עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

צו ירושה - מחיר

מחיר צו ירושה מתחיל מתשלום אגרת בקשה בשווי 426-501 ₪ ועוד אגרת פרסום בשווי 130 ₪. בנוסף, אם תבחרו להיעזר בעורך דין שייצג אתכם בתהליך, מחיר צו ירושה יקפוץ בעוד כמה אלפי שקלים, ואפילו בתוספת אחוזים בודדים מהירושה. מה עוד עשוי להשפיע על מחיר צו ירושה, כמה תשלמו לעורך דין ואיך אפשר לנסות להוזיל את המחיר? כל כך הרבה שאלות, וכל כך הרבה תשובות, בפנים.


צו ירושה - מחיר

על רגל אחת, תצטרכו להוציא צו ירושה במידה וקרוב שנפטר לא השאיר אחריו צוואה, וברצונכם לקבל את חלקכם מהרכוש שלו. במקרה הזה תצטרכו להגיש בקשה להוצאת צו ירושה לרשם הירושות, לשלם אגרות ולקוות שלא תתקלו בהתנגדויות. בכל אופן, אם תרצו לדעת יותר איך מגישים בקשה להוצאת צו ירושה, ממליצים לכם להציץ בטיפ המקושר. אבל במקרה הזה, אנחנו כאן כדי לדבר על המחיר בכלל.

עכשיו בשתי רגליים, נגיד שמחיר צו ירושה מורכב משני גורמים: מחיר האגרות אותם יש לשלם למדינה, ושכר טרחה של עורך דין, במידה ובוחרים להיעזר באחד כזה.

 

מחיר אגרות צו ירושה

בקשה להוצאת צו ירושה כוללת תשלום אגרה על הבקשה, העומדת על 426 ₪ במידה ומשלמים בצורה מקוונת, ו-501 ₪ במידה ובוחרים לשלם בבנק הדואר או במשרדי רשם הירושות. אם חשבתם שזה הסוף, יש לנו הפתעה. בנוסף לאגרה על הבקשה, תצטרכו לשלם גם אגרת פרסום בשווי של 130 ₪. נשמע לכם מוזר? ובכן, רשם הירושות מפרסם בעיתון יומי מודעה על הבקשה, כדי לאפשר לאנשים להיחשף אליה ולהתנגד במידת הצורך, ולכן גובה אגרה שתממן את עלות הפרסום.

 

תשלום אגרת צו ירושה באינטרנט

 

מחיר עורך דין לצו ירושה

אם אין לכם ראש להגיש בקשה להוצאת צו ירושה, או נתקלתם בתסבוכת משפטית שקשורה לצו, תוכלו להיעזר בעורך דין מייצג. החלק הבעייתי במחיר עורך דין לצו ירושה הוא שמחירי עורכי הדין לא קבועים בחוק, ונעים בטווח רחב במיוחד.

כמה רחב? למרות שלשכת עורכי הדין המליצה בשנת 2021 לגבות 1.5% מערך הירושה ולא פחות מ-3,630 ₪, יש עורכי דין שיגבו עבור התהליך בין 3,000-5000 ₪ כולל מע"מ. ובניגוד אליהם, יש עורכי דין שיגבו עבור ההליך רק 1,500-2,000 ₪. למה? כובע. טוב, לא ממש כובע, יש כמה סיבות שיכולות להשפיע על המחיר, ואנחנו מגיעים אליהם בפסקה הבאה.

כוכבית שימו לב שהמחירים המצורפים אינם מחייבים את כלל עורכי הדין ומדובר בהערכה.

 


מה משפיע על מחיר צו ירושה

כן, מחיר עורך דין לצו ירושה נע בטווח רחב במיוחד, ואפילו מבלבל. כדי לעשות קצת סדר, הנה כמה פרמטרים בולטים שמשפיעים על גובה שכר הטרחה שלו:

נקודה התנגדות לצו ירושה – כשמישהו מתנגד לצו ירושה, השלב הבא הוא הליך משפטי בבית משפט. נכון, זה לא כיף לאף אחד, אבל זאת הדרך היחידה להסדיר את הנושא. אחד החלקים הפחות כיפיים בנושא הוא שכר הטרחה של עורך הדין, שבמקרה הזה תהיו חייבים לשכור, אם תרצו להגן על הזכויות שלכם בירושה. הליך משפטי מהסוג הזה עשוי לכלול לא מעט התעסקות ולהתפרש על משך זמן ארוך, שיעלה את שכר הטרחה בהתאם. מחיר עורך דין להתנגדות לצו ירושה עשוי להתחיל ב- 20,000-30,000 ₪ להליך המשפטי + אחוזים מהירושה, ולהגיע עד לסכומים גבוהים בהרבה, בהתאם למורכבות המקרה ומשך ההליך.  

 

נקודה רישום מקרקעין - ירשתם דירה או נכס כלשהו בעקבות צו הירושה? ובכן, במידה ותרצו שעורך הדין יטפל גם בנושא הרישום של הנכס ויעביר אותו על שמכם, המחיר יעלה. לדוגמה, אם עורך דין יגבה רק 1,000-2,000 ₪ על הליך הגשת הבקשה, אם תבקשו ממנו לטפל גם ברישום המקרקעין, המחיר הכולל עשוי לקפוץ ל-3,000-3,500 ₪.

 

נקודה קשר ממושך – אם אתם בקשרים חמים עם עורך הדין שלכם, והוא עושה לא מעט עבודה משפטית עבורכם, סביר שהוא יגבה סכום קטן על הגשת בקשה לצו ירושה, ואף יכלול את זה בחלק מהשירותים שלו בחלק מהמקרים.   

 

נקודה ותק וגודל – אם תחליטו לפנות למשרד עורכי דין גדול, מפורסם ובעל ותק, סביר שהם יגבו עבור הליך הגשת הבקשה מחיר גבוה, בעוד שאם תפנו למשרד עורכי דין קטן או אפילו עורך דין עצמאי, סביר שהוא יגבה מחיר נמוך יותר, כזה שמתקרב לאזור ה-1,500-3,000 ₪.

 

חתימה על תצהיר להוצאת צו ירושה

הוזלת מחיר צו ירושה

האופציה הכי טובה להוזיל מחיר צו ירושה, היא להגיש את הבקשה לבד. במקרה כזה, תצטרכו לשלם רק את האגרות, ותצליחו לחסוך את שכר הטרחה של עורך הדין. באופן כללי, רשם הירושות הנגיש בשנים האחרונות את ממשק הגשת הבקשה, ואם אין מורכבויות כלשהן כמו למשל תצהיר ויתור של חלק מהיורשים או התנגדויות, תוכלו למלא את הבקשה לגמרי לבד.


עורך דין להוצאת צו ירושה

להיעזר בעורך דין לצורך הוצאת צו ירושה זה לגמרי הגיוני, ואפילו מתבקש כשמדובר במקרה מורכב ומסובך משפטית. אם אתם עוד מחפשים אחד כזה, תוכלו למצוא כאן המלצות על עורכי דין להוצאת צו ירושה, המדורגים על ידי לקוחות קודמים. בסיום התהליך נתקשר לבקש גם מכם חוות דעת, ונשמור על הדירוגים מעודכנים.  


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה צו ירושה?

מחיר צו ירושה כולל מחיר אגרת בקש בשווי של 426 ש"ח באופן מקוון ו-501 ש"ח אם בוחרים לשלם בבנק הדואר או במשרדי רשם הירושות. בנוסף, יש להוסיף למחיר גם אגרת פרסום, בשווי של 130 ש"ח. 

מחיר צו ירושה עשוי לטפס לכמה אלפי שקלים אם בוחרים להיעזר בעורך דין, והלגיע לכמה עשרות אלפי שקלים + אחוזים מהירושה אם יש התנגודיות לבקשה, שתביא אתכם לבית משפט. 

איך מוזילים מחיר צו ירושה?

הדרך הכי טובה להוזיל מחיר צו ירושה היא להגיש את הבקשה לבד. ככה תוכלו לחסוך את שכר הטרחה של עורך הדין, ולשלם רק את האגרות לרשם הירושות. אבל, אם מדובר על מקרה מורכב הדורש תצהיר עורך דין (במקרה שיש יורשים שמוותרים על חלקם למשל), כבר עדיף להיעזר בשירותיו לכל אורך הדרך. כמו כן אם צצות תהנגודיות לבקשה לצו ירושה, תהיו חייבים לשכור עורך דין כדי שייצג אתכם בבית המשפט ויגן על חלקכם. 

אנשים שהתעניינו בצו ירושה - מחיר התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
חתימה על הסכם
הסכם גירושין – מחיר
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק