מוקד מידרג: 1-700-707-233

עיצוב אקווריום

אולי לא חשבתם ככה, אבל עיצוב אקווריום הוא תהליך מורכב שדורש תיאום בין הרבה אלמנטים (גודל, צורה, דגים, צמחייה, רקע, סלעים ומה לא). כדי שלא תרגישו כמו דג מחוץ למים, סידרנו לכם את כל המידע שחשוב לדעת על עיצוב אקווריום מבפנים ומבחוץ (לא כדאי לשים טפט עם אלמוגים וסלעים, לדוגמה), כמה טיפים שימושיים לעיצוב אקווריום בעצמכם (תחלקו אותו לשליש ושני שליש), ורשימה של אנשי אקווריומים מומלצים, המתמחים בעיצוב אקווריום.


עיצוב אקווריום

עיצוב אקווריום זה פרויקט לא קטן, וצריך לשלב בין הרבה שיקולים אסתטיים ופרקטיים. הרשימה לא קצרה: מיקום, גודל, צורה, סוג החיפוי (עץ, גבס ואולי זכוכית?), וכמובן - סוג הדגים, הצמחייה, הרקע, המצע בקרקעית, התאורה, והקישוטים הנוספים. כל אחד מהשיקולים האלה יכול להשפיע גם על המחיר הסופי, ואם תחליטו להיעזר באיש אקווריומים מומחה, בנייה ועיצוב אקווריום יעלו 50,000-10,000 ₪ (ואקווריומים מיוחדים - אפילו מאות אלפי שקלים). אם אתם כבר הולכים על עיצוב משמעותי, שווה לשקול גם ייעוץ עם מעצבת פנים.

 

עיצוב אקווריום במחיצה ליד מטבח ופינת אוכל

עיצוב אקווריום - החלק החיצוני

לפני שמתחילים לחלום מה יהיה בתוך האקווריום, חשוב להחליט איך האקווריום עצמו יראה - מה יהיה הגודל שלו, על מה הוא יעמוד, ומה יהיה המיקום שלו בחלל. בכל זאת, אקווריום זה פריט עיצובי מאוד בולט, ועם כל הכבוד למה ששוחה בפנים, הנראות החיצונית שלו תשפיע מאוד על הנראות של החלל. חוסר התאמה בין המראה החיצוני של האקווריום למראה החיצוני של החלל יגרום להם להיראות פחות מרשימים ומקצועיים.

 


 

 

צורה ומיקום דג

אקווריום בצורת תיבה, צמוד לקיר ועומד על מעמד יעודי, הוא ה-אקווריום הקלאסי שכולנו מדמיינים, אבל אפשר לשלב את האקווריום בכל מיני מקומות ולבנות אותו אחרת. אפשר לבנות אקווריום פלזמה ששקוע בתוך הקיר (מוסיפים קיר גבס), אקווריום מחיצה בין חללים שונים (בין המטבח לסלון, בין הכניסה ללובי וכו'), אקווריום בבסיס של מעקה למדרגות, אקווריום מסביב לעמוד תמך, אקווריום במרכז החלל (בצורת תיבה, צילינדר או כל צורה אחרת) ועוד. הכל יפה, וצריך להבין מה מתאים לחלל שלכם.

 

עיצוב אקווריום

 

בבחירת המיקום, שימו לב ל-4 דברים:


דג מחיר: ככל שהאקווריום גדול יותר והמבנה שלו מורכב יותר, כך הוא יהיה יקר יותר.


דג חשיפה לשמש: רצוי שהאקווריום לא יהיה במיקום שחשוף להרבה שמש, משום שהשמש מגבירה את קצת הצטברות הירוקת באקווריום. 


דג חשמל: כדאי שהאקווריום יהיה קרוב לנקודת חשמל, ורצוי גם לנקודת ניקוז.


דג מגבלת משקל: אם אתם גרים בקומה גבוהה, תהיה מגבלת משקל שהאקווריום שלכם לא יכול לעבור. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בעניין הזה.

 

סוג החיפוי דג

ברגע שהחלטתם מה יהיה המיקום של האקווריום, אתם עוברים לבחור את סוג החיפוי שלו. החיפוי של האקווריום נועד לכסות את המכשור (משאבות, פילטרים וכו') והמסגרת המתכתית שמחזיקה את המשקל שלו. ברוב המקרים, החיפוי עשוי מעץ (ואז האקווריום עומד על ארון או מעמד עץ), גבס או זכוכית כהה, וכדאי להתאים אותו לשאר העיצוב בחלל.

 

אקווריום

עיצוב אקווריום - החלק הפנימי

עכשיו הגענו לחלק הכיפי - העיצוב הפנימי של האקווריום: רקע, דגים, צמחייה, תאורה, מצע לקרקעית, סלעים ודקורציות.

 

רקע ותאורה לעיצוב אקווריום דג

אם האקווריום שלכם צמוד לקיר, ולא במרכז החלל, תוכלו להדביק לו רקע אסתטי. מאוד מפתה לקנות רקע שמדמה מים, גלים, חול, בועות, אלמוגים וכדומה. אבל רוב בוני האקווריומים יגידו לכם שכדאי להדביק רקע אחיד, רצוי כחול או שחור. רקע כזה יבליט את הצבע של הדגים, הצמחים והאלמוגים. כדאי לשלב עם תאורה כך שהאקווריום לא יהיה חשוך.

 

עיצוב אקווריום עם רקע כהה

 

צמחייה ודגים לעיצוב אקווריום דג

האפשרות הפשוטה ביותר בעיצוב אקווריום היא לשלב צמחייה מלאכותית ואלמוגים מלאכותיים, לצד סלעים וגזעים אמיתיים. ככה תוכלו ליצור סביבה יפה בלי צורך להפוך לגנני-מים. אם בכל זאת אתם מעוניינים לשלב צמחייה אמיתית באקווריום, כדאי שתקחו בחשבון שתי נקודות:

דג טעים לדגים: חלק מהדגים נוטים לאכול צמחייה. לא תוכלו להכניס לאקווריום דגי ציקליד, לדוגמה, אבל תוכלו לאכלס במקומם דגי להקה עדינים כמו דגי ברבוס (Barb). לפני בחירה של דגים, כדאי להתייעץ עם בונה אקווריום או מוכר בחנות לדגי נוי.

 

עיצוב אקווריום צמחיה

 

דג צמחיית הייטק ולואוטק: אפשר לחלק את צמחיית האקווריום לשני סוגים: לואוטק והייטק. צמחי לואוטק הם צמחים פשוטים לגידול, ואין להם דרישות מיוחדות בקשר לטמפרטורה, תאורה, מצע ודישון. אפשר למצוא לא מעט צמחי לואוטק יפים מסוג אנוביה, מוס ועוד.

עיצוב אקווריום עם צמחי הייטק יהיה מרשים ויפה יותר. צמחיי הייטק זקוקים למכשור מיוחד של סינון והחדרת חמצן דו-פחמני, בקרת טמפרטורה ותאורה מיוחדת. הם זקוקים גם למצע מינרלי מיוחד, דישון וגינון. אם גידול של צמחיית מים מוצא חן בעיניכם, אנחנו ממש ממליצים להשקיע בזה.

 

סלעים ודקורציות לעיצוב אקווריום דג

סלעים וקונכיות יכולים להקפיץ בכמה רמות את המראה של האקווריום, וגם להוות מסתור לדגים שעדיין לא הסתגלו לביתם החדש. רק שימו לב, אם אתם מניחים סלעים, גזעים, פסלים ואפילו ספינה טרופה או גולגולת, חשוב לא להעמיס. השאירו אזורים ריקים מהחזית ועד הרקע. המים יגרמו לכל הדברים להיראות קרובים ודחוסים יותר.

 

צמחייה באקווריום

עיצוב אקווריום - עשה זאת בעצמך

גם אם אתם רוצים לעשות עיצוב אקווריום בכוחות עצמכם, כדאי לכם תמיד להתייעץ עם המוכרים בחנויות לגידול דגי נוי. חוץ מזה, אנחנו ממליצים:


דג לקנות סלעים או סלעי מערה שבו הדגים יוכלו להסתתר בימים הראשונים שלהם באקווריום.


דג להניח צמחייה וסלעים בגבהים שונים, ולחלק את האקווריום ל-⅔ ו-⅓. ב-⅔ לשים צמחים וסלעים נמוכים, ובשליש הנוסף לשים צמחים וסלעים גבוהים.


דג לשאול את המוכר בחנות אם יש צורך לשטוף את החצץ לפני ההכנסה לאקווריום, כמו ששוטפים פסטה לפני הגשה. יכול להיות שהחצץ יעכיר לכם את המים אם לא תשטפו אותו.


בוני אקווריומים מומלצים לעיצוב אקווריום

כמו שראיתם, עיצוב אקווריום זה לא עניין פשוט, ויש המון דברים שצריך לקחת בחשבון. כדי שלא יתפספס שום דבר בדרך (בכל זאת, זו השקעה כספית לא קטנה), כדאי להיעזר באנשי מקצוע עם ניסיון בבנייה ועיצוב אקווריומים. אספנו לכם רשימה של בוני אקווריומים מומלצים, עם חוות דעת של לקוחות קודמים, שדירגו אותם גם לפי איכות העבודה והמחיר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה אקווריום?

בניית אקווריום מקצועי, בבנייה אישית, תעלה 50,000-10,000 ₪ בדרך כלל, כולל הכל.

איך לעצב אקווריום?

כדאי לבחור רקע אחיד, רצוי כחול כהה או בהיר, כדי לראות את הצבע של הדגים טוב יותר, ולשלב עם תאורה. מומלץ למי שעדיין לא צבר ניסיון בתחום האקווריומים לרכוש צמחייה מלאכותית, ולא צמחייה אמיתית שתדרוש גינון, טיפוח וחומרים מיוחדים. כדאי לשלב צמחייה מלאכותית עם סלעים וגזעים טבעיים, וכך ליצור מראה טבעי ואותנטי. חשוב לא להעמיס את האקווריום בהמון פריטים וקישוטים, ולהשאיר חצץ או חול נקי מקישוטים בין החזית לרקע. מומלץ לחלק את האקווריום לשני חלקים: שליש, ושני שליש. בצד אחד לשים צמחייה וסלעים גבוהים, ובצד אחר נמוכים. הסידור הזה יצור איזון באקווריום.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק