מוקד טלפוני: 1-700-707-233

מיתוג עסקים קטנים




לפני שאתם ממהרים לבדוק מחירים של לוגו או אתר אינטרנט, רצינו לומר לכם שמיתוג עסקים קטנים מתחיל קודם כל בתשובה לשאלה "מה הייתי רוצה שיחשבו עלי?" – שאני אמין במיוחד? מקצועי מאוד? מקפיד על זהירות? המחירים הכי טובים? רק אחר כך כדאי לגשת לשאלות כמו איך בוחרים לוגו או איך בונים אתר וכמה כל זה עולה. המדריך המלא למיתוג עסקים קטנים כאן לפניכם, כולל האפשרות למתג את העסק עם מידרג.

מיתוג עסקים קטנים

מיתוג עסקים קטנים

תסתכלו רגע על העמוד הזה – ממש מעל המאמר יש מונה ענק של חוות הדעת שאספנו מהלקוחות (אם לא ידעתם, זה בעצם מה שאנחנו עושים). זה לא במקרה הכי גדול והכי בולט, זה בדיוק מה שחשוב לנו לשדר: חוות הדעת במקום הראשון. והקוראים מבינים את זה היטב, גם אם לא הם חשבו על זה במילים. במילים אחרות, מיתוג זה לשדר את המסרים שלכם מבלי לומר אותם במפורש.

 

מה אתם רוצים שיחשבו על העסק שלכם?

חדשני, אמין, מקצועי, זול? לא משנה מה המסרים שאתם רוצים לשדר ללקוחות – הם צריכים להיות אמיתיים ותואמים למי שאתם כרגע או שואפים להיות, וזה משהו שרק אתם יכולים לדעת. הדגישו את הייחודיות שלכם. אתם רוצים את תשומת הלב של מי שרואה אתכם. אם תגידו שאתם גם זה וגם זה וגם זה, זה יהיה לא מעניין ולא אמין, אפילו אם אתם יודעים שהכל נכון.

 

איזה קהל יעד אתם מחפשים?

הצד השני של מיתוג עסקים הוא הקהל שאתם מעוניינים בו. האם אתם מעדיפים כמות (עבודות רבות במחיר סביר) או איכות (עבודות גדולות ויקרות)? האם אתם פונים לקהל העסקי או ללקוחות פרטיים? טכנאי מזגנים שימתג את עצמו סביב המחיר כנראה שימצא את עצמו עושה המון התקנות לזוגות צעירים; לעומת זאת אם הוא ימתג את עצמו כמומחה לעבודות גדולות הפניות יראו אחרת לגמרי, אבל הוא גם יצטרך להוכיח את עצמו היטב.

 

האם אתם בשלב הנכון למיתוג?

מיתוג עסק זה דבר שקורה בכל מקרה – עסק שבחר למתג את הרכב או לחלק מגנטים מעוצבים משדר בכך משהו, אבל גם עסק שלא בחר לעשות זאת משדר משהו אחר (אולי ישירות או צניעות). השאלה הנכונה היא האם אתם מעוניינים לעבוד באופן פעיל על הדרך שבה אתם נתפסים מבחוץ. אין כאן תשובה חד משמעית: יכול להיות שכבר בתחילת הדרך אתם רואים רחוק ויודעים בדיוק איך אתם רוצים להיתפס ובאיזה קהל יעד אתם מעוניינים, אבל מהניסיון שלנו יש גם עסקים קטנים שיעדיפו קודם כל להתבסס מבחינה עסקית ולהבין בהמשך איך היו רוצים למתג את עצמם. קחו בחשבון שאם אתם עסק חדש כנראה יהיה לכם יותר זמן להקדיש לכך, ואילו עסקים ותיקים שכבר עמוסים בעבודה יצטרכו לפנות זמן מוגדר מראש לעבוד על המיתוג.

ממה בנוי מיתוג עסקים

רק אחרי שעניתם בצורה מדויקת על שלוש השאלות שלמעלה, אפשר לדבר על התכל'ס של מיתוג עסקים. המיתוג רלוונטי בכל מקום שבו רואים אתכם או את העסק: החל מהשם ומהלוגו ועד לאיך אתם מתלבשים, מה הסטטוס שלכם בוואטסאפ ואיזה רכב אתם מחזיקים. בכל אחד מן הדברים הללו צריכה להתבטא "הרוח" של העסק שלכם. נתרכז כאן בכמה מן האלמנטים הבסיסיים של מיתוג עסק:

שם העסק שם – השם הוא אולי הרושם הראשוני ביותר שהלקוח מקבל מכם, והוא גם הפרט היחיד שאותו הלקוח יזכור בוודאות כשהוא ירצה להעביר את הפרטים שלכם או להתקשר שוב. שמות שונים יכולים ללקוחות שלכם לחייך, להסתקרן, לרכוש אמון. בכל מקרה חשוב שהשם יהיה תכליתי ויבהיר היטב באיזה תחום אתם עוסקים. גם השם שלכם עצמו יכול להפוך להיות מותג – אך זה יהיה קשה מאוד אם מדובר בשם נפוץ יחסית (תחשבו על הלקוחות שיחפשו "אבי זגג בתל אביב" וימצאו שם עשרות אפשרויות).

מיתוג סלוגן – "בשביל השקט הנפשי שלך"? "לא רואה מוסך"? תסתכלו שוב בחלק העליון של המסך, מתחת ל"מידרג" מופיע "מדרגים מהשטח" – זה גם קליט (תחשבו רגע איזו תחנת רדיו זה מזכיר לכם) וגם משדר היטב את הרמה הגבוהה של אמינות הדירוגים שלנו – מהשטח. הביטוי הקצרצר מתחת לשם העסק צריך לבטא את השירות העיקרי שלכם ולשדר מסר מסוים שאתם דוגלים בו, למשל את האהבה שלכם לעזור או דבר אחר שבאמת מייחד אתכם. גם הומור משדר מסר חיובי: שאתם בני אדם ושאתם נגישים ואפשר לפנות אליכם בלי חשש. סלוגן לעסק זה ממש לא חובה. אם אין סלוגן מקורי עדיף פשוט לוותר מאשר עוד "ד"ר קור" או "הראשון בשירות". 

עיצוב לוגו ושפה עיצובית – הנראות שלכם חשובה ומשדרת המון. זה מתחיל כמובן בלוגו שיוצר עניין וסימפטיה אצל הלקוח, בצבעים מתאימים ונעימים לעין, ומתבטא גם בתמונות שמופיעות לכם באתר (האם הן אותנטיות או שנלקחו כולן מאתר של תמונות מחו"ל?), בכרטיס הביקור שלכם, בפרופיל של הוואטסאפ – אין לדבר סוף.

עסק ממותג בכרטיס ביקור

שירות מצוין השירות שלכם – בשורה התחתונה איכות השירות שלכם חשובה יותר מהכל. גם אם יש לכם מיתוג חבל על הזמן, ברגע שיש פער בין המיתוג שלכם ובין השירות שלכם אתם מתחילים לזייף. בטווח הקצר אולי הרווחתם עבודה אחת, אבל בעידן שבו השקיפות גבוהה, ובלחיצת כפתור בנייד אפשר להפיץ עליכם ביקורת שתגיע להמונים ותוריד את המוניטין לקרשים – האמינות חייבת להלום את המיתוג.

מיתוג עסקים קטנים – מחיר

הדרך המסורתית למיתוג עסק קטן היא באמצעות אנשי מקצוע, קופירייטר ומעצב גרפי, והמחיר הממוצע של מיתוג עסקים בסיסי (שם, סלוגן, לוגו) הוא 2,000-1,500 ₪. אל תתנו לאנשי המקצוע להחליט עבורכם מה המסר, השפה העיצובית וכו', אלא בקשו מהם הצעות ואתם תחליטו האם הן מתאימות לחזון של העסק שלכם. בנוסף, נסו להיות מקוריים. אם העסק שלכם נראה כמו כל העסקים האחרים שלכם בתחום הוא הופך להיות שקוף. צבע בולט, סלוגן מעניין, לוגו מושך – כל אלו מייחדים אתכם ומי שרואה אתכם שם לב אליכם.

כדאי לציין שגם הרבה עסקים מסתדרים בלי קופירייטר ואם אתם מחפשים גם לחסוך בעניין הלוגו, יש המון אתרי אינטרנט שמציעים תבניות לוגו מוכנות מראש בזול. גם אם השתמשתם באיש מקצוע וגם אם בחרתם לבד, חכמת ההמונים חשובה כאן – יכול להיות שממש תתלהבו על רעיון מסוים אבל הלקוחות לא יתחברו אליו בכלל: הוא לא ידבר בשפה מתאימה או יראה מוזר/מיושן/מגוחך/מגונדר. לכן אל תעשו את ההחלטה הסופית לפני שבדקתם עם חברים או משפחה מה דעתם בתור לקוחות פוטנציאליים.

תבניות לוגו לעסקים לדוגמא

מיתוג עסקים קטנים ובניית אתר

בשנות האלפיים המוקדמות הקמת אתר אינטרנט לעסק הייתה כבר נחשבת מיתוג. עצם זה שהיה לעסק אתר שידר שהעסק מכובד, מבוסס, שהרבה עובדים איתו. אבל היום כשהאינטרנט אצלנו בכל כיס וכל תיכוניסט יכול לבנות אתר בחינם זה לא מספיק שיש אתר אלא מה הוא משדר. בשביל מיתוג עסקים אמיתי שיביא לכם לקוחות דרך האינטרנט האתר שלכם חייב להיות מעוצב היטב, נעים לעין ומלא בדפי תוכן עם תמונות וסרטונים איכותיים. וזו השקעה לא קטנה, ולא רק של כסף.

המחיר של בניית אתר תדמית בסיסי לעסק בסך עשרה דפים הוא 5,000-3,000₪, לא כולל הדומיין (הכתובת) שיעלה לכם עוד כמה דולרים בחודש וכן והתוכן הכתוב שימלא את האתר, שתצטרכו לכתוב בעצמכם או להשתמש בשירותי כתיבת תוכן. לרוב בוני האתרים תבניות מוכנות מראש – וכדי שהאתר שלכם לא יראה כמו כל שאר אתרי המתחרים, אל תתנו להם להחליט עבורם הכל, למרות הפיתוי. הקדישו זמן להסתכל על אתרים של אחרים ולבדוק מה חוזר על עצמו וכבר יראה משעמם, ומצד שני מה אהבתם והייתם רוצים שיופיע גם אצלכם. אם אתם מעוניינים בבניית אתר אישי לעסק תוכלו לפנות לאחד מבוני האתרים המומלצים המופיעים במידרג.

מיתוג עסקים קטנים עם מידרג

דרך אחרת היא למתג את עצמכם בעזרת מותג חזק שכבר עובד, מותג שמישהו אחר כבר השקיע בו המון משאבים וזמן, ושכל לקוח שיראה שאתם קשורים אליו ידע מיד שמדובר בעסק איכותי. אנחנו למשל חגגנו לא מזמן את חוות דעת המיליון, והגענו אליה רק כי הלקוחות שלנו יודעים שעסק שמופיע במידרג הוא עסק שאפשר לסמוך עליו. ובמילים אחרות: מידרג זה סמל לאמינות. זה סמל שעמלנו עליו רבות, והתוצאה היא שעסק שמופיע באתר או שנושא את "הדירוג שלי במידרג" על האוטו נחשב בעיני כל רואה לעסק אמין.

עסק ממותג עם שם וסלוגן

והבונוס – במידרג לא משלמים על פרסום, אין תשלום לפי טלפונים או תשלום חודשי לאתר. העסקים משלמים רק עבור עסקה שנסגרה. וככל שהם טובים יותר הם מקבלים יותר דירוגים וגם יותר עבודה.

אנחנו לא מדברים באוויר – העסקים עצמם מעידים על השינוי. הקשיבו לנתן, טכנאי מוצרי חשמל שמופיע במידרג כבר 5 שנים:

רוצים למתג את העסק בעזרת מידרג? מלאו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק