עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון מערכות סולאריות

אורך חיים של מערכת סולארית עומד על 25-30 שנה והחברה המתקינה תלווה אתכם במשך שנים רבות. יחד עם זאת, אנרגיה נקייה לא אומרת שתהיו נקיים מבעיות ויש תקלות שהחברה לא תיקח עליהן אחריות. לכן, סכמנו לכם כל מה שצריך לדעת על תיקון מערכות סולאריות – התקלות הצפויות, איך להימנע מהן וכמה עולה תיקון מערכות סולאריות (החל מתיקון תקלה פשוטה ב-450-500 ₪ ועד אלפי שקלים על החלפת ממיר או פאנל). מתחילים.


תיקון מערכות סולאריות – תקלות נפוצות

מערכות סולאריות איכותיות שהותקנו בצורה נכונה הן בעלות אמינות גבוהה ולא דורשות תחזוקה רבה, ולכן תיקון מערכות סולאריות נדרש לעיתים רחוקות. ועדיין, מדובר במערכת שנמצאת על הגג שלנו (או של העסק שלנו)! ולכן היא חשופה למפגעי מזג אוויר, בעלי חיים, בעלי מקצוע משוטטים, שיכולים לגרום לתקלות.

אלה התקלות הנפוצות שפוגעות בתפוקת האנרגיה ומצריכות תיקון של מערכות סולאריות:

איקס חבלות בחלקי המערכת – בין אם מדובר ביד אדם או מפגע מזג אוויר. 

איקס קורוזיה – על אף שהפאנלים הסולאריים אמורים להיות אטומים תתכן הצטברות חלודה.

איקס אבק ולכלוך – נתפסים על הפאנלים ומפריעים לפגיעת קרני שמש והפקת האנרגיה.

איקס פגיעות ברק – עלולה לגרום למצב של הבדלי מתח שפוגעים ברכיבי המערכת.

נורה איך תדעו שיש תקלה? שימו לב לשינויים בתפוקת החשמל של המערכת. אם אלה לא ימים חורפיים מאוד ותפוקת החשמל בירידה, רוב הסיכויים שמדובר בתקלה.

שימו לב - אם התכוונתם לתיקון מערכות סולאריות של דודים, אתם כנראה במקום הלא נכון. אבל אל דאגה, יש לנו את כל המידע על תיקון מערכות סולאריות בגג משותף בעמוד של תיקון דוד שמש.

 

חבלה במערכת סולארית

מחיר תיקון מערכות סולאריות

רוב המתקינים נותנים 3 שנות אחריות על ההתקנה עצמה, ובמהלך השנים הללו כל תקלה הקשורה להתקנת המערכת אמורה להיות מטופלת במסגרת האחריות. בנוסף, אתם מקבלים אחריות יצרן של 10 שנים על הממיר ו-25 שנה על ירידה בתפוקת המערכת. במהלך השנים הללו כל תקלה הקשורה לתקינות המערכת עצמה ולתפוקת האנרגיה שלה,  אמורה להיות מטופלת במסגרת האחריות.

בתום תקופת האחריות או במקרה של תקלה שלא נכללת במסגרת האחריות, אלו המחירים הממוצעים של תיקון מערכות סולאריות:

שקל מחיר ביקור טכנאי לתיקון מערכות סולאריות נע בין 250-300 ₪.

שקל מחיר תיקון תקלה פשוטה כמו החלפת מפסק נע בין 450-500 ₪ לא כולל מע"מ.

שקל מחיר שירותי ניקיון למערכת ביתית רגילה (עד 22 קילוואט) נע בין על 450-500 ₪.

שקל מחיר החלפת ממיר עומד בממוצע על כ-9,000 ₪ לא כולל מע"מ.

שקל מחיר החלפת פאנל סולארי נע בין 800 ₪ לפאנל בגישה נוחה ויכול להגיע ל-2,000 ₪ כאשר מדובר במיקום גבוה שהגישה אליו בעייתית והוא דורש אמצעים לעבודה בגובה.

כוכבית המחירים מתייחסים לתיקון מערכת סולארית ביתית.

 

מערכת סולארית ביתית

איך להימנע מתיקון מערכות סולאריות

אחזקה שוטפת והקפדה על ניקיון של המערכות לא רק מאריכים את חיי המערכת, אלא גם משפרים את תפוקת האנרגיה שלה ומשפיעים באופן ישיר על הרווחים המתקבלים מייצור החשמל. מה כוללת תחזוקה נכונה?

 

ניקיון מערכות סולאריות

ניקיון דירה לפני כניסה שמירה על פאנלים סולאריים נקיים מאפשרת לקרני השמש לפגוע ישירות בלוחות ללא הפרעה ומונעת תקלות.

ניקיון דירה לפני כניסה מומלץ לנקות את הפאנלים פעמיים בשנה, בעיקר בעונות יבשות או אחרי ימי אובך או סופת חול. 

ניקיון דירה לפני כניסה ניתן לבצע את הניקיון בעזרת מים וסמרטוט או ספוג רך. לאחר מכן יש לנגב במהירות, משום שהמים בישראל 'קשים' ומכילים אבנית.

ניקיון דירה לפני כניסה תוכלו גם להיעזר בחברה המתמחה בניקוי מערכות סולאריות, שתדאג לניקיון שוטף של המערכת בעזרת ציוד מיוחד.

 

ניקיון מערכת סולארית

טכנאי מערכות סולאריות מומלצים

זה שהפכתם ליצרני חשמל עצמאיים לא אומר שאתם צריכים גם לדעת לתחזק את המערכת הסולארית שלכם. אז כדי שתהיו בטוחים שאתם שאתם לוקחים את שירותיה של חברה המתמחה בתיקון מערכות סולאריות, הכנו רשימה של חברות מומלצות לתיקון מערכות סולאריות, המדורגות על פי חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי קבלת השירות אנחנו מתקשרים לשמוע מה דעתכם על העבודה ומעדכנים את הדירוג.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מנקים מערכת סולארית?

ניקיון הפאנלים הסולאריים חשוב כדי לאפשר לקרני השמש לפגוע בפאנלים ללא הפרעה. מומלץ לנקות את הפאנלים פעמיים בשנה, בעיקר בעונות יבשות או אחרי ימי אובך או סופת חול. את הניקיון יש לבצע בעזרת מים וספוג או סמרטוט רך ולנגב במהירות לאחר מכן משום שהמים בישראל 'קשים' ומכילים אבנית. אפשר גם להיעזר בחברה המתמחה בניקוי מערכות סולאריות.

כמה עולה תיקון מערכת סולארית?

מחיר ביקור טכנאי לתיקון מערכת סולארית ביתית נע בין 250-300 ₪, כאשר מחיר תיקון תקלה פשוטה כולל הביקור נע בין 450-500 ₪ לא כולל מע"מ. מחיר שירותי ניקיון למערכת ביתית עד 22 קילוואט נע בין על 450-500 ₪. מחיר החלפת ממיר עומד בממוצע על כ-9,000 ₪ לא כולל מע"מ ומחיר החלפת פאנל סולארי נע בין 800-2,000 ₪ תלוי ברמת הנגישות לפאנל.

שימו לב שרוב המתקינים נותנים 3 שנות אחריות על ההתקנה עצמה, בנוסף לאחריות יצרן של 10 שנים על הממיר ו-25 שנה על ירידה בתפוקת המערכת.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק