מוקד מידרג: 1-700-707-233

ביקורת כיבוי אש

ביקורת כיבוי אש נדרשת אחת לשנה כדי לוודא את תקינות ציוד כיבוי האש במבנה. ביקורת כיבוי אש דורשת מאיתנו מעט מאוד, אבל מוכרחים לבצע אותה על פי חוק. פה תוכלו לקרוא על ביקורת כיבוי אש, מה המחיר שלה ואיך עוברים אותה בהצלחה, בלי שיהיה אש 😉


ביקורת כיבוי אש

בכל מבנה שאמור על פי חוק להחזיק ציוד בטיחות אש, צריך לבצע ביקורת כיבוי אש אחת לשנה כדי לקבל אישור כיבוי אש לעסק. ביקורת כיבוי אש היא בעצם איחוד של מספר בדיקות של ציוד ומערכות לכיבוי וגילוי אש, ובסופה מקבלים אישור כיבוי אש שמתאים גם לרישוי עסקים וגם לעיריות השונות שדורשות זאת.

הבדיקות שתדרשו לבצע תלויות בציוד האש שקיים במבנה שלכם ותוכלו למצוא בהמשך הטיפ את הפסקה המתאימה לבדיקת הציוד שלכם. בגדול, אם במבנה שלכם יש את כל מערכות הכיבוי והגילוי, תצטרכו לבצע את שתי הבדיקות: בדיקת ספרינקלרים ובדיקת גלגלונים.

 


ביקורת כיבוי אש – בדיקת ספרינקלרים

מערכת הספרינקלרים היא מערכת כיבוי אש אוטומטית, והיא אמורה לפעול ללא התערבות אדם במקרה של שריפה. במקרה שמותקנים במבנה שלכם ספרינקלרים – אלו הפרמטרים שיבדקו אצלכם לצורך ביקורת כיבוי האש:

אש שריפה להבה מצב המתזים – בביקורת זו מוודאים שהספרינקלרים במצב תקין - זאת אומרת בלי צבע קיר שלכלך אותם ופגע בהם, ללא חלודה ולא מוסתרים על ידי חפצים שונים.

אש שריפה להבה  תקינות אזעקה – בין אם יש לכם גלאי עשן שמצפצפים או מערכת כריזה שמתריעה על שריפה – בודק בטיחות האש יוודא שהכל תקין, כך שבמקרה של התפרצות אש תתקבל התרעה לאנשים. לצורך הבדיקה הוא יפעיל צ'קלקות ויבדוק אם הן מרעישות.

אש שריפה להבה בדיקה של הצנרת – בסופו של דבר, המערכת המרכזית של כיבוי האש  היא צינורת המים. הספרינקלרים מחוברים לצינורות מים בלחץ מסוים כדי לאפשר להם לפעול בצורה יעילה במקרה של שריפה. בזמן הביקורת, הבודק יוודא שהצינורות לא נפגמו והם בלחץ המתאים.

כוכב כל הציוד במבנה תקין? ברכותינו! זכיתם באישור ועברתם את ביקורת כיבוי האש בהצלחה. הציוד פגום? תצטרכו להחליף אותו כדי לעבור את הביקורת. ברוב המקרים בודק בטיחות האש גם יוכל להתקין לכם ציוד חדש ותקני, כך שלא תצטרכו להזמין שני בעלי מקצוע שונים.

 

ביקורת כיבוי אש - ספרינקלרים

ביקורת כיבוי אש – בדיקת גלגלונים

מערכת הגלגלונים היא מערכת כיבוי אש פסיבית. הגלגלונים נועדו כדי להתחבר לברז כיבוי אש בשעת הצורך (באופן ידני) בצורה מהירה ולהתיז מים בלחץ ומהירות גבוהה כדי לכבות שריפה. גלגלונים לכיבוי אש מותקנים במקומות גדולים והומי אדם (למשל כמו מסעדות, בתי מלון, בניינים מעל 9 קומות וכו'). אם זה רלוונטי למבנה שלכם, זה מה שיבדקו בו לצורך ביקורת כיבוי האש:

גלגלון תקינות הגלגלונים – הגלגלון הוא בעצם צינור רחב. ביקורת תקינות הגלגלונים כוללת כמה שלבים: דבר ראשון, מוודאים שאין בצינור חורים. איך עושים את זה? מזרימים בו מים למשך כ-30 שניות רצוף. אחר כך בודקים שהוא נפתח כמו שצריך ללא קשרים, שאין בו קורוזיה ושהוא מותקן במקום הנכון על פי דרישות המבנה הספציפי שלכם.

גלגלון תקינות ברז כיבוי אש – אם הגלגלונים מתמלאים במים זה אומר שברז הכיבוי עובד.

גלגלון בדיקת מטפיםבודק בטיחות האש יוודא שהמטפים בתוקף, בלחץ מתאים ומותקנים במקום מוצל ונגיש.

גלגלון תקינות ארון כיבוי אש – ארון כיבוי האש צריך להיות במצב שלם, ללא פגמים ולהכיל בפנים את הזרקונים ואת הגלגלונים לצורך כיבוי האש.

גלגלון שילוט – במקרה של שריפה במבנה גדול נדרשת הכוונה של הנוכחים במקום לחלל בטוח. אם חלילה פורצת שריפה, בסופו של דבר זה לא הזמן המתאים לניחושים ולכן ביקורת כיבוי האש כוללת גם בדיקה שאכן יש לכם שילוט במקומות שמתאימים לכך.

 

מדבקה לאישור ביקורת אש

לאחר בדיקת הגלגלונים, תקבלו מדבקת תקינות (כן כן, ממש כמו אצל הרופא בשנות ילדותכם).  וודאו שהמדבקה מכילה את תאריך הבדיקה ואת שם והדביקו אותה על ארון כיבוי האש ככה שתהיה אסמכתא לקיום ביקורת כיבוי אש. בנוסף, הבודק גם יוכל להנפיק לכם אישור מתאים לתקינות ציוד האש לכל הדורש בכך.

שימו לב : גם בבדיקה זו בודק בטיחות האש יוכל לתקן את הציוד הבלוי כדי שתעברו את ביקורת כיבוי האש.

 

ארון כיבוי אש

 

אישור ביקורת כיבוי אש

 

אישור ביקורת כיבוי אש<

טיפים לביקורת כיבוי אש

עכשיו כשאתם יודעים מה הולכים לבדוק בביקורות כיבוי אש, הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם:

בית עולה באש עשו ביקורת לביקורת – נכון, אף אחד לא מוכרח להיות נוכח בזמן הביקורת, אבל בכל זאת אנחנו ממליצים שאדם אחד לפחות ילווה את בודק בטיחות האש בביקורת. למה זה חשוב? ככה גם תוכלו לוודא שהכל נבדק ולא התפספס דבר, וגם תכירו את הציוד ככה שתדעו איך להשתמש בו בשעת צרה (טפו טפו טפו).

בית עולה באש תאמו את כל הביקורת ליום אחד - שתי הבדיקות (בדיקת ספרינקלרים ובדיקת גלגלונים) נחשבות כבדיקות נפרדות. במבנה שיש את כל מערכות הכיבוי, נדרש לבצע את שתיהן אחת לשנה. כדי לחסוך זמן והתעסקות, פשוט נסו לתאם את שתי הבדיקות לאותו היום.

בית עולה באש התחשבו בתנאי השטח - בחלק מהמבנים בדיקת ביקורת אש אחת לשנה לא מספיקה מבחינת תקינות הציוד (חוקית היא כן). למשל במבנה שנמצא בסמיכות לים, או בעיר עם רמת לחות גבוהה יש סיכון גדול יותר שציוד כיבוי האש יהרס מהר יותר בעקבות לחות וחלודה, קחו זאת בחשבון.

 

ברזים בביקורת אש

מחיר ביקורת כיבוי אש

מחיר ביקורת כיבוי אש נע בין 500-4,000 שקלים, המחיר משתנה על פי גודל המבנה וסוג ציוד האש בו.

 

מחיר לדוגמא לביקורת כיבוי אש

לדוגמא - מחיר של בדיקת ספרינקלרים או בדיקת גלגלונים בבניין בן 9 קומות יהיה 500 שקלים ומחיר ביקורת כיבוי אש עבור משרד בגודל 1,000 מ''ר בו כלל מערכות כיבוי האש הוא 2,800 ש''ח.

המחיר כולל מע''מ ואת הנפקת האישור המתאים.

שימו לב : המחיר לא כולל את התיקונים שידרשו במידת הצורך, והם יהיו בתוספת תשלום. עם זאת, רוב מתקיני מערכות כיבוי אש יתנו לכם אחריות על הציוד המותקן במקרה והוא מתקלקל לפני הזמן הצפוי. לרוב הציוד מחזיק בין 2-7 שנים, בהתאם לסוג הציוד.

 

מערכת ספרינקלרים לביקורת אש

בודקים מומלצים לביקורת כיבוי אש

אם אתם זקוקים לביקורת כיבוי אש לכל מטרה שהיא, וודאו שאתם פונים לאנשים שאתם סומכים עליהם. מערכות כיבוי אש נועדו כדי למנוע אסון וחבל להקל ראש בנושא! ריכזנו עבורכם רשימה של בודקי בטיחות אש מומלצים. אחרי שהבודק יגיע אליכם, נציג מהאתר יתקשר אליכם כדי לקבל חוות דעת על העבודה – וככה נשמור על הביקורות באתר מעודכנות 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

כל כמה זמן עושים ביקורת כיבוי אש?

החוק מחייב בדיקה שנתית של ציוד האש. אי עמידה בזמנים אלו עלולה להוביל להחרמת רישוי העסק. 

כמה עולה ביקורת אש?

מחיר ביקורת כיבוי אש נע בין 500 שקלים לכמה אלפי שקלים. הטווח הוא רחב ותלוי בבדיקות המבוצעות וגודל המבנה.

מה בודקים בביקורת כיבוי אש שנתית?

בביקורת כיבוי אש שנתית יבדקו את מערכת הספרינקלרים במנה ואת מערכת המטפים. אם ברשותכם ציוד אש נוסף, כמו רכזת כיבוי אש, יבדקו גם אותו. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק