מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של עיריית מודיעין – מידרג העיריות 2018

עיריית מודיעין מצליחה לשמור על מעמדה הגבוה במידרג. בעוד בשנה הראשונה למידרג העיריות, שנת 2016, זכתה מודיעין במקום הראשון, שנה שעברה היא הגיעה למקום השני בהפרש קטן אחרי רעננה ועכשיו הצליחה שוב להתברג ראשונה – עם עלייה משמעותית בדירוג.

ביקשנו מחברי אתר מידרג, תושבי מודיעין, לדרג את תפקוד העירייה ב- 16 פרמטרים משמעותיים: ניקיון, חינוך, תרבות, תכנון ובנייה, תקשורת מול התושבים ועוד, ובכך לקבל תמונת מצב של תפקוד העירייה ומה חושבים עליו התושבים במודיעין. את הדירוג השווינו לשנים קודמות ובדקנו במה השתפרה מודיעין מאז שנה שעברה? האם חלה הידרדרות?        

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

האידיאולוגיה שמאחורי מידרג העיריות

נוחם, מנהל אתר מידרג מסביר: מה האידיאולוגיה שעומדת מאחורי מידרג העיריות?

 


דירוג כללי – עיריית מודיעין: ממשיכים לעלות

דירוגה הכללי של מודיעין על-ידי תושביה ב2018 הוא הגבוה ביותר בין 21 הערים שדורגו בשנת 2018 והוא עומד על 4.03. זהו דירוג שיא גם למודיעין עצמו שעלתה ב0.3 נקודות מאז הדירוג של שנה שעברה, פער ניכר וראוי לציון.

 


תרשים: ציון כללי כלל הערים - מידרג העיריות 2018

מקור: אתר מידרג

לשאלה האם תושבי מודיעין מקבלים תמורה הוגנת לתשלום הארנונה שלהם התשובה חד משמעית: כן. כ63.8% מהעונים למידרג ענו שהם חשים שהם מקבלים תמורה וזהו האחוז הגבוה ביותר של תושבים שענו כן לשאלה זו.

כ29.36 אחוזים אמרו שהם מקבלים תמורה חלקית ורק 6.81% אמרו כי הם אינם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה. תוצאות אלו עומדות בפער לעומת הערים האחרות במידרג העיריות, ואף בפער למידרג של עיריית מודיעין עצמה. בשנה שעברה רק 48.1% ענו כי הם סבורים שיש תמורה לתשלום הארנונה, כלומר זינוק של כמעט 16 אחוזים.

 


תרשים: האם תושבי מודיעין מקבלים תמורה לארנונה? 2018

מקור: אתר מידרג

כאשר משווים את תוצאותיה של מודיעין לשאלת הארנונה לעומת תוצאותיה של אשדוד שנמצאת בתחתית הטבלה בציון הכללי, ניתן לראות עד כמה הפערים גדולים וקשורים ישירות לשביעות הרצון של התושבים מעירם. המשוואה פשוטה, כאשר התושבים מרגישים כי כספי הארנונה משומשים כראוי, הם מרוצים מהעירייה שלהם.


תרשים: השוואה בין שביעות הרצון מהתמורה לארנונה - מודיעין ואשדוד 2018

מקור: אתר מידרג

איך הפארקים בעיר?

תושבי מודיעין מפגינים שביעות רצון משטח הפארקים ומתקני הספורט בעיר, ורבים גם הזכירו אותם כדבר הכי מוצלח במודיעין. שטח הפרקים מקבל את הציון 4.36 מהתושבים, הציון כמעט הכי גבוה במידרג מודיעין (התחום הזוכה בהמשך).

הציון הממוצע למדד שטח הפארקים הוא 3.47 בלבד ומודיעין נמצאת כמעט נקודה שלמה מעליו. זהו פער משמעותי וגדול, גם ביחס לערים מצטיינות אחרות בתחום כמו הרצליה ורעננה. 


תרשים: מצב הפארקים במודיעין 2018

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג שטח הפארקים במודיעין רעננה והרצליה 2018

מקור: אתר מידרג

הניקיון במודיעין

נראה שמדד הניקיון בעיר הולך יד ביד עם שביעות רצונם של התושבים מהעיר שלהם. בניקיון הרחובות ובפינוי זבל מקבלת מודיעין ציונים גבוהים של 4.1 ו-4.05 בהתאמה. המיחזור והטיפול בצואת כלבים מקבלים פחות מהציון 4, אך לעומת המצב בערים אחרות (ירושלים במקום האחרון עם 2.32 בתחום ניקיון הרחובות) מודיעין עדיין בראש.


תרשים: הניקיון והמיחזור במודיעין 2018

מקור: אתר מידרג

חינוך במודיעין

מערכת החינוך בעיר קיבלה בדירוג את הציון 3.99 מתוך חמש. בתוך כך מצבם הפיזי של מבני מוסדות החינוך מקבל את הציון הנמוך ביותר בקטגוריה זו – 3.76. מוסדות החינוך עצמם מקבלים ציונים גבוהים יותר, כאשר מערכת החינוך המיוחד בעיר מקבלת את הציון הגבוה ביותר במידרג עיריות 2018 כולו: 4.44.

 


תרשים: מערכת החינוך במודיעין 2018

מקור: אתר מידרג

ציוניה של מערכת החינוך במודיעין עולים גם על ציוניהן של מערכות החינוך של הרצליה ורעננה, ערים הדומות למודיעין ברמתן הסוציו-אקונומית ובגודלן. 


תרשים: ציון כללי למערכת החינוך בהרצליה, מודיעין ורעננה

מקור: אתר מידרג

תחבורה במודיעין

מצב התחבורה במודיעין ידוע כבעייתי. פקקים גדולים בבקרים כשכולם יוצאים לעבודה, במיוחד לכיוון תל אביב. בנוסף לכך, התחבורה הציבורית בעיר לא מצטיירת כאחת מנקודות החוזקה של מודיעין עם ציון של 2.84 בלבד, מהציונים הנמוכים במידרג מודיעין. בנוסף לכך כ30% מהעונים למידרג ציינו את התחבורה הציבורית כדבר שמתסכל אותם ביותר בהתנהלות העירייה.

שאר הפרמטרים, הנוגעים לבעלי רכבים בעיקר, מקבלים ציונים גבוהים יותר, כך שנראה שלמרות הפקקים נראה כי עדיף לתושב מודיעין להחזיק ברכב. אחד מהתושבים אף הוסיף :"אין אפשרות לגור בעיר ללא רכב פרטי" ואחר אמר כי "התחבורה הציבורית בעיר היא פשוט קטסטרופה".


תרשים: מצב התחבורה והחנייה במודיעין 2018

מקור: אתר מידרג

הבנייה והתכנון

לעומת הפרמטרים האחרים, בתחום הבנייה עיריית מודיעין מקבלת ציונים מעט נמוכים יותר. קידום תמ"א 38 הינו הציון הנמוך ביותר במידרג מודיעין עם 2.77. ציון זה נמוך אך עדיין נמצא מעל לממוצע בקטגוריה זו העומד על 2.46 בלבד.

טיפול בהיתרי בנייה קיבל 3.15 ועל הנושא הוסיפה אחת התושבות כי "אנו חווים סחבת מתמשכת באישוריי הרחבה לבית, זו תקופה מורטת עצבים ואני חושבת כי ניתן לגלות הרבה יותר הבנה והתחשבות."

כנראה שמריטת העצבים גדולה יותר בערים אחרות שכן ציונה של מודיעין בנוגע להיתרי בנייה עומד כמעט נקודה שלמה מעל למומצע במידרג כולו, 2.26.


תרשים: מצב התכנון והבנייה במודיעין 2018

מקור: אתר מידרג

לאן הולכים מכאן?

אחת השאלות האחרונות במידרג, לאחר פריקת הטענות והמענות כלפי העירייה היא לאן חושבים התושבים שהעירייה הולכת – האם היא בצמיחה, בנסיגה או עומדת במקום?

כפי שכבר הראו התשובות במידרג שכמעט כולם נתנו ציונים גבוהים יותר משנה שעברה, במודיעין ניכרת תמימות דעים – כ91.71% מהמשיבים ענו כי הם חושבים שהעיר בצמיחה! נתון שיא המעיד על אמון בהתנהלות העירייה. יותר מכך, רק 1.95% מהתושבים ענו כי הם חושבים שהעיר בנסיגה. מודיעין המשיכי כך.


תרשים: מה עתידה של מודיעין 2018?

מקור: אתר מידרג

לו הייתי ראש עיר...

ובכל זאת, מה חושבים דיירי מודיעין שניתן לעשות אחרת? איפה יותר כדאי לתת דגש ומה הם מרגישים שיותר מוזנח? שאלנו את התושבים מה הם היו עושים לו היו ראש עיריית מודיעין ולהלן כמה תשובות מעניינות:

"הייתי מפסיק לבנות לבנות ולבנות ומשאיר טבע וירוק. הייתי דואג להוריד את הארנונה הגבוהה, ומשקיע יותר במענה לתושב"

"מחייב את פקידי העירייה לרדת לרחוב, להיות איכפתיים, שירותיים וקשובים יותר, הייתי מוודא הקפדה הרבה יותר גבוהה על ניקיון, טיפוח ותחזוקה."

"הייתי חושב ממש באמת איך לשלב את הדתיים שירגישו חלק בלתי נפרד מהעיר הזאת, אנחנו משלמים ארנונה כמו כולם רוצים לקבל את מה שמגיע לנו"

"מנסה להחיות את העיר מבחינת קהילתית, ומקומות בילוי. בנוסף הייתי מנסה לעודד תעסוקה בעיר, והקמת אזורי תעסוקה נגישים יותר ומגוונים יותר."

"הייתי מעודד הבאה של חברות הייטק על-ידי ארנונה זולה ומעודד אפשרויות תעסוקה נגישות לתושבי העיר."


שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג העיריות?

ב-15 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג.

שאלנו את עצמנו: מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

בשנת 2016 ביצענו את מידרג העיריות בפעם הראשונה, והתוצאות היו מרתקות. השנה, זו השנה השלישית ברציפות שאנחנו מבצעים את דירוג העיריות, כדי להמשיך ולראות מה משתנה בתפקוד העיריות, אם בכלל.

איפה אפשר לראות את מידרג העיריות של 2017? 

את מידרג העיריות של כלל הערים לשנת 2017 אפשר לראות כאן 

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? 

אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לעיריות ולחוקרים בתחום המוניציפאלי. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.

לפירוט מלא של כלל הדירוגים במגוון נושאים ובכל העיריות - לחצו כאן

 


;

אנשים שהתעניינו בהדירוג המלא של עיריית מודיעין – מידרג העיריות 2018 התעניינו גם בזה...

מידרג העיריות בישראל 2018- תוצאות 5 העיריות הגדולות
מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית תל אביב-יפו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ירושלים - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית פתח תקווה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רעננה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת השרון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת גן - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הרצליה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית קרית אונו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הוד השרון- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ראשון לציון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חיפה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית אשדוד - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רחובות - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית גבעתיים- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נס ציונה – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית כפר סבא- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נתניה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית באר שבע- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית בת-ים – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חולון– מידרג העיריות 2018

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק