עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין לענייני גירושין

עורך דין לענייני גירושין הוא אדם שילווה אתכם באופן צמוד בתהליך ארוך ומורכב בעל תוצאות משנות חיים. בגלל הרגישות של התיק והצורך בטיפול אישי, עדיף לבחור עורך דין גירושין ממשרד קטן המתמחה בתחום, ולהחליט בהקדם באיזו סמכות תרצו שהמשפט יתנהל (בית דין רבני או בית משפט לעניני משפחה). בקיצור, כל הפרטים על התהליך המשפטי של גירושין, איך לבחור עורך דין ומחירים של עורך דין לענייני גירושין - בעמוד שלפניכם.


לפני שפונים לעורך דין לענייני גירושין

ראשית, לפני שנצלול לשלבי תהליך העבודה עם עורך דין הגירושין, ניצור הפרדה בין הגט עצמו לבין הסכם הפרידה. בארץ, גט ניתן על ידי בית דין רבני, ומשמעותו היא בעצם שבני הזוג לא נשואים יותר. הסכם הפרידה הוא חוזה משפטי בו מסוכמים פרטים כמו חלוקת רכוש, משמורות ילדים ודמי מזונות. אם שני בני הזוג רוצים, הם יכולים להשלים את תהליך הגירושין ברבנות הרבה לפני שמסתיימים ההליכים הקשורים להסכם הפרידה. 

כלומר, עורך דין לענייני גירושין קשור רק להליך שסובב את הסכם הפרידה עצמו. המקרה היחיד בו יש לערב עורך דין בהליך הגט עצמו המתנהל ברבנות הוא במצב של סירוב גט (ישנם עורכי דין המומחים לנושא ולא כל עורך דין לענייני משפחה עוסק בתחום).

 

משרד עורכי דין

 


איך לבחור עורך דין לענייני גירושין

יש שני היבטים עליהם צריך להתבונן כשבוחרים עורך דין לענייני גירושין: ההיבט המקצועי וההיבט הרגשי. בהיבט הרגשי, חשוב לבחור אדם שאיתו יש לכם כימיה טובה ושאתם סומכים עליו, מכיוון שלאורך התהליך תידרשו לחשוף בפניו פרטים אינטימיים של חייכם.

בהיבט המקצועי נסתכל על כמה פרמטרים: 

רשתכמה שנות ניסיון יש לעורך הדין בתחום? 

רשתבכמה תיקים הוא כבר עסק?

רשתהאם הוא מתמחה ספציפית בתחום הזה, או שיש לו תחומי התמחות רבים? רצוי שעורך הדין יעסוק באופן אקסקלוסיבי בתחום המשפחה, ועם כמה שיותר ניסיון בעיסוק בנושאים הספציפיים של התיק 

רשתמה גודל המשרד של עורך הדין - במקרים של גירושים, נעדיף לרוב משרדים קטנים המתמחים בדיני משפחה. בגלל האופי הרגיש של תיקי גירושין, רצוי לעבוד עם צוות מצומצם מאוד וקבוע איתו בונים קשר, ולא עם מספר אנשים שנמצאים במחלקה כפי שנהוג במשרדים גדולים

רשתהלך רוח - בגירושין, בטח במקרים בהם לבני הזוג יש ילדים משותפים, אנחנו רוצים מישהו שמצד אחד יוכל להילחם עלינו בבית משפט בכל הכוח במידת הצורך, אבל יעדיף וינסה לחתור עד כמה שניתן להגעה להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט. בכל אופן, תמיד מומלץ לבקש לדבר עם לקוחות קודמים. הם יוכלו להעיד גם על מידת הבקיאות של עורך הדין, וגם האם הוא אדם שיודע לחתור להסכם ולנהל משא ומתן באופן רגוע.


תפקיד עורך דין לענייני גירושין

העבודה מול עורך דין לעניני גירושין מתחלקת לפי שלבים:

 

ייעוץ ראשוני

 בפגישה הראשונה עם עורך דין הגירושין הסבירו את פרטי המקרה ותציגו מסמכים רלוונטיים (לדוגמא הסכם ממון). בתגובה, עורך הדין אמור להציג לכם שני דברים: תכנית אסטרטגית והערכה לדמי טרחה. בשלבים הראשונים של התוכנית האסטרטגית ינחה אתכם עורך הדין בקווים כללים מה נכון ולא נכון לעשות בתקופה רגישה זו.

 

התנהלות משפטית

 בשלב הבא, יעבוד עורך הדין על הגעה לפשרה. תהליך זה כולל התקשרות מול עורך הדין של הצד השני, השתתפות בגישורים, איסוף מידע, ניסוח הסכמים ועוד. אם תהליך החתירה לפשרה נכשל והתיק עובר לסמכות משפטית, עבודתו של עורך הדין תכלול גם הכנה לדיון וטיעון בפני בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני.

 

מרוץ הסמכויות

בין שני השלבים האלה, עורך הדין ייעץ לכם בנוגע למה שקרוי "מרוץ הסמכויות". הכוונה בכך היא שהשאלה מי מבני הזוג מגיש את תביעת הגירושין היא מכרעת, מכיוון שהסמכות אליה תוגש התביעה, בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני, היא הסמכות בה יתנהל המשפט. השיקולים פה הם לאו דווקא דתיים, וקשורים לכך שהחוק בין שתי הסמכויות האלה הוא שונה, וישנם שיקולים משפטיים שקובעים היכן כדאי להגיש את התביעה לפי מצבו של התובע. התיק נפתח על ידי מילוי טופס שניתן למצוא באתרים ממשלתיים המיועדים לכך, בליווי עורך דין.

במקרים מסוימים השיפוט של בית המשפט לענייני משפחה גובר על זה של הרבנות (לדוגמא בנושא המזונות), ועלול להיווצר מצב בו התיק מתנהל בשני בתי המשפט במקביל. במקרים כאלה ינתנו שני פסקי דין, בכל בית דין בסוגיה בה הוא דן. אין מצבים בהם שתי הסמכויות דנים באותה סוגיה באותו התיק.

 

טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות

 


דרכים להגיע להסכם פרידה

ביולי 2016 עבר בארץ "חוק יישוב סכסוך", המחייב כל זוג המעוניין בגירושין להגיש בקשה ליישוב סכסוך טרם פתיחת תיק ( בתמונה תוכלו לראות את הטופס שיש למלא לפתיחת בקשה ליישוב סכסכוך). לאחר מכן הזוג יופנה ליחידת סיוע שתנסה לעזור לו להישאר מחוץ לבית המשפט, בין אם בהמלצה על טיפול זוגי ובין אם בעזרת גישור בו ינסו להגיע שני הצדדים להסכם. כלומר, לפני שבני זוג נפרדים, חייבים לנסות להגיע להסכם לפחות בדרך אחת שאיננה פסק דין משפטי.

 

טופס בקשה ליישוב סכסוך

 

 

ככלל, יש שלוש דרכים להגיע להסכם פרידה:

 

גירושין בהסכמה 

מצב בו שני הצדדים יודעים מה עמדתם בשלוש הסוגיות של גירושין: חלוקת רכוש, משמרות ילדים ומזונות. במקרה כזה כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין שייעזר לבני הזוג לנסח חוזה מתאים בשפה משפטית, ויוודא ששניהם מודעים לזכויותיהם.

 

גישור גירושין

גישור הוא תהליך בו גורם חיצוני, שלא קשור למי משני הצדדים, מנסה לטווח ביניהם בניסיון להגיע לנוסח פשרה המקובל על שני הצדדים. מגשר הוא אדם מוסמך, שעבר הכשרה בנושא. כדאי להיעזר במגשר שהוא גם עורך דין, ולפיכך בקיא בחוק. זהו תהליך המתאים לבני זוג שמעוניינים להיפרד ברוח טובה, אך זקוקים לסיוע של גורם חיצוני אובייקטיבי ומקצועי לטובת גיבוש ההסכם.

 

גירושין בהליך משפטי 

זהו המוצא האחרון, בו בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע לפרטים של הסכם הפרדה, ופונים לסמכות משפטית שתפסוק עבורם. הפסיקה תתקבל בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה, כפי שיקבע לפי "מרוץ הסמכויות".


עורך דין לענייני גירושין – מחיר

ניתן לחלק את התשלום עבור עורך דין לענייני גירושין לשני שלבים: ייעוץ והתיק עצמו. פגישת ייעוץ תעלה בין 600 -1,500 ש"ח לשעה, כתלות במוניטין של העורך דין שבחרתם, והאם הוצגו בפגישה מסמכים. מעבר על מסמכים, כגון הסכם ממון, מייקר את עלות הפגישה. 

הבסיס למחיר עורך דין גירושין הוא הבנה בכמה משלושת הנושאים יעסוק התיק: חלוקת רכוש, מזונות ומשמרות ילדים. טווח המחירים עבור כל נושא נע בין 10,000-15,000 ש"ח במשרדים קטנים ולא מוכרים ועד 25,000-30,000 ש"ח במשרדים ותיקים בעלי מוניטין. אם התיק דן בכל שלושת הנושאים, יכול להיות שתינתן הנחה. 

 

מה משפיע על מחיר עורך דין גירושין

רשתפיצול ערכאות: בנושא מזונות, לדוגמא, אי אפשר לכפות על מי מהצדדים התדיינות בבית דין רבני, וישנם מקרים בהם התיק מתנהל בשני בתי המשפט במקביל. פיצול כזה יעלה את שכר הטרחה של עורך דין הגירושין.

רשתמה כלול בהסכם: עורך דין גירושין ינסח הסכם בינכם לבינו שיכלול את פרטי שכר הטרחה, כהערכה ממידת המורכבות של התיק. ההסכם יכלול, לדוגמא, את כמות הדיונים הכלולים במחיר, וככל שהכמות יותר גבוהה, כך יעלה המחיר בהתאם. עלות הוספת דיון תנוע בדרך כלל בין 1,000 -3,000 ש"ח, ואף יכולה להגיע לסכומים יותר גבוהים. ההסכם מוגבל בזמן שאחריו יש לנסח הסכם חדש במידה והתיק עוד מתנהל, ואורך ההסכם גם משפיע על המחיר. 

רשתמורכבות של התיק: ישנם גורמים המסבכים תיקי גירושים ומעלים את המחיר, בעיקר סביב הנושא של חלוקת רכוש. אם אחד מבני הזוג הוא עצמאי בעל עסק, לדוגמא, ניסוח ההסכמות יהיה מורכב יותר והמחיר יעלה בהתאם.

כוכביתשימו לב שהמחירים המצורפים אינם מחייבים את כלל עורכי הדין ומדובר בהערכה.

 

חתימה על חוזה

להתגרש בלי עורך דין

יש דרכים להגיע להסכם פרידה חתום ברמה הטכנית גם ללא עורך דין לענייני גירושין, אבל זה לא מומלץ בכלל. גם אם שני בני הזוג בהסכמה מלאה, עדיף שישכרו עורך דין, אפילו במשותף, שיעזור להם לנסח את הסכם הפרידה וישטח בפני שניהם את הזכויות המגיעות להם בחוק. 

הסיבה היא שהחוק בעניינים האלה הוא כה סבוך ומורכב, שדרושה מומחיות על מנת שלא לפספס סעיפים ושאלות (בנוגע למשמורות ילדים, לדוגמא) שהיעדרן מההסכם יכול לגרום להרבה בלבול ואף חיכוכים בעתיד. ברגע שיש למסמך תוקף משפטי מאוד קשה לשנות אותו, ולכן תמיד עדיף שיעבור ביקורת של עורך דין לפני החתימה. 


עורכי דין לענייני גירושין מומלצים

אם אתם זקוקים לעורך דין לענייני גירושים, הבחירה באחד מתאים היא בעלת חשיבות עליונה ומכרעת. בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם רשימה של עורכי דין לענייני גירושין, מומלצים ומדורגים על ידי לקוחות קודמים.


;

אנשים שהתעניינו בעורך דין לענייני גירושין התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
חתימה על הסכם
הסכם גירושין – מחיר
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק