עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ליטוש בטון

הבטון שלכם מלא בכתמים וסדקים וכבר לא נראה כמו פעם? הגעתם למקום הנכון - ליטוש בטון הוא בהחלט הפתרון עבורכם. לפני שתחליטו ללכת על זה, כדאי שתדעו שליטוש הבטון לוקח כמה ימים, הוא לא זול וחשוב לבקש הצעת מחיר מדוייקת מראש. אז מספיק ללטוש עיניים - כל מה שצריך לדעת על ליטוש בטון ממש כאן


ליטוש בטון - לאן ומתי הוא מתאים?

יש לכם ריצוף בטון באולם אירועים, מחסן, מוסד או מוסך? נהדר, כי ליטוש בטון מתאים לכל אלה ובכלל - למדרגות בטון, לקירות חניון ולמשטחי חניה, לחיפוי מבטון וגם לריצוף חוץ או פנים מבטון (מישהו אמר דירה בעיצוב אורבני?). כך שלא משנה אם הבטון שלכם הוא בטון מוטבע ("בומנייט" בשפה המקצועית), בטון מוחלק, או בטון צרוב - תוכלו לרענן את המראה שלו עם ליטוש בטון מפנק. 

ריצוף בטון מלוטש

 

איך תדעו שהבטון שלכם זקוק לליטוש?

אם הבטון שלכם כבר שחוק וסדוק, אם הוא ספח כתמים של שומן, פיח או שאריות של בנייה ושיפוץ או שהציפוי שלו נשחק עם הזמן שעבר עליו - הוא כנראה זקוק לקצת יחס. 

 

מתי ליטוש בטון לא יתאים לכם?

אל תעשה אם מצע הריצוף שלכם הוא מדה, ליטוש בטון לא יתאים לכם כיוון ששכבת הבטון שעל המדה לא עבה מספיק כדי לבצע ליטוש. 

אל תעשה במקרה והבטון שלכם הוא בטון מגורען והגימור לא חלק מכונת ליטוש הבטון הרגילה לא תתאים כאן ויש צורך במכונה מיוחדת. לא כל בעלי המקצוע שעוסקים בליטוש בטון מחזיקים מכונה כזו, אז חשוב לוודא מראש. 


סוגי ליטוש בטון

בגדול נגיד שאם הבטון שלכם כבר טופל פעם והובא לרמת גימור, הוא יצטרך רק ליטוש עדין ומריחת חומר אוטם (סילר) שישמור עליו מפני ספיחת נוזלים והיווצרות כתמים. במקרה שהוא לא מוחלק או אחרי עבודת שיפוץ, הוא יצטרך ליטוש מעט יותר אגרסיבי שיביא אותו לרמת הגימור הרצויה. 

יש שלוש שיטות עיקריות לליטוש בטון - 

​​​​​ אחד ליטוש בטון באבן - שיטה מיושנת שכבר לא כל כך נפוצה ואינה מומלצת. זו שיטת ליטוש שבה מעורבת מכונת ליטוש שמחממת את הבטון על ידי חיכוך עם אבן עד שהוא נהיה חלק. שיטת הליטוש הזו משמשת גם למקרה שאתם מעוניינים ביישור הבטון שלכם בנוסף לליטוש. 

מספר שתיים ליטוש בטון ביהלום - השיטה הנפוצה בקרב בעלי המקצוע כיום והמומלצת יותר: ליטוש ביהלום הוא עדין אבל אפקטיבי הרבה יותר מליטוש באבן. מכונת הליטוש מסירה את השכבה העליונה של הבטון (כ-2 מ"מ) ויחד איתה את הלכלוך שנטמע בה וכך גם מעלימה חורים קטנים. 

כוכבית חשוב לדעת שמכונת הליטוש ביהלום שמבצעת ליטוש בטון שונה מזו של ליטוש שיש ויותר אגרסיבית ממנה בגלל אופי המשטח (ולכן לא כל בעל מקצוע שעושה ליטוש שיש גם יוכל לעשות ליטוש בטון - כך שאם תכננתם להזמין את אותו בעל המקצוע לכמה עבודות נפרדות, דעו שזה לא תמיד יהיה אפשרי). 

 

מכונה לליטוש בטון

 

שלוש ליטוש בטון ידני - מדרגות, קירות בטון ואריחי בטון ילוטשו במכונת ליטוש ידנית כי מכונת הליטוש הרגילה שוקלת כמה מאות ק"ג ומותאמת באופן טבעי לליטוש ריצוף. מחיר הליטוש הידני יהיה גבוה ממחיר הליטוש הרגיל כמובן, ועל כך הרחבנו בפסקת המחירים בהמשך. 

כוכבית אם יש לכם אריחי בטון שמעוטרים בעיטורים עדינים יכול להיות שבעל המקצוע ימליץ לכם דווקא על פוליש במקום על ליטוש כדי לשמור על הדוגמה העדינה של האריחים.

 

אריחי בטון מעוטרים לאחר ליטוש

לבשימו לב: ליטוש בטון דורש שקע תלת פאזי. אך גם אם אין לכם, כדאי לשאול את בעל המקצוע - כנראה שיהיה לו פתרון יצירתי עבורכם. בכל זאת, יש לו קצת ניסיון בשטח :) 


שלבי ליטוש בטון

ליטוש בטון זו עבודה רצינית שלוקחת זמן (הקצב הוא בערך 150 מ"ר ליום) ותהליך ליטוש הבטון משתנה בין סוגי המשטחים, אבל זה די פשוט: 

פוליש לרצפה אם משטח הבטון שלכם אחיד, בעל המקצוע יעבור עם מכונת הליטוש וימרח סילר (חומר אוטם) בסוף העבודה. 

פוליש לרצפה אם משטח הבטון שלכם עשוי אריחים, הליטוש יהיה דומה לליטוש שיש: בעל המקצוע ירחיב את המרווחים שבין המרצפות (המרווחים האלה נקראים "פוגות"), ימלא אותם בדבק בגוון של הבטון ואז יעביר את מכונת הליטוש. 

בכל מקרה, לאחר הליטוש ולפני מריחת הסילר, הבטון יהיה רטוב ותאלצו להמתין 2-3 ימים (בימות הקיץ, בחורף זה עלול להיות יותר) מבלי לגעת בבטון. לאחר שיתייבש בעל המקצוע יחזור וימרח את הסילר בגימור שעליו סיכמתם בעת הצעת המחיר וימליץ לחכות כמה שעות עד יום מלא לייבוש הסילר.  

 

ליטוש בטון

לבשימו לב: אם תכננתם לצאת לחופשה ולהשאיר את בעל המקצוע ללטש לכם את הבטון בכיף, כדאי שדווקא תשארו להעיף מבט, לפחות בתחילת העבודה. חשוב לשים לב שכשבעל המקצוע מתחיל בליטוש לא נוצרות גבעות בבטון - גבעות כאלה יובילו לבקעים ולהצטברות של מים באיזורים הנמוכים ובקיצור - לא משהו שאתם רוצים שיקרה. 

בסיום עבודת הליטוש תקבלו בטון חלק ויפהפה ממש כמו חדש, בשלוש אופציות של גימורים לבחירתכם: מט, מט משי (כלומר, חצי מבריק) או מבריק. 


מחיר ליטוש בטון

מחיר ליטוש בטון משתנה בין משטח למשטח ולא דומה שביל בטון חיצוני לגרם מדרגות מבטון. 

מחיר ליטוש הבטון נקבע לפי מטר ויהיה בטווח של 70-100 שח למ"ר לפני מע"מ. אם המשטח גדול במיוחד (300 מ"ר ומעלה), המחיר יוכל גם להגיע ל-60 ש"ח למ"ר.

המחיר של ליטוש מדרגות בטון וקירות יהיה 100-120 ש"ח למטר לפני מע"מ

כוכבית טיפ: לא מומלץ לקנות בעצמכם את הסילר כדי לחסוך במחיר. סמכו על בעל המקצוע שהוא מכיר את החומרים הנכונים שיביאו את הבטון שלכם לרמת הגימור שעליה אתם חולמים. 

 

ליטוש מדרגות בטון - לפני ואחרי

תחזוקת הבטון

מכיוון שהבטון הוא חומר סופג שסופח אליו נוזלים, נוצרים בו כתמים בקלות וחשוב לתחזק אותו. כדאי לעשות ליטוש בטון כל שנתיים או בכל פעם שאתם רואים שנוצרים בו שוב כתמים ושריטות. לאחר הליטוש, מומלץ לתחזק את הבטון על ידי ניקיון במים וסבון בלבד. 


חברות שיעשו עבורכם ליטוש בטון

אז נראה לנו שלטשתם עיניים במסך מספיק זמן ועכשיו אתם כבר יודעים כל מה שצריך לדעת על ליטוש בטון. מה נשאר? להתקשר לחברת ניקיון ופוליש מומלצת המדורגת על ידי לקוחות קודמים שתוכל לבצע עבורכם את העבודה. בהצלחה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי כדאי לעשות ליטוש בטון?

כשהבטון שלכם נהיה סדוק או מוכתם.

האם ליטוש בטון מתאים לכל סוגי הבטון?

ליטוש בטון יתאים לבטון מוחלק, צרוב או מוטבע. אבל אם הבטון שלכן מגורען או על מצע מדה, לא תוכלו לבצע ליטוש.

כמה זמן לוקח ליטוש בטון?

כמה ימים. בין ליטוש הבטון לבין מריחת החומר האוטם (סילר) ישנם כמה ימים שבהם הבטון צריך להתייבש. לאחר מריחת הסילר, נדרשות עוד כמה שעות עד יום עד לייבוש מלא. 

מה המחיר של ליטוש בטון?

70-100 שח למ"ר לפני מע"מ. אם אלה מדרגות או קירות בטון שמצריכים ליטוש בטון ידני, המחיר יהיה 100-120 ש"ח למטר לפני מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק