מוקד מידרג: 1-700-707-233

רטיבות בקיר פנימי

רטיבות בקיר פנימי עשויה לקרות מכמה סיבות, כמו פיצוץ בצנרת המים או הביוב. בהתחשב בכך שהתופעה גורמת לעובש ונראית ממש לא טוב - החלום הרטוב של כל מי שסובל מרטיבות בקיר פנימי, הוא להיפטר ממנה ומהר. בשביל זה בדיוק ריכזנו לכם כאן את כל הסיבות לרטיבות בקיר פנימי, איך מאתרים את מקור הבעיה ומה המחירים. תמשיכו לקרוא, יהיה פיצוץ קריצה


איך מזהים רטיבות בקיר פנימי?

כדי לזהות כתמי רטיבות בקיר פנימי צריכים להיות קצת חוש-חש הבלש. מעבר לכתמי מים או לחות גדולים בקיר, יש עוד כמה סימנים שמעוררים את החשד שיש רטיבות בקיר פנימי:

צינור נוזל חשבון מים מנופח ללא הצדקה, ככל הנראה בגלל הנזילה

צינור נוזל פיצוצים בקיר

צינור נוזל סדקים בחיבורים בין הקירות או בין הקיר לרצפה

צינור נוזל  קילוף של חלק גדול בקיר

צינור נוזל התנפחות צבע

צינור נוזל וכתמי טחב ועובש גדולים על הקיר. כאן נסייג כי לא כל כתם עובש מצביע על רטיבות. יכול להיות שהתפתח לכם עובש באמבטיה למשל, אם לא אווררתם אותה היטב לאחר מקלחת.

 

רטיבות בקיר פנימי

הסיבות לרטיבות בקיר פנימי

כמו עם מחלות לא עלינו, הרטיבות היא רק הסימפטום, וכדי להפטר ממנה באופן סופי צריך למצוא את הגורם ולטפל בו. יש המון גורמים לרטיבות בקיר פנימי, ריכזנו לכם כאן את הסיבות הנפוצות ביותר:

צינור נוזל הסיבה הנפוצה ביותר - פיצוץ בצנרת המים. 

צינור נוזל נזילה של אחד מקווי הביוב בבניין, שנוזל לצערנו דווקא בדירה שלכם או בחיבור בין הקיר שלכם לקיר של השכן.

צינור נוזל איטום לקוי סביב מקלחון או אמבטיה, שגורם לנזילה חוזרת ומתמשכת.

צינור נוזל רטיבות בחלק התחתון של הקיר עקב לחות עולה. מדובר בתופעה בה מים מהאדמה מתחת לביתכם עולים דרך הלבנים ויוצרים לחות בקירות שלכם, מה שמתבטא בכתמים לחים או רטובים.

פיצוץ בצינור מים

איתור רטיבות בקיר פנימי

השלב הראשון בהתמודדות עם רטיבות בקיר פנימי הוא מציאת המקור לבעיה. מאתר הנזילות קודם כל יבדוק האם הרטיבות קשורה למערכת האיטום. במסגרת הבדיקה הזאת, הוא יראה אם יש סדקים בין הקירות ובחיבורים בין הקיר לרצפה, והאם האיטום בחלקים האלו עמיד מספיק.

אם האיטום נראה כמו שצריך, הוא יעבור לשתי האופציות האחרות שיכולות להיות המקור לרטיבות. כיום, מאתר נזילות מתמקד באיתור נזילות ללא הרס.

מספר אחד  כדי לבודד בעיה שקשורה לצנרת המים - המאתר ישתמש במצלמה תרמית כדי לבדוק את המיקום המדויק, עומק וגודל הנזילה. בעזרת המצלמה הוא יבין האם מדובר בפיצוץ בצנרת המים או בפיצוץ שקשור למערכת הביוב של הדירה או של הבניין.

יש מאתרים שקודם כל ישתמשו במד לחות, כדי לבדוק את רמת הלחות בקיר או במד לחץ מים כדי לבדוק נזילה ממערכת המים. אך לרוב, מאתרים בעלי מצלמה תרמית מעולה לא ישתמשו בבדיקות הלחות והלחץ, כי המצלמה התרמית תענה על הצורך בשלב זה.  

איתור רטיבות בקיר פנימי עם מצלמה תרמית

 

מספר שתיים אם הנזילה שנצפתה במצלמה התרמית מגיעה מאזור קו הביוב, המאתר ישתמש בסיב אופטי שיכניס לאחד מפתחי הניקוז של הביוב הקרוב לרטיבות. בעזרת הסיב הוא יבין את המיקום המדויק של הנזילה מצנרת הביוב. התהליך הזה מתנהל כמו כל תהליך צילום קווי ביוב. הסיב מכיל מצלמה שמשדרת למכשיר של המאתר בשידור ישיר מה יש בתוך קו הביוב וחושפת ליקויים בביוב. 

איתור נזילה בביוב עם סיב אופטי

 

אופציה אחרת לאיתור נזילה בקיר פנימי מצנרת הביוב היא בדיקה של בלון. בבדיקה הזו מכניסים לצנרת הביוב בלון שנדבק לדפנות הצנרת מבפנים. לאחר מכן, ממלאים את הבלון במים והאזור שבו מים דולפים זהו האזור הבעייתי בצנרת הביוב שיש לתקן. אופציה נוספת היא הכנסת רובוט שמתחבר למצלמה של הסיב האופטי ומאתר את הנזילה בצורה מדויקת. 

שימו שימו לב  - מאתרי נזילות לא בהכרח יתקנו את הנזילה אחרי שיגלו אותה. וודאו עם המאתר שלכם שהוא גם מתקן, או שפשוט תקראו למאתר ולאינסטלטור בנפרד. 


תיקון רטיבות בקיר פנימי

בדרך כלל כשיש פיצוץ בצנרת מים, זה קורה קרוב לקיר אמבטיה ומדובר בצנרת מברזל. במקרים כאלו, האינסטלטור יוציא את החרסינות או הבלטות בהן הצינור עובר. לאחר מכן, הוא יחליף את המקטע הבעייתי בצנרת בצינור פלסטיק, ולבסוף ירצף את הבלטות מחדש.

אם צנרת המים מורכבת מפלסטיק, האינסטלטור ישלוף את הצינור ממחלק המים (מרכזיית המים בגג) ויכניס אחד חדש במקומו. אם הבעיה היא במערכת הביוב, מומלץ לעשות תיקון צנרת ללא הרס

טיפול ברטיבות בקיר פנימי | פתיחת אריחים

מחירי איתור רטיבות בקיר פנימי

כסף מחיר איתור רטיבות פנימית באמצעות סריקה ויזואלית של האיטום, ללא מכשירים, + תיקון בעיית איטום קלה יעלה בין 500-1,000 ש"ח. 

כסף מחיר איתור רטיבות בקיר פנימי באמצעות מצלמה תרמית, סיב אופטי או רובוט יעלה בין 1,200-2,000 ש"ח + מע"מ, ללא תיקון.

זכרו  תמרור הזהרה:  אם האיתור משולב עם תיקון הרטיבות, המחיר יתייקר בהתאם ועלול להגיע לכמה אלפים, תלוי בכמות הבלטות שצריך לפתוח ולסגור ותלוי לאורך כמה דירות הרטיבות מתפרשת. אם מדובר בפיצוץ צנרת ביוב שגרם לרטיבות בקירות בין שתי דירות או יותר, העבודה תתייקר בהתאם ואף יכולה להגיע ל-12,000 ש"ח. 

כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על איתור נזילות ולקבל טיפים על מחירי איתור נזילות.


מאתרי נזילות מומלצים לאיתור רטיבות בקיר פנימי

אין ספק שרטיבות בקיר פנימי זה עסק לא נעים. אם אתם מחפשים מאתר נזילות שייבש את הקיר אבל לא אתכם, ריכזנו לכם כאן רשימה של מאתרי נזילות מומלצים לאיתור רטיבות בקיר פנימי. שיהיה בהצלחה!


בעלי מקצוע נוספים לתיקון רטיבות בקיר פנימי


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מאתרים את המקור לרטיבות בקיר פנימי?

1. בודקים את החיבורים בין הקיר והרצפה ובין האזורים הקרובים לאזור הרטיבות. 

2. אם יש חשש לפיצוץ בצנרת המים או נזילה מצנרת הביוב - יש להשתמש במצלמה תרמית. 

3. אם יש חשש לנזילה מצנרת הביוב באופן ספציפי ניתן להשתמש בסיב אופטי, רובוט ובדיקת בלון. 

קראו כאן למעלה מה כל אמצעי כזה אומר :) 

כמה עולה איתור המקור לרטיבות בקיר פנימי?

מחיר איתור רטיבות בקיר פנימי באמצעות מצלמה תרמית, סיב אופטי או רובוט יהיה בין 1,200-2,000 ש"ח + מע"מ.

אבל כדאי לסייג את זה - אם המאתר שלכם גם אינסטלטור מומלץ ויתקן לכם את הרטיבות לאחר מציאת המקור לבעיה, המחיר יכול להגיע לכמה אלפי שקלים תלוי בכמות המרצפות שצריך לשבור כדי לתקן את הצנרת. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק