מוקד מידרג: 1-700-707-233

רשת מאש

מכירים את זה שכשאתם יושבים ליד הראוטר קליטת האינטרנט טובה, אבל ברגע שמפריד ביניכם קיר הוא לא יכול לשאת את המרחק ומספק לכם אינטרנט חלש במיוחד? בדיוק בשביל המצבים האלו המציאו את מערכת הmesh. רשת מאש מורכבת מנקודות גישה שמפוזרות בצורה חכמה ברחבי המבנה, ומאפשרות גלישה רציפה מכל מקום בו. אז איך רשת מאש נראית? מה כוללת ההתקנה שלה? כמה זה יעלה? ומתי נעדיף להתקין מגדיל טווח במקום מערכת mesh? רישתנו את כל המידע הרלוונטי כאן בפנים.


רשת מאש

רשת mesh היא מערכת שמתחברת לנתב (ראוטר) ומורכבת ממספר יחידות גישה: בדרך כלל סט של אחת עד שלוש, כשמדובר בבתים או בדירות, ויותר מזה במוסדות ומבנים גדולים. נקודות ה-mesh מתקשרות זו עם זו באופן אלחוטי, ויוצרות רשת WiFi אחידה בעלת מהירות גלישה גבוהה (כמובן, גובה מהירות הגלישה תלוי בראש ובראשונה בחבילת הגלישה שיש לכם מול ספק האינטרנט).

מערכת מש לא מחליפה ראוטר, אלא מגיעה בנוסף, כדי לתת מענה לפערים בקליטת האינטרנט כשיש כמות משתמשים גבוהה ו/או מרחקים גדולים. הראוטר "מקבל" את האינטרנט מהספק ו"יוצר" את רשת הWiFi בבית, ורשת המאש בעצם מתפקדת כסוג משודרג של מגדיל טווח (על ההבדלים בין מערכת mesh למגדיל טווח נפרט ממש כאן בהמשך).

מערכת mesh מתאימה לבתים גדולים, מוסדות ומרחבים ציבוריים, או אפילו דירות גדולות במיוחד. קליטת אינטרנט חלשה יותר בנקודות מסוימות במבנה יכולה לנבוע ממרחק מהראוטר, מריבוי צרכנים ומקירות שמפרידים בדרך. ברגע שאחת או יותר מהסיבות האלה פוגעת במהירות ובאיכות הגלישה, כדאי לשקול התקנת mesh.

 

רשת מאש

מגדיל טווח או מאש?

בנוסף להתקנת רשת מאש בבית, כפתרון לבעיה של קליטת אינטרנט במרחק מהראוטר, קיימת כמובן גם האופציה של מגדיל טווח (Access Point). מגדיל טווח ניתן לרכוש בעשרות עד מאות שקלים בחנויות למוצרי מחשבים וגאדג'טים, ולחבר לחשמל במיקום הרצוי, כלומר באזור בו קליטת האינטרנט מהנתב חלשה. אין צורך לחבר מגדיל טווח לכבל רשת.

ההבדל העיקרי בין שתי המערכות הוא שמגדיל טווח יוצר למעשה רשת WiFi נפרדת באזור בו הוא מותקן, שיש צורך לעבור בינה ובין המערכת הראשית של הבית בכל פעם שעוברים בין החדרים, בעוד שמערכת mesh יוצרת רשת אחת אחידה ורציפה. הבדל משמעותי נוסף הוא מהירות הגלישה ואיכות הביצועים, שנמוכים בהרבה אצל מגדיל טווח לעומת מערכת מאש.

 

מגדיל טווח (access point)

 

אז מתי כדאי להתקין מגדיל טווח ומתי כדאי לא לוותר על mesh? סידרנו לכם את כל המידע בטבלה:

 

מגדיל טווח

רשת מאש

עלות נמוכה

עלות גבוהה יותר

התקנה פשוטה

התקנה מורכבת יותר

ביצועים נמוכים יותר

ביצועים גבוהים

פוגע משמעותית במהירות הגלישה

כמעט ולא פוגעת במהירות הגלישה

יוצר רשת וויפי נפרדת, שיוצרת צורך במעברים בין רשתות בתוך הבית, ומעמיסה יותר על המערכת.

יוצרת רשת וויפי אחידה בכל המבנה

מכשיר יחיד ולא ניתן לרשת איתו שטח רחב

ניתן להרחיב את הרשת לכמה נקודות גישה שרוצים ולרשת שטחים ומבנים גדולים במיוחד

 

לסיכום, הבחירה בין האפשרויות היא בעיקר עניין של התאמה לצרכים ולחלל. אם יש לכם מיקום ספציפי אחד בדירה שיש בו בעיות קליטה (נניח, חדר ממ"ד), אין צורך בהתקנת רשת מאש שלמה, וניתן לפתור את הבעיה בעזרת מגדיל טווח. אם יש כמה נקודות חלשות, יהיה צורך בכמה מגדילי טווח, שייצרו כמה רשתות וויפי נפרדות – וזה בהחלט פחות מומלץ.

בבתים שמושכרת בהם יחידות דיור, עניין הרשת הנפרדת יכול להוות דווקא יתרון, כך הדייר ובעלי הבית יגלשו כל אחד על רשת משלו. מצד שני, יכול להיות שליחידת דיור שלמה לא יספיקו הביצועים של מגדיל הטווח, וצריך לבדוק את ההתאמה ליחידה הספציפית של כל אחד.

 

בתקנת רשת מאש בתוך ארון

התקנת מערכת mesh

התקנת mesh מורכבת מכמה שלבים:

אחד תכנון: התחלת התהליך היא מיפוי של הבית או השטח הרצוי והנקודות החלשות בו, ותכנון המיקום של נקודות הגישה של המאש כך שירשתו את השטח בצורה יעילה.

שתיים התקנה: חיבור הנקודות למקום. יחידת המאש הראשונה מתחברת לנתב בכבל רשת, והשאר צריכות חיבור לחשמל בלבד.

שלוש הגדרה: בשלב האחרון יש צורך בהגדרת היחידות והגלישה דרכן בעזרת אפליקציה תואמת שתצטרכו להוריד לנייד. הגדרה נכונה היא קריטית לביצועים גבוהים, כי חלוקה לא נכונה של עומס העבודה על יחידות הקצה - כלומר, כל אחת מנקודות המאש - תוביל לאבדן של יעילות המערכת ומהירות הגלישה.

 

 

מי מתקין מערכת mesh?

התקנת רשתות מאש מתבצעת על ידי טכנאי רשתות. הטכנאי יספק את המערכת, וישתמש בניסיון ובידע המקצועי שלו כדי לתכנן את המערכת בצורה נכונה, להתקין אותה באופן אסתטי ולא מבולגן ולהגדיר את המערכת כך שתהיה חלוקה יעילה של עומס העבודה עליה.

כדאי לדעת שלא מדובר בעבודת חשמל או גז, כך שבעיקרון אין מניעה שתנסו להתקין את המערכת בעצמכם, אם יש לכם ידע מתאים וניסיון עם עבודות דומות. תוכלו לרכוש את מכשירי הרשת בחנויות למוצרי מחשוב. 

 

נקודת גישה של mesh - חיבורים

רשת מש – מחיר

מחיר רשת מש משתנה בטווח רחב לפי סוג הרכיבים שתבחרו להתקין בבית. מחיר המערכת עצמה נע בין 250-1,000 ₪ ויותר לכל נקודת גישה – רק לרכיב עצמו, לא כולל התקנה והגדרה. המחיר משתנה בתוך הטווח לפי המפרט הטכני, החברה המייצרת והאיכות של המוצרים.

שקל מחיר התקנת mesh על ידי טכנאי רשתות הוא לרוב כ-500-600 ₪ לכל נקודת גישה, כולל אספקת המוצר, התקנה והגדרה, ולא כולל מע"מ.  כלומר, אם תתקינו רשת מאש בעלת שלוש נקודות גישה, היא תעלה לכם 1,500-1,800 ₪ + מע"מ. המחיר כמובן יכול לעלות אם תבחרו ברכיבים יקרים יותר.

 לפעמים תקבלו הצעות מחיר שונות על מערכות שנראות דומות מאד. לא מדובר בספק שמנסה להונות אתכם - חשוב שתדעו שלפעמים חברות מייצרות מערכות מאש בעלות אותה הפלסטיקה, כלומר אותו העיצוב החיצוני, אבל חומרה באיכות לגמרי שונה מבפנים, ולכן המחיר השונה.

 

מכשיר רשת מאש מרובע

 

אז איך תדעו איזו מערכת mesh מומלצת? רוב טכנאי הרשתות המדורגים באתר ממליצים על חברת TP – link, אבל יש גם חברות איכותיות רבות נוספות. מוזמנים לקפוץ לקישור ולראות את התשובות המלאות של הטכנאים.


טכנאי רשתות מומלצים

רשת מאש זה לא זול, אבל זה פתרון ארוך טווח שיספק לכם איכות גלישה שלא תצטרכו להתלונן עליה לאורך שנים. אם הגלישה שלכם בבית או בעסק לא משביעת רצון, כדאי לגלוש לשלב הבא בתהליך וליצור קשר עם טכנאי רשתות שירשת את המרחב שלכם באופן שיהפוך את האינטרנט למושלם. בשביל זה אספנו לכאן רשימה של טכנאי רשתות מומלצים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא חוות דעת וציונים על אנשי המקצוע ולבחור את האיש המתאים לכם. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה רשת מאש?

רשת mesh מורכבת ממספר נקודות גישה שמתקשרות זו עם זו, ויוצרת רשת וויפי אחידה ורציפה בעל גלישה איכותית לכל ארכה. היא מתאימה כפתרון למקומות בהן יש נקודות חלשות בקליטת האינטרנט במרחק מהראוטר. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק