מוקד מידרג: 1-700-707-233

מפל מים לגינה

אם אתם מחפשים דרך לשדרג את הגינה שלכם בצורה מיוחדת, מפל מים לגינה יכול להיות הפתרון עבורכם. הוא יפה ומרגיע ומוסיף לא מעט עניין, אבל רגע לפני שאתם קופצים למים חשוב שתדעו שהוא דורש לא מעט תחזוקה ותשומת לב. במה כרוכה ההתקנה של מפל מים לגינה, מה אסור לפספס וכמה יעלה לכם התענוג? מבטיחים לא לטחון מים, ולזרום ישר לעניין.


מפל מים לגינה – לפני שמתחילים

אתם ממזלות המים או סתם מחפשים דרך לרענן את מראה הגינה שלכם? זורמים איתכם. את הצמחייה כבר בחרתם וריהוט הגן כבר בדרך, זה הזמן לעצום עיניים ולדמיין את עצמכם על שפת הבריכה וצליל פכפוך מפל המים באוזניכם. 

 

איפה כנס מידרג אז איפה כדאי למקם את המפל שלכם?

קודם כל צריך לבחור מיקום מתאים למפל המים בגינה שלכם. לרוב מומלץ למקם אותו צמוד לקיר או לחומה כדי שהגובה יוכל לאפשר את השפך של המפל, או אפילו מספר מפלסים.

בנוסף, לא כדאי למקם את בריכת המפל מתחת לעץ נשיר, כדי שלא תצטרכו למשות עלים מן המים באופן קבוע. גם תחת שמש ישירה פחות מומלץ – משום שהיא יכולה לגרום להתפתחות של אצות במים.

אחרון חביב, לשים לב שיש לכם שטח פנוי של 2 על 3 מטרים לכל הפחות, כדי שלמפל המים ולבריכה תהיה נוכחות משמעותית בגינה.

 

מפל מים עם בריכת נוי לגינה

איך בונים מפל מים לגינה?

בדומה למזרקה לגינה גם מפל מים לגינה מורכב בעיקר משני מרכיבים עיקריים: משאבה ובריכה. אז מה שונה אתם שואלים את עצמכם? לרוב את המזרקות לגינה קונים בחנויות ייעודיות כמוצר מוגמר, ואילו מפל מים לגינה בדרך כלל מותאם באופן אישי עבור כל גינה וההקמה שלו מורכבת בהרבה. איש בריכות הנוי שלכם יוכל לייעץ לכם לגבי מפל מים שתאהבו ועדיין יעמוד במגבלות התקציב שלכם. 

 

בריכה למפל מים לגינה

את הבריכה אפשר לבנות באחת משתי דרכים:

אחד       בריכה קבורה – בריכה שנחפרת לעומק האדמה.

מספר שתיים       בריכה מוגבהת – בריכה שנבנית מעל הקרקע.

ניתן לקנות בריכות קיימות או לבנות את הבריכה כמעט מכל חומר גלם: פלסטיק, PVC, יריעות ניילון, בטון, חרס או אבן. כדאי לדעת שבריכות מוגבהות מעל הקרקע לרוב יהיו יקרות יותר, בגלל חומרי הבנייה והעבודה הרבה הכרוכה בבנייה שלהן. איך יודעים באיזו בריכה לבחור? הכל תלוי כמובן בטעם ובתקציב העומד לרשותכם. אם תרצו להעמיק בסוגי בריכות נוי לגינה, זה המקום. 

בתהליך בניית הבריכה חשוב במיוחד לוודא שאיש בריכות הנוי מקפיד על הקמת תשתית נכונה ואיטום מתאים, בשביל שהמים לא יחלחלו לאדמה.

 

מפל מים לגינה עם בריכת נוי וצמחיית מים

 

משאבה למפל מים לגינה

משאבה טבולה וזה החלק השני המשמעותי במפל מים לגינה - המשאבה. גודל הבריכה הוא זה שיקבע את המשאבה אליה תזדקקו. ככל שהבריכה ומפל המים לגינה גדולים יותר – כך המשאבה תצטרך לעבוד קשה יותר כדי לעמוד בכמות המים שהיא נדרשת להזרים והיא צריכה להיות גדולה בהתאם. מעבר לגודל הבריכה, גם עצמת הזרם שתרצו תשפיע על בחירה המשאבה, זרם חזק ידרוש משאבה גדולה וזרם חלש משאבה קטנה.

חשוב שהמשאבה תהיה במעגל סגור כך שהמים יזרמו במעגל חוזר דרך המפל אל הבריכה, וחוזר חלילה. אם בחרתם להוסיף לבריכה גם צמחיית מים, עדיף להשקיע במשאבה עם פילטר שתסנן את המים לפי הצורך. בכל אחד מהמקרים איש בריכות הנוי שהקים עבורכם את הבריכה ומפל המים לגינה יידע להמליץ לכם על המשאבה המתאימה.

 

מפל מים לגינה ביתית

 

עיצוב מפל מים לגינה

ברוכים הבאים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. העיצוב והמראה הסופי של מפל מים לגינה מאפשר יצירתיות ודמיון אינסופיים. מעבר למפלים המלאכותיים הפשוטים מ-PVC או פלסטיק שניתן לקנות בחנויות, אפשר לבנות מפלים על גבי אבנים טבעיות, או בחציבה בסלע. ניתן לחפות בריכה קיימת באבנים מסוגים שונים, או ליצור מהן ערימה ועל גביה להזרים את מפל המים.

זרם המפל מגיע בשני סוגים:

נקודה מפל בזרם טבעי - כשאתם מדמיינים מפל מים לגינה, זה בדיוק זה. המראה של מפל המים מושפע מעיצוב זרימת המים, ויכול להיות צר או רחב, לזרום מכיוון אחד או כמה ובמפלס אחד או יותר.

נקודה מפל מסך - זרימת המפל היא דרך פס אקרילי (שקוף) או עשוי נירוסטה. המים זורמים בזרם רחב שנראה כמו וילון, במפלס אחד, ומתאים בעיקר כשפך על גבי קירות. מקובל להשתמש בו גם בבריכות שחיה.

 

מפל מסך ומפל בזרם טבעי

 

מה חשוב לדעת כשמעצבים מפל מים?

טיפה תכנון של מספר מפלסים לזרם של מפל המים הוא לא רק יפה, אלא גם דואג לסינון של המים, במעבר של המים ממפלס למפלס הם בעצם מסננים את עצמם. זה אומר שאם בחרתם במפל מסך או במפל ללא מפלסים תזדקקו לאביזרי ניקוי נוספים.

טיפה הדרך הכי טובה לשמור על ניקיון המים היא לבחור בצמחיית מים מתאימה. גם דגים בבריכה משלימים את התמונה וימנעו מיתושים להתפתח בקרבת הבריכה.

טיפה מעדיפים צמחיה מלאכותית במים? רוצים לוותר על הדגים? אין בעיה, כלור יוכל להחליף את מקומם בניקיון הבריכה – אבל קחו בחשבון שהריח שלו עלול להיות מורגש.

טיפה אפשר להוסיף תאורה מותאמת למפל המים, תאורת לד ותאורה בתוך או על המפל יכולות בהחלט להוסיף לאווירה.

טיפה אם יש לכם ילדים צעירים שמסתובבים בחצר, אי אפשר להשאיר את בריכת המים חשופה ותצטרכו בנוסף לגדר אותה כדי לשמור על הבטיחות שלהם ולמנוע טביעה.

 

מפל מסך לגינה

יתרונות וחסרונות של מפל מים לגינה

היתרונות של מפל מים לגינה ברורים:

יתרון צליל המים נעים ומרגיע.

יתרון אלמנט מקורי ויפה לגינה.

אבל גם חסרונות לא חסר:

איקס מפל מים לגינה דורש תחזוקה שוטפת. אי אפשר לצפות שהכל ימשיך לזרום חלק אם לא דואגים לשמור ולטפח אותו. תצטרכו לפתוח ולנקות את הפילטר לפחות אחת לחודש ולוודא שאין הצטברות של ירוקת או עלים בבריכה. להחליף מים מדי פעם וכמובן אם הוספתם דגים לבריכה, לא לשכוח להאכיל אותם.

איקס רעש המפל עשוי להיות רועש מדי לדעת השכנים.

 

מפל מים עם מפלסים

מפל מים לגינה עשה זאת בעצמך

השתכנעתם שמפל מים לגינה הוא בדיוק מה שאתם צריכים ואתם תוהים אם תוכלו לעשות את זה לבד? נהיה כנים איתכם, במקרה של מפל מים לגינה – זה פחות מומלץ.

מדובר לא רק בידיים טובות ובחוש אסתטי אלא ממש בעבודה הנדסית שדורשת ידע מתאים. יש צורך לחשב את מיקום המפל והמפלסים השונים כך שזרם המים לא יהיה רועש מדי או יתיז לכל עבר. בנוסף אם אתם רוצים שהבנייה של בריכה על פני הקרקע מאבנים שונות תיראה במיטבה, עדיף להיעזר באיש בריכות נוי שיידע להרכיב את הבריכה כראוי.

אם בוער לכם לעבוד עם הידיים יכול להיות שעדיף לכם להתמקד באלמנט מים פשוט יותר כמו בריכת נוי קנויה או מזרקת מים.

 


מפל מים לגינה – מחיר

המחיר של מפל מים לגינה נע בטווח רחב מאד. כמה רחב? כמעט כמו מפלי הניאגרה. מפל מים לגינה עשוי לעלות לכם בין 5,000-30,000 ₪. המחיר הסופי תלוי בעיקר כמה גרנדיוזי מפל המים והבריכה שתבחרו עבורו.

 

בשביל לעשות לכם סדר, הנה הגורמים שעשויים להשפיע על מחיר מפל המים בגינה שלכם:

כסף גודל וסוג הבריכה – בריכה גדולה יותר דורשת יותר חומרי גלם להקמת התשתית והבריכה. כמו כן היא מצריכה שימוש במשאבה חזקה יותר, והמחיר עולה בהתאם. מעבר לגודל, המחיר של בריכה בנויה מאבנים, יהיה יקר יותר מבריכה עשויה יריעות בלבד או בריכה קנויה מפלסטיק.

כסף סוג החפירה – אם בשביל למקם את הבריכה תצטרכו חפירה לעומק האדמה מדובר בעלות נוספת. אם את האדמה שהוציאו בחפירה בחרתם לפזר בעציצים שלכם זה יכול להיות חסכוני, אבל אם תצטרכו מנוף כדי לפנות את האדמה החוצה זה עשוי לייקר את הסיפור. במקרה ואתם בכלל צריכים לחצוב באבן כדי ליצור מקום בגינה,  פה כבר מדובר בעסק יקר.

כסף סוג האבנים – אבני טרסה, אבנים ירושלמיות, אבני שיש או בזלת. המחיר של אבני שיש יקר יותר ואילו השינוע של אבני הבזלת הכבדות מייקר את העבודה.

כסף גודל המשאבה – המשאבה שמשמשת אותנו על מנת להזרים את המים בסירקולציה מהמפל אל הבריכה וחזרה, צריכה להתאים לגודל הבריכה. ככל שהמשאבה מסיבית וגדולה יותר המחיר שלה יקר יותר. 

כסף תוספות – אם תרצו להוסיף אלמנטים נוספים למפל שלכם כמו צמחיה ודגים לבריכת המים, תאורה מיוחדת או מגבר שיעצים את קולות פכפוך המים (כן, כן, יש דבר כזה), כל אלו אינם כלולים במחיר המקורי.

 

מפל מים לגינה בעיצוב אבן

גננים מומלצים להתקנת מפל מים לגינה

אז נפל לכם האסימון שמפל מים לגינה הוא בדיוק מה שחסר לכם כדי להרגיש בטבע בבית של עצמכם? אספנו בשבילכם רשימה של אנשי בריכות נוי מומלצים להתקנת מפל מים לגינה, על פי חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי ההתקנה נתקשר לשמוע מכם את חוות הדעת שלכם, בתקווה לשמוע מחמאות שיפילו אותנו מהכיסא.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק