מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניהול נכסים

ניהול נכסים מתאים לבעלי דירה שגרים רחוק מהנכס שלהם, בדיור מוגן, עיר אחרת או אפילו בחו"ל. לפני שנתחיל להסביר על ניהול נכסים, תדעו שזה קצת כמו אח גדול שמנהל לכם את ענייני הנכס מ-א' ועד ת' ונותן לכם ראש שקט. במאמר הבא תמצאו מידע על ניהול נכסים פרטיים, מה התפקידים שנכללים בתוכו, כמה זה עולה ועוד


ניהול נכסים

קודם כל, נתחיל במיהו מנהל נכסים? מדובר במתווך פרטי שעוסק גם בתיווך וגם בניהול נכסים. ישנן גם חברות שמתעסקות בניהול נכסים, ועל היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם תקראו בפסקה הבאה.

ולענייננו - אם הגעתם לכאן כנראה שאתם יודעים בגדול מה זה ניהול נכסים, אבל כדי שתבחרו במנהל נכסים מעולה, כדאי שתכירו את כלל תפקידיו ומה נדרש ממנו.

חשבונית ירוקה  מציאת שוכרים - שיווק הנכס ושמירה עליו מאוכלס. כמובן שמנהל הנכס צריך למצוא שוכרים שמתאימים לכם, ולכן כדאי להכניס להסכם ביניכם שאתם אלה שמאשרים את השוכרים במידה ואתם רוצים. 

חשבונית ירוקה  קשר עם השוכרים – יצירת קשר וגבייה מסודרת של תשלומי השכירות.

חשבונית ירוקה  טיפול שוטף בתקלות בנכס הדורשות בעלי מקצוע – במקרה הזה מנהל הנכס אחראי למציאת בעלי המקצוע, אך התשלום לבעל המקצוע הוא באחריותכם.

 

ומה לא בהכרח כלול בתפקיד של מנהל נכסים?

חשבונית ירוקה   עריכת חוזים - נהוג לחשוב שעריכת החוזה בין בעל הנכס לשוכרים זו אחריותו הבלעדית של מנהל הנכס. בגדול, עריכת חוזה סטנדרטי בין הצדדים בהחלט זו בהחלט פעולה נפוצה בקרב מנהלי נכסים. אבל כאן נכנס עניין חוקי שחשוב שתהיו מודעים אליו: חוק המתווכים במקרקעין אוסר על מתווכים לערוך חוזה משפטי עבור קניה או מכירה של דירה. אמנם החוק הזה לא חל על השכרת דירה, אבל חשוב לדעת שיהיו מנהלי נכסים מחמירים שיעדיפו שלא להתעסק עם זה מלכתחילה.

במקרה הזה בהחלט תוכלו להוריד חוזה סטנדרטי מהאינטרנט ולערוך אותו מול השוכרים. בכל אופן, במידה ואתם או השוכרים תהיו מעוניינים בייעוץ משפטי, אחריותו של מנהל הנכס לערב עורך דין. ואם אתם לא מכירים את העולם הזה כל כך, קראו ממש כאן על הסכם שכירות על ידי עורך דין

חשבונית ירוקה  דיווח לרשויות - החובה לדווח לרשויות, כמו עירייה, תאגיד המים, חשמל ועוד היא של השוכרים, אך מנהל הנכס בהחלט צריך לוודא שהדיווח עבר כמו שצריך.

חשבונית ירוקה מקסום רווחים  - נהוג לחשוב שמנהל נכסים ימקסם את רווחי הנכס תוך השקעה מינימאלית בו. החשיבה הזאת רלוונטית לעיתים לנכסים מסחריים, אבל כשזה מגיע לנכסים פרטיים - היתרון העיקרי של מנהל הנכס הוא מתן ראש שקט עבורכם, בעקבות ריבוי התפקידים שהוא לוקח על עצמו.

עבודת ניהול נכסים

חברות ניהול נכסים או מתווך – מה עדיף?

קודם כל, חשוב לציין שבאתר שלנו לא תמצאו חברות ניהול נכסים, אלא מתווכים פרטיים שעוסקים בניהול נכסים. לצד זה, חשוב לנו להביא לכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

היתרון של חברת ניהול נכסים על פני מתווך, הוא במיקוד שלה בניהול נכסים בלבד – זה העיסוק היחידי של החברה, בעוד שמתווך עוסק כמובן גם במכירת דירות. לעומת זאת, מתווך פרטי מנהל מעט נכסים בדרך כלל, בשל ריבוי תפקידיו כמתווך ולכן לרוב תקבלו אצלו יחס אישי יותר.

גם סוג הנכס יכול לעזור לכם בהתלבטות. חברות ניהול נכסים ינהלו בדרך כלל גם דירות להשקעה וגם נכסים מסחריים כמו משרדים גדולים. לעומת זאת, מתווכים יתעסקו בעיקר עם דירות להשקעה, ואז גם יוכלו לעזור לכם למכור את הנכס כשתחליטו. אין כאן נכון או לא נכון, וההחלטה ממש נתונה לשיקולכם מחייך

שימו לב - בין אם תבחרו בחברה גדולה או מתווך פרטי, תדעו שבשני המקרים תצטרכו לערוך הסכם ניהול שמגדיר באופן ברור ומפורט את תפקידי המנהל ואת התשלום שלו. במקרה הזה מומלץ שתעברו על הסכם הניהול עם עורך דין מטעמכם, רק כדי לוודא שאין אותיות קטנות שפספסתם.

חתימת הסכם ניהול

מחיר ניהול נכסים

כשזה מגיע למחיר ניהול נכסים, יש שתי אפשרויות נפוצות לתמחור דמי הניהול:

אחד אחוזים – התשלום למנהל הנכס יהיה אחוז מסוים מהשכירות השנתית. עמלת הניהול הממוצעת לפי השיטה הזו עומדת בדרך כלל על כ-10% מהשכירות השנתית.

מספר שתיים סכום קבוע – העמלה תורכב מסכום קבוע שייגבה בכל חודש, שבדרך כלל נע בין כ-150-300 ₪. לעיתים בנוסף לסכום זה תשלמו למתווך סכום נוסף בגובה חודש שכירות אחד.

כוכב חשוב לציין שמחיר ניהול נכסים מושפע מסוג הנכס והקשיים הכרוכים בניהול שלו. אם מנהל הנכס נוקט בשיטת האחוזים, ומדובר בנכס מתפרק שמצריך תחזוקה שוטפת - אחוזי העמלה יעלו באופן משמעותי. לפעמים זה עלול להגיע ל-25% מהשכירות השנתית.

כוכב חשוב לציין (2) שעמלת ניהול נכסים נגזרת מההכנסות בפועל של הנכס. כלומר, אם מנהל הנכס לא הצליח למצוא שוכרים מתאימים והנכס נשאר ריק, מנהל הנכס לא יקבל תשלום כלל.


מנהלי נכסים מומלצים

כדי שלא תיקלעו למצב של "מרבה נכסים, מרבה דאגות" קריצה ריכזנו לכם כאן רשימה של מנהלי נכסים מומלצים המדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. לאחר כל עבודת ניהול נכסים אנחנו מתקשרים ללקוחות לבקש חוות דעת, וככה אנחנו שומרים על הדירוגים באתר מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה התפקיד של מנהל נכסים?

התפקיד של מנהל הנכס הוא למצוא שוכרים מתאימים לנכס, להיות בקשר ישיר עם השוכרים, ולדאוג לתחזוקה השוטפת של הנכס. לרוב, הם גם יערכו את החוזה ביניכם לבין השוכרים. מוזמנים להציץ כאן למעלה לעוד מידע. 

 

כמה עולה ניהול נכסים?

בגדול, מחיר ניהול נכסים ממוצע עולה כ-10% מהשכירות השנתית או מחיר קבוע חודשי שנקבע על ידי המתווך. מחיר זה בד"כ נע בין 150-300 ש"ח. שימו לב לסייגים חשובים שיכולים להעלות לכם את המחיר, מוזמנים לקרוא עליהם כאן למעלה. 

למי מתאים או לא מתאים ניהול נכסים?

אם אתם גרים רחוק מהנכס שלכם או לחילופין לא רוצים להוציא אנרגיות על הקשר עם השוכרים, ניהול נכסים נועד בשבילכם!

אם אתם קרובים לנכס, מסוגלים להיות בקשר רציף עם השוכרים ולדאוג לתחזוקה של הנכס, אז כנראה שהפעם ניהול נכסים זה לא השירות הכי חשוב עבורכם. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק