מוקד מידרג: 1-700-707-233

החזרי מס לשכירים - מחיר

אם תרצו להגיש בקשה להחזר מס לשכירים, תוכלו לעשות את זה לבד או דרך יועץ מס. מחיר החזר מס לשכירים במקרה נע בין 17-23% מסכום ההחזר, כשברוב המקרים הבדיקה עצמה תהיה ללא עלות. בקיצור, לפני שאתם מתחילים בהליך החזר מס לשכירים, קראו את המאמר הבא ותבואו מוכנים


מחיר החזרי מס לשכירים

יש סיכוי לא קטן שמגיע לכם החזר מס כשכירים. זה לא בגלל שמס הכנסה אוהב לגבות יותר מס ממה שהוא צריך, אלא בעיקר כי במהלך השנים אנחנו שוכחים לעדכן את המעסיק או את מס הכנסה על שינויים שקורים בחיים. לדוגמה, החלפת מקומות עבודה, מעבר דירה או הולדת ילד, שמזכים אותנו בהטבות מס.

בלי עדכון על השינוי האלה, מקום העבודה ומס הכנסה מקזזים מהשכר יותר מס ממש שאתם אמורים לשלם.

לכן, אם אתם יודעים, או שיש לכם ספק לגבי גובה המס שכבו מכם, תוכלו להגיש לבד בקשה להחזר מס לשכירים על אחת מ-6 השנים האחרונות, או לפנות למייצג כמו יועץ מס או רואה חשבון שיגישו את הבקשה בשמכם.  

אם תבחרו להגיש את הבקשה לבד, לא תצטרכו לשלם אגרה על הגשת הבקשה. לעומת זאת, אך אם תבחרו להיעזר ביועץ מס שיגיש את הבקשה בשמכם, תצטרכו לשלם לו עבור השירות בין 17-23% + מע"מ מסכום ההחזר שמגיע לכם. במקרים בהם מדובר על סכומים גבוהים במיוחד, לדוגמה, בסכומים הגבוהים מ-20,000 ₪, המחיר עשוי לרדת מתחת לזה.

סימן קריאה בנוסף, לרוב יועצי מס לא גובים דמי טרחה על טיפול בהחזר מס, אבל חלקם גובים בין 400-900 ₪ עבור פתיחת תיק.


מה כולל מחיר החזר מס לשכירים

לפני שאתם פונים ליועץ מס ומסמיכים אותו לבקש החזרי מס בשבילכם, חשוב שתדעו מה השירות שלו כולל:

 

בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים

בשלב ראשון, יועץ המס ישאל אתכם כמה שאלות מנחות, כדי לברר האם יש סיכוי שמגיע לכם החזר מס. לדוגמה, הוא ישאל אם החלפתם מקומות עבודה במהלך השנה, אם משהו השתנה בסטאטוס המשפחתי, אם עברתם דירה ועוד נקודות שיגלו אם יש סיכוי שירד לכם יותר מס ממה שהיה צריך. 

לאחר מכן, אם יועץ המס יאמין שיש סיבה טובה לבקש החזר, הוא יבקש שתשלחו לו את תלושי המשכורת של השנה הנוכחית וטפסי 106. הוא יעבור על הטפסים ויבדוק האם במס הכנסה הורידו לכם יותר מס ממה שצריך.

 

 

כוכבית קחו בחשבון שאם בשיחת הטלפון או בשלב הבדיקה הראשונית יועץ המס לא ימצא סיבה בגללה מגיע לכם החזר מס, כנראה שהתהליך ייגמר כאן. במקרה כזה סביר שלא תקבלו החזר ממס הכנסה, או גרוע מכך – תגלו שאתם אלו שחייבים למס הכנסה ולא להפך.

בנוסף, קחו בחשבון שגם אם יועץ המס ימצא סיבה להחזר, אם מדובר על סכום קטן במיוחד כמו 200-500 ₪ בלבד, כנראה שאותו החזר לא יהיה שווה את הטרחה והעלות. במצב כזה, חלק נכבד מההחזר ילך כשכר טרחה ליעוץ המס.

 

מילוי בקשה להחזר מס לשכירים ואיסוף מסמכים

בשלב השני, אחרי שיועץ המס מצא שיש סיבה מוצדקת לבקש החזר מס, הוא יתחיל בתהליך הגשת הבקשה ואיסוף האישורים והטפסים הרלוונטיים. בשלב זה היועץ ישאל אתכם שאלות בהתאם לפרטים הדרושים לטופס הבקשה להחזר - טופס 135, הידוע בשמו הרשמי "דוח שנתי מקוצר". הטופס מכיל נתונים כמו הפרטים האישיים שלכם, פרטי חשבון בנק, פירוט על הכנסות שונות, קצבאות, הוצאות, ניכויים, נקוות זכות שמגיעות לכם ועוד.

טופס בקשה להחזרי מס

כסף בנוסף, יועץ המס יבקש מכם להעביר לו את כל הטפסים שצריך לצרף לבקשה ומעידים על כך שכנראה מגיע לכם החזר מס: טפסי 106 (המכילים פירוט על השכר שקיבלתם במהלך שנת המס), תלושי משכורת, טפסים מביטוח לאומי שמעידים אם קיבלתם דמי אבטלה, לידה וכו', אישורים שנתיים מהביטוחים השונים, קרנות השתלמות, קופות גמל, תרומות, הוכחה מהרשות המקומית על מגורים באזור עם נקודות זכות ועוד. את כל הטפסים תוכלו למצוא באתר מס הכנסה.

כוכבית היתרון במייצג כמו יועץ מס הוא שבמקרה ואין לכם את המסמכים הנדרשים מסיבה כזאת או אחרת, יועץ המס יוכל להשיג בשבילכם חלק מהמסמכים בעצמו, ולחסוך לכם את הכאב ראש. לדוגמה, אם תתנו לו ייפוי כוח, יועץ המס יוכל להשיג עבורכם את טפסי ה-106 דרך ביטוח לאומי.

 

הגשת הבקשה למס הכנסה

אחרי מילוי הבקשה ואיסוף המסמכים, יועץ המס יעריך את שווי החזר המס שאתם זכאים לו (שבדרך כלל יהיה דומה לסכום האמיתי שמס הכנסה תמצא גם היא), ויגיש בשמכם את הבקשה. יועץ המס יגיש את הבקשה דרך משרדי מס הכנסה או דרך המערכת האינטרנטית שלהם. עכשיו, כל מה שנותר הוא לחכות בין חודשיים לשלושה (כן, זה הרבה. כן, זה מעצבן) עד שתקבלו הודעה ממס הכנסה על כך שמגיע לכם זיכוי, ומיד לאחר מכן תקבלו החזר ישירות לחשבון הבנק.


דוגמאות למחירי החזר מס לשכירים

כל האחוזים האלו יכולים קצת לבלבל, אז הנה כמה דוגמאות למחירי החזר מס לשכירים (לא כולל מע"מ), שיתנו לכם קצת פרופורציות:

מחיר על החזר מס של 2,000 ₪, כהשתשלום ליועץ מס עומד על 23%, מחיר החזר מס לשכירים יעמוד על 460 ₪ לטיפול בבקשה.

מחיר על החזר מס של 5,000 ₪, כשהתשלום ליועץ מס עומד על 20%, מחיר הזר מס לשכירים יעמוד על 1,000 ₪ לטיפול בבקשה.

מחיר על החזר מס של 10,000 ₪, כהתשלום ליועץ מס עומד על 17%, מחיר החזר מס לשכירים יעמוד על 1,700 ₪ לטיפול בבקשה.


יועצי מס מומלצים לבקשת החזר מס לשכירים

בין אם אתם רוצים רק להתייעץ ולבדוק אם בכלל מגיע לכם החזר מס ובין אם החלטתם שאין לכם ראש לבירוקרטיה ואתם רוצים שמישהו יעשה אותה בשבילכם, הכי חשוב ללכת למישהו שקיבלתם עליו המלצות מראש. כאן תוכלו למצוא יועצי מס מומלצים, המתמחים בהחזרי מס לשכירים, ומדורגים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. אם תבחרו להיעזר ביועץ מס מהאתר, ניצור קשר בסוף התהליך כדי לבקש עליו חוות דעת, וככה נשמור יחד על הדירוגים מעודכנים.

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עמלה לוקחים על החזר מס?

עבור טיפול בהחזר מס נגבית עמלה שנעה בין 17-23% מסכום ההחזר פלוס מע"מ. במקרים בהם מדובר על סכום גבוה במיוחד שמעל 20,000 , יש יועצי מס שיגבו עמלה נמוכה.

תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה?

מרגע הגשת הבקשה למס הכנסה, אם תהיו זכאים להחזר תקבלו אותו לחשבון הבנק שלכם בממוצע תוך חודשיים - שלושה. 

האם יש החזר מס שבח?

בוודאי. בלא מעט מקרים יוצא שמשלמים יותר מס שבח ממה שצריך, בין אם לא מבצעים קיזוז הפסדים, מעדכנים נקודות זכות רלוונטיות ועוד סיבות מגוונות. אבל, ניתן להגיש בקשה להחזר מס שבח, וכך לקבל זיכוי על סכום האקסטרה ששילמתם. עוד מידע על החזר מס שבח תוכלו למצוא כאן



אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק