מוקד מידרג: 1-700-707-233

בקרות כניסה

בקרות כניסה הן המערכות שמאפשרות לכם להחליט מי יכנס לבית, לבניין או למשרד. המערכות פועלות בעזרת קוד כניסה, טביעת אצבע ואפילו זיהוי פנים. האם יש ביקורת על אחת מהמערכות? איך תדעו איזו מערכת בקרת כניסה מתאימה לכם? וכמה הן עולות? כבר נכנסתם למאמר, פשוט תתחילו לקרוא!


בקרות כניסה

בקרות כניסה  בקרות כניסה הן שם לכלל האמצעים הטכנולוגיים שמשמשים לפיקוח ובדיקה של מי האנשים שיכולים להיכנס לחלל מסוים. זה יכול להיות בניין מגורים, אינטרקום למשרד, בית עסק או בית פרטי.

בקרות כניסה  מערכות בקרת הכניסה המוכרות ביותר הן: קודן (המערכת הנפוצה ביותר ביניהן) , קורא קרבה, קורא טביעת אצבע וקורא פרצופים (ממש בפסקה הבאה נסביר בפירוט על כל אחת מהן). כבר עכשיו נגיד שלא חייבים לבחור רק אחת מהן ואפשר לשלב כמה סוגים של בקרות כניסה בדלת אחת.

בקרות כניסה  בדרך כלל, מערכת קודן רגילה שבה מקישים סדר של ספרות תעשה את העבודה בבקרה על כניסת אנשים לבניין מגורים או לבית פרטי. במקרים של משרדים שבהם יש חדר עם מידע רגיש או רכוש יקר מאוד ורוצים שהכניסה תהיה למורשים בלבד, מומלץ להתשמש בבקרות כניסה משוכללות יותר.

נורה בבניין מגורים או משרדים לא כולם מכירים את האנשים שנכנסים ולכן כדאי שמערכות בקרת הכניסה יהיו מחוברות למערכת האינטרקום כדי לאפשר כניסה של אורחים שאין להם את הקוד או ההרשאה שצריך.

 


בקרות כניסה המבוססות על קודן

הקודן כשמו כן הוא, מבוסס על קוד.  הקוד הוא לרוב סיסמה של ארבע ספרות ואחריה סולמית או כוכבית. ברגע שהמערכת מזהה את רצף הספרות הנכון, הדלת תיפתח באופן חשמלי.

יתרונות של קודן:

וי  אפשר לצרף בקלות אנשים רק על ידי מתן הקוד.

וי  המערכת הנפוצה והזולה ביותר.

וי רוב טכנאי האינטרקום יודעים לטפל במערכות של קודן ללא צורך בהתמחות מיוחדת.

חסרונות של קודן:

איקס אפשר להעביר את הקוד מאדם לאדם ללא בקרה.

איקס כניסה איטית לבניין.

איקס מספרים שלוחצים עליהם הרבה פעמים נשחקים עם הזמן ובכך מסגירים את הסיסמה. מה שמצריך החלפה של לוח הלחצנים.


קורא קרבה למערכת קודן

קורא קרבה זו מערכת שאפשר להוסיף לקודן. מדובר בחיישן שנמצא על פס של כרטיס מגנטי או צ'יפ. כשהחיישן נמצא קרוב לקודן, המערכת קולטת אותו והדלת תיפתח.

יתרונות של קורא קרבה:

וי כניסה מהירה יותר מהקשת קוד.

חסרונות של קורא קרבה:

איקס  צריך לשאת את הצ'יפ כדי להצליח להיכנס. זאת הסיבה שחשוב שתהיה גם מערכת קודן במקביל לצ'יפ.

איקס  יש סכנה שהצ'יפ יגיע לידיים הלא נכונות.


אם מדובר בחדר שאליו נכנסים רק מורשי כניסה ויש חשש שהקוד יעבור מאדם לאדם, אפשר לוותר על הקודן כדי לשמור על רמת אבטחה גבוהה יותר ולפנות למערכות הבקרה הביומטריות.
 


מערכות בקרת כניסה ביומטריות:

לעומת קוד או צ'יפ שאפשר להעביר מאדם לאדם, מאפיינים גופניים לא ניתן להעתיק ולהעביר בקלות מאדם לאדם (למרות מה שראינו  בסרטי ג'יימס בונד). לכן, בקרות כניסה אלה מתאימות למקומות שמצריכים בקרה ומעקב גבוהים אחר הנכנסים.

נורה הרבה פעמים משלבים את בקרות הכניסה הביומטריות והקודן יחד גם אם אין צורך באבטחה גבוהה כי הן מאפשרות כניסה מהירה יותר מהקשת מספרים. אלו הן בקרות הכניסה הביומטריות:


זיהוי טביעת אצבע

 מערכת זיהוי טביעת אצבע דואגת לבקרה מלאה על מי שיורשו להיכנס. זה עובד כך שכשמניחים את האצבע על המנעול הוא מזהה את האדם שלו שייכת טביעת האצבע ונפתח (בהנחה שטביעת האצבע נמצאת בזיכרון המכשיר).

לפני שאתם רצים עם האצבע מושטת, קחו בחשבון שהתקנה של מנעול ביומטרי כוללת סריקה של האצבעות של כל מורשי הכניסה והכנסתם לזיכרון. מה שאומר שכולם יהיו צריכים להיות נוכחים במעמד ההתקנה.

לאחר ההתקנה תקבלו מהמתקין סורק תביעות אצבע ותוכנת מחשב שמאפשרים הוספה והסרה של טביעות אצבע מהמאגר באופן עצמאי.

 

בקרת כניסה ביומטרית טביעת אצבע משולבת עם קודן


זיהוי פנים

מערכת זיהוי פנים דומה מאוד ברעיון למערכת טביעת אצבע. גם היא מאפשרת כניסה רק לפי מאפיין גופני אישי. במקרה הזה, על סמך תווי הפנים של אנשים ששמורים אצלה במערכת. במערכת הזאת סורקים את הפנים של מורשי הכניסה במעמד ההתקנה. גם כאן תקבלו סורק פנים ותוכנת מחשב ותוכלו להסיר ולהוסיף אנשים כרצונכם.

נורה כדאי לדעת שישנן מערכות סריקת פנים שמבצעות את הסריקה על סמך תמונות בלי צורך בנוכחות פיזית במקום אבל הן לא תמיד מצליחות לזהות את הפנים בצורה יסודית ומיטבית כמו בסריקה בזמן אמת.

סיבה נוספת שהמערכות הביומטריות שימושיות למקומות עבודה היא שאפשר לראות באמצעות התוכנה שמקושרת אליהן מי נכנס ומתי וככה המנהלים יכולים להיות בבקרה על שעות העבודה של העובדים ממש כמו שעון של החתמת שעות.

יתרונות של בקרות כניסה ביומטריות:

וי מאפשרות רמת בקרה גבוהה על מי שנכנס ויוצא.

וי כניסה מהירה לבניין.

וי יכולות לשמש גם כשעון החתמת שעות במקומות עבודה.
 

חסרונות של בקרות כניסה ביומטריות:

איקס צריך לבצע סריקות כדי להוסיף אנשים למאגר.
 

איקס מצריך נוכחות של מורשי הכניסה בזמן ההתקנה.
 

איקס לא כל הטכנאים מתמחים בתיקון של מערכות ביומטריות במקרה של תקלה. 
 

איקס מחיר גבוהה בהשוואה למערכות הקודן.

 

בקרת כניסה ביומטרית עם קורא פנים

מחירים של בקרות כניסה

מחירים של בקרות כניסה משתנים כמובן בהתאם לסוג המערכות שמתקינים ובגודל העבודה. הנה המחירים של בקרות הכניסה הנפוצות:

כסף ממחיר התקנת קודן בסיסי עם תשתית חשמלית קיימת וצ'יפים לפתיחה ינוע בין 500 - 600 ₪.

כסף מחיר התקנת קודן הכוללת התקנת מנעול חשמלי ועבודת תשתית בסיסית ינוע בין 800 - 1,000 ₪.

כסף מחיר התקנת מערכת לזיהוי טביעת אצבע הכוללת מכשיר לסריקת אצבעות ותוכנת מחשב ינוע בין 3,000 - 5,000 ₪. כשהמחיר הנמוך יותר מתייחס לרוב לבית פרטי והגבוהה לבניין.

כסף מחיר התקנת מערכת לזיהוי פנים ינוע בין 5,000 – 10,000 ₪.


טכנאים מומלצים להתקנת בקרות כניסה

אחרי שקיבלנו אישור כניסה לעולם של בקרות הכניסה הגיע הזמן לבחור את המערכת שמתאימה לצרכים שלכם! ובשביל שתוכלו להתקין אותה בראש שקט, הכנו לכם רשימת מתקיני בקרות כניסה שנכנסו לרשימה לא בעזרת קוד, אלא על ידי דירוגים וחוות דעת של לקוחות אמיתיים!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה הן בקרות הכניסה הנפוצות?

בקרות הכניסה הנפוצות הן: מערכת קודן, קורא קרבה, קורא פנים ומזהה טביעות אצבע.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק