מוקד מידרג: 1-700-707-233

השכרת אוטובוס - מחיר

יש משהו מרגיע בהשכרת אוטובוס - בניגוד לאוטובוס ציבורי, אותו אי אפשר לפספס. במאמר הבא נדבר על מחיר השכרת אוטובוס (כשהבסיס הוא סביב ה-1,600 ש"ח), נבדוק מה משפיע  על המחיר (משעות נוספות ועד הלוך או חזור), ונוסיף אפילו דוגמאות להצעות מחיר להשכרת אוטובוס, לצד המלצות על חברות הסעות. שתהיה נסיעה טובה!


השכרת אוטובוס - מחיר

לפני שנצלול אל עולמות המחירים, נזכיר שהשכרת אוטובוס מחברת הסעות כוללת את השכרת האוטובוס עצמו, ונהג מורשה מטעם החברה.

אחרי שהבהרנו את זה, נתקדם לשאלה החשובה - כמה עולה להשכיר אוטובוס? התשובה הכי כנה היא - תלוי 😉. בניגוד להזמנת קייטרינג לדוגמא, שמושפע בעיקר מהמבחר וממספר המנות, מחיר שירות ההסעות תלוי בהרבה משתנים והמון סעיפים. אפילו טווח קשה לתת כאן, אבל נעשה כמיטב יכולתנו לתת מענה בכל זאת. נתחיל מהבסיס:

מחיר השכרת אוטובוס ל-5 שעות בשעות בוקר למרחק של 60 ק"מ, יהיה בממוצע 1,600 ש"ח (שימו ❤️ - המחירים שמוזכרים במאמר הם לפני מע"מ).


מה משפיע על מחיר השכרת אוטובוס?

יש מספר דברים משפיעים משמעותית על הצעת המחיר שתקבלו:

 

מרחק הנסיעה

קצת מובן מאליו, אבל ככל שהאוטובוס נוסע יותר הוא צורך יותר דלק. הדלק לא ממש נמכר בזיל הזול, ובהתאמה הוא משפיע על מחיר השכרת אוטובוס. כצפוי, ככל שהמרחק יהיה גדול יותר - מחיר השכרת האוטובוס יעלה (בניגוד למחיר כל ק"מ בנפרד, שדווקא יירד). לדוגמא:

כוכבית קטנה הסעת אוטובוס מתל אביב להוד השרון וחזרה (23 ק"מ לצד) תעלה כ-1,200 ש"ח.

כוכבית קטנה הסעה באוטובוס מתל אביב לרמת הגולן וחזרה (182 ק"מ לצד) תעלה כ-3,400 ש"ח.

 

אוטובוס להשכרה

 

שעות נוספות

שעות העבודה הרגילות של נהגי הסעות מוגדרות עד השעה 17:00. מה, אז אחרי השעה הזו אין לכם הקפצה לאירוע?... לא ולא, אבל עכשיו נכנסתם לתוך תחום שעות נוספות, כמו משמרת אחר הצהריים. והתחום הזה, כידוע, יקר יותר. דוגמא למחיר השכרת אוטובוס בשעות אחר הצהריים/הערב:

כוכבית קטנה מחיר השכרת אוטובוס לנסיעה לסמינר הדרכה מנתניה לאבן יהודה, בשעות היום, יהיה כ-1,600 ש"ח.

כוכבית קטנה מחיר השכרת אוטובוס לנסיעה לאירוע מנתניה לאבן יהודה, בשעות הערב-לילה, יהיה כ-2,200 ש"ח.

כולל השעות הנוספות, שירות השכרת אוטובוס כולל בד"כ עד 12 שעות ליווי עם נהג בסך הכל. מעבר לכך זו חריגה משעות העבודה הסטנדרטיות. ברגע שתעברו את ה-12 שעות, עלות השכרת האוטובוס תקפוץ בכ-150-250 ש"ח לכל שעה נוספת, או תעבור לתמחור לפי ימים שלמים.

 

מספר המקומות באוטובוס

אולי האוטובוסים נראים מבחוץ אותו הדבר, אבל בפנים הם עשויים להכיל מספר מושבים שונה: אוטובוסים יכולים להגיע עם 54, 56 או 60 מקומות. בין ה-54-56 אין הרבה הבדל, אבל השכרת אוטובוס 60 מקומות יכולה להעלות את הצעת המחיר בכ-10-15% . כלומר במקום 1,600 ש"ח לדוגמא, השכרת האוטובוס תעלה כ-1,800-2,000 ש"ח. אין מקומות חינם…

 

נורה 2 טיפ שלנו: אם אתם יודעים ש-54 מקומות יספיקו לכם, אל תסכימו להצעת מחיר של אוטובוס 56 או 60 מקומות בלי לבדוק חלופות. גם אם לחברה נשאר רק אוטובוס גדול, זו לא סיבה שתשלמו יותר.

 

מקומות ישיבה באוטובוס להשכרה

 

מספר עצירות ביניים

אם תכננתם הסעה שאוספת ממספר נקודות, קחו בחשבון שמחיר השכרת האוטובוס יתייקר. זה נכון כמובן בין ערים שונות, אבל גםו בתוך עיר. אם העצירה היא בשני צדדים מרוחקים והנהיגה ארוכה, מד הדלק ירד - והמחיר יעלה. לדוגמא:

כוכבית קטנה השכרת אוטובוס ממזכרת בתיה לנתניה בשעות אחר הצהריים - תעלה כ-1,850 ש"ח.
כוכבית קטנה השכרת אוטובוס ממזכרת בתיה לנתניה בשעות אחר הצהריים כולל עצירה ברחובות (בתוך העיר עצמה, כשעצירה במחלף לרוב לא תוסיף)  - תעלה כ-2,000 ש"ח.

 

נורה 2 טיפ שלנו: במקרה של הסעות לאירוע, נסו להגביל את מספר העצירות למינימום ההכרחי ואספו באזורים מרכזיים. כך גם תחסכו במחיר, וגם בזמן המתנה למאחרים ממש לא אופנתיים.

 

צד אחד או שניים

לפי ההיגיון שלנו, השכרת אוטובוס לצד אחד בלבד צריכה לעלות כחצי ממחיר השכרת אוטובוס הלוך חזור. אבל זה לא באמת עובד ככה: לנהג יש בית ולאוטובוס יש חניון, והם יחזרו בדיוק את אותו המרחק גם בלעדיכם. מהסיבה הזו, בפועל מחיר השכרת אוטובוס לנסיעת צד אחד עולה בערך 80% מהמחיר של נסיעה הלוך חזור. לדוגמה:

כוכבית קטנה השכרת אוטובוס ממזכרת בתיה לנתניה בשעות אחר הצהריים - תעלה כ-1,600 ש"ח.
כוכבית קטנה השכרת אוטובוס ממזכרת בתיה לנתניה וחזור בשעות אחר הצהריים  - תעלה כ-2,000 ש"ח.

 

נורה 2 טיפ שלנו: החוכמה היא להשוות מחירים ולגלות מה כדאי. אם הטיול שלכם לא ארוך, יכול להיות שנסיעה הלוך-חזור וליווי של הנהג + זמן ההמתנה שלו יצאו משתלמים יותר. אבל, אם תכננתם לעשות הרבה בין ההגעה לחזרה (מעל שעתיים-שלוש), יכול להיות שמחיר ההמתנה של הנהג כבר יתייקר ועדיף לכם להזמין שתי הסעות נפרדות - צד אחד בכל פעם.

 

אוטובוסים להשכרה

פיצ'יפקעס נוספים שמעלים את המחיר

מחיר השכרת אוטובוס יכול להשתנות בעקבות אחד המרכיבים המרכזיים שציינו קודם, אבל גם מעוד אלמנט או שניים. לדוגמא:

אוטובוס תקופת עומס. מחיר השכרת אולם אירועים בקיץ שונה לגמרי מהמחיר בתקופה רגועה יותר. גם השכרת אוטובוס בזמן הקיץ העמוס תייקר את המחיר יותר מהשכרת אוטובוס בחורף.

אוטובוס כביש אגרה. נסיעה דרך כביש 6 צפויה להעלות את המחיר בכ-100-200 ש"ח.

אוטובוס רמת האוטובוס. אם תבחרו בהשכרת אוטובוס פאר, תתבקשו לשלם בהתאם.


הצעות מחיר לדוגמא

הבטחנו, לא? כשהטווחים משתנים ולא פשוט להבין איך הכל משתלב, הכי נוח להציץ בניסיונות קודמים של אנשים אחרים 😉

לפני שנתחיל, נזכיר שכל הצעות המחיר להשכרת אוטובוס כוללות את מחיר הדלק, את התשלום לנהג ואת העמלה של חברת ההסעות.

 

אוטובוס בחנייה להשכרת אוטובוס

 

מחיר השכרת אוטובוס מאזור גוש דן לטבריה והגליל התחתון:

מרחק נסיעה כולל: 400 ק"מ.

אוטובוס ונהג צמוד ל-10-12 שעות.

שעות נסיעה: בוקר

איסוף מנקודה אחת.

סה"כ מחיר ההסעה: 3,000 ₪ + מע"מ.

 

מחיר השכרת אוטובוס מאזור גוש דן לאילת:

מרחק נסיעה כולל: 340 ק"מ.

רכב הסעה ונהג צמוד ל-5 שעות.

שעות נסיעה: אחה"צ

איסוף מנקודה אחת.

סה"כ מחיר ההסעה: 3,800 ₪ וללא מע"מ כלל! נסיעות לאילת וחזור לא מחייבות במע"מ.

 

מחיר השכרת אוטובוס ליומיים

מרחק נסיעה כולל: 95 ק"מ לכל צד, מעברים באזור.

רכב הסעה ונהג צמוד לכל היומיים

איסוף משתי נקודות.

סה"כ מחיר ההסעה: 2,500 ₪ ליום + מע"מ + לינה לנהג.


חברות הסעה מומלצות להשכרת אוטובוס

ידוע לכולם שנהג מפחיד שאוסר לנשנש בטיול די הורס את האווירה. לכן גם אחרי שעשיתם עבודת עומק וקיבלתם הצעות מחיר לפי המרכיבים שביקשתם, תמיד כדאי לבדוק קצת ניסיון קודם גם בשירות עצמו. צירפנו כאן רשימה של חברות הסעה מומלצות, המדרוגות לפי לקוחות קודמים ומספקות שירותי השכרת אוטובוסים. קראתם? בחרתם? סעו לשלום, המפתחות בפנים 😎


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק