מוקד מידרג: 1-700-707-233

קידוד שלט לרכב

אם חיפשתם קידוד שלט לרכב כנראה קרה אחד מהדברים הבאים: התקלקל או אבד לכם השלט הישן או שקניתם שלט באינטרנט בזול ואתם רוצים לקודד אותו לרכב שלכם. אה, ויכול להיות שאתם סתם רוצים עוד שלט בבית. בכל מקרה, סידרנו לכם כאן את כל המידע על קידוד שלט לרכב - כולל כמה זה הולך לעלות והאם אפשר לקודד שלטים מעלי אקספרס (ספוילר: בדרך כלל לא).


מה זה קידוד שלט לרכב?

במשמעות הפשוטה של קידוד שלט רכב מתכוונים לשידוך בין השלט למערכת האימובילייזר. האימובילייזר הוא מנגנון הגנה נוסף ומשמש כמו קורא טביעת אצבע לשלט. האימובילייזר מזהה את "טביעת האצבע" של צ'יפ קטן בשלט וככה מאפשר לו לפתוח ולסגור את הרכב (וגם להניע – אם מדובר במפתח חכם). לשלב של רישום השלט באימובילייזר קוראים קידוד שלט לרכב. אם אתם מתלבטים אם יש לכם ברכב אימובילייזר אז התשובה כנראה שכן. ברוב מוחלט של הרכבים שיוצרו אחרי שנת 2000 יש אימובילייזר.

ב"שפת הרחוב" של מנעולני הרכב אין תמימות דעים על משמעות המילה "קידוד" וכל אחד משתמש בה קצת אחרת. לאחד זה אומר תיקון שלט, לשני שכפול שלט ולשלישי בכלל שחזור שלט אבוד. בכל מקרה חשוב להסביר למנעולן הרכב מה הסיטואציה שבה אתם נמצאים כדי למנוע אי הבנות.

שלט לרכב

שווה לקנות שלט לרכב מעלי אקספרס?

הכול יותר זול בסין, זה ידוע. אבל למרות שנראה מפתה להזמין שלט אוניברסלי בעלי אקספרס בזול – עדיף לוותר. את רוב השלטים האלו אי אפשר לקודד לרכב (גם אלו שמתהדרים בתואר "אוניברסלי"). אם החלטתם בכל זאת לקנות שלט כזה – כדאי שתעשו מחקר מקדים לבדוק שאכן הוא מתאים לרכב שלכם.


מתי צריך קידוד שלט לרכב?

שלט לרכב שלט שאבד או נגנב - אם איבדתם שלט תצטרכו שלט חדש. אוקי, זה קצת ברור מאליו. מה שאולי לא ידעתם שבזמן קידוד שלט לרכב חדש אפשר (בחלק מהרכבים) למחוק את הקידוד של השלטים הקודמים מהמערכת, כך שגם אם מישהו ינסה להיכנס לרכב עם השלט האבוד הוא לא יצליח. זה תופס גם לגבי קניית רכב יד שנייה - אם אתם מודאגים שהבעלים הקודמים מחביא מפתח ישן, אפשר לקודד שלט חדש ולמחוק כל שלט אחר.

נורת התרעה לגבי מפתח מתכת שנגנב, לאחר קידוד של שלט חדש האימובילייזר יחסום אותו מלהניע, אבל המפתח עדיין יוכל לפתוח את הדלתות ברכב. אם תרצו למנוע מהמפתח הגנוב לפתוח את הרכב תצטרכו להחליף את הצילינדרים בדלתות הרכב, עבודה קצת יקרה.

שלט לרכב להקדים תרופה למכה - במצב האידיאלי אתם פה כי אתם רוצים להיות מוכנים ליום שבו תאבדו את המפתח או שהצטרף נהג חדש למשפחה (מזל טוב!). אם כן הרווחתם, קידוד שלט לרכב בעזרת שלט קיים זול יותר משחזור שלט שאבד ולכן חסכתם לעצמכם כמה מאות שקלים.

שלט לרכב שלט מקולקל - לפעמים שלט הרכב יוצא מקידוד. בשלט יש רכיב קטן (מאוד) שאחראי על התקשורת בין השלט לאימובילייזר. מספיק שהפלסטיק של השלט יפתח קצת והרכיב יחליק החוצה ויאבד לנצח (למשל אם זרקתם את השלט על השולחן...). במקרה כזה צריך להתקין רכיב חדש ולקודד אותו לרכב. כמובן, שלטים יכולים להתקלקל מכל מיני סיבות אחרות ולכן כדאי לבדוק קודם מה הבעיה.

כוכבית קטנה המלצה שלנו: אם מדובר בתיקונים מורכבים יותר מהחלפת בטריות או הלחמה פשוטה עדיף כבר לשכפל שלט חדש במקום לתקן את הקיים– ההבדל במחיר לא גדול. כמו כן שלט שהתקלקל פעם אחת עתיד להתקלקל שוב, ולכן עדיף שיהיה לכם כבר שלט חדש.

קידוד שלט לרכב

איך מקודדים שלט לרכב?

אז איך בפועל נראה קידוד שלט לרכב?

אחד מגיעים למנעולן הרכב (או שהוא בא אליכם) יחד עם השלט הישן, המפתח והרכב.

שתיים המנעולן יכניס שבב חדש לשלט (תלוי אם מדובר בשלט חדש או בתיקון).

שלוש מנעולן הרכב יתחבר עם מחשב דיאגנוסטי לרכב, בשלב הזה הוא יבטל את המפתחות הישנים.

ארבע תיאום בין השבבים - זהו בעצם הקידוד של השלט לרכב.

 

קידוד שלט לרכב במערכת מקורית VS לא מקורית

תהליך הקידוד מאוד מושפע גם מסוג מערכת הנוחות ברכב והאם היא מקורית או לא. מערכת הנוחות היא המערכת שאחראית על תקשורת עם השלט של הרכב (לא לבלבל אותה עם האימובילייזר שמשמש כאמצעי אבטחה).

אם ברכב שלכם מותקנת מערכת נוחות מקורית של היצרן, תהליך הקידוד יהיה הרבה יותר קצר ופשוט. במערכת מקורית השלטים נשמרים בזכרון הרכב, ואפשר פשוט להעתיק את הקוד שלהם לשלט חדש בקלות. ממש כמו לשכפל שלט חדש בעזרת שלט ישן. לעומת זאת קידוד שלט מאפס במערכת לא מקורית יהיה ארוך יותר ומורכב. לפעמים מנעולן הרכב יעדיף פשוט להחליף את המערכת לגמרי במקום לעבוד עם הישנה (עניין של כמה מאות שקלים). איך תדעו אם יש לכם מערכת מקורית או לא? בדרך כלל, אם המפתח והשלט יחד בגוף אחד - המערכת מקורית, אם השלט ומפתח הברזל בגופים נפרדים - המערכת לא מקורית (תראו בתמונה).

כל התהליך לוקח בין 5 דקות לחצי שעה תלוי בסוג הרכב והמערכת. קידוד שלט של רכב יונדאי למשל נחשב לקל יותר לעומת מרצדס שייקח יותר זמן.

מפתח משולב לרכב מול מפתח נפרד

 


קידוד שלט לרכב - מחיר

כסף קידוד שלט לרכב מקולקל (כלומר - תיקון שלט) יעלה בין 150 - 350 ₪.

בממוצע לקוחות מידרג שילמו 250 ₪ על תיקון שלט לרכב בשנה האחרונה.

כסף מחיר קידוד שלט חדש לרכב בעזרת שלט ישן (כלומר שכפול) נע בין 400-900 ₪ תלוי בסוג הרכב.

לקוחות מידרג שילמו בממוצע 600 ₪ על שכפול שלט ומפתח לרכב.

כסף מחיר קידוד שלט לרכב חדש ללא שלט ישן (כלומר שחזור שלט) לרכב רגיל נע בין 700-1,300 ₪ תלוי בסוג הרכב כמובן.

בשנה האחרונה לקוחות מידרג שילמו בממוצע 900 ₪ על שחזור מפתחות ושלט לרכב.


מנעולני רכב מומלצים לקידוד שלט לרכב

באופן אירוני תחום מנעולות הרכב הוא תחום די פרוץ (הבנתם?). לא צריך תעודת מנעולן מוסמך וגם לא אישור ממשטרת ישראל (שלא יעבדו עליכם, זה סתם טריק שיווקי). הדרך הטובה לבדוק שמנעולן הרכב שלכם אמין ומקצועי היא לקרוא עליו חוות דעת מלקוחות קודמים. אספנו עבורכם רשימת מנעולני רכב מומלצים לקידוד שלט לרכב וצירפנו את מה שכתבו עליהם הלקוחות הקודמים – כדי שתוכלו לבחור רק את מי שמתאים לכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

קניית שלט לרכב מאיביי - אפשרי?

אנחנו לא ממליצים לקנות שלטים לרכב באינטרנט, בדרך כלל הם לא מתאימים לרכב (גם האוניברסליים) וגם אם הם יתאימו לרכב עדיין תצטרכו לקודד אותם בעזרת בעל מקצוע. מה שאומר שלא תחסכו כסף ממילא - בקידוד רגיל של שלט מנעולן הרכב פשוט יביא שלט משלו ויכלול אותו בעלות העבודה.

מה עדיף - תיקון שלט לרכב או קניית שלט חדש?

אם התקלה פשוטה לתיקון (כמו החלפת סוללות או הלחמה קטנה) עדיף לתקן. אם התקלה מורכבת יותר - עדיף לקנות חדש, ההבדל במחיר לא גדול ושלט חדש מחזיק יותר זמן.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק