מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי יבש לשטיחים

הצורך בניקוי יבש לשטיחים עולה בדרך כלל כשיש תחושה שהשטיח צריך ניקוי יסודי יותר משואב אבק, ומצד שני מפחדים להרוס אותו. אז כמה עולה ניקוי יבש לשטיחים והאם באמת יש הבדל בין ניקוי יבש לשטיחים לניקוי רגיל? כל התשובות במאמר הבא

 

ניקוי יבש לשטיחים

 


ניקוי יבש לשטיחים

לפני הכל, אל תתנו לשם לבלבל אתכם - אין דבר כזה ניקוי יבש לשטיחים. כן, כן, אנחנו יודעים שזה מפתיע, אבל אין הבדל אמיתי בין ניקוי יבש לניקוי לא יבש לשטיח. כשאומרים ניקוי יבש לשטיחים לא מדובר על הניקוי היבש שאנחנו מכירים ממכבסות, ואין "ניקוי יבש" או "ניקוי רטוב". שם הניקוי ניתן על איך השטיח מתקבל בסוף, ובכל מקרה תהליך הניקוי כולל מים:

ניקיון חניון בניקוי יבש לשטיחים שמתבצע במפעל לניקוי שטיחים, השטיח עובר בסוף הניקוי ייבוש מלא וחוזר אליכם הביתה יבש לגמרי.

ניקיון חניון בניקוי יבש לשטיחים שמתבצע בבית, השטיח עובר ייבוש חלקי בעזרת מכונה ובסיום התהליך נשארת בו לחות נמוכה יחסית, מה שגורם לכך שלאחר התהליך השטיח זקוק למספר שעות (ולא ימים) כדי להגיע לייבוש מלא.

ניקיון חניון שיטת ניקוי נוספת שייתכן ומתכוונים אליה כשאומרים ניקוי יבש לשטיחים היא ניקוי בקיטור, אך כיוון שהחום הגבוה של הקיטור עלול להרוס את השטיח היא ממש לא מומלצת וכבר כמעט ולא משתמשים בה.

ניקיון חניון כל שטיח יכול לעבור תהליך ניקוי. אבל, שטיחים בעבודות יד, שטיחים עדינים ומשי יעברו תהליך ניקוי עדין יותר שיכלול חומרי ניקוי שונים.

 

מכונת ניקוי שטיחים

 


תהליך ניקוי יבש לשטיחים

תהליך ניקוי יבש לשטיחים לא שונה מתהליך ניקוי שטיחים רגיל, וההבדלים בין ביצוע הניקוי בבית ובמפעל הם מזעריים מאוד. אז איך ניקוי שטיחים מתבצע במפעל לעומת הבית?

 

אחד ניעור ושאיבה -

במפעל מעבירים את השטיח במכונת ניעור ושואבים ממנו את האבק.

בבית הלקוח מתבצעת שאיבת אבק באמצעות מכונה בלבד.

 

שתייםפיזור החומר -

מתבצע באופן זהה בבית ובמפעל. פורשים את השטיח ומפזרים את חומר הניקוי.

חומר הניקוי יכול להיות אבקה, סוג של שמפו או חומר שיוצר קצף - כל בעל מקצוע בוחר את החומר שנראה לו המתאים ביותר ואין חומר אחד בו משתמשים.

 

שלוש קרצוף בעזרת מכונה -

במפעל מכונה תעשייתית שואבת את החומר שפוזר על השטיח ובמקביל מורחת עוד מחומר הניקוי, וזו בעצם פעולת הקרצוף.

בבית הלקוח המכונה תהיה מותאמת לניקוי ביתי, כשגם סוג המכונות משתנה לפי העדפת בעל המקצוע.

 

ארבע סחיטה -

במפעל השטיח נכנס למכונה שסוחטת ממנו החוצה את כל המים והלכלוך.

שלב הסחיטה לא יכול להתבצע בבית הלקוח כיוון שאין את המכשור המתאים. במקום זה משתמשים במכונה ששואבת כמה שיותר את המים והלכלוך, ומשאירה את השטיח עם הלחות הכי נמוכה שאפשר. 

 

חמש ייבוש -

במפעל מייבשים את השטיח במכונה או בחדר מיועד לכך עד לייבוש מוחלט.

בבית השטיח מתייבש בחדר שבו הוא נמצא.

 

ניקוי יבש לשטיח בבית

 

אז מה עדיף? בבית או במפעל?

אם השטיח מלוכלך או מוכתם מאוד, או לחלופין אם מדובר בשטיח עדין או עם שערות ארוכות כמו שאגי או ויסקוזה, כדאי לקחת בחשבון שהמכונות שמשתמשים בהן בבית מגיעות לרמת ניקיון פחות יסודית מהמכונות התעשייתיות בהן משתמשים במפעל. אם מדובר בניקוי פשוט יותר עדיף ללכת על ניקוי ביתי כדי לחסוך במחיר (נפרט על המחירים ממש עוד מעט).

 

כמה זמן לוקח ניקוי יבש לשטיחים?

משך הניקוי תלוי בסוג השטיח, גודלו וכמה הוא מלוכלך. תהליך ניקוי שטיח עם כתמי שתן או ריח רע ייקח יותר זמן כיוון שהוא דורש יותר קרצוף או השריה, כמו גם ניקוי שטיח ממשי או ויסקוזה, בגלל שהניקוי יצטרך להיות עדין יותר ועם חומרים שונים.

מרגע שבעל המקצוע ייקח את השטיח מביתכם ועד שהוא יחזיר אותו אליכם לוקח בין 7-10 ימים. ניקוי יבש בבית ייקח בין שעה לשעתיים, לא כולל את זמן הייבוש שנחוץ לאחר התהליך.

תהליך ניקוי לשטיחים

 

 


ניקוי יבש לשטיחים לבד

בדומה לניקוי ספות וניקוי מושבים לרכב, אפשר לנקות כתם נקודתי בשטיח בעזרת ספיחת הלכלוך וטשטוש עם מים, סבון כלים או חומר ניקוי ייעודי, אבל התוצאה תהיה בעיקר למראית עין כיוון שהכתם נכנס פנימה ולא באמת נוקה מהיסוד.  

בכל מקרה, כדאי לשמור על ניקיון שגרתי של השטיח בעזרת שאיבת אבק אחת לכמה שבועות.  


מחיר ניקוי יבש לשטיחים

מחיר ניקוי יבש לשטיחים משתנה לפי סוג השטיח וכמות הלכלוך שיש בו, והוא כולל בתוכו גם את זמן העבודה ונסיעות.

במקרה שניקוי השטיח נעשה בבית הלקוח ולא במפעל, המחיר יהיה נמוך יותר בגלל המכשירים השונים שבעל המקצוע ישתמש בהם, ובגלל שלא תהיה נסיעה נוספת לבית הלקוח להחזיר את השטיח. אז כמה זה הולך לעלות בפועל?

כסף מחיר ניקוי יבש לשטיח רגיל ולא מלוכלך במיוחד במפעל נע בין 60-90 ₪ למ"ר.

כסף מחיר ניקוי יבש לשטיח גדול מאוד או מוכתם בכתמים קשים במפעל נע בין 60-100 ש"ח ₪ למ"ר.

כסף מחיר ניקוי יבש לשטיח עבודת יד במפעל נע בין 70-90 ₪ למ"ר.

כסף מחיר ניקוי יבש לשטיח משי במפעל נע בין 100-110 ₪ למ"ר.  

כסף מחיר ניקוי יבש לשטיח גדול מאוד או מוכתם בכתמים קשים בבית הלקוח נע בין 50-80 ₪ למ"ר.


מנקי שטיחים מומלצים

אחרי שהבנתם מה כולל ניקוי יבש לשטיחים וכמה הוא עולה, כל מה שנשאר הוא רק לבחור בעל מקצוע מומלץ שיהפוך לכם את השטיח בבית לנקי וריחני. בדיוק בשביל זה הכנו רשימה של מנקי שטיחים מומלצים, שמדורגים לפי חוות דעת וציונים של לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה ניקוי יבש לשטיחים?

ניקוי שטיח במפעל יעלה בין 60-90 ש"ח למ"ר. אם השטיח מאוד מלוכלך, התשלום יכול להגיע גם ל-100 ש"ח למ"ר. 

ניקוי שטיחים מעבודת יד יכול לעלות 70-90 ש"ח למ"ר, וניקוי שטיח ממשי יהיה הכי יקר ויעלה 100-110 ש"ח למ"ר.

ניקוי יבש לשטיח מלוכלך בבית עולה כ-50-80 ש"ח למ"ר. 

כל כמה זמן מומלץ לבצע ניקוי יבש לשטיחים?

מומלץ לבצע ניקוי יבש לשטיחים אחת לשנה או שנתיים, תלוי בכמה מהר השטיח שלכם מתלכלך.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק