מוקד מידרג: 1-700-707-233

בריכות נוי לגינה

אין ספק שמי שכתב את השיר גינה לי חביבה דמיין אותה עם בריכת נוי רחבה בשילוב צמחי מים, אבני מדרך ומפל לקינוח. קצת לפני שאתם מתפנים לבחור צמחים ודגים, כדאי לחשוב איזה סוג בריכה אתם רוצים (קנויה, מבוטנת או עם יריעות), מי יתחזק את הבריכה (אתם או בעל מקצוע) והכי חשוב: איך דואגים לבטיחות במקרה שיש ילדים קטנים. אל תישארו ברדודים, כי כאן צוללים לעומק המידע שצריך לדעת על בריכות נוי לגינה.


בריכות נוי לגינה

לא נכחיש, בריכת נוי לגינה היא גם החלום שלנו, אבל החלום הזה כולל לא מעט עלויות ותחזוקה שוטפת. עוד לפני שתפנו לאיש בריכות נוי כדאי שתשאלו את עצמכם האם בכלל יש לכם זמן ומשאבים לתחזק את הבריכה. כדי שבריכת הנוי תממש את הייעוד שלה – כלומר, נוי - צריך לדאוג לתחזוקה שוטפת שתשמור על הבריכה צלולה וגם על הדגים והצמחייה שבה. אם אתם יודעים מראש שאין לכם פנאי להתעסק עם תחזוקה, כדאי לבחור בבריכת נוי פשוטה יחסית (בלי צמחייה ודגים) או אלמנט מים בודד כמו מפל או מזרקה.

 


בריכת נוי לגינה – לפני שמתחילים

כשבונים בריכת נוי לגינה יש כמה שיקולים שצריך לקחת חשבון:

אחד בטיחות: השיקול החשוב ביותר. אם יש לכם ילדים קטנים זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים לוותר על בריכת נוי לגינה, מה שזה כן אומר זה שאתם חייבים לדאוג לסגור את הגישה לבריכה באמצעות גדר, שער או אבנים גבוהות כדי למנוע נפילה.

מספר שתיים מיקום: מומלץ למקם בריכות נוי לגינה באיזור חצי מוצל – חצי שמשי, או שלושת רבע מוצל. מצד אחד, הצמחים בבריכה זקוקים לשמש, ומצד שני גם לשמש לא יותר מדי חזקה שיכולה להזיק לדגים ולצמחייה ולעודד התפתחות של אצות. את הבריכה כדאי למקם הרחק מעצים נשירים וקרוב לפינת ישיבה שתאפשר לכם לראות את המים, להירגע ולפנטז שאתם מינימום במפלי הניאגרה.

שלוש  וויז'ן: מפלים? מזרקות? אבני מדרך, דגים או צמחי מים? הכל אפשרי כשמדובר בבריכות נוי לגינה, כמובן בהתאם לתקציב. רק קחו בחשבון שכלל שתשקיעו בבריכה שלכם בהתחלה, כך גם ההשקעה על התחזוקה בהמשך תהיה גדולה יותר.

 

בריכת נוי

סוגי בריכות נוי לגינה

החלטתם שאתם רוצים להתקין בריכת נוי בבית? יש כמה אופציות שעומדות בפניכם:

 

בריכת נוי מפלסטיק

מבנה פלסטיק (אגנית) שחופרים עבורו בור, מכניסים אותו ולאחר מכן מחברים אותו למערכות מים וסינון. אם תשאלו אותנו, זה הפתרון הטוב והזול ביותר ללקוח הממוצע מכיוון שמדובר בבריכה עמידה שמתאימה לכל כיס. החיסרון העיקרי שלה הוא שאי אפשר לשחק עם הגודל והמראה שלה יותר מדי. צריך לזכור שאין ממש דרך לטשטש את המראה התעשייתי של בריכה קנויה. כך שאם חשוב לכם שהבריכה תראה כמה שיותר טבעית וללא מסגרת הפלסטיק השחורה של הבריכה, אולי כדאי לשקול בריכה מבטון או יריעות.

 

בריכת נוי מוכנה לגינה

בריכת נוי מבטון

בריכה חפורה לתוכה יוצקים בטון ולאחר מכן אוטמים בחומרים שונים. כאן כבר מדובר בליגה לגמרי אחרת של בריכות נוי, שנחשבות עמידות מאוד וגם מותאמת לגודל ולוויז'ן הספציפי של הלקוח. אלה בריכות איכותיות במיוחד, ומחירן גבוה בהתאם.

 

בריכות נוי עם יריעות P.V.C

בור חפור בגינה אותו מצפים בכמה שכבות של יריעות P.V.C. בריכות כאלו מאפשרות לקבוע את הגודל והצורה המדויקת שתרצו בבריכה שלכם. לרוב מחירן זול יותר או דומה לזה של בריכות הפלסטיק הקנויות. החיסרון שלהן הוא שהן פחות עמידות בהשוואה לבריכות נוי מפלסטיק או מבטון. מכיוון שהיריעות יחסית דקות יכולים להיווצר בהן חורים או קרעים.

 

בריכת נוי לגינה בעיצוב אישי

מחירים של בריכות נוי לגינה

מחירים של בריכות נוי לגינה נעים בין 5,000-20,000 ₪ בהתאם לסוג הבריכה, גודלה והאלמנטים שתרצו לשים בה.

מחיר בריכת נוי קנויה עולה כ-7,000-15,000 ₪.

מחיר בריכות נוי עם יריעות עולה כ-5,000-12,000 ₪ 

מחיר בריכת נוי מבטון עולה כ-20,000-25,000 ₪

המחיר מתייחס לבריכות נוי שכוללות מערכת סינון מים, דגים, צמחים, מזרקות ואבני מדרך.

 

בריכת דגים

צמחים ודגים לבריכת נוי לגינה

ממש כמו הום סטיילינג לבית, גם כשמדברים על בריכות נוי לגינה בחירת האקססוריז, כמו צמחים ודגים, היא החלק הכי כיף בתהליך:

 

צמחים לבריכת נוי לגינה

יש אינספור צמחים שמתאימים לחלקים שונים בבריכה, ביניהם צמחי גדה, צמחים צפים, ושושנות מים. בעומק הבריכה מומלץ לשים שושנות מים כמו נימפאות ולוטוס. מסביב לבריכה מומלץ להוסיף צמחי גדה גבוהים כמו קנה הודית, שבטבט, גומא פפירוס, וכן צמחי גדה נמוכים כמו ספלילה או ביצן. הצמחים הצפים שיתאימו לבריכות נוי הם חסת מים ויקינטון.

 

דגים לבריכת נוי לגינה

הדגים המומלצים לבריכות נוי לגינה הם לאו דווקא הדגים הכי יפים בגן (סליחה בגינה), אלא דגים שיתחזקו עבורכם את הבריכה – יאכלו שאריות צמחייה וכן את זחלי היתושים והזבובים בסביבתם. הדגים המומלצים  כדגי נוי למים מתוקים הם דגי גמבזויה, רוזי בארב, דגי קוי וקומט.

 

דגים בבריכת נוי לגינה

 

שימו לב לאחר הקמת הבריכה יש לחכות כשבוע עד שמכניסים את הצמחייה והדגים למים, מכיוון שלוקח כמה ימים עד שהמערכת האקולוגית בבריכה מתאזנת.


תחזוקת בריכת נוי בגינה

תחזוקת בריכות נוי לגינה כוללת האכלה של דגים, ניקיון של הצמחים ולשלשת הדגים, ניקוי פילטרים בבריכה, החלפת מים ונורת UV כל מספר חודשים. בגדול, אם יש לכם אנרגיות ופנאי תוכלו לתחזק את הבריכה באופן עצמאי. מומלץ להתייעץ עם איש בריכת הנוי שהקים לכם את הבריכה בנוגע לתדירות התחזוקה המומלצת. אם יש לכם בריכה גדולה במיוחד שכוללת אלמנטים רבים, ייתכן שזה יגזול מכם זמן לא קטן. במקרה כזה תוכלו להיעזר באיש בריכת הנוי שיסייע לכם במלאכה.

מומלץ לשלב בבריכת הנוי שלכם מפל או מזרקה. הם לא רק מרשימים מאוד, הם גם דואגים להכניס חמצן שחיוני לניקוי הבריכה וכן לדגים ולצמחייה בה.


אנשי בריכות נוי מומלצים להקמת בריכות נוי לגינה

עכשיו אחרי שאתם שוחים כמו דגים בעולם בריכות הנוי נשאר רק למצוא איש בריכות נוי שישלים את המלאכה. אולי יש הרבה דגים בים אבל בעלי מקצוע אמינים לא תמיד פשוט למצוא. בדיוק בשביל זה קיבצנו לכם רשימה של אנשי בריכות נוי מומלצים להקמת בריכות נוי לגינה. כולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחים קודמים, כך שאתם יכולים לבחור את האיש בריכות הנוי שלכם ואחר כך ללכת ליהנות מפכפוך המים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של בריכת נוי לגינה?

טווח המחירים של בריכות נוי לגינה רחב למדי ומתחיל מ-7,000-9,000 ש"ח כשמדובר בבריכת נוי קטנה יחסית קנויה או שעשויה מיריעות. המחיר יכול לטפס גם ל-20,000-30,000 ש"ח במקרה של בריכת נוי גדולה מבטון.

 

איך עושים מזרקה לגינה לבד? צירפנו תשובה בוידאו!

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק