עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת קודן לרכב

הביטוח לא תמיד מחייב התקנת קודן לרכב, אבל הקודן יכול לעכב במספר דקות את הפורץ ולהציל לכם את הרכב. את הקודן כדאי לקנות מארבע החברות הגדולות בתחום, והוא צפוי לעלות לכם כ-300 ₪ בממוצע. יאללה, תוך כמה דקות תבינו איך הקודן עובד, איך בוחרים בין סוגי הקודנים השונים ואיך נזהרים מחאפרים בהתקנת קודן לרכב.

 

קודן מותקן ברכב

האם כדאי להתקין קודן לרכב?

עוד לפני שנדבר על הכדאיות של התקנת קודן לרכב, חשוב לומר שבהרבה מקרים זה בכלל לא יהיה תלוי בכם - הרבה מחברות הביטוח דורשות התקנת קודן לרכב לפני שיבטחו אתכם. אם הביטוח שלכם לא דורש זאת, זה המקום לשאול - האם בכל זאת כדאי להתקין קודם לרכב?

צריך לומר שגנב מנוסה ידע לעקוף או לבטל את הקודן תוך מספר דקות ובכלל, הקודן עלול לפעמים להתקלקל וליצור בעיות בהתנעה. אז למה בכל זאת שווה לשקול התקנת קודן?

מנעול כל דקה קריטית - זה אמנם ייקח לגנב רק כמה דקות אבל בפועל כל דקה היא קריטית. התקנת קודן לרכב בצורה נכונה עשויה להציל לכם את הרכב. או כמו שאמר מורנו הרלב"ד -  "עדיף שהגנב יאבד עוד דקה מהחיים מאשר שאתם תאבדו את הרכב בדקה".

מנעול הגנה מילדים - גם אם לא מדובר בגנב, לפעמים נרצה שהאוטו לא יתניע. נניח שיש לכם ילד בן 17 שהרגע הוציא רישיון. הוא חמוד והכל, אבל אתם בכל זאת לא רוצים שהוא ייסע בלי מלווה והתקנת קודן לרכב תעזור לכם למנוע את זה. בנוסף, אם יש לכם ילדים קטנים אתם בטח יודעים שהידיים שלהם מגיעות לכל מקום. זה נפלא כשמדובר בלגו אבל עם המפתח של האוטו זה כבר לא כל כך מצחיק. הקודן ימנע מהם לעשות דברים שכולם יתחרטו עליהם אחר כך.

מנעול אפשרות למיגון נוסף על הקודן - ניתן לשים על הקודן כספת ובכך להקשות יותר על הגנב ולוודא שהפריצה לא תצלח. כמו שנפרט בהמשך, הכספת היא קופסה קטנה הנמצאת על אחד הכבלים. אם הגנב ירצה לנטרל את הקוד הוא יצטרך לחתוך את הקופסה, מה שכמובן צפוי לקחת לו כמה דקות נוספות.

אם אתם עדיין מתלבטים, תוכלו לראות כאן שרוב מתקיני מערכות לרכב במידרג סבורים שכדאי להתקין קודן לרכב.

 

קודן לרכב לאחר התקנה

התקנת קודן לרכב - איך זה עובד?

קודן לרכב מורכב משני רכיבים - מקלדת ועלוקה. המקלדת היא הכפתורים שאתם מכירים. העלוקה היא רכיב חשמלי המחובר לאחד מחוטי הרכב. אז מה בעצם קורה בהתקנת קודן לרכב?

בהתחלה, מתקין הקודן לוקח את אחד מחוטי הרכב שאחראים על ההתנעה - דלק, סטרטר או אימובילייזר - ומנתק אותו פיזית או באמצעות שיבוש אלחוטי. לאחר מכן, הוא יניח את העלוקה על הכבל והיא תחבר בין שני חלקיו המנותקים או המשובשים. רק כאשר העלוקה תתן פקודה לכבל, הוא יפעל והרכב יוכל להניע. ואיך העלוקה נותנת פקודה? בדיוק, כשאתם מקישים את הקוד שלכם, אתם בעצם נותנים אישור לעלוקה לחבר את הכבל.

 

קודן לפני ההתקנה ברכב

אפשרויות שונות בהתקנת קודן לרכב

את התקנת הקודן לרכב ניתן לעשות במספר אפשרויות. כמו שתוכלו לראות, סידרנו את האפשרויות לפי רמות המיגון, מרמת המיגון הנמוכה ביותר עד הגבוהה ביותר.

כספת התקנת קודן לרכב באמצעות ניתוק חוט התנעה - בוחרים את אחד מחוטי ההתנעה, מנתקים אותו ועליו שמים את העלוקה.

כספת התקנת קודן לרכב באמצעות שיבוש חוט התנעה/ ניתוק אלחוטי - במקום לנתק בצורה ידנית, משבשים את החוט דרך המערכת של הרכב. מבחינת מיגון ויכולת פריצה, זו אפשרות בטוחה יותר מכיוון שהגנב לא יכול לראות את החוט המנותק.

כספת התקנת קודן לרכב עם מספר ניתוקים - את הקודן אפשר לעשות עם ניתוק של חוט אחד ואפשר לעשות עם מספר ניתוקים. מספר ניתוקים רגילים לא מאד יוסיפו לכם, אבל שילוב של ניתוק רגיל וניתוק אלחוטי יקשה מאד על הגנב. מספר הניתוקים הסטנדרטי הוא בין 1-3.

כספת התקנת קודן לרכב עם כספת - אם בחרתם לנתק ידנית את החוטים, תוכלו לשים על מקום הניתוק (העלוקה) קופסה קטנה מאלומיניום או מברזל. גם אם הגנב ימצא את החוט המנותק הוא עדיין יצטרך לחתוך את הכספת, מה שיעכב אותו בעוד מספר דקות ויועיל לכם מאד. יש לציין שאם חברת הביטוח תדרוש מכם להתקין כספת, לרוב זו תהיה כספת מאלומיניום ולא מברזל, מכיוון שהיא עמידה ותקשה יותר על הגנב.

 

התקנת קודן ועלוקה בדלת הרכב

איך בוחרים התקנת קודן לרכב?

בטח הבנתם שלפעמים התקנת קודן לרכב בכלל לא תלויה בכם והביטוח יבוא אליכם בדרישות ספציפיות. אם אין דרישות מהביטוח, או שתרצו מיגון מעבר לדרישת הביטוח, תוכלו לבחור בין מספר אפשרויות שציינו כאן למעלה. אז איך תדעו מה רמת המיגון שאתם צריכים?

השיקול העיקרי בהתקנת קודן לאוטו מתייחס לסוג הרכב שלכם. יש סוגי רכבים המוגדרים כ'רכבים גניבים', כמו למשל קיה ספוטרז', ויש רכבים שפחות מעניינים את הגנבים. כמובן שאת הרכבים שיותר מעניינים את הגנבים יהיה שווה למגן בצורה הטובה והמקסימלית. למתקין הקודנית שלכם אמורה להיות רשימה רלוונטית וכנראה שהוא ידע לעזור ולדייק אתכם.


תמונות של התקנת קודן לרכב - במידרג

תיקון קודן אזעקה ברכב.
צילום: גיל רוזנברג, תל אביב.
התקנת קודן רכב.
צילום: אפרת פ. תל אביב.
ביטול קודן ברכב מסוג טיוטה סוזוקי.
צילום: שמעון בלזם-גלד, גבעת שמואל.
החלפה של קודן לרכב.
צילום: אלון אטרי, תל אביב.
החלפת קודן לרכב.
צילום: עידן עזרא, רמת השרון.
החלפת קודן ברכב מסוג פיג'ו 108 שנתון 2015 ...
צילום: ויקי ב. מודיעין.
ניתוק קודן.
צילום: בני פרץ, רמת גן.
תיקון קודן ברכב מסוג יונדאי איוניק.
צילום: מליסה וארמפלש, באר יעקב.
החלפת קודן כולל הגעה עד לבית הלקוח.
צילום: יאיר רפאל ו. פתח תקווה.
התקנת קודן במקום קודן שהתפרק בתוך התושבת.
צילום: בעילום שם

התקנת קודן לרכב - איך נזהרים מחאפרים?

כדי להימנע מהתקנת קודן לרכב באיכות גרועה, שווה לברר עם המתקין מה החברה של הקודן. כיום, יש בשוק עשרות סוגי יצרנים, כאשר ארבע מתוכם נחשבים לאמינים ואיכותיים - ERM, SpetrotecGemel.Ranger , הקודנים של החברות האלו עברו את בקרת האיכות הטובה ביותר ויצאו עם הכי פחות תקלות לאורך השנים. בקיצור, אחלה בחירה בשבילכם.

בנוסף, מתקין חאפר יכול להגיד לכם שהוא מתקין לכם קודן לאוטו עם שני ניתוקים, כשבפועל הוא יתקין רק אחד. אם ההתקנה שלכם היא חובה של הביטוח - חברת הביטוח שלכם כבר תבדוק את זה ותאשר. אם התקנת הקודן היא מרצונכם האישי - חשוב מאד שתבחרו במתקין מערכות לרכב שאתם יכולים לסמוך עליו. 

 


תיקון קודן לרכב

קודן לרכב עובד בצורה כזו שאם הקשתם קוד לא נכון 3 פעמים רצוף, הקודן ינעל לזמן משתנה, בדרך כלל רבע שעה. בעקרון אפשר לחזור על הרצף הזה אינספור פעמים, אבל אם יש לרכב שלכם מערכת איתור היא צפויה לנעול את הרכב שלכם אחרי מספר ניסיונות.

בכל מקרה, הקודן עשוי לעשות לכם בעיות נוספות ולכן ריכזנו לכם ממש כאן מספר תקלות ותיקונים לקודן. באופן כללי נאמר שעם תחזוק נכון וחברה איכותית תוכלו לחסוך הרבה מהתקלות. מה זה תחזוק נכון? נניח, אם אתם מזהים שבר בקודן, עדיף לגשת לחנות אביזרי רכב ולטפל בבעיה, במקום לדפוק על הקודן.

בנוסף, חשוב לומר שאם שכחתם את הקוד, אתם לגמרי בבעיה ותאלצו לנתק את הקודן ולהתקין חדש. כדי לחסוך את זה לעצמכם, אחרי שסיימתם את התקנת הקודן לרכב שווה לשמור את הקוד במקום זמין או לשלוח אותו לאחד מבני המשפחה. זה אמנם יחייב אתכם להרים מדי פעם טלפון לאמא, אבל יחסוך לכם כסף.


מחיר התקנת קודן לרכב

מחיר התקנת קודן לרכב משתנה לפי מספר הניתוקים וסוג הרכב. באופן כללי מחיר התקנת קודן לרכב נע בין 200-600 ₪ בממוצע, לא כולל מע"מ.

מחיר מחיר התקנת קודן לרכב עם ניתוק רגיל נע בין 250-350 ₪ בממוצע, לא כולל מע"מ.

מחיר מחיר התקנת קודן לרכב עם ניתוק רגיל ואלחוטי נע 350-500 ש"ח בממוצע, לא כולל מע"מ.

מחיר מחיר כספת ברזל לקודן ברכב נע בין 250-600 ₪, לא כולל מע"מ.

מחיר מחיר כספת אלומיניום לקודן ברכב נע בין 450-800 ₪, לא כולל מע"מ.

 

קודנית לרכב כולל התקנה

מתקיני מערכות מומלצים להתקנת קודן לרכב

בטח כבר הבנתם שהתחום של התקנת קודן לרכב מעט פרוץ ואפשר ליפול בקלות על קודן לרכב לא איכותי. כדי שתוכלו להיות נעולים על המתקין שלכם, ריכזנו עבורכם כאן רשימה של מתקיני מערכות לרכב מומלצים המתמחים בהתקנת קודן לרכב. לאחר כל התקנת קודן נציג מידרג פונה ללקוח ומקבל ממנו חוות דעת וציונים, כך שתוכלו להיות רגועים בשעת הנעילה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם כדאי להתקין קודן לרכב?

אמנם פורץ מנוסה ידע להתגבר על הקודן תוך מספר דקות, אך אלו יכולות להיות דקות קריטיות שיצילו לכם את הרכב. כמו כן, התקנת קודן לרכב תמנע מהילד שלכם או מאנשים לא רצויים אחרים להתניע את הרכב.

איזה חברות הכי טובות להתקנת קודן לרכב?

השוק מכיל עשרות סוגים של קודנים לרכב, כאשר חלקם לא איכותיים ויעשו לכם הרבה תקלות. על מנת לחסוך את כל כאב הראש הזה מומלץ לקנות את הקודן מאחת מארבע החברות הבאות – ERM, Spetrotec,Gemel  ו .Ranger

כמה עולה התקנת קודן לרכב?

התקנת קודן לרכב תלויה בסוג הקודן ובסוג הרכב. באופן כללי, התקנת קודן סטנדרטי צפויה לעלות לכם בסביבות בין 250-350 ₪ בממוצע, לא כולל מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק