עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין נכי צה''ל

אם נפגעתם או נפצעתם במהלך השירות הצבאי, זה רק צודק שתקבלו את כל המגיע לכם. עורך דין נכי צה''ל יוכל לעזור לכם בתהליך הגשת בקשה להכרה כנכה צה''ל, ללוות אתכם בכל הועדות וגם לדאוג שתקבלו את הפיצויים הכי טובים. ריכזנו עבורכם את כל המידע על הגשת בקשה להכרה במשרד הביטחון עם ובלי עורך דין נכי צה''ל, ותוכלו למצוא גם עלויות שכר טרחה וטיפים להצלחה


מתי צריך עורך דין נכי צה''ל

נכה צה''ל הוא אדם שנפגע, נפצע או חלה במהלך שירותו בצבא, כתוצאה מאופי תפקידו וכחלק משירותו. נכה צה''ל יכול להיות אדם שנפצע הן בנפש והן גוף, בצורה שמשפיעה על תפקודו באופן תמידי. בעצם, החלק המשמעותי ביותר כדי להיות מוכר כנכה צה''ל הוא להוכיח קשר בין הפגיעה לבין השירות הצבאי. 

נקודה ברגע שנפצעתם במהלך השירות הצבאי או תוך כדי מילואים, הצבא מחויב לשלם לכם פיצויים או קצבה, כדי שתוכלו לקבל את מה שמגיע לכם ולהתעסק בהחלמה. הזכויות משתנות בהתאם לגובה אחוזי הנכות. כלל האצבע הוא שבהגדרת נכות של בין 10-19 אחוזים, מקבלים מענק חד פעמי בלבד, ומעל ל-20% ניתן לדרוש קצבה חודשית, וכן יש זכאות לשיקום על חשבון מערכת הביטחון. 

נקודה כדאי לפנות לעורך דין נכי צה''ל כבר ברגע הפגיעה הראשונית עצמה. בשלב זה עורך הדין יוכל להכווין אתכם בצורת הטיפול בפגיעה וכן בשמירת מסמכים רלוונטים - והכי חשוב, הוא יוכל להגיש בשמכם את הפניות ולשבת איתכם בוועדות.

 

עורך דין נכי צהל

תהליך הכרה בנכי צה''ל

בין אם תבחרו להיעזר בעורך דין נכי צה''ל, או שתבחרו לעבור את התהליך לבד, לתהליך ההכרה בנכי צה''ל יש שלושה שלבים עיקריים, ותהיו מוכנים לתהליך ארוך שיקח בין כמה חודשים לשנים:

אחד קצין תמלוגים – השלב הראשון בהגשת בקשה להכרה בנכות בעקבות שירות צבאי הוא פנייה לקצין תמלוגים באגף השיקום במשרד הביטחון. את הפנייה מגישים באופן מקוון, והיא תכלול מסמכים המעידים על המצב הרפואי, חוות דעת מקצועיות, עדים לאירוע וכן תצהיר של הבקשה. ככל שתשקיעו יותר באיסוף מסמכים רלוונטיים, גדל הסיכוי לאישור הבקשה. 

שתיים ועדה רפואית – אם קצין התמלוגים אישר את הבקשה שלכם, השלב הבא בתהליך הכרה כנכה צה''ל הוא השתתפות בועדה רפואית מטעם משרד הביטחון. ההשתתפות בועדה הרפואית יכולה להיות די מורכבת, וכדאי להיות מוכנים לשאלות נוקבות ואישיות למדי. 

בועדה הרפואית ידונו באחוזי הנכות שמגיעים לכם, ויגיעו למסקנה בהתאם לשיחה איתכם ולחומרים שהגשתם לקצין התמלוגים מראש. בסופה של הועדה יוגש דו''ח עם המלצה להמשך לקצין התמלוגים. 

שלוש החלטה – קצין התמלוגים הוא הסמכות לקבל את ההחלטה לגבי כמה אחוזי נכות תקבלו והאם תהיו זכאים להטבות ופיצויים ממשרד הביטחון. חשוב לציין שלקצין התמלוגים יש סמכות גם לא לקבל את המלצות הועדה הרפואית, אך לרוב הם מתואמים בדעותיהם. אם בקשתכם התקבלה וקיבלתם אחוזי נכות מקצין התמלוגים, תקבלו אישור לכך בכתב וכן הפרטים יוגשו לביטוח לאומי.

שימו לב שאת הבקשה יש להגיש עד שנה מרגע השחרור מצה''ל או מרגע הפגיעה אם המקרה היה בזמן מילואים (במקרים חריגים, לדוגמת החמרה פתאומית במצב תוכלו להגיש בקשה גם לאחר מכן).

 

טיפול בנכי צהל

ערעור על החלטת הכרה בנכי צה''ל

אם התהליך בפסקה הראשונה נגמר עבורכם בסירוב או בהחלטה לא מספקת לטעמכם (בין אם בשלב של קצין התמלוגים ובין אם בשלב הועדה הרפואית), תוכלו לערער על ההחלטה.

נקודה ניתן לערער על ההחלטה עד 45 ימים מרגע שזו התקבלה. אם לא תערערו בפרק זמן זה, תחול התיישנות על הבקשה שלכם ולא תוכלו להגיש אותה שוב (אלא במקרה בו הנתונים הרפואיים שלכם השתנו).


עורך דין נכי צה''ל

נקודה במידה והמקרה שלכם מובהק, כמו למשל פציעה במהלך אימון בצבא או חלילה במהלך מלחמה, יהיה די פשוט להוכיח קשר בין הפציעה במהלך השירות לבין הנכות, ולכן אלו בקשות שמתקבלות ביתר קלות. 

נקודה במקרים פחות ברורים, ובמיוחד במקרים של הכרה בנכות נפשית או במחלה שהתפרצה בעקבות הפגיעה במהלך השירות הצבאי, מומלץ לפנות לעורך דין נכי צה''ל על מנת להגיש את הבקשה. עורכי דין שעוסקים במערכת הביטחון ידעו איך לקשר את הפגיעה שלכם לשירות הצבאי בצורה מדויקת ומשכנעת, כזו שלא תמיד ניתן לבצע בצורה אינטואיטיבית. 

נקודה עורך דין נכי צה''ל ילווה אתכם בכל התהליך, מרגע איסוף המסמכים ועד לשלב ההחלטה או הערעור במידת הצורך, והוא ישב איתכם בעצמו בכל הועדות והערעורים. שימו לב שלא נדרשת מעורך הדין הכשרה ספציפית כדי לסייע בתיקי הכרה בנכי צה''ל, ולכן כדאי לוודא שלעורך הדין שבחרתם יש ניסיון קודם עם תיקים דומים.

 

שיקום אחרי פציעה בצבא

שכר טרחה עורך דין נכי צה''ל

כסף מחיר עורך דין נכי צה''ל נע בין כמה 1,500 לכמה אלפי שקלים, כתלות במורכבות התיק ומשך הזמן שהתביעה מתקיימת. שימו לב שחלק מעורכי הדין ידרשו תשלום באחוזים מהמענק שתקבלו אם תזכו בתביעה. 

חשוב לדעת שהמחירים שמופיעים כאן הם בגדר המלצה בלבד וכל עורך דין יכול לגבות שכר טרחה שונה לפי רצונו.


טיפים מעורך דין נכי צה''ל

אם במקרה אתם קוראים את זה לפני שאתם מגישים את הבקשה להכרה בנכות צה''ל, יש לנו כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם בהגשת הבקשה:

אחד שמרו מסמכים. כמו שכבר הוזכר, החלק המסובך ביותר בתהליך ההכרה בנכות צה''ל הוא להוכיח קשר בין הפציעה לבין השירות הצבאי. אחת הדרכים להוכיח קשר, והעיקרית שבהן, היא בעזרת מסמכים. לדוגמא, מסמך שמוכיח שהלכתם לביקור רופא בעקבות הפציעה (גם אם לא קיבלתם כל טיפול) או מסמך שיכול להעיד שהיכולות או התפקוד שלכם השתנו בעקבות פגיעה. 

גם אם אתם לא רואים חשיבות במסמכים מסויימים, רצוי לשמור הכל – עורך דין מנוסה יוכל להיעזר בזה בהמשך. 

שתיים גשו לטיפול. בין אם הפגיעה שלכם נפשית או פיזית, חשוב שתראו שאתם מודעים אליה ומטפלים בה. מעבר לצורך הטבעי לטפל בבעיה ולתת לה מזור, הטיפול גם יסייע בתהליך התביעה והועדה הרפואית. 

שלוש החמרת המצב. חשוב לדעת שאם המצב שלכם יחמיר לאחר הועדה הרפואית או אפילו כמה שנים אחרי ההחלטות, תוכלו לבקש שוב לגשת לועדה רפואית ולהתאים את ההקלות והזכויות שקיבלתם. לכן, לא רצוי לחכות למקרה בו הפגיעה חמורה במיוחד כדי לנסות לתבוע נכות ממערכת הביטחון. 

 

לוחם צהל

עורכי דין מומלצים לנכי צה''ל

עורך דין נכי צה"ל יכול לסייע לכם לקבל את המגיע לכם, כדי שתוכלו להתפנות לדברים החשובים באמת. בשביל להפוך את התהליך לכמה שיותר נעים, כדאי לפנות לעורך נזיקין שעסק בתביעות דומות. ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים לטיפול בנכי צה''ל. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, אז קראו את הביקורות ובחרו במי שאתם הכי מתחברים אליו.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עורך דין נכי צה''ל?

שכר הטרחה עבור עורכי דין לתביעת נכות במשרד הביטחון הוא קבוע ועומד על 500 ש''ח ועד 8 אחוזים מכל פיצוי/ מענק שתקבלו - למשך חמש שנים. 

מתי לפנות לעורך דין נכי צה''ל?

הכי נכון לפנות לעורך דין ברגע הפגיעה או הפציה. אבל לא לדאוג, גם אם פספסתם את המועד, תוכלו ליצור קשר עם עורך דין ולבדוק אם התביעה שלכם רלוונטית ומה נדרש מכם. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק