עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד

אם יש לכם שבר בשורש כף היד, אחרי המיון האורתופדי תדרשו לשיקום בעזרת פיזיותרפיה. משך הטיפול וסוג התרגילים תלוי בלא מעט גורמים כמו האם היד נותחה, באיזה עצם השבר ומה הצורה שלו. במדריך הבא נבדוק כמה פעמים בשבוע תצטרכו לעבור פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד, כמה זמן יקח (ספוילר, מינימום שלושה חודשים) וכמה זמן אחרי הפציעה תוכלו להתחיל את התהליך. 


שבר בשורש כף היד

שבר בשורש כף היד נפוץ מאוד, ולמען האמת, הוא הסיבה הנפוצה ביותר להגעה למיון אורתופדי. הסיבה לכך היא שאנחנו משתמשים בידיים שלנו כדי לבלום נפילות, ועצמות שורש כף היד סופגות את ההדף של הנפילה בעוצמה חזקה במיוחד.

שורש כף היד מורכב משמונה עצמות, וחומרת השבר ואופן הטיפול בו נקבע על ידי מספר פרמטרים:

פיזיותרפיהבאיזה עצם או עצמות קרה השבר?

פיזיותרפיהלכמה חלקים נשברה העצם?

פיזיותרפיהעד כמה החלקים השבורים של העצם זזו ממקומם?

פיזיותרפיהעד כמה המטופל אקטיבי, והשימוש המלא בשורש כף ידו חיוני לתפקוד היומי שלו?

 

שבר ביד

פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד

אז כמה זמן אחרי השבר מתחילים פיזיותרפיה? ובכן, זה תלוי בשאלה האם השבר טופל בקיבוע או בניתוח. 

במקרים של קיבוע, לא יוכל להתחיל תהליך השיקום עד שיוסר הגבס. כן אפשר ללכת לפגישה אחת לפני כן בשביל לקבל תרגילים להפעלת המפרקים הסמוכים, מה שיכול לסייע בהליך השיקום. המנתח בוחר בגיבוס היד בדרך כלל במקרים של שברים פחות מורכבים, בהם העצמות לא זזו מהמקום. לעומת זאת, יש מקרים בהם העצמות כן זזו אבל האורתופד בכל זאת יבחר לא לנתח, ואז העבודה על טווחי התנועה במסגרת הטיפול אצל הפיזיותרפיסט תהיה יותר אינטנסיבית.

במקרה של ניתוח, אפשר לפנות לפיזיותרפיה לטיפול בשבר בשורש כף היד כבר שבועיים – שלושה לאחר הניתוח, ובמידת הצורך הפיזיותרפיסט יעריך את מצבכם ויבקש מכם לחזור במועד מאוחר יותר. בניתוח מקובעות העצמות במקום בעזרת ברגים ופלטות, ולכן אין חשש שיזוזו, מה שמאפשר להתחיל את הטיפול כל כך מהר. בכל אופן, לאחר הניתוח תקבלו הנחיות לגבי מועד התחלת השיקום מהרופא המנתח.

 

כמה זמן לוקחת פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד

תדירות הטיפול משתנה לפי סוג השבר וחומרתו. במקרים מסוימים ידרשו שלוש פגישות בשבוע לאורך מספר חודשים, ובמקרים אחרים הפגישות יעברו להיות חד שבועיות די מהר לאחר תחילת הטיפול. בכל אופן, מומלץ להתחיל פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד בתדירות גבוהה של שניים – שלושה טיפולים בשבוע, ולשחק עם כמות הפגישות בהמשך בהתאם להצלחת הליך השיקום.

משך השיקום כמובן גם הוא תלוי בחומרת השבר. גם במקרים הפשוטים ביותר מומלץ להתמיד בפיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד שלושה חודשים לפחות, ולעיתים השיקום יכול להימשך אפילו חצי שנה ויותר.

 

שבר בשורש כף היד

תהליך טיפול פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד

במקרים של שבר בשורש כף היד, המצב הוא בדרך כלל מאוד ברור, והמטופל מגיע כבר עם סיכום רפואי מפורט והנחיות טיפול מהרופא האורתופדי. לכן, בניגוד לטיפולי פיזיותרפיה אחרים, המפגש הראשון לא יהיה מפגש אבחון, ואחרי סקירה קצרה של הנתונים תוכלו להתחיל מיד בתהליך הטיפולי. התהליך יתחלק לפי השלבים הבאים:

אחד החלק הראשון של הטיפול ינוע בעיקר סביב תרגול של טווחי תנועה. 

שתיים בשלבים יותר מתקדמים תעבדו על חיזוק השרירים ותרגילים פונקציונליים, שיאפשרו לכם לשוב ולבצע את הפעולות היומיומיות שביצעתם לפני הפציעה. חלק מהטיפול יהיה מורכב מתרגילים שתקבלו לביצוע בבית. החשיבות של התרגול בבית תלוי בתדירות הפגישות – אם אתם אצל הפיזיותרפיסט שלוש פעמים בשבוע, התרגול בבית פחות חשוב מאשר אם אתם מגיעים לטיפול פעם בשבוע.

חשוב לדעת שבגלל שיש כל כך הרבה סוגים של שברים בשורש כף היד במידות חומרה שונות, יכול להיות שהשיקום לא יחזיר אתכם בדיוק למצב בו הייתם לפני הפציעה. אבל החדשות הטובות במקרה הזה שמידת ההשקעה שלכם בשיקום משנה מאוד, ולכן לא מעט נמצא בידיים שלכם.

 

פיזיותרפיה לשבר בשורש כף היד

מחיר פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד

מחיר פיזיותרפיה לאחר שבר בשורש כף היד נע בין 300-400 ש"ח לפגישה, אלא אם תבחרו ללכת למומחה כף יד שמתעסק בתחום הזה בלבד, ואז המחיר עלול לעלות ל-500 ש"ח. בנוסף, קחו בחשבון שאם תבחרו להזמין את הפיזיותרפיסט לטיפול ביתי במקום להגיע לקליניקה שלו, המחיר לפגישה צפוי לעלות בעד 100 ש"ח לפגישה מהמחיר הרגיל שלו.


פיזיותרפיסטים מומלצים לטיפול בשבר בשורש כף היד

שיקום נכון של כף היד אחרי שבר הוא קריטי, וישפיע על חייכם ועל ביצוע פעולות יומיומיות בסיסיות. בדיוק בגלל זה הכנו לכם רשימה של פיזיותרפיסטים מומלצים לטיפול בשבר בשורש כף היד, כולל חוות דעת של לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק