מוקד מידרג: 1-700-707-233

עיצוב לוגו

הקמתם עסק, סיימתם עם כל הבירוקרטיה, אישורים, רישיונות ותקנים ועכשיו כל מה שנותר לכם לעשות הוא לעצב לוגו לעסק. אז מה התהליך? מה כדאי לדעת מראש? כמה עולה עיצוב לוגו? והאם אפשר לעצב לבד? כל מה שצריך לדעת על עיצוב לוגו ממש כאן


למה צריך לוגו?

לוגו הוא הסמל הגרפי של החברה שלכם, בעזרתו לקוחות יוכלו לזהות את העסק שלכם מיד. כל עסק שרוצה ליצור לעצמו זהות ייחודית ובולטת - עיצוב לוגו הוא התחלה חשובה.

עם זאת, לא כל עסק חייב לוגו: מתלבטים? דבר ראשון אתם יכולים לשאול את עצמכם אם אתם מתעסקים בתחום האומנות והעיצוב, או אם יש לעסק שלכם מוצרים או כרטיסי ביקור. אם התשובה לאחת מהשאלות האלו היא כן - לוגו זה לא משהו לוותר עליו.

לוגואים מעוצבים

עיצוב לוגו מחדש

יכול להיות שלוגו כבר יש לכם, אבל הייתם רוצים לחדש או לשנות אותו. אל דאגה, זה קורה לטובים ביותר ואפילו חברות כמו גוגל מעדכנות את הלוגו שלהן מדי פעם. אז מתי כדאי לעצב לוגו מחדש? כאשר הלוגו הקיים שלכם כבר לא מתאים לעסק. זה יכול לקרות כאשר הלוגו שלכם מיושן, העסק שלכם השתנה, כשאתם לא מרגישים מחוברים אליו וגם סתם כי אתם מרגישים שהגיע הזמן לעדכון.

עיצוב לוגו מחדש יכול לשמור על הקו העיצובי הקיים, לדוגמא שמירה על צבעוניות או גופן ולכלול שינויים קטנים בלבד, אבל הוא גם יכול להיות חדש לגמרי. הבחירה בסגנון הלוגו המחודש תלויה בכם, אך מומלץ להתייחס גם לדעתו של המעצב ולקחת בחשבון שאם הלוגו שלכם מאוד מזוהה עם המותג שלכם שינוי הלוגו יכול לפגוע בו. במקרים כאלו מומלץ לשמור על הקו העיצובי הקיים כדי שלקוחות קיימים יזהו את המותג שלכם גם לאחר השינוי.

לוגו

תהליך עיצוב לוגו

תהליך עיצוב הלוגו הוא מורכב ומכיל בתוכו הרבה שלבים והחלטות - אבל אל דאגה, בדיוק בגלל זה בדקנו ופירטנו עבורכם את כל שלבי התהליך.

אפיון ותיאום ציפיות בעיצוב לוגו

עוד לפני שהתחלתם לעצב את הלוגו כדאי לעשות תיאום ציפיות מול המעצב: הסבירו לו בדיוק מה אתם רוצים וסגרו את כל הפרטים מראש. בהמשך המאמר, בהתאם לשלבי התהליך, נסביר מה כדאי לבדוק בכל שלב ושלב. לאחר תיאום הציפיות, המעצב ירצה לאפיין את העסק שלכם. הוא יעשה זאת בפגישה, שיחה או באמצעות שאלון שתצטרכו למלא.

רוצים להיות מוכנים לפגישה? נסו לשאול את עצמכם:

פלטת צבעיםמי קהל היעד שלי?
חישבו מי עשויים להיות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם או מיהם הלקוחות שלכם כבר עכשיו, נסו להגדיר אותם באמצעות גיל, מגדר, מצב כלכלי, עיסוק וכל דבר שיכול לאפיין ולמקד את הקהל.

פלטת צבעיםמה הערכים המובילים של העסק שלכם?
לכל עסק יש ערכים שמגדירים אותו, נסו לחשוב אילו ערכים העסק שלכם מייצג. לדוגמה, איכות, מקצועיות, חדשנות או משפחתיות. מה לדעתכם הדבר שעומד במרכז השירות שלכם. כדאי שתהיו ממוקדים ותבחרו בין שלושה לשישה ערכים, במקרה הזה כל המרבה הוא איננו משובח ועשוי לגרום לכם לפספס את המטרה.

פלטת צבעיםמה הייחודיות של העסק שלי?
כדי שלקוחות יזהו את הלוגו שלכם ממרחקים כדאי להבין מה הייחודיות שלכם מול המתחרים, במה אתם שונים מהם. אז קודם כל, אם אתם לא יודעים כבר, בררו מי המתחרים שלכם וחפשו את ההבדלים.

אתם לא מצליחים לענות על השאלות? לא צריך למהר, כנראה שזה עדיין לא הזמן הנכון עבורכם לעצב לוגו. תנו לעצמכם זמן להתבשל, לגבש דעה, להבין את השוק ולצבור לקוחות נוספים עד שתרגישו מוכנים לתהליך.

ככל שתגיעו מגובשים ומוכנים יותר לשלב האפיון כך תוכלו לקצר את תהליך עיצוב הלוגו, להוזיל עלויות וגם לדייק בבחירת קו עיצובי שיתאים לעסק שלכם. שלב זה יקבע את הסגנונות העיצוביים של הלוגו שלכם ולכן מומלץ להגיע אליו עם השראות הכוללות תמונות ולוגואים שאהבתם כדי לכוון את המעצב לסגנון הרצוי. את ההשראות תוכלו למצוא באתרי השראה כמו פינטרסט.

דוגמאות לעיצובי לוגו

סקיצות לוגו

לאחר שלב האפיון, המעצב הגרפי ישלח לכם סקיצות לעיצוב הלוגו בסגנונות שונים, כמות סקיצות סטנדרטית היא בדרך כלל בין שתיים לשלוש סקיצות. מתוך האפשרויות יהיה עליכם לבחור את האחת שהכי התחברתם אליה. לאחר שבחרתם עיצוב כללי מהסקיצות תעשו יחד עם המעצב שינויים עד שתגיעו לעיצוב סופי שתהיו שלמים ומרוצים ממנו.

אם בכל זאת לא התחברתם לסקיצות, תוכלו לבקש מהמעצב סקיצות נוספות, מומלץ לברר מולו מראש האם הוא גובה על כך תשלום נוסף וכמה סבבי תיקונים כלולים במחיר.

סקיצות של עיצוב לוגו

עיצוב לוגו יוקרתי

למסקנה האם הלוגו שמתאים לכם הוא לוגו בעיצוב יוקרתי תגיעו כבר בשלב האפיון בתהליך עיצוב הלוגו. איך תדעו אם עיצוב לוגו יוקרתי זו הבחירה המתאימה לכם? לפי התשובות שלכם לשאלות ששאלנו קודם.

אם קהל היעד שלכם מבוסס, אתם נותנים שירות יוקרתי ויקר אך העובדה הזו לא מרתיעה את הלקוחות הפוטנציאלים כי הם יכולים להרשות זאת לעצמם. תדעו שלוגו יוקרתי יכול לשרת נאמנה את העסק שלכם.

תהליך עיצוב לוגו יוקרתי לא שונה מתהליך עיצוב לוגו מכל סוג אחר אך המראה הסופי שלו יהיה שונה, כמובן. במקרים כאלה, המעצב ישתמש לרוב בצבעים מטאליים כמו זהב וכסוף ובהבדל צבעוני דרמטי מהרקע. לכן, לרוב, הלוגו יופיע על רקע שחור.

כמו כן, העיצוב יהיה נקי ומינימליסטי מה שעוזר לשדר ללקוחות רצינות, מקצועיות ובגרות – כך שאם אלו הערכים שאתם מעוניינים לשדר, נראה שבחירה בעיצוב לוגו יוקרתי היא הנכונה בשבילכם.

דוגמאות לעיצוב לוגו יוקרתי

 


תוך כמה זמן עיצוב הלוגו מוכן?

כפי שהזכרנו קודם, תהליך עיצוב הלוגו הוא לא קבוע ובהתאם גם זמן העיצוב. עיצובי לוגו קלים שהולכים 'חלק' יקחו בין יומיים לשבוע ואילו עיצובים מורכבים יותר יהיו מוכנים תוך כמה שבועות.

בכל אופן, מומלץ להגיע לתהליך בלי לחץ, המטרה היא שהלוגו ילווה אתכם למשך שנים ולכן חשוב שתהיו מרוצים. אם אתם בלחץ של זמן, חשוב לבדוק עם המעצב מראש תוך כמה זמן הוא יוכל לעצב את הלוגו אבל קחו בחשבון שהמהירות יכולה לבוא על חשבון כמות הסקיצות, התיקונים וגם מורכבות עיצוב הלוגו.

 

לוגו לדוגמא

איך מקבלים את הלוגו?

את הלוגו תקבלו בדרך כלל בקובץ PDF שהוא קובץ וקטורי, המשמעות היא שאפשר להגדיל ולהקטין אותו למידות שתרצו בלי לפגוע באיכות שלו. בנוסף, ישנם מעצבים שמכינים מראש גם קובץ מוכן לרשתות החברתיות (בפורמט ריבועי) וקובץ PNG עם רקע שקוף לטובת אתר אינטרנט. בכל אופן, כדאי להסביר למעצב את הצרכים שלכם והוא כבר ידע לשלוח לכם את הפורמט המתאים.

 טיפ: תמיד כדאי לבקש מהמעצב קובץ PDF של הלוגו המקורי שיאפשר לכם להדפיס את הלוגו בגדלים שונים או לעשות שינויים בעתיד. אם אין לכם את הקובץ המקורי, המשמעות היא שלא תוכלו לעשות שינויים ולכן תצטרכו למצוא את המעצב ולבקש ממנו שישלח לכם את הקובץ שוב.

שימו לב ברגע שקיבלתם את הלוגו הוא שלכם ויש לכם זכויות יוצרים עליו. על הלוגו לא תהיה חתימה וגם לא את הלוגו של המעצב. אם בכל זאת בא לכם לפרגן למעצב שעשה עבודה טובה אתם יכולים לתייג אותו ולתת לו קרדיט על העבודה בעמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם. על הדרך תוכלו להגדיל  לעסק שלכם את החשיפה ברשת, אז למה לא?
 

דוגמאות לעיצובי לוגי

עיצוב לוגו או מיתוג?

עיצוב לוגו הוא חלק מעולם המיתוג המכיל בתוכו את כל האלמנטים העיצוביים של המותג כמו חתימה דיגיטלית, כרטיסי ביקור, עיצוב מוצרים ובעצם כל דבר שאפשר לעצב בדרך מסוימת וקשור לעסק שלכם. מטרת מיתוג עסקי היא עיצוב עסק כמותג שלם שכל האלמנטים שבו משתלבים ביחד בשפה עיצובית אחידה.

אז מי צריך מיתוג? עסקים שמציעים מוצרים למכירה, עסקים עם חנות, קליניקה או משרד שמקבל לקוחות. כמו כן גם עסקים שמשתמשים בכרטיסי ביקור, שלטים, פרסום, תפריטים מארגנים אירועים עסקיים, משתמשים במצגות עסקיות ויש לעסק שלהם אתר (כמו אתר וורדפרס או וויקס). לעומת זאת, עסקים קטנים יותר, לדוגמא כאלה שמגיעים לבית הלקוח יכולים להסתפק בלוגו שכן הלקוח לא נחשף למגוון מוצרים שלהם.

 טיפ: אם אתם מעוניינים במיתוג לעסק שלכם, עדיף לכם לעשות אותו ביחד עם עיצוב הלוגו, כך גם תהיה התאמה עיצובית בין הלוגו לשאר המיתוג וגם תוכלו לחסוך בעלויות.

 

מיתוג לעסק

עיצוב לוגו לבד

עיצוב לוגו לבד מתאים למי שרוצה לחסוך או ליצר לוגו ראשוני לעסק שלו. ישנן תוכנות אינטרנטיות פשוטות בהן ניתן לעצב לוגו בחינם או במחיר מינימלי של עשרות שקלים. תוכנות אלו מספקות פעמים רבות גרפיקות מוכנות ומרשימות.

איקס אז מה הקאץ'? המבחר בדרך כלל מצומצם, במיוחד בעברית, והלוגו מגיע בתבניות מוכנות מראש בהן בדרך כלל ניתן לבצע רק שינויים קלים.

אם החלטתם לעצב לוגו לבד, חשוב לחפש מבין האופציות לוגו שיתאים וישקף את העסק שלכם, לא כל לוגו יפה הוא בהכרח מתאים. אם מצאתם משהו שאתם אוהבים מומלץ לבדוק לגבי זכויות יוצרים וקרדיטים לפני השימוש.

 טיפ: נסו לחפש את הלוגו החינמי שמצאתם דרך חיפוש תמונה בגוגל וכך תוכל לבדוק האם הוא נפוץ ומשמש הרבה עסקים נוספים.

 

עיצוב לוגו לבד

איך תדעו שעיצוב הלוגו טוב?

קודם כל, תקשיבו לעצמכם - אתם צריכים לאהוב את עיצוב הלוגו, להתחבר אליו ולהיות שלמים איתו. באופן כללי לוגו טוב צריך להעביר את המסר והערכים של החברה בצורה אסוציאטיבית ונגישה והוא יעשה זאת באמצעות:

גופן  גופן: שימוש בגופן סריפי, עם סיומת שפיצית פונט סריפייתאים בדרך כלל לעסקים שרוצים להעביר תחושה של סמכותיות, יוקרה, חוזק וגם נוסטלגיה. פונט סנס סריפי, בלי סיומת שפיצית פונט סנס סריפימעביר תחושה יותר חדשנית, מודרנית ונקייה ואילו גופן כתב יד פונט כתב יד יכול להתאים לעסק שרוצה לשדר קלילות, פנייה אישית ועבודת יד. כאשר לוגו משלב בין שפות, חשוב לשמור על אחידות בין סגנון הפונטים, למשל שימוש בשני גופנים סריפים אחד בעברית ואחד באנגלית.

פלטת צבעים צבעוניות: בחירת הצבעים משפיעה על הלקוח ומלמדת אותו על העסק. לדוגמא, לוגו בצבע אדום כמו של נטפליקס, קוקה קולה ויוטיוב משדר חוזק, נועזות, אנרגיה, וגם תשוקה. ואילו לוגו כחול כמו של פייסבוק, ויזה ואוריאו משרה ביטחון, רוגע, שלווה, ניקיון, הרמוניה וגם סמכות. כל זה רק חלק קטן מהפסיכולוגיה שמאחורי הצבעים ובחיפוש באינטרנט תוכלו למצוא הסברים לצבעים נוספים וגם המעצב הגרפי כמובן יוכל לייעץ לכם.

גלגל צבעים

מכחול איורים וסמלים: חשוב לבחור באיורים וסמלים שמתאימים לסוג העסק. גם אם אתם אוהבים צבעים ואומנות זו לא סיבה לבחור באיור מקושקש אם העסק שלכם אמור לשדר רצינות. תמיד זכרו שהלוגו מיועד ללקוח והוא אמור להבין ממנו על העסק שלכם, ולפעמים לוגו פשוט יעשה את זה בצורה הכי טובה.

 טיפ: עיצוב לוגו הוא עניין של טעם אישי, סגנון ואסתטיקה. כמובן שמותר לבקש את דעתם של חברים ומשפחה אך אל תתנו לריבוי הדעות של הסובבים ליצור בלאגן ולהסית אתכם מהדעה האישית שלכם.


מחירי עיצוב לוגו

מחיר עיצוב לוגו משתנה בהתאם לכמות הסקיצות ולרמת המורכבות שלו.

מחיר מחיר עיצוב לוגו אצל מעצב גרפי נע בין 500-2,500 ₪. עיצוב לוגו פשוט, עם סקיצה אחת או שתיים יכול לעלות בין 500 ל-700 ₪ ועיצוב לוגו מורכב יותר, עם סקיצות נוספות יכול להגיע גם למחיר של 2,500 ש"ח.


עסקים במידרג מצליחים יותר - כאן מצטרפים


פרסום הלוגו שלכם לצד הדירוג במידרג

עסקים עם דירוג גבוה במידרג זכאים לחבילת טופ מידרג, המאפשרת להם לחלוק את הדירוג שלהם במידרג עם לקוחות פוטנציאלים. כחלק מחבילת המיתוג, העסקים זכאים למיתוג אישי שכולל מיתוג לרכבים, שלטים למשרד או מדבקות לדודים - הכל לפי מה שמתאים לתחום שלהם. עוד על זה אפשר לקרוא כאן

 

טופ מידרג לצד לוגו מעוצב - מסגריית ועקנין

מעצבים גרפיים מומלצים לעיצוב לוגו

אחרי שהחלטתם שאתם רוצים לעצב לוגו לעסק שלכם הגיע הזמן לחפש מעצב גרפי מומלץ שיוכל לעזור לכם. כדי להקל עליכם ריכזנו רשימה של מעצבים גרפיים מומלצים לעיצוב לוגו המדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. כך תוכלו להתרשם מהמעצבים, לקרוא מה אמרו עליהם לקוחות אחרים ולבחור את המעצב הגרפי המתאים ביותר עבורכם. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עיצוב לוגו?

מחיר עיצוב לוגו אצל מעצב גרפי יכול לנוע בין 500-2,500 ₪, ותלוי ברמת מורכבות הלוגו וכמות הסקיצות.

האם אפשר לעצב לוגו לבד?

אפשר לעצב לוגו לבד בחינם או במחיר של כמה עשרות שקלים באינטרנט אך הוא בדרך כלל תבניתי ומוגבל לשינויים.

תוך כמה זמן עיצוב הלוגו מוכן?

תהליך עיצוב לוגו נמשך בין כמה ימים לכמה שבועות ותלוי ברמת המורכבות שלו ובעומס של המעצב.

איך לעצב לוגו לעסק?

ניתן לעצב לוגו לעסק בעזרת מעצב גרפי או לבד באמצעות האינטרנט. מומלץ לעצב לוגו לעסק רק כאשר אתם יודעים לאפיין אותו ואת קהל הלקוחות שלכם.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק