מוקד מידרג: 1-700-707-233

מה זה שומן רווי?

שומן רווי ובלתי רווי

מה זה שומן רווי? השומן הוא מולקולה שמורכבת משלושה חלקים: ראש של גליצרין, ושתי חומצות שומן. כל חומצת שומן היא כמו שרשרת ארוכה שעשויה מפחמנים, ואליה צמודים מימנים. כשמדברים על עד כמה השומן רווי, מתכוונים בעצם לעד כמה השרשרת רוויה במימנים

 

ההבדל הזה יוצר גם הבדל במראה של השומן:

כוכבית בשומן רווי יותר (תזכורת! שומן שבו כל הפחמנים מלאים במימנים) השרשרת של חומצת השומן ישרה, ולכן כל החלקים יכולים לעמוד צפוף-צפוף. אנחנו נראה את זה בעין בצורה של שומן מוקשה - שבו כל החלקים צפופים וצמודים. 

כוכבית בשומן בלתי רווי השרשראות לא רוויות במימנים, המקומות הפנויים נקשרים זה לזה או לעצמם ולכן השרשראות לא ישרות. בצורה הזו החלקים לא יכולים לעמוד צפוף כל כך, וכל המבנה יהיה גמיש יותר. אנחנו נראה את זה בעין בצורת שומן נוזלי יותר. 

 

חץ  בשורה התחתונה, שומנים מהצומח הם לרוב בלתי רוויים: שמן זית, שמן קנולה, שמן חמניות. אבל גם דברים אחרים מכילים את השומן הבלתי רווי - אבוקדו, סלמון, אגוזים ושקדים. 

חץ שומן מהחי (שהוא מוצק יותר) - הוא שומן רווי: שומן בבשר, חמאה, השומן שבשמנת ועוד. 

 

ואיזה שומן פחות בריא?

שאלת המאה! שומן רווי (האחד המוצק, כן?) נוטה להתמצק גם בכלי הדם, ולכן יש סכנה גדולה יותר שיידבק לדפנות ויצר אותן. בגלל שהקשרים בין חומצות השומן ובתוכן יציבים כל כך, קשה יותר לגוב לפרק אותן ולפנות את הפסולת. 


שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק