עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי אבן ירושלמית

חיפוי האבן הירושלמית אצלכם כבר לא ניראה כמו פעם? ניקוי אבן ירושלמית יכול לעשות לה חסד אם האבן השחירה או התלכלכה עם הזמן. המחירים יכולים לנוע בין 25 ש"ח לבין למעלה מ-300 ש"ח למ"ר ותלויים בשיטת הניקוי, בשטח, בלכלוך ועוד. אז כדי שלא תבואו מאובנים, הנה כל המידע שאתם צריכים על ניקוי אבן ירושלמית


ניקוי אבן ירושלמית

שימוש באבן ירושלמית נפוץ לחיפוי מבנים ברחבי הארץ ובירושלים אפילו יש תקנה עירונית שמחייבת לחפות באבן זו. מעבר ליופייה, האבן הירושלמית עמידה לאורך זמן וגם משפרת את הבידוד הטרמי של המבנה, לכן השימוש בה נפוץ מאוד. אך, לשימוש באבן ירושלמית חיסרון אחד – עם הזמן האבן משחירה ומתלכלכת. הלכלוך אמנם לא נעים לעין אבל הוא לא פוגע באוויר הצלול כיין. ניקוי אבן ירושלמית נעשה למטרות אסטטיות ולא מהווה מפגע בריאותי.

כדי להחזיר לקיר האבנים הירושלמיות שלכם את המראה הנקי, תצטרכו לפנות לחברת ניקיון ופוליש שמתמחה בניקוי אבן ירושלמית.

 

קיר אבן ירושלמית

כתמים נפוצים בחיפוי אבן ירושלמית

כתם שחור כתמים שחורים – עם הזמן האבן משחירה כתוצאה מהצטברות אבק, פיח ולכלוך בחריצים שכל כך אופייניים למראה האבן הירושלמית.

כתם טחב כתמי טחב – האבן הירושלמית היא אבן טבעית ולכן היא סופגת לחות, מה שגורם לכתמי טחב בצבע ירוק כהה.

כתם אבנית כתמי אבנית – אם זה מהמלח והלחות שבמישור החוף או מהגשם והשלג שיורדים בחורף הירושלמי, מצטברת על האבן הירושלמית אבנית שגורמת לכתמים צהובים.

כתם גרפיטי ציורי גרפיטי – ניקוי גרפיטי מאבן ירושלמית יצריך שימוש בחומר מסיר צבע שמתאים לצבע ממנו עשוי הגרפיטי. אם אתם פונים לחברת ניקיון מקצועית על מנת להסיר גרפיטי מאבן ירושלמית כדאי לציין שזו העבודה הדרושה כי לא כל אנשי המקצוע בתחום מבצעים סוג עבודה זה.

 

תדירות ניקוי אבן ירושלמית

אם אתם גרים במקום יבש, כמו ירושלים, תוכלו להסתפק בניקוי האבן כל 10-15 שנים. לעומת זאת, אם אתם גרים ליד הים, יהיה צורך בניקוי אבן ירושלמית לעתים תכופות הרבה יותר בערך כל 3-4 שנים, בגלל הלחות והמלח באוויר.

 

כתמים על אבן ירושלמית

שיטות ניקוי אבן ירושלמית

קיימות מספר דרכים לניקוי אבן ירושלמית. השיטה לא תלויה בסוג הכתם אלא בהעדפותיו של בעל המקצוע ובמכשור שבבעלותו, בו הוא מתמחה. רוב השיטות מיועדות לשימוש מקצועי בלבד אבל יש שיטה אחת, ניקוי בלחץ מים, בה ניתן לבצע ניקוי אבן ירושלמית לבד, עליה נרחיב מיד.

 

ניקוי בלחץ מים ניקוי אבן ירושלמית על ידי לחץ מים

בשיטה זו יש כמה שלבים:

נקודה בכתמי התיישנות שחורים אפשר להסתפק רק בניקוי בלחץ מים, אפילו ללא תוספת חומר ניקוי.

נקודה אם יש כתמים נוספים שלא יורדים עם המים בלבד, בעל המקצוע ישתמש בחומרים מקצועיים שלא מיועדים לשימוש פרטי ,כי הם חזקים וצריך לדעת איך להשתמש בהם בלי לגרום נזק לאבן הירושלמית. איש המקצוע יבצע בדיקה בשטח קטן ונסתר על האבן הירושלמית כדי לוודא שהכתם יורד ולא נגרם נזק לאבן.

 

ניקוי אבן ירושלמית בלחץ מים

 

ניקוי בקיטור ניקוי אבן ירושלמית בעזרת קיטור

שימוש בקיטור לניקוי אבן ירושלמית נעשה רק על ידי בעל מקצוע והוא כולל כמה שלבים:

שלב ראשון ריסוס חומר ייעודי על האבן.

שלב שני המתנה של כ-10 דקות עד לריכוך הלכלוך.

שלב שלישי ניקוי באמצעות קיטור – צוות הניקיון משתמש במכשיר שמוציא קיטור (מים מורתחים) בלחץ לכיוון האבן הירושלמית.

 

מכונת ניקוי בהברשה ניקוי אבן ירושלמית בהברשה

 בעל המקצוע משתמש במכונה בעלת מברשת קרבון, מרשת בעלת סיבים קשיחים שמטרתם להסיר את הלכלוך שחדר לחריצים הטבעיים באבן הירושלמית המחוספסת.

 

מכונת ניקוי הברשה

 

ניקוי בהתזת חול ניקוי אבן ירושלמית על ידי התזת חול

זו שיטת ניקוי שכוללת התזת גרגירי חול במהירות ועוצמה גבוהה, השיטה יעילה מאוד לניקוי הלכלוך מהאבן אבל היא גם יוצרת המון לכלוך מסביב ולכן היא לא מומלצת על ידי צוותי הניקיון. אמנם הקיר מתנקה אבל כל הסביבה והאוויר מתמלאים חול כך שהשכנים פחות ישמחו אם תשתמשו בשיטה זו.

 

חומר ניקוי ניקוי אבן ירושלמית בעזרת חומצת מלח

חומצת מלח היא חומצה חזקה שרק בעל מקצוע מנוסה יכול להשתמש בה כי היא עלולה לגרום לפגיעות קשות. בעל המקצוע ישתמש בחומצה כשהלכלוך קשה ולא ניתן להסרה באמצעים אחרים, עדינים יותר.


כך תשמרו על האבן הירושלמית שלכם נקייה

אפשר לבצע ניקוי אבן ירושלמית באופן עצמאי (אם אין צורך בעבודה בגובה) בעזרת מכונת שטיפה בלחץ, אותה אפשר לקנות או לשכור.

לאחר הניקיון העמוק שאתם או צוות הניקיון יבצע, יש למרוח גם חומר אוטם בשם סילר. למה זה טוב? פשוט כי הסילר יוצר שכבת מגן שמונעת חדירת לכלוך ולחות לתוך האבן הטבעית ובכך שומרת על תוצאות הניקיון לזמן ממושך יותר. אמנם לא מדובר בפתרון קסם, כי גם שכבת ההגנה נשחקת, אבל היא חשובה לשמירה על מראה האבן ולכן יש למרוח אותה לאחר כל ניקוי.

כאן תוכלו לראות בעל מקצוע מסביר על איטום קירות חיצוניים בסילר:

 

ניקוי רצפת אבן ירושלמית

לא רק קירות מצפים ובונים מאבן ירושלמית אלא גם רצפות. היתרון בניקוי רצפת אבן ירושלמית הוא שאפשר לתחזק את הניקיון באופן עצמאי באופן הבא:

נקודה לשפוך על הרצפה מים וסבון ולקרצף עם מטאטא פעם בחודש.

נקודה מומלץ לחדש את מריחת הסילר פעם בחצי שנה.

 

סימן קריאה שימו לב – קיימים חומרים מונעי החלקה שאיש הניקיון יכול למרוח על הרצפה לאחר העבודה. אם אתם מעוניינים כדאי שתדברו על זה עם בעל המקצוע בשיחה הראשונית.

 

ניקוי רצפת אבן ירושלמית

ניקוי אבן ירושלמית בגובה

אלא אם כן מדובר במבנה חד קומתי, לרוב בעבודת ניקוי קיר אבן ירושלמית יהיה צורך בעבודה בגובה. תשמחו לשמוע שכאשר מדובר בניקוי אבן ירושלמית בבניין, ועד הבית הוא האחראי ליצור קשר עם חברת הניקיון והפוליש ולא כל דייר בבניין באופן פרטי. אם אתם וועד הבית, יכול להיות שפחות תשמחו בכך.

הזמנתם בעל מקצוע לעבודה בגבוה? יש כמה דברים שחשוב לבדוק שיש לו:

נקודה  אישור לעבודה בגובה.

נקודה ציוד לעבודה בגובה, כמו פיגומים, מנוף ועוד.

 

סימן קריאה כדאי לשים לב – לרוב צוותי הניקיון אין את הציוד הדרוש לעבודה בגובה בבעלותן, לכן הם ישכירו את הציוד הדרוש ויוסיפו את העלות למחיר הניקוי.  אחרים, ינחו את הלקוח איך ואיפה לשכור בעצמו את הציוד.

 

עבודת ניקוי אבן ירושלמית בגובה

 


מחיר ניקוי אבן ירושלמית

אחרי שקיבלתם את כל המידע על מתי, איך ולמה תצטרכו ניקוי אבן ירושלמית, הגיע הזמן לענות על השאלה הכי חשובה - כמה עולה ניקוי אבן ירושלמית?

כסף מחיר ניקוי אבן ירושלמית בלחץ מים במבנה חד קומתי עם לכלוך סביר – הוא כ-100 ש"ח למ"ר.

כסף מחיר ניקוי אבן ירושלמית בקיטור במבנה רב קומתי (לא כולל עלות העבודה בגובה) – הוא כ-25 ש"ח למ"ר.

כסף מחיר ניקוי רצפת אבן ירושלמית בהברשה עם לכלוך סביר – הוא בין 50-70 ש"ח למ"ר.

כסף מחיר ניקוי קיר אבן ירושלמית בהברשה במבנה חד קומתי – הוא בין 200-300 ש"ח למ"ר.

כסף ניקוי אבן ירושלמית בלחץ מים באופן עצמאי - ניתן לרכוש או לשכור מכשיר לניקוי בלחץ מים במחירים שיכולים לנוע בין 500 ש"ח ולטפס אפילו עד 5,000 ש"ח ויותר כתלות בהספק, ספיקת המים ועוד.

 

מה משפיע על מחיר ניקוי אבן ירושלמית:

שימו לב – מחיר ניקוי אבן ירושלמית תלוי בגורמים רבים:

כוכבית אדומה גודל השטח לניקוי– ככל שמדובר בשטח קטן יותר כך המחיר למ"ר עולה. הסיבה לכך היא שלחברת הניקיון פחות משתלם להגיע לביצוע עבודה קטנה שדורשת מעט עבודה בפועל אבל הרבה הכנות מסביב. המחיר יכול להיות גבוהה בפי 2-3 ממחיר ניקוי אבן ירושלמית בשטח גדול יותר (כמו מבנה רב קומות).

כוכבית אדומה הלכלוך– ככל שהלכלוך יותר קשה להסרה כך הניקוי ייקח יותר זמן ואולי ידרוש שימוש ביותר חומר.

בנוסף, סוגי לכלוך, כמו גרפיטי, שצריכים טיפול מיוחד יכולים להוסיף למחיר כ-700 ₪ ויותר, תלוי בגודל הגרפיטי, בחומר ועוד.

כוכבית אדומה עבודה בגובה– במצב כזה מתווספת עלות השכרת הציוד לעלות העבודה. השכרת הציוד מתבצעת בתעריף שעתי או יומי ונעה בין כ-600 ₪ לשעה לכ-800 ₪ ליום, תלוי בציוד הדרוש.

 

קיר אבן ירושלמית

חברות ניקיון ופוליש מומלצות לניקוי אבן ירושלמית

אם הגיע הזמן לניקוי אבן ירושלמית, אל דאגה, אספנו עבורכם המלצות על בעלי מקצוע לניקוי אבן ירושלמית שיהפכו כל אבן כדי לעזור לכם. עבור כל בעל מקצוע תוכלו לראות רשימת חוות דעת וציונים מלקוחות קודמים על עבודות קודמות שביצע. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להתקשר. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כל כמה זמן צריך ניקוי אבן ירושלמית?

תדירות ניקוי אבן ירושלמית תלויה באזור בו אתם גרים. אם אתם גרים באזור יבש אפשר להסתפק בניקוי כל 10-15 שנים. אם אתם גרים באזור עם לחות גבוהה תצטרכו להזמין חברת ניקיון ופוליש לניקוי האבן כל 3-4 שנים.

מה השיטות לניקוי אבן ירושלמית?

קיימות מספר שיטות לניקוי אבן ירושלמית – ניקוי בלחץ מים, קיטור, הברשה, התזת חול וחומצת מלח. כל בעל מקצוע בוחר בשיטה במועדפת עליו ואין קשר בין סוג הכתם לשיטת הניקוי.

כמה עולה ניקוי אבן ירושלמית?

עלות ניקוי אבן ירושלמית תלויה בכמה פרמטרים – גודל השטח לניקוי, הלכלוך, שיטת הניקוי והצורך בעבודה בגובה.

מחיר ניקוי אבן ירושלמית בלחץ מים או קיטור יכול לנוע בין 25 ל-100 ש"ח למ"ר. המחיר יורד ככל שהשטח שדורש ניקוי גדול יותר.

ניקוי אבן ירושלמית בשיטת הברשה קיים תמחור שונה לניקוי רצפה או קיר אבן ירושלמית. עלות ניקוי רצפת אבן ירושלמית נעה בין 50 ל-70 ש"ח למ"ר בעוד מחיר ניקוי קיר אבן ירושלמית מטפס ל-200-300 ש"ח למ"ר.

עבודת ניקוי בגובה תייקר את העבודה בעוד 600-800 ש"ח ליום או שעת עבודה (תלוי שציוד המושכר). בנוסף, ככל שהלכלוך קשה יותר להסרה, המחיר יעלה כי העבודה תיקח יותר זמן ולפעמים גם תדרוש שימוש בחומרים יעודים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק