מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית בריכה ביתית

מתכננים לבנות בריכה? אם אתם אחרי שלב האישורים, המשיכו לקרוא. אם לא – גם כדאי להמשיך לקרוא, אבל כדאי שתדעו שהרבה לפני שהטרקטור הראשון יגיע לחצר שלכם תצרכו לדבר עם אדריכל. בניית בריכה ביתית היא פרויקט מורכב ודי יקר, אבל בסופו יש לכם בריכה משלכם וזה שווה את ההימנעות ממתנ"סים לנצח. אז איך בונים בריכה ביתית, כמה זמן זה לוקח, וכמה זה יעלה לכם? יאללה, קופצים למים.


היתר לבניית בריכה פרטית

בניית בריכה ביתית היא פרויקט מורכב שדורש חפירה בקרקע ויציקת בטון, ולכן חייבים לקבל אישור מהוועדה לתכנון ובניה לפני שמתחילים בעבודות. האדריכל שמטפל בנושא יכין תכנית בריכה בהתאם לתב"ע ולבקשות של הלקוח, וינהל את תהליך הרישוי מול העירייה. זמן קבלת היתר לבניית בריכה פרטית נע בין שלושה חודשים לשנה.

לפני שאתם פונים לאדריכל שישיג לכם היתר לבניית בריכה, אתם צריכים לדעת איזו בריכה בדיוק אתם רוצים, מיד נדבר על סוגי הבריכות שאתם יכולים לבנות.


בניית בריכה ביתית – סוגי בריכות

יש כמה סוגי בריכות שאפשר לבנות בחצר, לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות, הנה פירוט של סוגי הבריכות הביתיות הנפוצות:

 

בריכת בטון חצובה

מדובר בבריכה חצובה בקרקע עם רצפה וקירות מבטון שהקבלן יוצק במקום. זאת הבריכה היקרה ביותר, אבל גם העמידה ביותר וזאת שמאפשרת לכם הכי הרבה גמישות עיצובית: בניית בריכת בטון מאפשרת לכם לבחור צורה, גודל וגימור כמעט בלי הגבלות.

בניית בריכה ביתית ביציקת בטון

 

בריכה מתועשת

בריכה מתועשת עשויה מבטון אטום ביריעות PVC, היא מגיעה בחלקים לשטח ומרכיבים אותה שם. בניית בריכה מתועשת לוקחת כשבוע, והמחיר שלה בדרך כלל זול מעט יותר משל בריכת בטון, אבל אפשרויות העיצוב שלה מוגבלות יותר.

 

בריכת פיברגלס

מדובר בבריכה שהיא למעשה אמבטיה ענקית, והיא מגיעה מוכנה לשתילה בקרקע. תפקידו של קבלן הבריכות יהיה לחפור ולהכין את התשתיות לבריכה בהתאם למפרט ולגודל של בריכת הפיברגלס שקניתם. ברגע שהמקום לבריכה חפור, החברה שמספקת את הבריכה תגיע עם מנוף ותמקם אותה. זאת בריכה איכותית שתחזיק מעמד לאורך זמן, אך אפשרויות העיצוב שלכם תלויות במה שהיצרן מציע לכם.

שתילת בריכת פיברגלס

תהליך בניית בריכה ביתית

בניית בריכה ביתית מתחלקת לחמישה שלבים:

אחדשלב ראשון: חפירה - הקבלן יחפור את השטח לפי הגודל של הבריכה ועוד מטר נוסף בהיקף (שיכוסה בהמשך). באותה הזדמנות חופרים גם מקום לחדר המכונות שליד הבריכה.

חפירה לצורך בניית בריכה

 

שתיים שלב שני: יציקה - יוצקים בטון עם חומר שהופך אותו לעמיד במים. יוצקים קודם משטח בסיס ועליו קירות, ובאותה הזדמנות יוצקים גם את חדר המכונות. בשלב היציקות איש המערכות של הבריכה נכנס לתמונה ומנחה את הקבלן בנוגע לשתילת צינורות אינסטלציה וחשמל בבטון. לרוב קבלני הבריכות יש איש מערכות קבוע שמלווה אותם בבניית הבריכה, והם יחברו ביניכם.

שלוש שלב שלישי: איטום - אין ילד מועדף, אבל זה ככל הנראה השלב החשוב ביותר בבניית הבריכה. קבלן הבריכה ימרח טיח ועליו שתי שכבות של איטום צמנטי. כדאי לברר שמדובר בחומרים איכותיים ועם תו תקן, למשל חומרי איטום של סיקה או של תרמוקיר.

ארבע שלב רביעי: בדיקת הצפה - רגע לפני שקבלן האיטום יצפה את הבריכה בפסיפס לבחירתכם, חשוב לבדוק שהבריכה אכן אטומה לחלוטין. ממלאים את הבריכה במים ומסמנים את קו הגובה. אם המים נשארים באותו הגובה למשך כמה ימים אפשר להמשיך: מרוקנים את המים ועוברים לשלב הבא בבניית הבריכה הביתית. אם מפלס המים יורד, קבלן הבניה יבין שיש נקב באיטום, והוא יוסיף שכבת איטום לפני המעבר לשלב הבא. אל דאגה, הסיכוי לדליפה הוא לא גבוה, והבדיקה מוודאת שאין נקב קטן שיהפוך לבעיה לאורך זמן.

חמש שלב חמישי: ריצוף וגימורים - את הבטון אפשר לצפות בחיפויים ברמות משתנות, החל מצבע אפוקסי וכלה בשיש פסיפס, תלוי בשאיפות העיצוביות שלכם ובתקציב.

הדבקת חיפוי בסוף בניית בריכה

 

בניית בריכת בטון נמשכת בין חודש לחודשיים, תלוי בגודל ומורכבות הפרויקט.

בבריכת פיברגלס ובבריכה מתועשת מניחים את הבריכה אחרי יציקת הבטון, בלי שלושת השלבים האחרונים, ולכן בניית הבריכה נמשכת רק בין שבוע לחודש.


סוגי חיפויים לבריכה

השלב הסופי בבניית הבריכה הוא החיפוי. זה השלב הכי חשוב מבחינה אסתטית, כי זה בסופו של דבר מה שרואים בבריכה. אלה האפשרויות העומדות בפניכם:

 

צבע אפוקסי לבריכות

צבע בעל תו תקן לבריכות. זאת האופציה הזולה ביותר, אבל מבחינה עיצובית האפשרויות הן מוגבלות מאוד. בנוסף, צריך לחדש את הצבע בכל פעם שהוא נשחק ומתבלה, כך שאם הבריכה הביתית שלכם חשופה לשמש תאלצו לחדש את הצבע פעם בשנה-שנתיים. מי שיחדש את הצבע הוא איש איטום.

 

יריעות PVC

יריעות איטום מותאמות לבריכה. מבחינת המחירים זאת אופציית הביניים – היא יקרה יותר מצבע לבריכה, אבל עולה כחצי ממחיר האריחים. החיסרון של בניית בריכה ביתית עם חיפוי PVC הוא בעיקר עיצובי: זה פשוט פחות יפה מאריחים ונותן לכם פחות אפשרויות עיצוביות. בנוסף, יריעות PVC מתבלות עם השנים, ולאחר כ-5 שנים יכול להיות שתאלצו להחליף אותן.

מחיר יריעות PVC נע בין 200-300 ₪ למ"ר.

ציפוי בריכה ביתית ביריעות PVC לאחר בניה

 

חיפוי פסיפס

תוכלו לבחור בין אריחי קרמיקה לאריחי שיש, ואפשרויות העיצוב שלכם לבריכה הביתית הן עצומות. אך אליה וקוץ בה, היופי הזה בא במחיר כבד: 550-800 ₪ למ"ר של חיפוי.

הדבקת חיפוי פסיפס בסוף בניית בריכה

תוספות לבניית בריכה ביתית

כמעט שאין גבול למערכות שאתם יכולים להוסיף לבריכות השחייה שלכם. קחו בחשבון שכל מערכת שתוסיפו לא מעלה רק את מחיר הבריכה אלא גם את מחיר תחזוקת הבריכה שתידרש בהמשך. מעבר למנוע סחרור, מסנן חול ומערכת חיטוי, שהם חובה בכל בריכה, אלה התוספות שתוכלו להתקין בבריכה שלכם:

 

משאבת חום

משאבת חום היא מערכת לחימום מים, והיכולות שלה נעות בין שמירת הבריכה חמה לאורך זמן, לחימום מהיר של המים לקראת שחיה ביום קר.

מחיר טווח המחירים של משאבות החום הוא בהתאם למגוון שלהן ונע בין 7,000 ₪ למשאבות הפשוטות ביותר ל-100,000 ₪ למערכות מורכבות וגדולות במיוחד. עם זאת, בטווח המחירים 15,000-30,000 ₪ תוכלו למצוא משאבות חום איכותיות מאוד המספיקות לבריכה ביתית.

 

זרם נגדי

אם אתם מעוניינים לתרגל התנגדות למערכת, תוכלו להתקין מערכת זרם נגדי בבריכה שאתם בונים. כשהמערכת הזו פועלת, מים זורמים בלחץ מצד אחד של הבריכה, ואתם שוחים נגד הזרם.

מחיר מחיר מערכת זרם נגדי לבריכה נע בין 7,000-15,000 ₪, תלוי במורכבות המערכת.

 

רצפה הידראולית לכיסוי בריכה

בריכה תופסת שטח ניכר, וחבל לא להשתמש בו כשאתם לא משתמשים בבריכה, למשל בחורף. רצפה הידראולית היא רצפה מתרוממת או על מסילות שמופעלת על ידי מנוע הידראולי. היא מכסה את הבריכה לחלוטין ומאפשרת לכם להשתמש בשטח. חוץ מזה היא מסתירה את הבריכה, וידוע שאין הבריכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין.

מחיר מחיר רצפה הידראולית לבריכה נע בין 60,000-100,000 ₪, תלוי בגודל הבריכה וסוג המנוע.

חדר מכונות של בריכה

בניית בריכה ביתית - מחיר

טווח המחירים של בניית בריכה ביתית הוא רחב מאוד; מתחיל בכ-100,000 ₪ ומגיע אפילו עד למיליון שקלים. ובכל זאת, איך תוכלו להעריך כמה תשלמו על הבריכה שאתם מתכננים? ובכן, מעבר לגודל ועומק הבריכה, יש כמה גורמים שמשפיעים על המחיר:

 

מה משפיע על מחיר בניית בריכה ביתית

🏊 סוג הקרקע – חפירה של בריכה בקרקע חולית לא מצריכה מכשור מיוחד, ולכן היא תהיה זולה משמעותית יותר מחפירה באדמה סלעית שמצריכה קידוחים. מחיר חפירה באדמה חולית במסגרת בניית בריכה ביתית ינוע בין 20,000-50,000 ₪, בזמן שחפירה באדמה סלעית תעלה בין 50,000-70,000 ₪.

🏊 סוג הגימורים – כמו שאמרנו, יש מגוון אפשרויות לחיפוי הבריכה הביתית, ובזמן שמחיר חיפוי PVC נע בין 200-300 ₪ למ"ר, מחיר חיפוי פסיפס נע בין 550-800 ₪ למ"ר. בנוסף, ריצוף השטח שסביב הבריכה יוסיף למחיר בניית הבריכה.

🏊 צורת הבריכה – הצורה הפשוטה ביותר לבניה היא בריכה מלבנית. בניה של בריכה בצורות אחרות, למשל עיגול, תעלה את המחיר בכ-10%. הסיבה לכך היא שבניית השלד שאליו יוצקים את הבטון והדבקת החיפויים הופכות למורכבות יותר.

🏊עומקים משתנים – בריכה עם צד רדוד וצד עמוק היא לא רק עם אופי מרתק, היא גם בריכה שיצקו לה רצפת בטון נוספת, וזה מעלה את מחיר הבניה.

🏊 מערכות לבריכה – זה הפרמטר המשפיע ביותר על מחיר בניית הבריכה: מערכות חשמל בסיסיות לבריכה שכוללות מנוע סחרור, פילטר ומערכת חיטוי יכולות לעלות 20,000 ₪ בבריכה קטנה, ולהגיע ל-120,000 בבריכות גדולות שמצריכות יותר משאבות. מעבר למערכות הבסיסיות תמיד תוכלו להוסיף מערכות עם יכולות משופרות וכמעט שאין גבול לגימיקים. לפני בניית הבריכה קבעו תקציב, וכך איש המערכות יוכל לכוון אתכם ולהסביר לכם איזה מערכות יתאימו לבריכה שאתם בונים.

בגלל מגוון הפרמטרים שמשפיעים על מחיר בניית בריכה ביתית, קבלן הבריכות לא ייתן לכם הצעת מחיר לפני שהוא יגיע לבחון את השטח ויקרא את התכנית האדריכלית. מומלץ לבקש הצעת מחיר מפורטת שמסבירה כמה תשלמו על כל שלב מהחפירה עד הגימורים.

 

אז כמה תשלמו בתכלס על בניית בריכה ביתית?

מחיר מחיר בניית בריכת בטון בגודל 7*3 מטרים נע בין 200,000-300,000 ₪, תלוי בכל הפרמטרים שציינו למעלה. בנייה של בריכה בגודל 4*12 מטרים תעלה את המחיר בעוד 40,000-60,000 ₪.

מחיר מחיר חפירה עבור בריכת פיברגלאס כולל יציקת בטון נע בין 55,000-100,000 ₪, תלוי בגודל הבריכה וסוג הקרקע.

מחיר מחיר חפירה עבור בריכה מתועשת לא כולל יציקת בטון נע בין 30,000-70,000 ₪, תלוי בגודל החפירה ובסוג הקרקע.

כל המחירים במאמר לא כוללים מע"מ. 

בריכת גלישה ביתית

קבלני בנייה מומלצים לבניית בריכה ביתית

אחרי שהבנתם איך בונים בריכה ביתית וכמה זה יעלה לכם, הגיע הזמן לדבר עם קבלן אמין ומיומן שיבנה אותה עבורכם. לכן ריכזנו רשימה של קבלנים מומלצים לבניית בריכה ביתית, עם חוות דעת ודירוגים של לקוחות קודמים. כשתצופו בשמחה על חד קרן מתנפח, צוות הדירוג שלנו יתקשר אליכם וגם אתם תשאירו חוות דעת על הקבלן.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה בניית בריכה ביתית?

מחיר בניית בריכה פרטית משתנה מאוד לפי איכות הגימורים בבריכה, הגודל שלה, והמערכות שתתקינו בה. מחיר בניית בריכה ביתית סטנדרטית נע בין 150,000-300,000 ש"ח. 

איך בונים בריכה מבטון?

לאחר קבלת אישור מוועדת התכנון והבניה, הקבלן יחפור בעומק הרצוי, יצוק את רצפת הבטון והקירות, ימרח עליהם שכבת איטום, ואז ימרח שכבת טיח ועליה חיפוי. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק