עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין ביטוח לאומי

מתלבטים אם להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח לאומי? את מרבית התביעות לביטוח הלאומי תוכלו להגיש לבד, אבל אם מדובר על תביעת תאונת עבודה או נכות כללית - רצוי להיעזר בעורך דין מומחה. בעמוד הבא נסביר מה חשוב לדעת לפני שסוגרים עם עורך דין ביטוח לאומי, ממה מורכב שכר הטרחה שלו (עלות פתיחת התיק, אחוזים מהקצבה ותוספות) ומהם שלבי התביעה הכלליים בהם תזדקקו לעזרתו


עורך דין ביטוח לאומי

מוסד הביטוח הלאומי מתעסק עם מגוון תביעות שונות:

כוכבית קטנה פגיעה -  תאונות עבודה, תאונות דרכים, נפגעי פעולות איבה ועוד

כוכבית קטנה מחלה ונכות - נכות כללית ושיקום

כוכבית קטנה הפסקת עבודה - אבטלה, הבטחת הכנסה ופגיעה בעבודה 

כוכבית קטנה אמהות, לידה וילדים - מענק לידה, שמירת היריון, קצבת ילדים ועוד

כוכבית קטנה הגיל השלישי - אזרח ותיק, סיעוד וכדומה

 

את מרבית התביעות תוכלו להגיש בצורה עצמאית, אך כשמדובר בהגשת תביעות נכות כללית ותביעות תאונות עבודה - רצוי להיעזר בעורך דין מומחה לביטוח הלאומי. תהליך העבודה עם עורך הדין הוא לא רק הגשת תביעה וגמרנו, אלא מתחיל בליווי ממש מההתחלה:

 

1. תחקור והכנה לתביעה

בשלב הראשוני, עורך דין ביטוח לאומי יברר אתכם את המקרה. הוא ישאל, יתחקר, יבדוק לעומק. כחלק מהתהליך הוא גם יאסוף בעזרתכם את כל החומר הרפואי או חומר אחר רלוונטי.

בחלק מהתביעות, כמו תביעת תאונת עבודה או נכות כללית, עורך הדין גם ימליץ על בדיקות נוספות שרלוונטיות ועוד לא נעשו. הוא בעצם יכין את הרקע, כדי שאתם תוכלו לקבל את הסכום המקסימלי.

 

2. הגשת תביעה וייצוג בוועדות

לאחר שכל הרקע מוכן יגיש עורך דין הביטוח הלאומי את התביעה עצמה לפקיד התביעות של הביטוח. אם התביעה היא בסיסית וברורה במיוחד, ולא מצריכה בירור המשך - כאן ייסגר העניין. למשל, מקרה של תאונת עבודה עם רגל שבורה, בה כל התביעה היא ימי מחלה בזמן ההחלמה, ללא נזק מתמשך. 

במקרים בהם יש צורך בהמשך העבודה מול הביטוח האומי, למשל פגיעה בשריר שתשפיע על התפקוד לאחר מכן - יתחילו וועדות. מטרת הוועדות לוודא את אמיתות התביעה וגם לקבוע את המצב (כמו קביעת דרגת נכות). עורך דין ביטוח לאומי ייצג אתכם בוועדות האלו, ובוועדות שבהן לא יוכל לייצג - ידאג להכין אתכם. הוא יעבור איתכם על ההליך שצפוי לכם, יתרגל איתכם את הדרך הטובה ביותר להציג את הדברים ויזהיר מפני טעויות שעלולות לפגוע בסיכויי התביעה.

 

3. ייצוג בוועדת ערער

אם התביעה לא התקבלה, תוכלו לגשת לועדת ערער ולערער על ההחלטה (כלומר, ערעור לביטוח הלאומי). עורך דין ביטוח לאומי ינחה אתכם מה הנקודות החזקות להישען עליהן.

במידה ויידחה הערעור ללא סיבה מוצדקת, או אם תהיה לכם טענה על הביטוח הלאומי, אפשר להגיש בעזרת עורך דין ביטוח לאומי גם ערעור לבית משפט. חשוב לציין שמקרים כאלו נדירים.

 

הכנה לתביעה עם עורך דין ביטוח לאומי

האם חייב עורך דין ביטוח לאומי?

באופן כללי, ניתן למלא לבד טפסים פשוטים כמו בקשות מענקי לידה או אבטלה. אבל כשהתביעה מצריכה ערכת מצב מהביטוח הלאומי (כמו במקרי נכות או פגיעה), מומלץ לקבל ליווי מקצועי. אפילו מקרה קלאסי של הגשת תביעה בגלל נפילה במדרגות בעבודה יכול להיפסל אם תציינו בטעות שנפלתם בגלל סחרחורת.

במידה ולא רוצים להיעזר בעורך דין, ניתן להיעזר במרכזי 'יד מכוונת', בהם אפשר לקבל ייעוץ והכוונה לוועדות רפואיות ללא תשלום.

עם זאת, יש יתרונות משמעותיים גם לליוי של עורך דין:

מאזניים הליווי מטעם יד מכוונת מתאים יותר למקרים הפשוטים. מקרים מורכבים יותר או בעלי רקע מסובך מצריכים דיוק גבוה יותר, ויש להם סיכוי הרבה יותר גבוה להצליח בליווי עורך דין ביטוח לאומי.

מאזניים בניגוד למרכז, עורך דין ביטוח לאומי מלווה אתכם בתהליך מקצה לקצה - כפי שציינו, הליווי של יד מכוונת הוא לחלק מתהליך התביעה. עורך דין אמנם ייצג ויכין גם לקראת וועדות, אבל גם יפעל בשלבים הראשוניים של איסוף החומרים, כתיבת התביעה והערער - שהם משמעותיים מאוד.

מאזניים ליווי עורך דין ביטוח לאומי הוא מקיף וזמין יותר, ביחס למרכזים הכללים שמוגבלים יותר בהיקף הליווי.

 

נכות כללית בעקבות תאונה

לפני שפונים לעורך דין ביטוח לאומי

קבלו מאיתנו 3 נקודות שכדאי לדעת לפני שתסגרו עם עורך דין:

מספר אחד נשווה רגע רפואה למשפטים: כמו שיש משפחת רופאים - כך יש משפחת עורכי דין. וכמו שלא נלך לרופא אף אוזן גרון עם שבר בירך, כך נפנה רק לעורך דין נזיקין בענייני ביטוח לאומי, ולא בהתמחות אחרת. גם בתוך עורכי דין נזיקין יש נישות שונות שמצריכות התמחות. חשוב לפנות לעורך דין נזיקין שמתמחה דווקא בהתנהלות מול הביטוח הלאומי. בניגוד לעורך דין רגיל, לרוב יהיה לו גם ידע בפן הרפואי - שיעזור להתכונן על הצד הטוב יותר.

מספר שתיים אל תתביישו לשאול לגבי ניסיון קודם. עדיף עורך דין שכבר התמודד עם כמה ועדות רפואיות, מאשר מישהו שיתמודד בפעם הראשונה עם תביעה על פגיעה בסדר הגודל שממנו אתם סובלים.

מספר שלוש תתעדו כל מה שאפשר, הכי מהר שאפשר. חלק מהתביעות תלויות בחלון הזדמנויות, או בתנאי שדיווחתם על פגיעה בזמן. אם חליתם או נפצעתם בעקבות העבודה - תדווחו למעסיק במהירות האפשרית. אם נפגעתם בצורה שמזכה באחוזי נכות - תדאגו לשמור כל מסמך רפואי שקיבלתם. שמרו תאריכים, שעות, התפתחויות. ככל שתהיו יסודיים יותר, תקלו על עורך דין ביטוח לאומי למקסם את הפיצויים שיגיעו לכם. 

 

איסוף חומרים לקראת תביעה לביטוח הלאומי

שכר טרחה של עורך דין ביטוח לאומי

שכר הטרחה של עורך דין ביטוח לאומי קבוע בחוק. זה אומר שלא משנה מי אתם או לאיזה עורך דין הלכתם - טווח המחירים יישאר זהה וקבוע (החוק תקף בעיקר לשתי התביעות הנפוצות- תאונות עבודה ונכות כללית, שכן אלו התביעות בהן נהוג לקחת ליווי של עורך דין).

מכאן, מחיר עורך דין ביטוח לאומי מורכב משלושה גורמים:

כסף מחיר פתיחת תיק - עד 800 ש"ח.

כסף שכר טרחה - המרכיב העיקרי, שמתבטא באחוזים מהקצבה שתקבלו.
כמה אחוזים? בין 10%-25%, שתלויים בגובה הקצבה ובסוג התביעה.

כסף תוספות תשלום - מיועד למקבלי קצבה נמוכה מ-1,200 ש"ח, או למקרים מיוחדים, בהם היקף העבודה מהיר וקטן יותר. במקרים האלו עורך דין ביטוח לאומי יכול לגבות דמי פתיחת תיק ותוספת תשלום של עד 800 ש"ח, ולא אחוזים (למשל, תביעה במקרה של נכות קשה, שמוגשת במסלול ייעודי ומואץ).

שימו לב שימו לב -  כדי שלא תופתעו, כדאי לקחת בחשבון גם תשלום על הערכות רפואיות ובדיקות נדרשות שעשויות להתבקש לפני שיאושרו לכם הפיצויים.


עורך דין בביטוח לאומי מומלץ

זהו, כל המידע החיוני אצלכם. לפני שנשחרר אתכם סופית ניתן גם רשימת עורכי דין ביטוח לאומי מומלצים שמתמחים בעבודה מול הביטוח הלאומי. תוכלו לקרוא את חוות הדעת עליהם, וליישם כבר עכשיו את טיפ מספר 2 (מי שיודע - יודע). בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך תובעים את ביטוח הלאומי?

לביטוח הלאומי אפשר להגיש תביעות באמצעות טפסים מובנים שנמצאים באתר הביטוח הלאומי. אם התביעה היא פשוטה ולא דורשת בירור, אפשר להגיש לבד. אם מדובר במקרים של פגיעות (נכות כללית, תאונות עבודה) מומלץ להיעזר בליווי של עורך דין כדי לבנות תיק תביעה טוב ולמקסם את סיכויי הפיצוי. 

מה שכר הטרחה של עורך דין ביטוח לאומי?

שכר הטרחה של שני שתי התביעות המרכזיות בהם נהוג לקחת עורך דין ביטוח לאומי (נכות כללית או תאונה) קבוע בחוק, ומורכב משלושה גורמים:

1. פתיחת תיק עד 800 ש"ח

2. אחוזים מגובה הפיצוי - 10-25%

3. תשלומים נוספים - סכום של עד 800 ש"ח שניתן לדרוש במקרים בהם לא לוקחים אחוזים על שכר טרחה

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק