מוקד מידרג: 1-700-707-233

שאיבת הצפה

החלום הרטוב של כל אדם עם הצפה בבית הוא לייבש אותה כמה שיותר מהר. הצפה נגרמת לרוב בגלל בעיות ניקוז או סתימות בביוב והיא יכולה לשאוב את האנרגיה לכל דיירי הבית. במאמר הבא נציף אתכם במידע על מתי צריך לבצע שאיבת הצפה, איך זה עובד, כמה עולה שאיבת הצפה וגם ניתן כמה טיפים על איך למנוע מההצפות לחזור


מתי צריך לבצע שאיבת הצפה

אם הגעתם מיום ארוך והבית או חלקים ממנו מוצפים בכמות מים גדולה, כזאת שאין לה לאן להתנקז ושלא תצליחו לייבש בעצמכם עם מגב וסמרטוטים - כנראה שתצטרכו שאיבת הצפה. שאיבת ההצפה מתבצעת בעזרת ביובית, שהיא משאית שמותקנים עליה צינורות ומיכל גדול שאליו שואבים את המים. 

לרוב צריך לעשות שאיבות הצפה במקומות נמוכים כמו
מרתפים, מקלטים, חניונים ופירי מעלית שאליהם המים מתנקזים באופן טבעי בגלל כוח הכבידה ונכלאים שם.


סיבות להיווצרות הצפות

יש כמה סיבות עיקריות להצטברות מים שגורמת להצפה:

אחד  ניקוז מי גשמים לקוי: אם המרזבים או צינורות המרזבים סתומים או נמצאים בשיפועים לא נכונים, מספיקה מערכה חורפית אחת כדי לגרום להצפות.

מספר שתיים  סתימות בביוב: הריח הלא נעים יעזור לנו לדעת שההצפה נגרמה בגלל סתימה בביוב. כמו שהזכרנו, רוב ההצפות קורות במקומות שנמצאים מתחת לפני הקרקע מכיוון שהמים זורמים תמיד כלפי מטה. במקומות כאלו משתמשים במשאבה שנקראת משאבה טבולה כדי להזרים את מי השפכים כלפי מעלה אל הביוב. כשזורקים מגבונים ומוצרי היגיינה למשל לאסלה הם נתקעים במשאבה הזאת והורסים אותה. ברגע שהמשאבה מפסיקה לדחוף את המים כלפי מעלה הם חוזרים למטה ומציפים את המקלט, המרתף, החניון או כל חדר אחר שנמצא מתחת לפני הקרקע.

שלוש  פיצוץ בצנרת: צינור מים שהתפוצץ בקיר, ברצפה או בדירה מעליכם יכול לגרום להצפה מאסיבית בבית.

 כשבאים לעשות שאיבה להצפה שנגרמה בגלל פיצוץ בצנרת חשוב קודם כל, לסגור את ברז המים הראשי של הבית (תזהו אותו בזכות המחוג שלו שיסתובב במהירות לעומת השעונים האחרים) כדי שהמים לא ימשיכו לזרום והנזק רק יגדל.

 


הכנות לשאיבת הצפה

אחד הדבר הראשון אחרי שגיליתם את ההצפה יהיה לנתק את זרם החשמל (אחרי שנעלתם נעליים ווידאתם שאין לכם שום מגע עם המים כמובן). לאחר שדאגתם לבטיחות הרחיקו מאזור ההצפה דברים יקרי ערך כדי לצמצם את הנזק.

שתיים השלב הבא יהיה להתקשר לחברת הביובית ולהזמין שאיבת הצפה.
אנשי הביובית ירצו לדעת עוד לפני שהם מגיעים מה היקף ההצפה על מנת שיוכלו להביא איתם משאית בגודל המתאים ואת כל הציוד הדרוש.

נוסף על תיאור ההצפה, חשוב להסביר בשיחה הטלפונית איפה תוכל המשאית לחנות ומה המרחק בין החניה למקום ההצפה – ככל שהמרחק יותר גדול, אנשי הביובית יצטרכו להביא איתם צינורות ארוכים יותר וטוב שהם יהיו מודעים לכך מראש.

אם ההצפה היא בחניון תת קרקעי עם מגבלה של גובה חשוב מאוד לציין את זה בשיחת הטלפון. יש סיכוי טוב שלביובית רגילה לא תהיה גישה פנימה ושאנשי הביובית יצטרכו להגיע עם ביובית חניונים, שזו ביובית נמוכה שבאפשרותה להיכנס למקומות עם קירוי נמוך.

 

ביובית עם צינור לשאיבת הצפה

שאיבת הצפה

לאחר כל ההכנות, חברת הביובית תגיע כדי לשאוב את ההצפה. הדבר הראשון שהם יעשו הוא לפרוש צינורות שאיבה מהמשאית עד למקום ההצפה. צינורות הביובית עובדים על וואקום ובעצם יונקים את מי ההצפה אל תוך מיכל המשאית הענק. בסיום השאיבה חברת הביובית תדאג לשפוך את המים באתר המורשה לטיפול בשפכים.


לאחר השאיבה

לאחר שחברת הביובית סיימה לשאוב את המים אמנם אפשר לנשום קצת לרווחה, אבל עוד לא הגענו לסוף. המים שהצטברו הם תוצאה של אחת התקלות שציינו קודם, וכדי שההצפה לא תחזור – יש לטפל בבעיה מהשורש. אופן הטיפול יהיה שונה כמובן בהתאם לגורם להצפה:

ביובית אם ההצפה נגרמה כתוצאה מסתימות בצינורות הניקוז אנשי הביובית ישטפו את הצינורות האלה בלחץ מים גבוהה וינקו את המרזבים,כך שבגשם הבא המים יתנקזו החוצה ולא לתוך הבית או החניה שלכם.

ביובית בהצפה שנגרמה בגלל משאבה טבולה תקולה צריך להחליף או
לתקן את המשאבה (החדשות הטובות הן שהרבה מאנשי הביובית הם גם אינסטלאטורים ויוכלו לטפל במשאבה בשבילכם).

וודאו שלפני שמחזירים את המשאבה חזרה למקום
שוטפים קווי את הביוב היטב בלחץ מים.

ביובית במקרה של פיצוץ בצנרת המים, כל מקרה לגופו. צריך לאתר את מקור הפיצוץ ולטפל בבעיה באופן מקיף.

 

שאיבת הצפה בחניון

איך למנוע הצפות

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע משאיבת הצפה בעתיד:

אחד דאגו לנקות מרזבים וצינורות ניקוז. הכינו את המרזבים והצינורות ודאגו שהם נקיים ופתוחים עוד לפני החורף והגשמים. או כמו שאנשים חכמים אמרו פעם: Winter is coming.

שתיים אל תזרקו מגבונים, מוצרי היגיינה ושאר לכלוכים לאסלה. החוק הכי ישן בספר הוא גם הכי חשוב -לכלוכים בצנרת יכולים להביא לסתימות בצינורות הניקוז, קלקול המשאבות ואפילו למצבים שבהם צריך להחליף את צנרת הביוב כולה.

שלוש בצעו שטיפה של קווי הביוב אחת לשנה. כדי למנוע סתימות שיהפכו להצפות, כדאי לבצע תחזוקה מונעת על ידי שטיפה תקופתית של קווי הביוב ובכך לשמור על הביוב פתוח ועל רצפת הבית יבשה.


שאיבת הצפה - תמונות מלקוחות מידרג

שאיבה וניקוי של הביוב.
צילום: חיימה ג. רחובות.
שאיבת ביוב ופתיחת קו סתום בבית ישן.
צילום: א. ט. תל מונד.
שאיבת שני בורות עמוקים שהתמלאו בשומן מוצק.
צילום: טל ר. גבעת שמואל.
איתור תקלה ושאיבת ביוב בעזרת מצלמה.
צילום: הדר יצחקי בר, סביון.
שאיבת מים מהמרתף.
צילום: חנוך רייכלסון, תל אביב.
פתיחת סתימה בניקוז ושאיבת בוץ בקולטני הגשם.
צילום: איתן שלו, תל אביב.
שאיבת ושטיפת ביוב במיקום.
צילום: פרח אבי חן, תל אביב.
התקנת משאבה לבור ביוב.
צילום: יעקב י. ראשון לציון.
שאיבת ביוב.
צילום: א. כ. תל אביב.
התקנת משאבה טבולה.
צילום: ש. כ. הרצליה.

מחיר שאיבת הצפה

מחיר שאיבת הצפה מתחיל מ-900 ₪ ויגיע ברוב המקרים עד 3,000 ₪. במקרים של הצפות קשות ומורכבות לשאיבה המחיר יכול לעלות ולהגיע לכמה אלפי שקלים ואפילו עשרות אלפי שקלים אם מדובר בעבודה של כמה ימים.

כוכבית מחיר שאיבת ההצפה מושפע מכמות המים שצריך לשאוב, נוחות הגישה למשאית ואורך הצינורות שצריך להשתמש בהם.

כדי לשבר את האוזן, הנה מחירים ששילמו לקוחות אמיתיים על שאיבת הצפה:

כסף מחיר שאיבת הצפה בדירה ופתיחת סתימה בביוב – 1,170 ₪.

כסף מחיר שאיבת הצפה במרתף בעקבות חסימה בניקוז שכונתי – 1,500 ₪.

כסף מחיר שאיבת הצפה במקלט ותיקון פיצוץ בצינור – 1,739 ₪.


חברות ביובית מומלצות לשאיבת הצפות.

עכשיו, כשאתם שוחים במידע, הגיע הזמן שלא תשחו במים. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת חברות ביובית מומלצות המתמחות בשאיבת הצפות עם המלצות של לקוחות קודמים שלהן. שיהיה בהצפה, זאת אומרת, בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי צריך לעשות שאיבת הצפה?

שאיבת הצפה עושים כשיש הצפה של כמות מים גדולה שאין לה לאן להתנק ושקורית לרוב מבעיות של ניקוז, פיצוץ בצנרת או סתימות בביוב.

מה המחיר של שאיבת הצפה?

מחיר שאיבת הצפה נע לרוב בין 900- 3,000 ₪ ותלוי באורך הצינורות שצריך להשתמש בהם, בנוחות הגישה של משאית הביובית להצפה ובכמות המים שצריך לשאוב.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק