מוקד מידרג: 1-700-707-233

מערכת אזעקה אלחוטית

אם הגעתם לכאן כנראה שכבר גיליתם את הסוד - לא צריך לשבור קירות כדי להגן על הבית, ואפשר פשוט להתקין מערכת אזעקה אלחוטית. בדף הבא נפרט על סוגי הגלאים שמתאימים למערכת, ניתן טיפים להתקנה ולתחזוקה נכונה, והכי חשוב - נגלה לכם מה המחיר של מערכת אזעקה אלחוטית (בין 9,000-6,000 ש"ח). אז אל תזוזו לשומקום, שלא תפעילו את הסירנה… 🤫


מערכת אזעקה אלחוטית

מערכת אזעקה אלחוטית מאפשרת להתריע על פריצות לבית בלי חציבות בקיר (בניגוד למערכת אזעקה רגילה, שכדאי להתקין רק בשיפוץ). באופן בסיסי, המערכת מורכבת מגלאים, סירנות, לוח מקשים, ורכזת שמתאמת בין כל המכשירים. לצד אלו, אפשר לצרף למערכת אפליקציה לשליטה מרחוק, וגם שלטים.

ברוב המקרים תוכלו לבחור את חלקי המערכת בעצמכם (ביעוץ עם מתקין האזעקה), ולפעמים תצטרכו להתקין מערכת שתואמת את דרישות חברת הביטוח (ביחוד אם אתם בעלי עסקים).

 

גלאי נפח פנימי במערכת אזעקה אלחוטית

התקנת מערכת אזעקה אלחוטית

כל התקנה של מערכת אזעקה אלחוטית כוללת את השלבים הבאים:

אחד בירור דרישות חברת הביטוח - בחלק מהמקרים, חברות הביטוח מחייבות התקנה של מערכת אזעקה עם דרישות מסוימות. לפני יצירת קשר עם מתקין, עליכם לברר אם יש דרישות כאלה.

שתיים תכנון ההתקנה והצעת מחיר - במהלך השיחה הראשונית עם המתקין, הוא יברר מה הציפיות שלכם ומה הדרישות שהאזעקה צריכה לעמוד בהן. לאחר מכן, הוא יגיע כדי לבחון את המבנה, ולפי זה ימליץ איזה גלאים כדאי להתקין, כמה מהם צריך ואיפה מומלץ להתקין אותם.  בסוף הביקור מתקין האזעקה יתן לכם גם הצעת מחיר.

* שימו לב - חלק מהמתקינים גובים עד 300 ש"ח לביקור בית, וחלקם כוללים את הסכום במחיר הסופי בסוף ההתקנה.

שלוש לפני ההגעה - כדי לחסוך זמן התקנה בבית שלכם, המתקין יקשר לרכזת עוד לפני ההגעה את כל חלקי מערכת האזעקה האלחוטית (מה זו רכזת? נסביר ממש עכשיו).

 ארבע התקנת המערכת - המתקין יציב את הרכזת במקום מוסתר ולא נגיש, ויתקין את לוח המקשים, הגלאים והסירנות במקומות המתאימים. הוא יכוון את מידת הרגישות של הגלאים ויבדוק שהמערכת מתפקדת כראוי.

 

גלאי וילון חיצוני למערכת אזעקה אלחוטית

מה כוללת מערכת אזעקה אלחוטית

כל מערכת אזעקה אלחוטית מכילה רכזת, סירנות, לוח מקשים וגלאים. בואו נסביר בדיוק מה עושה כל חלק:

רכזת מערכת אזעקה רכזת - הרכזת מנהלת את כל מכשירי האזעקה, מעוררת התרעה בסירנות במקרה הצורך, ומודיעה על כל בעיה במערכת. היא ממוקמת בארון חשמל או במקום נסתר בבית, ומחוברת לחשמל בשקע עם מצבר נטען להפסקות חשמל. הרכזת מתקשרת עם הטלפון שלכם באמצעות אחת האפשרויות הבאות:

נקודה חיבור בכבל לקו טלפון - הרכזת תחייג אליכם באמצעות חיבור קווי. כלומר, צריך גישה לקו טלפון ביתי.

נקודה התקנת סים אלחוטי - הרכזת תחייג אליכם בלי צורך בחיבור קווי, כשניתן להתקין אותה בכל מקום בבית (הסים כולל תשלום חודשי לחברת הסלולר). 

נקודה חיבור קווי לראוטר או חיבור אלחוטי ל-wifi - תוכלו לקבל התרעות דרך אפליקציה ייעודית ולשלוט במערכת מרחוק (בחלק מהמקרים יש להוסיף לרכזת כרטיס רשת בעלות של 600 ש"ח).

מחיר הרכזת נקבע לפי כמות האזורים (המכשירים) שהיא יכולה לנהל במקביל, ולכן מחיר התקנת רכזת אלחוטית הוא 1,800-1,000 ש"ח. אתם עדיין מרוכזים? 😉

 

 

אזעקה סירנה - מתריעה בקול רם על כל גילוי בגלאים. לרוב, מתקינים סירנה אחת מחוץ למבנה ואחת בפנים. מחיר התקנת סירנה אלחוטית פנימית הוא 600-450 ש"ח. מחיר התקנת סירנה אלחוטית חיצונית יהיה 800-700 ש"ח.


לוח מקשים של אזעקה לוח מקשים - מאפשר נטרול של האזעקה באמצעות קוד ועריכת שינויים באזעקה. שימו לב שאתם בוחרים את הקוד בעצמכם (כי גנבים מכירים את הקוד של היצרניות). מחיר ההתקנה הוא 550 ש"ח בממוצע.

 

גלאי אזעקה גלאים - מזהים תנועה חשודה ומודיעים לרכזת. בממוצע, בכל בית מתקינים 12-6 גלאים מסוגים שונים. ככל שתתקינו יותר גלאים, כך מחיר ההתקנה לכל גלאי ירד. בגלל שעולם הגלאים הוא גדול ומגוון, נפרט עכשיו על סוגי הגלאים ומחירי ההתקנה. חץ

 


גלאים למערכת אזעקה אלחוטית

יש לא מעט סוגים של גלאים שאפשר להתקין במערכת אזעקה אלחוטית, כשהמחירים שלהם מושפעים מגודלם וממחירי היצרנית. יש גלאים שמותקנים בתוך המבנה, וגלאים חיצוניים שמתריעים על כל כניסה לחצר, עוד לפני הפריצה. גלאים חיצוניים עמידים לפגעי מזג האוויר, מאפשרים הסתובבות בתוך המבנה בזמן שהאזעקה פועלת, ומרתיעים גנבים. נעבור עכשיו על כל הסוגים, ואם זה נראה לכם הרבה, אל דאגה, גם המתקין ייעץ לכם במה לבחור:

גלאי אזעקה גלאי מגנטי: גלאי קטן וחמוד שמורכב משני מגנטים - אחד על הדלת והשני על המשקוף. כשהדלת נפתחת, הגלאי מזהה שהמגנטים נפרדו. מחיר ההתקנה שלו הוא 450-350 ש"ח בממוצע.

גלאי אזעקה גלאי וילון: גלאי תנועה קטן שמותקן ליד מסגרת של חלון (או דלת) ו'מסתכל' למסגרת המקבילה, ממש כמו וילון שמכסה את כל החלון. הגלאי יודע להתריע למערכת האזעקה האלחוטית אם מישהו נכנס מהחלון וחוסם את טווח הראייה שלו. הגלאי מאפשר הסתובבות חופשית בבית בזמן שמערכת האזעקה פועלת, ומתאים לבתים שיש בהם בעלי חיים (כל עוד החתול לא קופץ על אדן החלון…). מחיר התקנת גלאי וילון פנימי הוא 750-450 ש"ח בממוצע. מחיר התקנת גלאי וילון חיצוני הוא 1,200-850 ש"ח בממוצע.

גלאי אזעקה גלאי נפח: גלאי שמזהה תנועה בעזרת זיהוי שינויי טמפרטורה. הוא מותקן באזורים ראשיים בבית או בעסק, כך שאי אפשר להיכנס אליהם בזמן שהאזעקה פועלת. גלאי נפח עלול להפעיל אזעקת שווא בגלל בעלי חיים (על אף שהגלאים השתכללו בשנים האחרונות). מחיר התקנת גלאי נפח פנימי הוא 650-450 ש"ח בממוצע. גלאי נפח חיצוני מזהה תנועה בשטחים רחבים בחצר, ולא מתאים לחצרות עם בע"ח וצמחיה. מחיר התקנת גלאי נפח חיצוני הוא 1,200-850 ש"ח בממוצע.

גלאי אזעקה גלאי אקוסטי: מזהה צליל של שבירת זכוכית. מתאים להתקנה בעסקים ובתים עם ויטרינות גדולות. מחיר ההתקנה שלו הוא גם 450-350 ש"ח בממוצע.

 

גלאי וילון במערכת אזעקה אלחוטית

 

שידרוגים לגלאים אלחוטיים

לצד היתרונות השונים של כל גלאי, אפשר לצרף לגלאי תכונות שמשכללות אותו לקראת כל תרחיש:

כוכבית קטנה מצב שבת: בחלק מהגלאים (בעיקר של חברת ויסוניק) יש אפשרות למצב שבת, שבו הגלאים כבויים לחלוטין ולא קולטים תזוזה בשבת, בניגוד למערכת רגילה.

כוכבית קטנה אנטימאסקינג: בחלק מהגלאים יש חיישן שקולט אם הגלאי כוסה בכיסוי או בצבע. חיישן גילוי כזה מוסיף 100 ש"ח לכל גלאי.

כוכבית קטנה חיישן זעזוע - טמפר: אמור להיות מותקן בכל גלאי אלחוטי ונועד לזהות ניסיונות תלישה של הגלאי מהקיר. לא כל המתקינים יקפידו על זה ולכן חשוב לברר שהטכנאי מתקין טמפר.

 


מחיר מערכת אזעקה אלחוטית

מחיר מערכת אזעקה אלחוטית מושפע מכמות הגלאים שבחרתם להתקין והשידרוגים שהוספתם לכל רכיב במערכת. אם אתם מתקינים מערכת אזעקה אלחוטית בבית או עסק קטן, ההתקנה (כולל המכשירים) תעלה לכם 9,000-6,000 ש"ח.

כשאתם בוחרים אזעקה, כדאי להימנע מחברות זולות ואנונימיות, הן פחות אמינות. רצוי להתקין מערכת של חברות מוכרות כמו פימא, ויסוניק, ריסקו ופרדוקס. כששאלנו טכנאים שמדורגים במידרג איזו מערכת אזעקה אלחוטית מומלצת רובם המליצו על ויסוניק.

 

גלאי מגנט במערכת אזעקה אלחוטית

תחזוקת מערכת אזעקה אלחוטית

פרט לרכזת, שאר מכשירי מערכת אזעקה אלחוטית לא מחוברים לחשמל ופועלים על סוללות. לכן, יש להחליף את הסוללות כל 3-2 שנים, ולשים לב כשהרכזת מתריעה על כך לטלפון הסלולרי. 

באופן כללי, אפשר להחליף סוללות לבד ואין צורך במתקין אזעקות מוסמך. אבל, אחרי כל שינוי גדול שאתם עושים בבית (קניית מכשיר חשמלי גדול, הנמכת תקרה, שיפוץ, מעבר חברת סלולאר וכו') כדאי להזמין מתקין שיבדוק שהשינוי לא השפיע או פגע בתפקוד המערכת.


טכנאים מומלצים להתקנת מערכת אזעקה אלחוטית

התקנה של מערכת אזעקה אלחוטית היא תהליך מורכב (ולא זול). רק בעל מקצוע מיומן יכול למנוע אזעקות שווא ולהבטיח שהאזעקה תהיה אמינה גם בעוד 10 שנים. לכן ריכזנו בשבילכם רשימה של טכנאי אזעקות מומלצים שמדורגים על ידי לקוחותיהם הקודמים, יחד עם חוות דעת אמיתיות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה גלאי נפח?

גלאי נפח ידוע גם כ"גלאי תנועה". הוא מוצב סמוך לתקרה בחללים סגורים, או על קירות חיצוניים של מבנה, ומטרתו לזהות תנועה בטווח הקליטה שלו. הוא מאתר תנועה באמצעות זיהוי שינויים מזעריים בטמפרטורה.

מערכת אזעקה אלחוטית - מחיר?

התקנה של מערכת אזעקה אלחוטית כולל המכשור, תעלה לכם 9,000-6,000 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק