מוקד מידרג: 1-700-707-233

קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה נועד לעזור לכם, ההורים העתידיים, להתכונן לרגע הלידה ולקבל קצת מושג על מה הולך לקרות בחדר הלידה, שלא תהיו המומים לגמרי כשתגיעו אליו. קורס הכנה ללידה כולל לרוב בין שתיים לשלוש פגישות של כמה שעות ועולה בין 1,000-1,700 ש"ח. מה התוכן שלומדים בקורס, כמה זמן לפני הלידה מתחילים אותו והאם אפשר להוזיל עלויות? כל התשובות במאמר הבא


מה זה קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה הוא בדיוק כמו שהוא נשמע - קורס שנועד לעזור להורים העתידיים להתכונן לחוויית הלידה. ההכנה היא גם מבחינה פיזית, בעזרת לימוד של שיטות שונות להקלת הכאבים, וגם מבחינה מנטלית, בעזרת הבנה של מה הולך לקרות בחדר הלידה והכנה לקראת הסיטואציה.

עגלת תינוק אומנם קורס הכנה ללידה הוא לא חובה, אבל בכל זאת מומלץ מאוד לעבור אותו, פשוט כי הכנה מוקדמת מונעת הפתעות בחדר לידה. החלטתם להירשם לקורס? כדי שההכנה תהיה פרקטית, כדאי שהיא תהיה בערך חודשיים לפני הלידה. הדולות ששאלנו המליצו להתחיל קורס הכנה ללידה בין השבועות 28-32 להיריון.

 

מי יכולה להעביר קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה מועבר על ידי אחיות או דולות תומכות לידה בעלות תעודה ייעודית של הדרכת הכנה ללידה. רוב הדולות הן גם מדריכות קורס הכנה ללידה, אבל לא בהכרח, זאת אומרת - לא כל מי שעברה קורס הכשרה לדולה מוכשרת באופן אוטומטי להעביר קורס הכנה ללידה, ככה שאם דולה רוצה גם להעביר קורס, היא צריכה לעבור הכשרה נפרדת שמיועדת לזה.

 

נשים בהיריון בקורס הכנה ללידה

 

קורס הכנה ללידה אונליין

למרות שברוב התחומים גילינו שהזום באמת יכול להקל על הפגישות שיש לנו בחיים, רוב הדולות מעדיפות להעביר קורס הכנה ללידה בצורה פרונטלית. ככה הן יכולות להעביר את הידע בצורה הטובה ביותר, להיות נוכחות בזמן שהזוג מבצע את התרגולים וגם לאפשר לקורס להיות דינמי בהתאם לשאלות או לבקשות שיש לזוג, מה שקצת יותר קשה לעשות מרחוק.

 

ליווי היריון ולידה

במידה ואתם מרגישים שקורס ההכנה ללידה לא מספיק עבורכם, יש אפשרות של חבילת ליווי היריון, שכוללת בנוסף לפגישות של קורס ההכנה ללידה פגישות נוספות שנועדו ללוות את תהליך ההיריון, זמינות מלאה של הדולה לאורך כל תקופת ההיריון, טיפולים ליולדת לפי ההכשרה של הדולה וליווי של הזוג בחדר הלידה ובזמן הלידה עצמה.

 

קורס הכנה ללידה פרטי

מה עושים בקורס הכנה ללידה

אצל רוב הדולות, קורס הכנה ללידה כולל בין 2-3 מפגשים, כשכל מפגש אורך בין שעה וחצי לשלוש שעות. המפגשים מתקיימים אצל הדולה בקליניקה או בבית הזוג, תלוי במדיניות של הדולה.

שני אנשים קורס הכנה ללידה יכול להיות מועבר בצורה פרטית או בקבוצה, תלוי במה שהזוג מעדיף וגם בכמה הוא מוכן לשלם - קורס בקבוצה יכול להוזיל את העלויות בכמה מאות שקלים.

עיפרון תוכן הקורס משתנה בין דולה לדולה, בגלל שכל דולה בוחרת באיזה סוג של הכנה להתמקד - פיזית או נפשית, אבל בגדול הקורס כולל הנושאים הבאים:

אנטומיה ופיזיולוגיה כללית של הלידה, איך מזהים צירים, איך מתמודדים עם הכאב, איך יודעים מתי צריך לצאת לבית החולים, אילו שינויים עוברת האישה לאחר הלידה, מה התפקיד של בני הזוג בחדר הלידה ולאחריה, איך הם יכולים לעזור ובעיקר, מה הציפיות של בני הזוג אחד מהשניה בכל התהליך.

יש דולות שכוללות גם תוכן שקשור למה שקורה מיד לאחר הלידה, כמו הנקה ואיך מתמודדים עם הסדר החדש בבית. אחרי הכל, אתם הולכים להפוך מזוג להורים עם תינוק, וזה שינוי לא קטן.   

בנוסף, חלק מהדולות מעבירות תכנים מיוחדים ללידות ספציפיות, כמו לידת תאומים או ניתוח קיסרי. אם אתם יודעים שצפויה לכם לידה כזאת, כדאי לברר עם הדולה מראש האם יש תוכן רלוונטי בקורס שהיא מציעה.

 

קורס הכנה ללידה קבוצתי

קורס הכנה ללידה חוזרת

בדרך כלל, קורס הכנה ללידה הוא לפני לידה ראשונה, ולרוב הזוג לא ירצה לעבור קורס מלא לפני לידה חוזרת. לכן, יש אפשרות של מה שנקרא "מפגש רענון", שאורכו בין 2-3 שעות, או לחלופין לוקח שני מפגשים בני שעה וחצי. במפגש כזה הזוג עובר בתמציתיות על החומר שנלמד בקורס הכנה ללידה, ומתייחסים גם לחוויות הלידה הקודמות, מה רוצים שיהיה דומה ומה רוצים שישתנה בלידה הקרובה.


מחיר קורס הכנה ללידה

אישה בהיריון מחיר קורס הכנה ללידה שמועבר על ידי דולה מושפע בעיקר מהוותק של הדולה, לא רק מהניסיון אלא גם מההכשרות השונות שיש לה.

אישה בהיריון מחיר קורס הכנה ללידה פרטי נע בין בין 1,300-1,700 ₪.

שימו לב שימו לב, במידה והדולה מאפשרת לעבור את הקורס עם זוגות נוספים, אפשר לבחור בקורס הכנה ללידה קבוצתי ולא פרטי, וככה להוזיל את מחיר הקורס בכמה מאות שקלים.

אישה בהיריון מחיר השתתפות בקורס הכנה ללידה בקבוצה נע בין 1,000-1,500 ₪.

אישה בהיריון מחיר הקורס יוזל משמעותית גם במקרה בו בחרתם לקחת קורס הכנה ללידה כחלק מחבילת ליווי היריון של דולה - חבילה שכוללת מעבר לפגישות של קורס ההכנה ללידה פגישות נוספות שנועדו ללוות את תהליך ההיריון, זמינות של הדולה לאורך כל התהליך וליווי של הזוג בחדר הלידה.

אישה בהיריון מחיר מפגש רענון לפני לידה חוזרת - 500-800 ₪.

שקל החזר מקופת חולים על קורס הכנה ללידה - קופות החולים מכירות בדולה, ובכלל זה בקורס הכנה ללידה שמעבירה דולה, כחלק מסל ההיריון בביטוחים הגבוהים. במסגרת סל ההיריון, קופות החולים מאפשרות החזר כספי של עד 2,000 ש"ח לכל לידה. כדי לקבל את הכסף, יש להגיש לקופת החולים צילום של תעודת ההסמכה של הדולה, חשבוניות וקבלה. 


דולות מומלצות לקורס הכנה ללידה

אז הגיע הזמן להירשם לקורס הכנה ללידה (מרגש!), וכדי שתדעו שאתם הולכים לעבור את הקורס הכי מקצועי שיש, כדאי לבחור דולה עם ניסיון. בדיוק בשביל זה הכנו רשימה של דולות מומלצות לקורס הכנה ללידה, עם חוות דעת של לקוחות קודמות, ככה שתוכלו לבחור את הדולה שהכי מתאימה לכן. שתהיה לידה קלה 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי מתחילים קורס הכנה ללידה?

כמו שרוב הדולות המדורגות באתר ענו, הזמן המומלץ להתחיל קורס הכנה ללידה הוא בין השבועות 28-32.

כמה עולה קורס הכנה ללידה?

מחיר דולה לקורס הכנה ללידה נע בין 1,000-1,500 ₪. המחיר יכול לרדת אם עושים את קורס ההכנה ללידה בקבוצות (יחד עם עוד זוגות) או שלוקחים בנוסף ליווי היריון ולידה. בכל מקרה, המחיר לא יירד מ-1,000 ₪.

מה כולל קורס הכנה ללידה?

ברוב המקרים, קורס הכנה ללידה כולל בין 2-3 מפגשים שאורכם בין שעה וחצי לשלוש שעות. בקורס לומדים שיטות שונות, פיזיות ונפשיות, להתמודד עם הלידה וכל מה שכרוך בה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק