מוקד מידרג: 1-700-707-233

קרע אנולרי - מה זה?

קרע אנולרי

בשביל להבין מה זה קרע אנולרי, קודם צריך שיעור אנטומיה קצר: עמוד השדרה שלנו בנוי מחוליות, ובין החוליות האלה יש דיסקים. הדיסקים האלה בולמים זעזועים ומגינים על עמוד השדרה שלנו מפני העומסים איתם הוא צריך להתמודד ביום יום. למרבה הצער, בדיסקים האלה יכולות להיווצר מגוון פציעות שגורמות לכאבים בגב התחתון, כמו קרע אנולרי.

לדיסקים עליהם דיברנו יש מעטפת שנקראת אנולוס. לפעמים, כשיש בלט דיסק (מצב בו הדיסק בולט החוצה מעמוד השדרה), יש גם שלב נוסף של קרע באנולוס, אשר דרכו יכולים לזלוג נוזלים שנמצאים בתוך הדיסק, ולגרום לדלקות. בנוסף, קרע אנולרי שלא מטופל יכול להתפתח לכדי פריצת דיסק שלמה, בה הדיסק פורץ את המעטפת שלו (האנולוס) ומתבקע, וזאת כבר פציעה יותר חמורה עם זמן החלמה יותר ממושך.

יכולים להיות כל מיני גורמים לקרע אנולרי, אבל באופן לא מפתיע הגורם המשותף לכולן הוא עומס לא מותאם על הגב. העומס הזה יכול להיווצר מהשמנה, חולשה של השרירים באיזור, סחיבה של משקלים כבדים, ואפילו התכופפות לא נכונה (עם הגב במקום עם הברכיים).

אם אובחנתם עם קרע אנולרי, חשוב מאוד שתפנו לפיזיותרפיה בהקדם האפשרי. טיפול נכון יכול לחסוך לכם שנים של כאב, החמרה במצב ואפילו ניתוח במקרים קיצוניים.


שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק