות והמים מכל הלכלוכים שהצטברו.

נקודה לנקות ולרוקן את הסקימר (מכשיר ששואב לכלוכים, אותו מתקינים על דופן הבריכה) ולבדוק שהמסננים תקינים ועובדים כמו שצריך.

נקודה בנוסף, מי שעבר הדרכה ומכיר, יכול לבדוק בעצמו את רמת הכלור והחומציות שבמים בעזרת ערכת מדידה מיוחדת, ולווסת במידת הצורך.

 

שימו לב: אמנם אנחנו מדברים על ניקוי ביתי שגרתי, והבריכה לא תהפוך לביצה אם תחפפו מדי פעם, אבל היא כן עשויה להתלכלך מאוד, ואתם עשויים לבלוע בטעות עלה בזמן שאתם מתרגלים שחיה צורנית. אחרי שהבהרנו את החשיבות של הנושא, אפשר לעבור לסוג הניקיון השני – ניקוי בריכה ביתית שיתבצע על ידי מפעיל הבריכה.

 

ניקוי בריכה ביתית בעזרת רובוט

מה כולל ניקוי בריכה ביתית

בנוסף לניקיון היום יומי עליו אתם מופקדים כבעלי הבריכה, הניקוי הרציני והיסודי יעשה על ידי מפעיל הבריכות, במסגרת עבודת תחזוקת בריכה ביתית, אותה יערוך אחת לשבוע (או פעם בשבועיים, לא נהיה קטנוניים). כחלק מעבודת התחזוקה, אותו מפעיל ינקה את הבריכה עצמה, החל מהקרקעית, המים והסביבה החיצונית הקרובה:

 

אחדבדיקת מי הבריכה: אולי זה לא נשמע כמו פעולת ניקוי קלאסית, איך מים נקיים הם המרכיב החשוב ביותר בניקוי בריכה ביתית. מפעיל הבריכה יוודא את איכות המים ויבדוק שרמות המלח, הכלור והחומציות תקינים, וייצב את המערכת כך שתדע לתת את החומרים הכימיים ברמה הנדרשת והראויה לרחצה.

שתייםניקוי המכשירים: רובוט הבריכה שלכם זקוק לניקיון מדי פעם ולריקון הלכלוכים שהוא צבר. אז הסירו דאגה מלבכם, מפעיל הבריכות ידאג לזה, ובנוסף גם ישטוף וינקה את שאר המכשירים בבריכה, בהם ניקוי המשאבה, המסננים ומכשיר המלח.

שלוששאיבת לכלוכים וניקוי קרקעית: במידה ורקסי רובוט הבריכה חולה, הלך לאיבוד או שמלכתחילה לא היה לכם אחד כזה, מפעיל הבריכות יוכל לשאוב את הלכלוכים והחול שהצטברו בקרקעית הבריכה בעזרת שואב בריכה מיוחד.

ארבע ניקוי סביבת הבריכה: גם האזור שמסביב לבריכה צריך להיות נקי. מפעיל הבריכה ינקה את  הלכלוכים והשומנים שהצטברו על שפת הבריכה ופתחי הניקוז, ינקה את החול, יגרוף את העלים שנשרו מהעץ ומצאו את ביתם על שפת הבריכה ובגדול ידאג לנקות את כל מה שלא אמור להיות ליד הבריכה בבית שלכם.  בנוסף, במקרים בהם קרקעית הבריכה או הדפנות מלוכלכות במיוחד, יוכל מפעיל הבריכות לנקות אותם בעזרת מטאטא יונק. 

 

בדיקת מים במסגרת ניקוי בריכה ביתית

ניקוי בריכה ביתית אחרי החורף

אחרי חורף קר בו הבריכה לא הייתה פעילה, הגיע הזמן להחזיר אותה לחיים ולפוך אותה לראיה לרחצה. בנוסף לעבודת התחזוקה של מפעיל הבריכות בזמן החורף (ההמלצה היא עדיין אחת לשבוע-שבועיים, אם תהיתם), כשרוצים לנקות בריכה ביתית אחרי החורף יש לבצע טיפול ניקיון מיוחד. 

למה? בגלל שבמהלך החורף הבריכה המשיכה להיות מלאה במים, אך צברה מי גשם, לכלוכים, ירוקת ושאר כולרות שגורמים לה להראות יותר כמו ביצה מאשר בריכת שחייה. אם הקפדתם להפעיל את הרובוט וכל המסננים עבדו כהלכה במהלך התקופה, הבריכה אמורה להיות במצב סביר יחסית.אך אם שכחתם או הכחשתם, כנראה שהמצב ידרוש ניקוי רציני.

כדי להתגבר על התופת, מפעיל הבריכה יערוך ניקוי יסודי: הוא ירוקן את המים העכורים, ולרוב ינקה את דפנות הבריכה והקרקעית בעזרת צינור מים, חומרים מיוחדים, מטאטא יונק או מכונת גרניק (מכונת ניקוי המבוססת על לחץ מים). בנוסף, הוא ינקה את הפילטרים והמסננים, יתקן ויווסת את רמות המלח, הכלור והחומציות ויחזיר את הבריכה לחיים.

 

ניקוי בריכה ביתית באמצעות לחץ מים

מחיר ניקוי בריכה ביתית

מחיר ניקוי בריכה ביתית כלול תמיד במחיר התחזוקה השבועית, אלא אם מדובר על עבודת ניקיון מורכבת, כמו בניקוי בריכה לקראת הקיץ או בטיפול ירוקת. בהתאם, מחיר עבודת תחזוקה שבועית כולל ניקוי יעלה בממוצע 200 ₪, כשהמחיר הכולל לחודש נע בין 600-1,000 ש"ח .

במקרים מורכבים יותר, הכוללים חדר מכונות משוכלל, בריכה גדולה במיוחד או ניקוי מאומץ יותר, המחיר עשוי להגיע גם ל-700 ₪ לביקור. לרוב, המחיר לא יקבע בשיחת טלפון אלא בשטח, כאשר מפעיל הבריכות יגיע, יעריך את מידת העבודה וייתן מחיר בהתאם.

שימו לב לב אם מדובר על עבודת ניקיון גדולה כמו ניקוי אחרי החורף או טיפול נגד ירוקת, העלויות אינן כלולות בעבודת התחזוקה השבועית  ויעלו עוד כמה מאות שקלים, בהתאם לגודל הבריכה, רמת העבודה הנדרשת וסוג הטיפול. לדוגמה:

לקוח מידרג שילם 395 ש"ח עבור עבודת ניקוי בריכה בגודל 10 על 3.5 מטר, כולל ניקוי משאבה. אך במקרה אחר, עבור ניקוי בריכה יסודי שכלל גם טיפול נגד ירוקת, שילם לקוח מידרג 1,350 ₪.

 

ניקוי בריכה ביתית עם רשת

מפעילי בריכות מומלצים

מחפשים מפעיל בריכות שינקה את הבריכה שלכם? אולי כדאי שתפרסמו מודעה בעיתון - מי מכיר מפעיל בריכות מומלץ. סתם, סתם אנחנו צוחקים. אם אתם באמת מחפשים, ריכזנו כאן רשימה של מפעילי בריכות מומלצים, המדורגים על ידי לקוחות קודמים. במידה ותעזרו באחד מהם, נתקשר אליכם לבקש חוות דעת, וכך נשמור על הדירוגים אמינים ומעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מנקים בריכה ביתית?

ניקוי בריכה ביתית כולל את הניקוי היום יומי, הכולל את הפעלת רובוט הבריכה, ניקוי עלים ולכלוכים צפים באמצעות רשת מיוחדת, ווידוא שהפילטרים עובדים כראוי. בנוסף, ניקוי הבריכה יכלול גם את הניקוי אותו יבצע מפעיל הבריכה במסגרת עבודת התחזוקה השבועית, שתכלול את איזון החומרים הכימיים שבמי הבריכה, ניקוי המכשירים השונים כולל הרובוט, הפילטרים והמסננים, ניקוי הסביבה החיצונית וביצוע פעולות ניקיון מורכבות כמו ניקוי ירוקת או ניקוי אחרי החורף. 

כמה עולה לנקות בריכה ביתית?

מחיר ניקוי בריכה ביתית כלול במחיר ביקור התחזוקה של מפעיל הבריכות, ויעלה בממוצע 200 ש"ח לביקור. אם מדובר על עבודות ניקוי מורכבות כמו ניקוי נגד ירוקת וניקוי בריכה אחרי החורף, המחיר עשוי לעלות בעוד מאות שקלים, בהתאם לגודל הבריכה וסוג הטיפול. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק