עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיש למטבח חוץ

מטבח חוץ מטופח עם גריל מושקע נשמע כמו החלום של כל אירוח: למסיבה, אירוע משפחתי או מפגשי חברים. בינינו, על חלק גדול מהרושם והשואו אחראי שיש מחמיא. אם התמזל מזלכם ואתם עומדים לממש את החלום למציאות, הנה מספר דברים על שיש למטבח חוץ שכדאי לדעת רגע לפני שתתקדמו לחיפוש עששיות תאורה מחייך


מהו מטבח חוץ?

שיש למטבח חוץ, כפי שמשתמע מהשם המסתורי-ביותר שלו, הוא שיש שמוצב במטבח החיצוני, בגינה או מרפסת. מטבח חוץ כולל לרוב דלפק, מספר ארונות או חללי אחסון, גריל, תנור, כיריים, כיור או שניים ולעיתים תוספות אחרות.

 

מטבח חוץ עם שיש

 

תמרור הזהרה מתוקף תפקידו, שיש למטבח חוץ חשוף ליותר נזקים ממטבח רגיל. הוא חשוף לגשם ורוח, שמש, אבק בכמויות גדולות, טמפרטורות חמות וקרות ועוד. גם אם מטבח החוץ שלכם מקורה, נזקי מזג האוויר יעשו את שלהם.

צלחת וכוס אבל לא רק מזג האוויר משפיע על שיש מטבח החוץ שלנו, גם אנחנו גורם סכנה לא קטן. הסיבה לכך היא שבישול על שיש במטבח חוץ נוטה לעיתים להיות זהיר פחות. אם בבית תניחו סירים על תחתיות בלבד ותיזהרו שלא לשרוט או להכתים את השיש, יכול להיות שבמטבח החיצוני תרצו להיות חופשיים יותר ולעבוד על הדלפק בלי הפרדה. מה שיכול להיות נחמד מאוד, כל עוד לא תגלו שחתכתם גם את השיש. 

אש שריפה להבהגם המיקום של הגריל הוא גורם משמעותי בבריאות של שיש מטבח חוץ. גריל קבוע בדלפק פולט חום רב שיכול לפגוע בשיש בשימוש ממושך, בייחוד במקומות בהם מזג האוויר קר מאוד ויוצר הפרשי טמפרטורה. אם אתם לא מסוגלים לוותר עליו – אנחנו לגמרי מבינים, אבל זהו עוד דבר שיש להתחשב בו.

מכל הסיבות האלו, בחירה מתאימה של שיש למטבח חוץ היא קריטית לעמידות המטבח. השיש צריך להיות עמיד בפני חום ישיר ופגעי מזג אוויר, לעמוד איתן מול שריטות ולא להתרגש מלכלוך. במילים אחרות, אתם לא צריכים שיש טוב, אתם צריכים שיש ממש טוב.

 

גריל קבוע בשיש מטבח חוץ

סוגי שיש מומלצים למטבח חוץ

אז ברור ששיש למטבח חוץ צריך להיות חזק ועמיד. אבל אילו סוגי שיש יענו על הדרישות? בחרנו שני סוגי שיש מומלצים, והבאנו גם שניים שממש לא כדאי שתתקינו במטבח שלכם (רמז סודי: השניים שמסומנים באיקס). והנה לפניכם:

 

שיש מומלץ למטבח חוץ

וי  שיש גרניט - שיש הגרניט הוא שיש טבעי הנחצב מהקרקע, ולכן הוא בעל מראה וגוונים טבעיים. זהו שיש בעל תכונות חזקות, עמיד בשמש, בחום, ואינו נוטה לשברים ולשריטות. מסיבות אלו הוא מתאים במיוחד למטבח חוץ.

רעיון טיפ שלנו: שיש גרניט שחור הוא הגרניט הזול ביותר ומסווה לכלוך היטב. עם זאת, זוהי סחורה לוהטת קריצה פשוטו כמשמעו. אם אתם בוחרים בשיש גרניט שחור, לכו על מגורען או מט – שיש שחור בגימור מבריק ילכוד את קרני השמש ויתחמם מאוד. מצד שני, היי, אולי חסכתם כאן גריל...

וי גרניט פורצלן – זהו שיש עמיד במיוחד, חסין בפני פגעי מזג אוויר, כתמים, חום ושריטות, ועל כן מתאים בהחלט למטבח חוץ. זהו שיש תעשייתי ולכן מגיע בשלל צורות וגוונים. הוא נוח לעבודה, אבל יש לו חיסרון אחד - דווקא בשל הקשיות שלו הוא אינו גמיש ועלול להישבר בפינות במשך הזמן.

 

מטבח חוץ עם שיש שחור וגריל

 

שיש לא מומלץ למטבח חוץ

איקס אבן חברון – שיש טבעי מאבן גיר, נקרא גם שיש חברוני. שיש זה לא מתאים למטבח חוץ: הוא עדין, נשרט ונשבר בקלות ולא עמיד בפני גשם וקור. מה גם שאבן הגיר האוורירית שלו סופגת כתמים במהירות. אם תחליטו לבחור דווקא בחברוני בשל מחירו הזול, כדאי מאוד שמטבח החוץ שלכם יהיה מקורה. נקודה לזכות שיש אבן החברון היא עמידותו לחום – אבן טבעית לא תינזק ממגע עם סירים חמים.

איקס  אבן קיסר – אבן קיסר אינה מתאימה כשיש למטבח חוץ. אף שהיא פופולארית מאוד כמשטח פנים, היא אינה חסינה לחום ולשריטות, אינה עמידה בפני מזג אוויר ולכן פשוט לא תעמוד בדרישות. ביחד אתה גם שיש קוריאן, סליסטון ורוב המשטחים הסינטטיים האחרים לא יהיו טובים למשימה.

רעיון טיפ שלנו: אם בכל זאת בחרתם בשיש חברון או אבן קיסר למטבח חוץ שלכם, בקשו מקבלן השיש לצפות את השיש בסילר. הסילר יאטום את החרירים באבן וימנע מלכלוך ונוזלים לחדור פנימה. אבל תדעו שזה לא נגמר כאן: סילר אינו מספק איטום מלא, והוא יצריך חידוש בכל כמה חודשים.

 

גשם על משטח שיש בחוץ

 

אם מעניינים אתכם סוגי שיש נוספים – קפצו לביקור ממש כאן.


התקנת שיש למטבח חוץ

בשעה טובה אתם ממש לקראת התקנת השיש במטבח החוץ. מזל טוב! אז מה בעצם יקרה? ואיך יקרה? וכמה? ולמה? על האחרון, עם כל הרצון הטוב, לא נדע לענות - אבל על כל השאר כן.

התקנת מטבח חוץ, כולל התקנת השיש, אורכת לרוב בין שלושה שבועות לחודש בסך הכל.

אחד את השלב הראשון, תכנון מבנה המטבח, תעשו עם קבלן מטבחי חוץ או שיפוצניק. אם פניתם לחברת מטבחי חוץ קומפלט, החברה תספק גם את קבלן התשתית וגם את קבלן השיש. אם רציתם להוזיל עלויות והחלטתם לבנות לבד/עם שיפוצניק, תצטרכו לעשות זאת לפני תחילת העבודה עם קבלן השיש. אפשר ומומלץ להתייעץ עם מעצבת פנים בנוגע לתכנון.
בשלב התשתית בחרו מראש את מיקום המתקנים השונים (תנור, כיורים, גריל וכן הלאה), כדי שבהמשך יוכל קבלן השיש לחתוך את השיש בהתאם.

שתיים קבלן השיש יגיע למדידות בשטח, בהתאם לצרכים שתכננתם ולתשתית הקיימת. לאחר המדידה תישלח ההזמנה, וכעבור שבוע בערך השיש יהיה מוכן להתקנה.

זה הזמן לומר: הגיוני מאוד שרק כשהכול יורכב ויתקדם תצליחו להבין איך הולך המטבח להראות. לכן, קבלני השיש יתחשבו בכם: את החיתוכים הקטנים של הסבוניות, הברזים וכולי תוכלו לבקש לעשות במקום, לאחר שתתרשמו מסידור המטבח המותקן. בשלב הזה רוב הסיכויים שכבר תדעו בדיוק למה הברז ממש מוכרח להיות שם, ולמה אין שום סיכוי בעולם שהוא מתאים לכם פה.

רעיון טיפ שלנו: במידה והגריל הוא אורח הכבוד שנותן תירוץ למטבח כולו, יהיה לכם קל יותר להתחיל מבחירת הגריל. לאחר מכן תוכלו לתכנן ולעצב את תשתית המטבח מסביבו.

 

שיש שחור למטבח חוץ

נקודות חשובות בתכנון שיש למטבח חוץ

כמה נקודות חשובות שכדאי שתשימו לב אליהן בתהליך התקנת השיש שלכם:

 

יציבות התשתית

כוכבית חשוב מאוד שהקונסטרוקציה שמחזיקה את השיש למטבח חוץ תהיה יציבה ותעניק תמיכה טובה. החומרים האפשריים הם בטון, ברזל או גבס (שימו לב! יש לבחור בגבס-חוץ, זהו גבס עמיד במים שמתאים למטבח חוץ). ניתן לשלב גם עץ איכותי ועמיד בפני מזג אוויר (לדוגמא מהגוני).

כוכבית חשוב לא לתכנן מרווחי אוויר מתחת לשיש כדי לא להפחית את יציבותו: כשאתם מתכננים את ארונות האחסון או חלל ריק לתנור, וודאו עם קבלן המטבח שלכם שלא רק השיש יהיה זה שסוגר אותם מלמעלה, אלא שהשיש יונח על גבי תקרת הארון שתתמוך בו.

 

שיש עם ארונות במטבח חוץ

 

חיבורי שיש

נקודה נוספת חשובה בשיש למטבח חוץ היא כמות החיבורים. דבק השיש לא אוהב שמש ישירה וקופחת (גם אנחנו לא!) ומתייבש ונסדק בתגובה (בדיוק כמונו...). כדי למנוע קילופים והתפרקויות וודאו עם בעל המקצוע כי הוא מתכנן להתקין לוחות שיש שלמים. מאותה הסיבה לא מומלץ גם להתקין הגבהות, קנטים, סינרי שיש או תוספות דקורטיביות, שעלולות להתפרק עם הזמן.

רעיון טיפ שלנו: אורך לוח שיש סטנדרטי הוא לרוב כ-3 מטרים. אם מטבח החוץ שלכם ארוך יותר שקלו לפצל אותו לשני איי מטבח נפרדים, כדי להימנע מחיבורים והדבקות. 

 

שיש עם חיבורים במטבח חוץ

שיש למטבח חוץ – מחירים

מחיר שיש למטבח חוץ נע בין 1,300-2,500  למטר ומעלה, כאשר האורך הממוצע של שיש למטבח חוץ הוא כ-3-4 מטרים. טווח המחירים נובע ממשתנים כמו איכות, עובי, דוגמה ועוד.

כסף הגרניט היא אבן טבעית, ולכן המחיר יושפע מאוד מכמה שהאבן נדירה. מבחינת טווח המחירים, המחיר הנמוך ביותר לשיש גרניט טבעי פשוט יהיה מסביבות 1,500 ₪ למטר רץ. אם אתם מעוניינים למטבח החוץ שלכם בשיש גרניט בעל צבע או דוגמא אקזוטיים, המחיר יטפס בהתאם ויכול להגיע גם ל-4,000-5,000 ₪ למטר.

כסף משטח שיש גרניט פורצלן למטבח חוץ ניתן למצוא במחיר של בין 1,500 ועד 2,500 ₪ למטר רץ.

כסף מחיר משטחי שיש אבן קיסר למטבח חוץ הוא בין 1,300 לכ-1,800 ₪ למטר רץ. (זוכרים שהוא לא מומלץ, נכון?)

כסף מחיר לוחות שיש חברוני במטבח חוץ יהיה כמה מאות בודדות, סביב ה-400-600 ₪ למטר רץ. גם כאן, נזכיר שלמרות פער המחירים המפתה, זהו אינו שיש שמתאים למטבח חוץ.

לרוב, כשהמחיר הוא במטר רץ (מטר אורך, ללא התחשבות בעומק) המחירים כוללים בתוכם מחיר החיתוך וההתקנה, אך הם ללא מע"מ.

 

מטבח חוץ מקורה

מאחורי הקלעים של שיש למטבח חוץ

למה לצפות? למה לשים לב? את העובדות הפשוטות קל למצוא, את העצות הקטנות פחות. מבחינתנו, בעל מקצוע שהוא מומלץ באמת ידאג לאינטרס שלכם, וגם יעדכן אתכם בעצמו על נקודות שפספסתם - אפילו אם זה יבוא על חשבונו. אבל למען הסדר הטוב, כמה פנינים שיוכלו לחסוך כאב ראש בהמשך:

כוכבית מומלץ שלא לעבור את עומק ה-60-70 סנטימטר ללוח שיש במטבח חוץ. עומק זה נחשב לסטנדרטי, וכל מה שרחב ממנו, עולה יותר. כבר קרו מקרים מצערים שבהם רק לאחר חיתוך והתקנת השיש התגלה שהמחיר הסופי גבוה בהרבה מהמתוכנן. לכן, בדקו את המחיר לרוחב לוח השיש שבחרתם מראש מול הקבלן.

כוכבית כדי להימנע מחיקויים למיניהם, חפשו את ההטבעה של חברת השיש בחלקו הפנימי של הלוח. כל חברת ייצור המכבדת את עצמה תטביע חותמת מקור על לוח השיש השלם, כך נוכל לוודא שאכן התקינו לנו את השיש שרצינו... ולא הפתעות אחרות.


קבלני שיש למטבח חוץ מומלצים

מטבח חדש זה תמיד פינוק. מטבח חוץ חדש, זו כבר ליגה אחרת. חלק מהיכולת לצאת מרוצים, עם שיש מקסים וחווית בניה שלא הרסה את האידיליה, תלויה בכך שהעבודה נמצאת בידיים נכונות. כדי להימנע מסיפורי אימה כאלו ואחרים, ריכזנו לכם במידרג רשימה של קבלני שיש מומלצים בתחום התקנות שיש למטבח חוץ, לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. שיהיה בהצלחה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק