מוקד מידרג: 1-700-707-233

חוטב עצים

חוטב עצים כבר לא עובד ביערות אבל הוא יכרות עבורכם עצים גבוהים, מסוכנים או חולים. מחיר כריתת העצים נע בין 1,500-4,000 ₪, בהתאם לשיטה שמתאימה למקרה שלכם. אלו שיטות קיימות לכריתת עצים? מה היתרונות בחוטב עצים מקצועי? רגע לפני שאתם מתקשרים לחוטב עצים, אספנו בשבילכם את כל המידע על כריתת עצים בימינו.


מתי צריך חוטב עצים

כשאומרים חוטב עצים בדרך כלל חושבים על גבר בחולצה משובצת עם זקן וגרזן. זה כנראה היה נכון פעם, אבל היום הוא משתמש במסור חשמלי, סנפלינג ומנוף. למרות זאת, לא בטוח שהעבודה שלו קלה יותר - העצים של היום נמצאים ליד עמודי חשמל, גינות, כבישים ועוד והוא לא יכול לחטוב בעץ עד שהוא נופל, אלא צריך להיות מדויק וזהיר כדי לא לפגוע בשום דבר.

יש שלוש סיבות טובות לקרוא לחוטב עצים:

עץ עץ מסוכן – לפעמים העירייה מגדירה עץ כעץ מסוכן, הוא עלול לקרוס וליפול (חס וחלילה) על עובר אורח ולכן הוא חייב לרדת, במקרה הזה צריך להביא חוטב עצים.

עץ עץ חולה – חרקים ומזיקים תוקפים גם עצים (מישהו אמר חדקונית הדקל?). עץ חולה לא תמיד אפשר להציל ולפעמים אין ברירה אלא לכרות אותו כדי לעקור את הבעיה מהשורש ולמנוע מהמחלה להתפשט לעצים שכנים.

עץ בנייה או שינויים בגינה – למרות שרוב העצים מוגנים, זכותכם לבקש לכרות עץ בגינה פרטית כדי לפנות מקום לדברים אחרים. לפעמים תצטרכו להתחייב לשתול עץ אחר במקום.

 

גנן מבצע כריתת עצים בענף גדול

חוטב עצים - יתרונות

האם כל אחד יכול לחטוב עצים? אם יש לכם אישור לכריתת עץ ממשרד החקלאות אפשר פשוט לקחת מסור חשמלי ולכרות את העץ. ובכל זאת, לחוטב עצים מקצועי יש שני יתרונות:

וי ביטוח – במידה וקורה משהו, למשל עמוד חשמל נהרס או עובר אורח נפצע.

וי רישיון עבודה בגובה – אם הכריתה של העץ דורשת טיפוס לגובה או מנוף כבר תצטרכו חוטב עצים שיש לו את הכלים והסמכה לעבודה בגובה.

השורה התחתונה, אם מדובר בעץ קטן (עד 4 מטרים) אפשר לכרות אותו לבד או בעזרת גנן, אבל עצים גדולים דורשים עבודה מקצועית.

 

כריתת עץ במנוף
 

אישור לכריתת עצים

בישראל אוהבים את העצים ולא נותנים לכל אחד להפיל אותם סתם ככה. החוק מגדיר רשימה של 70 (לא פחות!) עצים מוגנים, בניהם עץ אלון, זית ואקליפטוס. בנוסף, גם כל עץ בוגר נחשב גם הוא עץ מוגן. עץ נקרא עץ בוגר אם הוא מעל 1.3 מטר ובהיקף מעל 20 ס"מ לעץ בשטח מגורים, ובהיקף של 10 ס"מ אם הוא שתול בכל שטח אחר.

בשביל לחטוב עצים צריך אישור כריתה ממשרד החקלאות. מורידים את הטופס מהאתר, שולחים לפקיד היערות , ולאחר מכן מצרפים את האגרה ואישור בעלות על השטח שבו העץ נמצא. לאחר שיתקבל האישור – חוטב העצים רשאי לכרות את העץ.

תמרור הזהרה כריתת עץ ללא אישור היא עבירה פלילית – גם לחוטב העצים וגם למזמין העבודה.

 


כל הדרכים לחטוב עצים

היום בדרך כלל לא מכים בגזע עם גרזן עד שהעץ נופל, בגלל שיש המון סכנות. העץ עלול ליפול על בני אדם, עמודי חשמל או חס וחלילה על הפרגולה החדשה של השכנים. אם בכל זאת חוטב עצים כורת את העץ בצורה הזו, כנראה תשלמו הרבה פחות. שיטות נוספות לחטוב עצים:

כורת עצים כריתת עצים בטיפוס – בשיטה הזו חוטב העצים מטפס על העץ ומוריד את הענפים. לאחר מכן הוא גוזם את ראש העץ פרוסות פרוסות עד למטה.

מנוף כריתת עצים במנוףגיזום וכריתת עצים עם מנוף זו דרך בטוחה וקלה יותר מאשר כריתה בטיפוס, אבל היא גם יקרה יותר כיוון שצריך לכלול את המחיר של המנוף בעבודה.

 

משאית פינוי הגזם - כולנו מכירים את העץ הנדיב, אבל לא כולם יודעים מה עלה בגורלו אחר כך. אז ככה, לרוב הרשויות יש ימי פינוי גזם ובהם אפשר לפנות עצים כרותים. לפני העבודה צריך לתאם עם העירייה. השירות הוא בחינם אבל לפעמים העירייה תגביל את כמות הגזם שהיא מוכנה לקחת. אם אין פינוי גזם בעיר שלכם חוטב העצים ישכור משאית ויפנה את הגזם בעצמו – כמובן שזה יקפיץ את מחיר העבודה.


חוטב עצים - מחיר

כשמדברים על כריתת עצים לרוב לא מדובר על כריתת עצים קטנים (עד 4-5 מטרים) עצים כאלו כל גנן יכול לכרות ולא צריך חוטב עצים מקצועי. כריתת עץ קטן תעלה בין 600 – 1000 ₪.

שקל מחיר כריתת העצים נע בין 1,500-4,000 ₪, אבל עצים גדולים או מורכבים במיוחד יכולים להגיע גם ל-8,000 ₪.


תמונות מעבודות חיטוב עצים

כריתת עץ מסוג מכנף נאה.
צילום: לימור ה. חיפה.
כריתת 2 גדמים וגיזום בגובה של ענף מסוג כליל ...
צילום: יואב פ. קרית אתא.
כריתת עץ בגובה מסוג אראוקריה רמה.
צילום: אלי זסלבצ'יק, ירושלים.
כריתה עץ.
צילום: אנדרי פלטונוב, תל אביב.
כריתת עץ הדר.
צילום: רום ב. נס ציונה.
כריתת עץ וארבעה גזעים יבשים וגיזום שיחים בגינת ...
צילום: מתן גולן, חולון.
כריתת עצים.
צילום: אריאל פ. לוד.
כריתת חמישה דקלים וגיזום ענפים בשלושה עצים ...
צילום: דורון מרימס, בת חפר.
כריתת עץ דקל בגובה 10 מטר בגינת בית פרטי.
צילום: רז כהן, מעלה אדומים.
כריתת עץ גבוה.
צילום: בעילום שם

חוטבי עצים מומלצים

מחפשים חוטב עצים? כנראה שזה יום המזל שלכם. הכנו לכם רשימת בעלי מקצוע שמתמחים בכריתת עצים. ברשימה תמצאו גם חוות דעת מלקוחות קודמים שלהם, אחרי שתכרתו את העץ נתקשר לשמוע איך היה.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק