מוקד מידרג: 1-700-707-233

מחיר שיעור נהיגה

כמה עולה שיעור נהיגה? בממוצע 160 ₪. כמה עולה להוציא רישיון נהיגה? קצת יותר מזה. במאמר הבא סיכמנו את כל המידע על מחיר שיעור נהיגה ועלות הוצאת רישיון. מה מחיר של שיעור נהיגה על רכב ידני מול אוטומט? כמה עולה לגשת לטסט? וכמה עולה טסט פנימי? (רמז: כמה יותר ממחיר שיעור נהיגה רגיל). למי שאוהב ללמוד נהיגה אבל לא אוהב ללמוד מתמטיקה – עשינו בשבילכם גם את החישובים.


כמה עולה שיעור נהיגה

שיעור נהיגה עולה בין 120 – 200 ₪ לשיעור. מחיר שיעור נהיגה ממוצע הוא 160 ₪. כיום אין כל כך הבדל בין מחיר שיעור נהיגה על רכב ידני לאוטומט, והעלות תלויה בעיקר במורה שתבחרו ובאזור בו אתם לומדים. באזורי המרכז המחירים יהיו יקרים יותר מאשר בפריפריה. שימו לב שהמחיר הוא לשיעור של 40 דקות, יש מורים שעושים שיעורים כפולים - של שעה ו20 דקות אבל יחס המחיר ישאר זהה. כלומר, מורה שגובה 150 ₪ לשיעור של 40 דקות יקח 300 ₪ לשיעור כפול (שעה ועשרים דקות).


כמה עולה להוציא רישיון נהיגה

זו לא ההוצאה היחידה שמשלמים בלימוד נהיגה. יש גם בדיקות, טסטים ואגרות לשלם. נתחיל מההתחלה:

הגה מחיר הוצאת טופס ירוק דורשת בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט –  בין 30 -50 ₪.

הגה מחיר מבחן תיאוריה - 63 ₪.

הגה התלמיד הממוצע ניגש ל2-3 טסטים עד שהוא מקבל את הרישיון המיוחל. מה שאומר שהוא יצטרך בין 35 – 40 שיעורים. כלומר מחיר שיעורי נהיגה להוצאת רישיון - בין 5,600 – 6,400 ₪ (במחיר שיעור נהיגה ממוצע של 160 ₪).

הגה לפני שניגשים לטסט, צריך לעבור טסט פנימי. מחיר טסט פנימי – בממוצע 180 שקלים.

הגה מחיר טסט חיצוני - 149 ₪ עלות האגרה ועוד 229 ₪ בשביל העמדת הרכב למבחן.

 

 

עברתם את הטסט? רק תשלום אגרה אחרון של 96 ₪ וסיימתם. 

כדי לעשות סדר בין כל המחירים, בואו נעשה קצת מתמטיקה ונברר כמה תצטרכו לשלם על רישיון נהיה בסך הכל:

מחשבון טופס ירוק + תיאוריה = 103 ₪.

מחשבון + 35 שיעורי נהיגה במחיר 160 ₪ = 5703 ₪.

מחשבון + טסט פנימי + טסט חיצוני = 558 ₪ = 6361 ₪.

במידה ולא עברתם טסט ראשון – אין מה להיבהל, רוב התלמידים לא עוברים טסט ראשון. במקרה הזה, תאלצו לקחת עוד 5 שיעורים ולשלם שוב על הטסט הבא. כך שסכך הכל תצטרכו לשלם עוד 1,178 ₪. (מחיר שיעורי נהיגה 800 ₪ + טסט 378 ₪)

כסףכלומר, המחיר הכולל שתשלמו על הרישיון שלכם נע בין 6,361 - 8,717 ₪, תלוי איזה טסט תעברו. 


איך מוציאים רישיון נהיגה

הוצאת רישיון נהיגה היא תהליך ארוך. עשינו לכם סדר ופירטנו את כל השלבים שתצטרכו לעבור בדרך:

אחד טופס ירוק ובדיקת עיניים - היום אפשר לעשות הכול באינטרנט. ממלאים טופס מקוון באתר של משרד התחבורה ומעלים תמונה. לאחר מכן פונים לאופטומטריסט מוסמך (יש רשימה בגוגל) ועושים בדיקה. 

מספר שתיים תיאוריה – מבחן התיאוריה (שנקרא גם מבחן עיוני) בוחן את הידע שלכם בתמרורים וכללי הכביש. זה מבחן אמריקאי של 30 שאלות, מתוכן צריך לענות נכונה על 26. יש המון אתרים ואפליקציות ללימוד ורובם בחינם. אפשר לגשת למבחן התיאוריה עוד בגיל 15 וחצי. שנה לפני שאפשר בכלל להתחיל ללמוד נהיגה! אחרי שתמלאו את הטופס המקוון תקבלו SMS עם קישור בו תוכלו לקבוע מבחן באחד הסניפים. כאן תמצאו את רשימת הסניפים. אפשר לשלם במקום במזומן או בכרטיס אשראי באינטרנט 63 שקלים.  

מספר שלוש שיעורי נהיגה – עברתם את מבחן התיאוריה? מזל טוב. את שיעורי הנהיגה אפשר להתחיל בגיל 16 וחצי, ובגיל 16 ו-9 חודשים ניתן לגשת לטסט הראשון. למרות זאת, אין סיבה למהר – תיגשו למבחן רק כשאתם מוכנים. אחרי 28 שיעורים מותר לגשת לטסט, אבל רוב התלמידים צריכים קצת יותר שיעורים וזה בסדר גמור.

 

 

מספר ארבע טסט פנימי – הטסט הפנימי נועד לבדוק שאתם מוכנים לטסט האמיתי. במהלכו מורה הנהיגה יתחלף עם מורה אחר שיבדוק את הנהיגה שלכם. במידה והוא יהיה מרוצה תעברו את הטסט ותוכלו לגשת לטסט האמיתי. המחיר הממוצע לטסט פנימי הוא 180 ₪ (קצת יותר ממחיר שיעור נהיגה רגיל).

מספר חמש טסט חיצוני – עברתם את הטסט הפנימי? עוד כמה שיעורים ותיגשו לטסט האמיתי. תנוחו טוב לפני ותבואו מוכנים (עוד טיפים יש בסרטון למטה). יש מורים לנהיגה שעושים שיעור או חצי שיעור ביום של הטסט (שיעור גרוע בבוקר הטסט זה סגולה להצלחה, לפחות ככה אומרים).

מספר שש מלווה - לאחר שעברתם את הטסט תקבלו היתר נהיגה זמני. בשלושת החודשים הראשונים תצטרכו לנהוג עם מלווה כל שעות היום ובשלושה חודשים שלאחר מכן רק בשעות הלילה.

מספר שבע נהג חדש - אחרי חצי שנה תצטרכו לשלם אגרת חידוש רישיון נהיגה (93 ש"ח). הוצאה אחרונה בתהליך (התשלום הכבד הוא מחיר שיעורי הנהיגה). אחריה תקבלו את רישיון הפלסטיק שלכם (זוכרים את התמונה מהטופס ירוק?) ותוכלו להסיע עד 2 נוסעים. אחרי שנתיים מהיום בו עברתם טסט כבר לא תהיו נהגים חדשים ותוכלו להסיע כמה אנשים שתרצו (או לפחות כמה שנכנסים באוטו).

 


מורי נהיגה מומלצים להוצאת רישיון נהיגה

הדרך לרישיון עוברת בהמון תחנות. אחת התחנות היא בחירה של מורה נהיגה. כדי להקל עליכם – אספנו רשימה של מורי נהיגה וצירפנו את מה שאמרו עליהם התלמידים הקודמים שלהם. אחרי כמה שיעורים נתקשר אליכם לשמוע איך הולך.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי אפשר להתחיל ללמוד נהיגה?

אפשר להתחיל ללמוד נהיגה בגיל 16 וחצי ולגשת לטסט בגיל 16 ו-9 חודשים. את הטופס הירוק והתיאוריה אפשר לעשות עוד בגיל 15 וחצי.

כמה שיעורי נהיגה צריך?

לפי החוק צריך מינימום של 28 שיעורי נהיגה לפני הטסט. רוב התלמידים צריכים מעט יותר מזה ומגיעים ל-35 עד 40 שיעורי נהיגה.

מה צריך להביא לטסט נהיגה?

חובה להביא לטסט תעודה מזהה, אישור תשלום אגרה ואם אתם מרכיבים משקפיים – אז גם אותם. אנחנו ממליצים גם להביא נעליים סגורות נוחות ובגדים נוחים.

כמה זמן זה שיעור נהיגה?

בדרך כלל, שיעור נהיגה נמשך 40 דקות. אצל חלק מהמורים שיעור נהיגה נמשך שעה. בנוסף, לפעמים אפשר לעשות שיעור נהיגה כפול.



אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק