עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין תאונות עבודה

אם אתם עומדים בפני תביעה, עורך דין תאונות עבודה ימליץ לכם את מי כדאי לתבוע, באיזה סדר ואיך להתוכנן לוועדות. חשוב לדעת שבחלק מתאונות העבודה יש זמן מוגבל לתביעה, ולכן כדאי לפעול מהר. בעמוד הבא נסביר על תהליך התביעה, מהו גובה שכר הטרחה של עורך דין תאונות עבודה, וכמובן נצרף המלצות. בואו נתחיל


תביעת תאונות עבודה

לפי ההגדרה של חוק הביטוח הלאומי, ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה אם אדם נפצע בזמן העבודה או בעקבותיה. הגדרה זו כוללת גם את הדרך לעבודה וחזרה ממנה, כל עוד לא היו עצירות נוספות בדרך.

עם זאת, לכל כלל יש יוצא מהכלל, או בלשון המשפטית - חריגים. לדוגמא:

חץ אפור אדום בית כנסת הוא חריג אחד, כשנסיעה ממנו לעבודה נחשבת כמו יציאה מהבית לעבודה.

חץ אפור אדום אם העובד סטה להוריד את הילד בגן והמשיך במסלול הרגיל - זה נקרא סטייה ותיקון, ויכול להתקבל לתביעה. מצד שני, אם העיכוב היה משמעותי ומצב הפקקים השתנה לרעה, לא בטוח שהתביעה תתקבל מכיוון שרמת הסיכון השתנתה.

 

חוץ מפגיעה חד פעמית, ניתן גם להגיש תביעת תאונת עבודה בעקבות:

אחד נזק מתמשך (בלשון מקצועית: מיקרוטראומה) - מצב שבו אופי העבודה פוגע בעובד בצורה מצטברת - למשל, כלי עבודה רוטט או סביבת עבודה רועשת מאוד.

שתיים מחלה - כמו למשל חשיפה לאדים מסוכנים המפתחים מחלת ריאות.

 

תאונת עבודה

עורך דין תאונות עבודה

תפקיד עורך דין תאונות עבודה הוא למקסם את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעות השונות, ולעזור לכם לקבל את הזכויות והפיצויים המגיעים לכם. כדי לעשות זאת עורך הדין יתחקר לעומק את המקרה ואת התיק הרפואי, יתשאל היטב העובד, יבחן את מצב הביטוחים והפנסיה הפרטיים אם יש, ולבסוף - יתחיל תהליך הגשת תביעה/ות בפועל.

תפקיד נוסף ולא פחות חשוב של עורך דין לתאונות עבודה הוא גם לשקף ללקוח את כדאיות התביעה: סיכויי ההצלחה של התביעה, והפיצוי המשוער.

 

מתי פונים לעורך דין תאונות עבודה?

מהר! בדרך כלל אנחנו לא כל כך נחרצים, אבל כשמדובר בתאונות עבודה, הזמן הוא קריטי. ככל שעובר הזמן קשה יותר להוכיח מה קרה ומתי, ויש אפילו תביעות שתלויות במסגרת זמן ספציפית. לדוגמא, במקרה של בקע טבורי כתוצאה מהרמת משאות כבדים - התביעה תתקבל רק אם בתוך 72 שעות הלך העובד לחדר מיון, ודיווח על כך למעסיק.

חשוב מאוד גם לשמור את כל הפרטים הנוגעים לתאונה (כמו תמונות של הפציעה, תמונות של מקום התאונה, תיעוד רפואי ופרטי עדים), ולהודיע למעסיק על המקרה בהקדם האפשרי.

 

תאונת דרכים בדרך לעבודה שנחשבת לתאונת עבודה

תפקיד עורך דין תאונות עבודה

ברמת העיקרון אין חובה של ליווי עורך דין להגשת תביעה. אבל אנחנו לא ממליצים לגשת לתביעה לבד, מכמה סיבות:

מאזניים היכרות עם התחום - חברות הביטוח נותנות את הפיצוי למי שמגיע, אבל אין להן אינטרס לפזר כספים. לכן, הן יחפשו היטב הוכחות לכך שאין אמת בתביעה. חוסר ידע שלכם, או אפילו טעות קטנה בתום לב, יכולה לפגוע בסיכויי התיק שלכם. עורך דין תאונות עבודה יידע מה לא כדאי לציין, איך כדאי להציג את המקרה וגם יתדרך אתכם כראוי לקראת תשאולים או תחקירים.

מאזניים היכרות עם הנפשות הפועלות - אין חכם בעל ניסיון, ובמקרה של עורכי דין, אין חכם כבעל תביעות. עורך דין לתאונות עבודה מכיר את התהליך, הוא יידע איך להתנהל מול כל מוסד וגם אצל מי לברר איפה עומדת התביעה כרגע: האם בבית משפט מסוים יש תקופות רגועות יותר בהן כדאי לחכות בהגשת התביעה? האם התביעה נתקעה אצל פקיד התביעות בביטוח הלאומי?

מאזניים כדאיות התביעה - אחד התפקידים המרכזיים של עורך דין תאונות עבודה הוא לאמוד את התביעה מראש, ולשקף לכם מה אחוזי ההצלחה שלה. בצורה כזו תוכלו להימנע מלהשקיע בהגשת תביעה שלא תתקבל, ואולי אפילו עלולה להזיק (אם למשל, כבר יש לכם אחוזי נכות קבועים ובדיקה מחודשת עלולה להוריד אותם).

מאזניים תביעה של עצמאי - במקרה של עצמאים שנפגעים בתאונות עבודה, תהליך התביעה מסובך הרבה יותר מאצל שכירים, בעיקר כיוון שאין הגדרה ברורה של שעות העבודה. בנושא הזה צריך להתנהל בזהירות רבה כדי שהתוצאה תשתלם, ולכן ליווי משפטי הוא כמעט בגדר חובה.

נורה 2טיפ שלנו: כמו שלא תלכו לרופא משפחה כשתהיה לכם דלקת חריפה בעיניים, כך בדיוק גם במקרה הזה. מומלץ בחום לוודא שעורך דין הנזיקין שמלווה אתכם בתהליך מתמחה רשמית בתאונות עבודה, כדי שיוכל לשקול כדאיות בצורה הטובה ביותר וגם לוודא שהתביעות השונות שאתם מגישים מסתדרות היטב זו עם זו.


סוגי מענקים כספיים

יש כמה סוגי מענקים כספיים אפשריים שניתן לקבל אם מגישים תביעת תאונת עבודה: 

כוכבית דמי פגיעה - תשלום על ימי מחלה בתקופה שמיד לאחר התאונה (עד 3 חודשים). מתקבלים בתביעה לביטוח הלאומי.

כוכבית תגמולים - ניתנים כאחוזי נכות או מענק גמלת נכות חד פעמי, במקרה של פגיעה קבועה. גם הם מתקבלים בתביעה לביטוח הלאומי.

כוכבית פיצויים - פיצוי כספי על מה שנפגע וניזוק במהלך התאונה (כמו אובדן כושר השתכרות, תשלומים על ניתוחים או טיפולים רפואיים, מימון מט"ב או עזרה בתשלום אם עלה הצורך ועוד - כשהכל בהתאם למקרה הספציפי), והם ניתנים בעקבות תביעה של חברות ביטוח פרטיות/קרנות פנסיה בהן אתם מבוטחים. 

 

עובד לאחר תאונת עבודה

תהליך התביעה עם עורך דין תאונות עבודה

התביעה מורכבת משלושה שלבים מרכזיים:
 

1. בחינת התיק

עורך הדין מקבל מכם את הפרטים ואת התיק הרפואי, אוסף מסמכים, מתחקר לעומק ומעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה ואת סוגי התביעות שתוכלו להגיש.


2. הגשת תביעה לביטוח לאומי

לביטוח הלאומי תקופת התיישנות של שנה על מקרי תאונות עבודה, בעוד שבבית משפט יש עד 7 שנים. מהסיבה הזו נהוג להתחיל עם תביעה לביטוח הלאומי, כשתביעות אחרות יכולות להתחיל במקביל / לאחר מכן בהתאם לשיקול הדעת של עורך דין תאונות עבודה. השיקול יכול להיות אופי הפציעה, אופי התיק או אפילו אזור המגורים שלכם, במטרה למקסם את הפיצוי שתקבלו.

גם בתוך ביטוח לאומי התביעה תתחלק לשני חלקים  -

אחד הראשון הוא תביעה להכרה בתאונת העבודה ולקבלת דמי פגיעה, וזוהי תביעה שמוגשת תמיד.

שתיים השני, אם יש צורך - זו תביעה לקבלת דרגת נכות (כלומר, תביעת תגמולים).

ברוב המקרים, כל ההתנהלות תעמוד מול הביטוח הלאומי עצמו ללא הגעה לבית משפט.

שעון מעורר משך הזמן התביעה: התביעה לביטוח הלאומי היא המהירה ביותר, ובדרך כלל תקבלו את כספי הפיצוי עד חודש לאחר הגשת התביעה.

 

3. הגשת תביעה לחברות פרטיות

לפי המלצת עורך הדין לתאונות עבודה תגישו תביעה גם לחברות הפרטיות בהן אתם מבוטחים (כלומר - תביעות פיצויים). כמו בביטוח הלאומי, תביעות מול קרן פנסיה יתנהלו לרוב מול הקרן בלבד. לעומתן, תביעות של חברות ביטוח פרטיות לא מתנהלות מול גוף גדול, ולכן שלבי הבירור והחקירה לרוב יעברו לבית משפט.

שעון מעורר משך הזמן לתביעה: תביעה לחברת ביטוח פרטית היא כבר יותר ארוכה ואורכת כמה חודשים. במשרד הביטחון (נכי צה"ל), רוב התיקים אורכים כחצי שנה לפחות. באופן כללי, ככל שהתיק מסובך יותר - משך התביעה ארוך יותר.

תמרור הזהרה חשוב לציין - בחברות הפרטיות ניתן גם להגיע להסדר. מה זה הסדר? מצב בו לפני הגשת התביעה הרשמית, חברת הביטוח מגיעה איתכם להסכמה על סכום מסוים וכך ייסגר העניין. עורך דין תאונות עבודה יוכל לעזור לכם בהתמקחות.

 

מילוי פרטים אצל עורך דין תאונות עבודה

שכר טרחה של עורך דין תאונות עבודה

חוק הביטוח הלאומי מגדיר מה שכר הטרחה שעורך דין יכול לגבות בהתנהלות מולו. גובה הסכום ואופן החישוב מפורטים כאן - הגבלת שכר הטרחה בטיפול בתביעות מול ביטוח לאומי.

ברוב התביעות מול הגופים הפרטיים, שכר הטרחה יכול להיות מתומחר קצת אחרת. ניתן כאן כיוון כללי:

כסף מחיר פתיחת תיק - פתיחת תיק אצל עורך דין תאונות עבודה עולה כ-800 ש"ח בממוצע.

כסף שכר טרחה עורך דין תאונות עבודה - בדרך כלל שכר הטרחה עצמו נע בין 10-25 אחוזים מגובה הפיצוי (כשהממוצע סביב 20 אחוזים). אם הפיצוי חודשי - תשלמו את האחוזים האלו למשך עד 60 חודשים, כתלות בהסכם הראשוני שסגרתם.

כסף לעיתים, יתמחרו עורכי הדין גם הכנה לוועדות  - כשמחיר ליווי של וועדה נע בין 500 ל- 3,000 ש"ח. הפער נוצר בגלל סוגי הוועדות השונות - ועדות שוטפות, או ועדות גדולות יותר (כמו וועדת מס) שההכנה של עורך דין תאונות עבודה לקראתן מסיבית יותר.
עורך הדין יכול להציע לכם לבחור באיזה וועדות תרצו ליווי, כך שתוכלו להתארגן לפי מה שמתאים לכם.

כסף עלויות נוספות - בתביעות תאונות עבודה פרטיות תתבקשו לעיתים להציג חוות דעת של מומחה רפואי, שעלותה כמה אלפי שקלים. 

* חשוב לדעת שהמחירים שמופיעים כאן הם בגדר המלצה בלבד, וכל עורך דין יכול לגבות שכר טרחה שונה לפי רצונו.


עורך דין תאונות עבודה מומלץ

אחרי שעשינו קצת סדר והבהרנו מה עומד לקרות ולמה לצפות, הגיע הזמן לפנות לעורך דין ולהתחיל. אל תדאגו, לא נטשנו כאן - צירפנו לכם רשימה של עורכי דין תאונות עבודה מומלצים, שיוכלו ללוות אתכם בדרך. לכל אחד מהם חוות דעת של לקוחות קודמים, ודירוג שמתבסס עליהן בלבד. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

תאונת עבודה - מי משלם?

תשלום הפיצוי על תאונת עבודה תלוי בתביעה שתגישו. דמי פגיעה הם תשלום על ימי המחלה לאחר התאונה, ואותם משלם הביטוח הלאומי. במקרה של נכות בעקבות התאונה - תקבלו תגמולים שהם קצבת נכות או מענק נכות, גם הוא מהביטוח הלאומי. תשלומים נוספים על נזקים לאחר התאונה נקראים פיצויים, ואותם תקבלו אם תגישו תביעה לחברות ביטוח פרטיות או קרנות פנסיה שאתם מבוטחים בהן. 

כמה אחוזים לוקח עורך דין תאונת עבודה?

גובה שכר הטרחה של עורך דין מול הביטוח הלאומי קבוע בחוק, ומפורט במסמך ייעודי (נמצא בקישור למעלה). באופן כללי ומול ביטוחים פרטיים, ייקח עורך דין תאונות עבודה בין 10 - 25 אחוזים, כשהממוצע הוא 20. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק