עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שער חשמלי לחניה

שער חשמלי לחניה מאפשר לכם לשמור על החניה הפרטית, וגם לעשות את זה בקלאס. אבל לפני ההתקנה חשוב לדעת שכמו שלכל סיר יש מכסה, לכל חניה יש שער מומלץ. בנוסף, יש שערים איכותיים יותר ושערים איכותיים פחות (העדיפו ייצור איטליה על פני סין), ותמיד מומלץ לבקש סגירה אוטומטית כשמתקינים בקר סלולארי. במאמר הבא נדבר על סוגי שערים, ניתן טיפים וטווחי מחירים וכמובן נמליץ על מתקיני שער חשמלי לחניה. בהצלחה!

טכנאי שערים מומלצים להתקנת שער חשמלי לחנייה


שער חשמלי לחנייה

עולם השערים משתדרג עם השנים, וניתן למצוא היום לא מעט סוגים של שערים חשמליים לחניה: 

 

שער נגרר

השער הנגרר (או שער הזזה) הוא שער עמיד ואמין מאוד, שנפתח באמצעות גרירה על מסילה ברצפה (הופתעתם, נכון?). השער אמין ואיכותי מאוד, אבל נפתח הצידה לכל אורכו ומתאים בעיקר כשער חשמלי לחניה עם שטח גדול ורחב. אם יש לכם חניה צפופה, כדאי לחשוב על הבחירה היטב. בנוסף, בחלק מהעיריות אסור להתקין שער נגרר לחניה אם הוא יוצר הפרעה לשטח ציבורי בזמן הפתיחה. 

לתנאי שטח קשים אפשר לבחור את שער ה'קונזולי' כשער חשמלי לחניה. מדובר על שער נגרר מרחף, מסיבי, גדול ובעיקר כזה שאינו דורש מסילה.

 

שער חשמלי נגרר לחנייה

 

שער כנף חשמלי

שער הכנפיים נפתח פנימה או החוצה. שער כנף חד כנפי הוא בעל דלת אחת, ושער כנף דו-כנפי בעל שתי דלתות שנפתחות במקביל, כשלכל דלת מנוע משלה. גם שער הכנף אסור בעיריות שונות, כיוון שהפתיחה של הכנפיים עלולה להפריע לכביש או אזור ציבורי. לכן בדומה לשער הנגרר, הוא מתאים כשער חשמלי לחניה עם שטח נרחב, שבו הכנפיים נפתחות ללא הפרעה.

 

שער כנף חשמלי לחנייה

 

שער חשמלי מתקפל

שער מתקפל הוא סוג של שער כנף חשמלי, כשהכנף שלו מתקפלת לחצי בזמן הפתיחה. בצורה הזו, כנף באורך 3 מטרים בולטת החוצה ב1.5 מטרים בלבד, ומגדילה את הסיכויים של השער להתאים לתקנות עירוניות. בקיצור, שער חשמלי מתקפל הוא שער כנף חשמלי לחניה שתופס הרבה פחות מקום.

 

שער הרמה

בשער ההרמה (או השער המתרומם) יש דלת אחת שנפתחת ועולה למעלה, במקביל לתקרה. בניגוד לשערי הברזל, השער הזה עשוי מאלומיניום קל-משקל - כדי שהדלת תוכל להתרומם כיחידה אחת ללא מאמץ. חוץ מזה, שער הההרמה הוא 'שער בקו 0', כלומר שער שאינו חורג מהמקום על פני הקרקע בזמן הפתיחה.

מכיוון שהשער נפתח למעלה ולא החוצה, שער ההרמה הוא שער חשמלי לחניה צפופה ועירונית יותר. הוא ישמור על החניה שלכם מהשכן, אבל גם לא ייתן לו סיבה להתלונן.

 

שער מתרומם חשמלי לחנייה בזמן פתיחה

 

שער הרמה פאנלים

שער פאנלים (או דלת הפאנלים) עשוי ברזל, ומשמש כמערכת משוכללת של פאנלים נפרדים שעולים למעלה ונצמדים לתקרה. חוץ מההבדל הזה, הרעיון דומה מאוד לשער המתרומם. כמו אחיו שער ההרמה, שער הפאנלים הוא שער חשמלי לחניה חסכונית במקום, ולחניה סמוכה למדרכה.

 

שער פאנלים חשמלי לחנייה

 

שער גלילה

שער הגלילה הוא כמו תריס חשמלי לחניה. הוא מותקן גם כן ב'קו האפס' של החניה ומתגלגל למעלה, ולכן חסכוני מאוד במקום. מה שכן, שער הגלילה לא זורם וקליל ודורש מסגרת יציבה מובנית, ולכן מתאים יותר כשער חשמלי לחניה מקורה. אפשר גם להתקין אותו בשטח פתוח ולבנות לו מסגרת ברזל, אולם אז מחיר השער יעלה.

 

שער גילה חשמלי לחנייה

מחסום חניה בבניין משותף - מחסום זרוע

המטרה של שער חשמלי לחניה של בניין משותף שונה משל שער חשמלי לבית פרטי. בשער לחנייה פרטית, תרצו לשמור על המקום לרכב, אבל לרוב גם תעדיפו שהשער ייתן לכם מידה של פרטיות מסביב לבית - ולכן השער יהיה גדול, וברמות שונות של 'אטום יחסית' עד 'אטום לחלוטין'.

בשער חשמלי לחניה בבניין משותף, לרוב לא אכפת לכם מי יציץ על הבניין, ואתם רק רוצים למנוע מכל העולם (ומכל הלקוחות של מרכז הקניות הסמוך) להתעלק על החניות הספורות שלכם. במקרה כזה, מחסום זרוע חשמלי הוא המחסום המושלם לבניין משותף: הוא מהיר, מגיע באורכים משתנים והוא זול יותר משער חשמלי לבית פרטי.

לא הצלחתם לשכנע את כל השכנים שהגיע הזמן להגן על החניות הרשומות? תשקלו מחסום חניה - המחסומים הקטנים שחוסמים חניה יחידה. לפחות אתם תעשו את שלכם 😇

 

מחסום זרוע לחנייה בבניין משותף

אביזרים נלווים ותוספות לשער חניה

בזמן שאתם חושבים על שער חשמלי לחניה, חשוב לדעת מה יגיע איתו כעסקת חבילה, מה לא, ומה כדאי לשקול בזמן הקנייה:

שער חשמלי גלוון וצביעה בתנור: מדובר על ציפויים מיוחדים שהופכים את השער ליפה ועמיד יותר מפני חלודה וקורוזיה. שני אלו נכללים בתוך הצעת המחיר, כחלק מהמחיר למ"ר ברזל.

שלט שלטים: עם כל שער חשמלי לחניה מגיעים שני שלטים כעסקת חבילה. אם תרצו כמות גדולה יותר, או אם תאבדו שלט אחד ותצטרכו אחר, תתבקשו להוסיף תשלום.

עינית עיניות: תפקיד העיניות לוודא שאין עצמים באזור השער בזמן התזוזה החשמלית, כדי לאפשר פתיחה או סגירה בטיחותית (מלבד שער ההרמה, בו יש מנוע עם חיישן אוטומטי). בשער הנגרר לחניה של בניין משותף לדוגמא, מומלץ וכמעט חובה להתקין עיניות, ולכן מתקין השערים עשוי להוסיף את העיניות לעסקה הבסיסית. ברוב המקרים, המסגר יציע אותן בתוספת תשלום.

שער חשמלי בקר סלולרי: בקר סלולרי, או קו תקשורת, מאפשר פתיחה של שער חשמלי לחניה באמצעות מערכת דומה לשל טלפון. בפועל - אתם מתקשרים למספר השער, והוא נפתח. היתרון הגדול הוא פתיחה מרחוק גם כשאתם לא נוכחים פיזית בחנייה. פיקוד סלולרי הוא תמיד בתוספת תשלום, שתלוי בכמות האנשים המשתמשים.

מערבל בטון יציקת בטון: לפעמים בסיס החניה לא יתאים להתקנת שער, ויהיה צורך ביציקת בטון שתייצב את היסודות. על יציקה כזו התשלום יהיה נפרד.

נורה נורה מהבהבת: נורית מהבהבת מסמנת את מקום השער החשמלי בחושך, בזמן פתיחה וסגירה (בעיקר בשער נגרר ושער כנפיים - שנפתחים החוצה). אין כלל אחיד בהקשר שלה - לעיתים היא תתומחר בנפרד, ולעיתים תגיע כצ'ופר - לפי החלטתו של המסגר.

 

שער נגרר חשמלי לחנייה עם נורית מהבהבת

טיפים להתקנת שער חשמלי לחניה

אספנו לכם שלושה טיפים קטנים אבל קריטיים, שיעזרו לכם רגע לפני התקנת שער חשמלי בחניה.

כוכבית אדומה בקשו סגירה אוטומטית - בשונה ממחסום זרוע חשמלי לבניין, לא כל שער חשמלי נסגר אוטומטית אחרי הרכב. זה לא נורא אם אתם נמצאים באזור, ויכולים לסגור את השער מיד אחריכם. אבל מה אם אתם פותחים את השער חשמלי לחניה מהעבודה, כשהבן שלכם הוא בכלל זה שנכנס? השער יישאר פתוח לרווחה עד שתחזרו עם השלט. מהסיבה הזאת - בכל מקרה של התקנת קו תקשורת סלולרי, מומלץ להתקין גם סגירה אוטומטית של השער החשמלי לחניה.

כוכבית אדומה הפסקות חשמל לא רצויות - לא נעים, אבל קורה. חשוב לבדוק מראש מנגנון ידני בשער חשמלי לחניה למקרה של הפסקת חשמל. מנגנון ידני של שער גלילה למשל הוא בעייתי במיוחד, ולוקח הרבה זמן ואנרגיות.

כוכבית אדומה הזול שהוא יקר והיקר שהוא זול - שערים חשמליים לחניה תוצרת סין נפוצים וזולים יותר, אבל תוצרת איטליה איכותית יותר. אפילו בתוך תוצרת איטליה, יש סוגים מומלצים יותר ופחות. שווה להתייעץ עם המתקין מה מומלץ ולא לבחור אוטומטית בזול ביותר. גם תיקון שער חשמלי לא עולה גרושים 😉

 

התקנת שער חשמלי גלילה לחנייה

שער חשמלי לחניה - מחיר

נתחיל מהשער עצמו, ומהמנועים. השערים שונים מאוד זה מזה, אבל גם בתוך כל שער יש השפעות על המחיר: דוגמת השער, החומר שבחרתם ועוד. ניתן כאן מחירים ממוצעים למ"ר ברזל לשער, כשעיצובים מיוחדים יותר יעלו את המחיר לכל מ"ר. בנוסף, גם מחירים של מנוע לשער חשמלי

לב שימו לב: המחירים כוללים התקנה, אבל לא כל מסגר שערים חשמליים מוסמך להתקין גם את המנוע. אם למסגר שלכם אין את ההסכמה הנדרשת תצטרכו להזמין חשמלאי, שיתקין את המנוע בנפרד.

 

סוג השער לחניה

טווח מחירים ממוצע למ"ר (לפני מע"מ)

מחיר ממוצע למנוע

שער נגרר (שער הזזה)

1,000 - 1,500 ש"ח

4,500 - 4,000 ש"ח

שער כנף

1,000 - 1,500 ש"ח

זוג מנועים: 3,500 ש"ח, ומעלה

שער מתקפל

1,000 - 900 ש"ח

זוג מנועים: 3,500 ש"ח, ומעלה

שער הרמה (שער מתרומם)

1,200 - 800 ש"ח

2,800 - 2,500 ש"ח

שער פאנלים מתרומם (דלת פאנלים)

1,100 - 900 ש"ח
(+ מחיר קפיצים ומחברים)

2,800 - 2,500 ש"ח

שער גלילה

 900 - 750 ש"ח

2,800 - 2,600 ש"ח

מחסום זרוע חשמלי (עד 6 מטרים)

7,000 - 4,500 ש"ח

מחיר המנוע כלול במחיר השער

 

מחיר תוספות של שער חשמלי לחניה

כסף מחיר זוג עיניות לשער חשמלי לחניה - 400-700 ש"ח.

כסף מחיר בקר סלולארי (קו תקשורת) לשער חשמלי לחניה נע בטווח של 700-1,300 ש"ח בממוצע (כתלות בכמות המשתמשים בקו).

כסף מחיר יציקת בטון נע בטווח של 800-1,500 ש"ח בממוצע, כתלות בבסיס הקיים.


טכנאי שערים מומלצים להתקנת שער חשמלי לחניה

אם מתקינים שער, כדאי לעשות את זה כמו שצריך. אתם הרי רוצים להיות השער שיתחיל גל שכונתי, ולא השער שממנו לומדים מה לא לעשות. בדיוק בשביל זה  דירגנו רשימה של טכנאי שערים מומלצים, שמתקינים גם שער חשמלי לחניה. יש להם דירוג עדכני, ויש להם חוות דעת קודמות, וככה תוכלו לבחור מביניהם לבד כדי להגיע עם הכי פחות סיכון לשער הרחמים. תתחדשו!

שער כנף חשמלי לחנייה פרטית

;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק