מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של עיריית הרצליה- מידרג העיריות 2018

כבר 3 שנים שאתר מידרג מפרסם את תוצאות מידרג העיריות. עיריית הרצליה מצליחה זו השנה השלישית להיות בחמישייה הפותחת את המידרג עם עליה של 0.11 נקודות משנה שעברה.

ביקשנו מחברי אתר מידרג, תושבי הרצליה, לדרג את תפקוד העירייה ב- 16 פרמטרים משמעותיים: ניקיון, חינוך, תרבות, תכנון ובנייה, תקשורת מול התושבים ועוד, ובכך לקבל תמונת מצב של תפקוד העירייה ומה חושבים עליו התושבים בעיר. את הדירוג השווינו לשנים קודמות ובדקנו במה השתפרה הרצליה מאז שנה שעברה? איזה תחומים צריכה העירייה לשפר? מה יש לתושבים להגיד? מה הם היו עושים לו הם היו ראש העיר?

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

האידיאולוגיה שמאחורי מידרג העיריות

נוחם, מנהל אתר מידרג, מסביר מהי האידיאולוגיה שעומדת מאחורי מידרג העיריות 

 


הרצליה – בחמישייה הפותחת

הרצליה קיבלה מתושביה את הציון 3.56 מתוך 5 וכאמור מצליחה לשמור על מקומה בחמישייה הפותחת את מידרג העיריות זו השנה השנייה ברציפות. מאז שנה שעברה עלתה הרצליה בציון הכללי ב0.11 נקודות.


תרשים: דירוג כללי לתפקוד העירייה, כלל העיריות

מקור: אתר מידרג

באופן טבעי יחד עם עליית הציון הכללי עלה גם אחוז התושבים שמרגישים כי הם מקבלים תמורה הוגנת עבור תשלום הארנונה בכמעט 7%. לצד זאת 42% מהמדרגים תושבי הרצליה סבורים כי הם מקבלים תמורה חלקית בלבד על תשלום הארנונה שלהם, אחד מהם אמר כי "ישראל המדינה היקרה בעולם ביחס לגובה המשכורות אז לפחות להקל בארנונה! עיר עם ארנונה נמוכה יכול להיות תמריץ אדיר לזוגות צעירים לבוא לגור בה."


תרשים: האם אנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה? עיריית הרצליה

מקור: אתר מידרג

האם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה? השוואת חמש הערים בראש הרשימה

מקור: אתר מידרג

תקשורת עם העירייה

נראה שבאופן כללי הרצליה במגמת עליה בכל שנה שעוברת. התקשורת של העירייה עם התושב באופן כללי קיבלה את הציון 3.59, עליה של 0.19 משנה שעברה. המוקד העירוני הוא הפרמטר שקיבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה זו עם 3.88. אמנם יש שיפור, אך הציונים יכולים להיות טובים יותר. אחד התושבים אמר על כך ש"לו הייתי ראש עיר הייתי תיבת פניות אישית נגישה לכל תושב. יעל גרמן הייתה עונה אישית תוך 24 שעות ומטפלת בכל תלונה אישית"


תרשים: דירוג התקשורת עם העירייה, הרצליה

מקור: אתר מידרג

מצב הניקיון בהרצליה

גם בקטגוריית הניקיון התושבים נתנו להרצליה ציונים גבוהים יחסית לערים אחרות. מתבלט הציון של הטיפול בצואת כלבים, בו נמצאת הרצליה במקום השלישי מבין 21 הערים שדורגו במידרג 2018. יחד עם זאת מדד זה קיבל ציונים נמוכים בערים כולן, כך שלמרות המקום הגבוה, יש לאן לשאוף.


תרשים: דירוג מצב הניקיון, הרצליה

מקור: אתר מידרג

הפארקים בהרצליה – המדד המנצח

ממידרג העיריות מסתמן כי יש דבר אחד במיוחד שהרצליה מצטיינת בו והוא שטחי הפארקים ומתקני הספורט ברחבי העיר. הרצליה נמצאת במקום הראשון מבין כל הערים שדורגו במדד תחזוקת ואיכות הפארקים עם הציון הגבוה 4.23 ובמקום השני בשטח הפארקים עם 4.22.

 כאחוז גדול מאוד, 47.16% מהמדרגים ההרצליאניים אף אמרו כי הפארקים הם הדבר שהם הכי מרוצים ממנו בעירם. ניכר שהתושבים מרוצים ממצב הפארקים בעיר, הרצליה המשיכי כך!


תרשים: דירוג הפארקים בהרצליה

מקור: אתר מידרג

מערכת החינוך בהרצליה

מערכת החינוך בהרצליה קיבלה ממדרגיה את הציון הכללי 3.46. ציון זה אינו מתבלט על רקע הערים האחרות במידרג. בתוך קטגוריית החינוך, מצבם הפיזי של מבני מוסדות החינוך קיבל את הציון הנמוך ביותר מתושבי הרצליה – 3.36. מערכת החינוך המיוחד בעיר מקבלת את הציון הגבוה ביותר: 3.80.

לאחר המצב המזהיר של הפארקים, בקטגוריית החינוך אף אחד מהמדדים לא קיבל ציון מעל 4 מתוך 5.


התחבורה בהרצליה

מצב הפקקים בארץ כולה הוא נקודה כואבת לתושבים. הציונים במדד זה היו מהנמוכים במידרג העיריות ועיריית הרצליה מצטרפת למגמה הכללית. מצב הפקקים בעיר קיבל 2.51 בלבד ולצדו פיתוח שבילי אופניים עם 2.69, ציון נמוך גם הוא. אנחנו אומרים – יותר אופניים פחות פקקים! קדימה לעבודה הרצליה.

התחבורה הציבורית בעיר נמצאת במקום טוב דווקא. עם הציון 3.30, הרצליה במקום השלישי בתחבורה הציבורית מבין כל הערים שדורגו.


תרשים: דירוג מערכת החינוך, הרצליה

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג מצב התחבורה, הרצליה

מקור: אתר מידרג

פיתוח ובנייה בהרצליה

נראה שכאן נגענו בנקודה רגישה. הציון הנמוך ביותר שקיבלה הרצליה מבין כל המדדים הוא 2.45 והוא "טיפול בהיתרי בנייה". גם עידוד זוגות צעירים קיבל ציון נמוך של 2.66.

באופן מפתיע, דווקא המדד "תמ"א 38" אשר קיבל בעקביות ציונים נמוכים בשאר הערים, הצליח לעבור את ה3 בהרצליה ועומד על 3.10.

 


תרשים: דירוג מצב התכנון והבנייה, הרצליה

מקור: אתר מידרג

הדבר מצטרף לעובדה שכ22.9% מתושבי הרצליה אמרו שהתכנון והבנייה בעיר הם הדבר שהכי מתסכל אותם בתפקוד העירייה.


תרשים: ממה מתוסכלים התושבים? הרצליה

מקור: אתר מידרג

לאן העיר פונה

לקראת סוף המידרג, לאחר שהתושבים כבר הוציאו את מירב הביקורת שלהם, שאלנו "לאן אתם חושבים שהעיר הולכת?" התשובה לכך על-ידי התושבים כמעט חד משמעית – 66.1% מתושבי הרצליה שענו על המידרג אופטימיים ומרגישים כי העיר בצמיחה. רק 10.1 אחוזים ענו כי הם חושבים שהעיר בנסיגה לאחור ובנבילה.


תרשים: האם העיר צומחת או נובלת? הרצליה

מקור: אתר מידרג

לו הייתי ראש עיריית הרצליה...

לסיום שאלנו את המדרגים מה הם היו עושים לו היו ראש העיר. קריאת התשובות יכולה לחסוך את הסיבוב בשוק ביום שישי למועמד הבא לראשות העירייה...

" אם הייתי ראש עיר הייתי מאשר ונלחם על בנייה לבני העיר. כרגע זה כמעט בלתי אפשרי לילדינו להמשיך בעיר ילדותם במחירים סבירים ולהמשיך את המסורת וצמיחת העיר. חייבים תוכנית המונית לדיור לבני העיר."

"אם הייתי ראש עיר הייתי עוצר את הבנייה המטורפת שמתוכננת להרצליה באזור שדה התעופה, ועובר לבניה מתונה תוך הקמת תשתיות מתאימות."

"הייתי מטפל ברמת החינוך: לא איך בתי הספר נראים, אלא כמה הילדים לומדים לעומת משתובבים וחופשיים, מהי מידת שביעות הרצון מהמורים ומה היקף הילדים בכיתות הנמוכות המלווים על-ידי מורים פרטיים"

"הייתי שומר על הציביון של העיר ומשמר ריאות ירוקות שמייחדות את הרצליה"

"אם הייתי ראש עיר הייתי משקיע בשימור הצעירים בבנייה לדור המשך ובמערכת החינוך העלובה ביחס לרמה"ש ורעננה שנמצאות באותה רמה סוציו אקונומית."


שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג העיריות?

ב-15 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג.

שאלנו את עצמנו: מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

בשנת 2016 ביצענו את מידרג העיריות בפעם הראשונה, והתוצאות היו מרתקות. השנה, זו השנה השלישית ברציפות שאנחנו מבצעים את דירוג העיריות, כדי להמשיך ולראות מה משתנה בתפקוד העיריות, אם בכלל.

איפה אפשר לראות את מידרג העיריות של 2017? 

את מידרג העיריות של כלל הערים לשנת 2017 אפשר לראות כאן 

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? 

אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לעיריות ולחוקרים בתחום המוניציפאלי. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.

לפירוט מלא של כלל הדירוגים במגוון נושאים ובכל העיריות - לחצו כאן

 


;

אנשים שהתעניינו בהדירוג המלא של עיריית הרצליה- מידרג העיריות 2018 התעניינו גם בזה...

מידרג העיריות בישראל 2018- תוצאות 5 העיריות הגדולות
מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית תל אביב-יפו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ירושלים - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית פתח תקווה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רעננה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת השרון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת גן - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית קרית אונו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הוד השרון- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית מודיעין – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ראשון לציון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חיפה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית אשדוד - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רחובות - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית גבעתיים- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נס ציונה – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית כפר סבא- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נתניה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית באר שבע- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית בת-ים – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חולון– מידרג העיריות 2018

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק