מוקד מידרג: 1-700-707-233

יציקת כלונסאות

יציקת כלונסאות היא שלב מקדים להקמה של מבנים, והמטרה שלה היא להכין את הקרקע לפני הבנייה. קידוח הכלונסאות תלוי בסוג האדמה, ודי קשה לקבל עליה הצעת מחיר מראש כי היא כוללת הרבה מרכיבים בלתי צפויים. אבל אל דאגה, ריכזנו כאן מידע שמפרט הכל - מה זה בכלל יציקת כלונסאות, איך יוצקים אותן וכמה הן עולות? בואו נתחיל.

קבלני בנייה מומלצים ליציקת כלונסאות


מה זה יציקת כלונסאות

הכלונסאות הן מוטות ארוכים שעשויים מברזל, ולאחר שמכניסים אותן לאדמה יוצקים עליהן את הבטון. את קידוח ויציקת הכלונסאות מבצע קבלן בנייה עם פועלים נוספים, כחלק מהשלבים הראשונים לפני תהליך הבנייה של מבנה חדש.

המטרה של הכלונסאות היא להוות בסיס של הקרקע וחיזוק יסודות המבנה. למעשה, הכלונסאות דואגות שהקרקע תהיה מספיק יציבה כדי לבנות עליה מבנים כמו בית פרטי או בניין גבוה קומות, עם עומס רב ומשקל כבד. לכן, יציקת כלונסאות היא שלב חובה בתהליך בנייה. 

שימו לב אם אתם בונים בית פרטי, חשוב שתבחרו בקבלן בנייה שמתמחה ביציקת כלונסאות, כיוון שבעזרתן הבית שקבלן הבנייה יבנה יהיה יציב למשך שנים רבות, ויהיה עמיד בפני קריסות ותזוזות של קרקע או חלילה רעידות אדמה.

 

שני דברים שחשוב לדעת כשמבצעים יציקת כלונסאות

אחד סוג האדמה – חשוב לדעת שלא כל אדמה מתאימה לקידוח ויציקה של הכלונסאות. יש אדמות חוליות באזורי חופים שקדיחה ויציקה של כלונסאות לא תהיה מועילה בהם כי טבעו של החול הוא לשקוע. במקרים כאלה הפתרון יהיה יציקת רפסודה, שזו יציקה שונה שמתאימה לאדמות חוליות.

בנוסף, יש מקרים שבמהלך הקידוח קבלן הבנייה מגלה שיש באדמה מי תהום, אותם צריך לשאוב לפני היציקה בעזרת צינורות מים וכלי שאיבה ייעודים (נעשה על ידי חברת תשתית מים חיצונית או קבלן בנייה מומחה בשאיבת מי תהום), ולאחר מכן למלא את הקרקע בבטון.

שימו לב: אם במהלך יציקת הכלונסאות קבלן הבנייה קודח ומגלה שהאדמה נמצאת על סלע, הוא לא צריך לקדוח עמוק מדיי כדי לצקת את הכלונסאות. הסלע יכול לשמש כבסיס מוצק שאפשר להניח את הכלונסאות עליו. עבודה כזו תוזיל את המחיר למטר, כי עומק הקדיחה קטן יותר.

מספר שתיים משך עבודת היציקה – יציקת הכלונסאות נמשכת לרוב כשבוע ואפילו יותר, הכל תלוי במספר הקידוחים שיש לבצע ומורכבות העבודה.

תמרור הזהרה קחו בחשבון שבתהליך יציקת הכלונסאות עלולת לצוץ לא מעט הפתעות. למשל מקרים כמו גילוי של מי תהום, אדמה סלעית או חללים באדמה שצריך למלא באדמה לפני יציקת הבטון. כל אלה יאריכו את זמן העבודה של יציקת הכלונסאות בשבוע-שבועיים.

 

מוטות ברזל ליציקת כלונסאות

שלבי יציקת הכלונסאות

יציקת הכלונסאות היא חלק מתהליך בנייה גדול, ומי שמבצע אותה הוא קבלן הבנייה, שעובד יחד עם אנשי מקצוע נוספים כמו קונסטרוקטור ויועץ קרקע. יציקת הכלונסאות מתבצעת לאחר יישור והכנה של האדמה. בזמן הקידוחים ויציקת הכלונסאות, קבלן הבנייה עובד יחד עם יועץ קרקע שנמצא בשטח כדי לעקוב אחרי השלבים, ולוודא שהיציקה מתבצעת כמו שצריך.

 

הנה כל השלבים ליציקת כלונסאות

אחד יישור האדמה – האדמה שעליה מבצעים את הקידוח צריכה להיות ישרה ומוכנה לקידוח ורק לאחר שמיישרים אותה עם מכבש שדוחס אותה, אפשר להתחיל לקדוח את הבורות.

שתיים שלב הקדיחה – לפני שיוצקים את הכלונסאות, קבלן הבנייה מבצע קידוח של בורות באדמה בעזרת מקדח מיקרופייל. במידה וצריך לחצוב בסלע כדי להכין אותו לכלונסאות, קבלן הבנייה יעבור למקדח יהלום שהוא חזק יותר לקדיחה בסלע. את עומק הקידוחים ומספר הכלונסאות קובע קונסטרוקטור לאחר חישוב  לפי נוסחה לתכנון עומסים. ככל שהבניין יותר כבד, הקדיחה תהיה בעומק עמוק יותר.

שלוש יציקת הכלונסאות – לאחר הקדיחה של הבורות, ואם לא התגלו בעיות כלשהן בתוך האדמה כמו מי תהום, סלעים ותשתיות, קבלן הבנייה יחצוב את מוטות הברזל באדמה שיעמדו לאורך עומק הבורות ולאחר מכן הוא יבצע את יציקת הבטון על גבי מוטות הברזל.

שימו לב: בבתים פרטיים עומק החפירה יכול להגיע עד כ- 6 מ"ר ובבניין רב קומות עומק החפירה יכול להגיע גם עד 18 מ"ר.

ארבע בדיקת חוזק הבטון – לאחר יציקת הכלונסאות, יש לבצע בדיקה של הבטון מטעם חברות עם מעבדות לבדיקת בטון, כדי לוודא שהבטון חזק מספיק ושהקרקע יציבה לבנייה.

לאחר סיום יציקת הכלונסאות, הבסיס יציב ואפשר להתחיל בתהליך בניית הקרקע וקורות הקשר שהן יסודות המבנה.

 

משאית בטון ליציקת כלונסאות

אישורים והיתרי בנייה ליציקת כלונסאות

בכל תהליך בנייה, קבלני בנייה חייבים לעבוד עם היתר בנייה שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

שלב יציקת הכלונסאות גם הוא מחויב בהיתר הבנייה, אבל הוא גם חייב בביטוחים והיתרים נוספים:

אישור אישור קונסטרוקטור – בכל יציקה של כלונסאות, קבלני הבנייה עובדים לפי תכנון של קונסטרוקטור. הוא בעצם קובע לפי העומסים של המבנה - איזה סוג בטון מתאים ליציקה, סוג הברזל, העומק והקוטר שצריך להכניס לאדמה.

אישור אישורים לקדיחה עם תשתיות – יציקת הכלונסאות מחייבת קודם כל היתר קידוח מחברת חשמל, ועבודה לפי תוכניות תשתית של העירייה, באזור בו מבצעים את הקידוח, כדי לוודא שהקידוחים לא יפגעו בקווי ביוב, קווי חשמל או תשתיות אחרות שיגרמו לנזקים כבדים.

שימו לב שימו לב: חשוב שיהיה לקבלני הבנייה ביטוח לקידוחים שיהיה מכוסה במצבים של פגיעה בתשתיות, ככה שיוכלו להמשיך את העבודה לאחר טיפול בנזקים והעבודה לא תיעצר באמצע ותפגע.

אבל אל דאגה - נהלי הביטוח השונים צריכים להיות ידועים לקבלן והם באחריותו בלבד.

 

קידוח הקרקע ליציקת כלונסאות

מחיר יציקת כלונסאות

ברוב המקרים, קבלני בנייה לא יסכימו לתת הצעת מחיר מראש. הסיבה לכך היא שעלולות להתגלות בעיות בזמן הקדיחה, שאותן כבר הזכרנו, שמעכבות ומייקרות את תהליך הקדיחה, ואותן לצערנו, לא ניתן לחזות מראש.

מחיר יציקת הכלונסאות מורכב מכמה אלמנטים - עלות החומרים והכמות שלהם, סוג הבטון והברזל, כמות הקידוחים ומשך העבודה. כמובן שככל שהעבודה מתגלה כמורכבת יותר, המחיר יעלה בהתאם.

 

במידה ועבודת הקידוח הולכת חלק, אלו המחירים ליציקת כלונסאות:

שקל מחיר יציקת כלונסאות נע בטווח של 400-700 ₪ למ"ר קידוח, כולל החומרים.

שקל מחיר כלי עבודה וקדיחה הוא כ- 6,000 ₪ ליום והוא מתומחר בנפרד ממחיר יציקת הכלונסאות למ"ר.

נורה שימו לב שהמחירים המצוינים במאמר אינם כוללים מע"מ.

 

דוגמה להצעת מחיר ליציקת כלונסאות עבור בניית בית פרטי

נקודה שטח הקרקע: 360 מ"ר

נקודה עומק קידוח בורות: 6 מ"ר

נקודה מספר קידוחים: 60

נקודה סוג הקידוח: קידוח מיקרופייל

נקודה משך העבודה: 8 ימים

שקל סך הכל מחיר יציקת כלונסאות לבית פרטי: 192,000 ₪.

 

כלונסאות בטון לאחר יציקה

קבלני בנייה מומלצים ליציקת כלונסאות

ממש כמו השם שלה, יציקת כלונסאות בהחלט יכולה להיות עבודה מסובכת. אם אתם בונים בית פרטי או מבנה מסוג אחר, עבודת היציקה היא חלק חשוב בבנייה, שצריך לבצע בצורה מקצועית ואיכותית, על ידי קבלן בנייה מומלץ. בדיוק בשביל זה, ריכזנו בשבילכם רשימה של קבלני בנייה המתמחים ביציקת כלונסאות. לאחר כל עבודת בנייה, נתקשר אליכם לשמוע איך היה ונעדכן את חוות הדעת שלכם באתר. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה יציקת כלונסאות?

יציקת כלונסאות היא יציקה של מוטות ברזל ובטון לתוך הקרקע לאחר קידוח באדמה. הכלונסאות הם למעשה היסודות המוצקים שמחזיקים את העומס של המבנה, ולכן שלב היציקה הוא הכרחי בכל בנייה.

כמה יציקת כלונסאות עולה?

מחיר יציקת כלונסאות נע בטווח של 400-700 למ"ר, אך חשוב לדעת שהמחיר הסופי של כלל העבודה משתנה בהתאם למורכבות העבודה, החומרים, שימוש בכלים ומשך העבודה.

איזה אישורים צריך ליציקת כלונסאות?

יציקת כלונסאות מחויבת בהיתר בנייה, וגם בהיתר קידוח מחברת החשמל, ותוכניות תשתית מהעירייה, כדי לוודא שעבודות הקידוח לא יפגעו בתשתיות כאלה או אחרות.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק