עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין ידועים בציבור

ידועים בציבור הוא מעמד משפטי שניתן לזוגות שלא יכולים או לא רוצים להתחתן ברבנות. כדי להנות מכל הזכויות שמגיעות עם המעמד הזה, הרבה פעמים תזדקקו לעורך דין ידועים בציבור. זה יכול להיות כי אתם צריכים תצהיר על מנת לקבל זיכויים ממס הכנסה, או כי אתם רוצים לכתוב הסכם חיים משותפים. מתי עוד צריך עורך דין ידועים בציבור, איך זה עובד וכמה זה עולה – במאמר שלפניכם


מה זה ידועים בציבור

נכון לשנת 2023 אין בישראל נישואים אזרחיים. כלומר, אנשים שלא יכולים להתחתן ברבנות (נניח כהן וגרושה, או זוג בו אחד הצדדים אינו יהודי), או אנשים שפשוט לא מעוניינים להתחתן בטקס דתי, לא יכולים להנות מהזכויות המשפטיות המגיעות לזוגות נשואים. לכן, זוגות כאלה זוכים למעמד של ידועים בציבור, ונהנים כמעט מכל הזכויות מהם נהנים זוגות נשואים. לדוגמא: 

נקודהקצבאות מביטוח לאומי

נקודהנקודות זיכוי במס הכנסה

נקודהחלוקת רכוש בפרידה

נקודהזכויות בנושא ירושה

 

ההבדלים העיקריים בין ידועים בציבור לנשואים:

אחד ידועים בציבור לא כפופים לדין הרבני.

שתיים ידועים בציבור צריכים להצהיר על מעמדם או להוכיח אותו שוב ושוב בכל פעם בו הם רוצים לממש את הזכויות המגיעות להם במסגרתו, בעוד זוגות נשואים רק צריכים להציג ספח או תעודת נישואים.

שלוש עבור זוגות נשואים יש חוקים המגדירים את החובות והזכויות של מעמדם, בעוד במקרה של ידועים בציבור אין חקיקה ברורה, ובית המשפט מסתמך יותר על פסיקות עבר.


עורך דין ידועים בציבור

ישנם שלושה מקרים עיקריים בהם זוגות זקוקים לעורך דין ידועים בציבור:

 

עריכת הסכם חיים משותפים

הסכם חיים משותפים הוא המקבילה של הסכם ממון, אך בניגוד אליו, נהוג לפרט בהסכם חיים משותפים גם הסכמות שלא קשורות לתחום הכלכלי. הסכם חיים משותפים לא רק נותן שקט נפשי לגבי העתיד של הזוג, הוא גם יכול לעזור להם לבסס את מעמדם כידועים בציבור מול בית משפט, לצורכי ירושה לדוגמא.

 

 

מימוש זכויות ידועים בציבור 

 לדוגמה, אם תרצו להשיג נקודות זיכוי מביטוח לאומי, תצטרכו להחתים עורך דין על תצהיר שאתם אכן ידועים בציבור. יש מקרים בהם זוגות יעזרו בעורך דין ידועים בציבור בשביל לתבוע גופים שלא מאפשרים להם לממש את זכויותיהם. לדוגמא, אם אתם עובדים בחברה שמעניקה הטבות מסויימות לבני הזוג של עובדים נשואים, אך לא מכירה בידועים בציבור עבור אותן הטבות. עבור תביעה שכזאת, עורך הדין ישמע את פרטי המקרה, ייעץ לכם אם הוא חושב שיש לכם עילה משפטית לתביעה ויסביר על תהליך התנהלות התיק. במידה ותחליטו לתבוע הוא כמובן ייצג אתכם בבית המשפט בניסיון לאפשר לכם לממש את הזכויות המגיעות לכם.

 

ייצוג משפטי בפרידה

הדבר הראשון שחשוב לזכור לגבי הליך פרידה של ידועים בציבור הוא שבניגוד לזוגות נשואים, הוא לא כפוף לדין הרבני, אלא רק לדין האזרחי. הדבר השני הוא שגם בבית דין אזרחי, מערכת החוקים אליה כפופים ידועים בציבור דומה לשל זוגות נשואים, אך לא זהה. ישנם פרטים רבים כגון חלוקת רכוש, תמיכה כלכלית ועוד בהם החוק מציב קריטריונים שונים לזוגות ידועים בציבור מאשר לנשואים.

לא כל זוג ידועים בציבור שנפרד יעבור בבית משפט, ואם כן, זה כנראה מכיוון שיש איזה שהיא אי הסכמה בין בני הזוג לגבי מה מגיע לכל אחד מהם בפרידה. עורך דין ידועים בציבור במקרה הזה ייצג את הצד שלו באופן דומה לעורך דין גירושין. הוא יפגש עם הלקוח, ישמע את פרטי המקרה, יציג בפניו את תכנית העבודה הנכונה בעיניו וינסה להשיג עבורו את התוצאה הרצויה בעזרת הידברות עם עורך הדין של הצד השני ויצוג בבית דין לענייני משפחה.

 

ביסוס מעמד ידועים בציבור

בשני המקרים האחרונים (מימוש זכויות ופרידה), עבודתו העיקרית של עורך דין ידועים בציבור היא להוכיח ולבסס בפני בית המשפט שהזוג אכן זכאי למעמד. זהו עניין מורכב, מכיוון שהחוק לא מגדיר באופן ברור ידועים בציבור, ולכן ההחלטה תסתמך על פסיקות עבר ושיקול דעתו של השופט. יש כמה דוגמאות לפרמטרים שעוזרים לבסס את המעמד:

מאזנייםקיום משק בית משותף

מאזנייםמגורים משותפים

מאזנייםהיכרות הזוגיות בקרב הסביבה הקרובה

מאזנייםילדים משותפים

מאזנייםאורך הקשר

 

יש עוד פרמטרים רבים, וחשוב להדגיש: אף אחד מהתנאים האלה הוא לא הכרח להכרה בזוג כידועים בציבור. כבר הוכרו זוגות שהיו יחד שלושה חודשים, גרו בנפרד, וכדומה. עורך דין ידועים בציבור צריך להוכיח בפני בית המשפט שהזוגיות דומה לנישואים ברמת המחויבות והשיתוף שלה. 

 

חתימה על תצהיר ידועים בציבור

 


איך לבחור עורך דין ידועים בציבור

מכיוון שבתחום של ידועים בציבור אין חקיקה ברורה, חלק ניכר מהעבודה של עורך הדין נעשית בעזרת פסיקות עבר תקדימיות. לכן, חשוב לבחור עורך דין ידועים בציבור מנוסה, שמכיר את התחום לעומק. יש מספר פרמטרים שיכולים לעזור לכם לבחור עורך דין ידועים בציבור:

רשתכמה שנים הוא עוסק בנושא הספציפי הזה?

רשתכמה תיקים הוא ניהל (ומה אחוזי ההצלחה בהם)?

רשתהאם הוא ניהל בעבר תיק דומה?

בכל אופן, תמיד כדאי לבקש לדבר עם לקוחות עבר מאותו התחום


מחיר עורך דין ידועים בציבור

שכר הטרחה של עורך דין ידועים בציבור משתנה מאוד לפי סוג העבודה שהוא יבצע עבורכם:

כסףמחיר תצהיר: עלות חתימה על תצהיר שווה לעלות ביקור אצל עורך דין ידועים בציבור ונעה בין 300-500 ש״ח, אך אם אתם לקוחות חוזרים יכול להיות שעורך הדין יחתום על התצהיר בחינם או תמורת עלות סמלית.

כסףמחיר הסכם חיים משותפים: נע בין 4,000-10,000 ש"ח. במידה ותרצו לאשר את ההסכם בבית משפט לענייני משפחה, תיאלצו להוסיף את מחיר האגרה על סך 475 ש"ח.

כסףמחיר ייצוג בתביעה: עלות התביעה כמובן תלויה בפרטי התיק, ומתקיימת על סקאלה מאוד רחבה. היא מושפעת מכמה הוא מורכב, כמה דיונים יתנהלו ועוד פרמטרים שרק עורך דין ידועים בציבור יכול להמיר אותם עבורכם לשכר טרחה. תביעה כזאת בדרך כלל מתחילה מ-10,000 ש״ח במקרה הטוב ויכולה להגיע למאות אלפי שקלים.

כסףמחיר ייצוג במקרה פרידה: העלות של עורך דין ידועים בציבור במקרה של פרידה דומה לעלות של עורך דין גירושין. פגישת ייעוץ תעלה לכם בין 600-1,500 ש"ח. תביעת הפרידה עצמה תעלה כמה עשרות אלפי שקלים, כתלות בכמות הנושאים שידונו בה ומספר הדיונים שיתקיימו. טווח המחירים נע בין 20,000 ל-70,000 ש"ח.

שימו לבשימו לב: המחירים המצויינים בכתבה הם הערכה בלבד, ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.


עורכי דין לידועים בציבור מומלצים

בנושא כל כך מורכב כמו ידועים בציבור, אתם לא רוצים להתפשר על פחות מעורך דין שאתם יכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות. בדיוק בשביל זה הכנו רשימה של עורכי דין לידועים בציבור, מומלצים ומדורגים על ידי לקוחות קודמים


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה ידועים בציבור?

ידועים בציבור הוא סטטוס משפטי שניתן לזוגות מסויימים שלא יכולים או לא רוצים להתחתן, ובעזרתו ניתן לממש זכויות הניתנות לזוגות נשואים כגון נקודות זיכוי במס הכנסה, מחיר למשתכן ועוד.

מה ההבדל בין ידועים בציבור לנשואים?

מבחינת זכויות אין הרבה הבדלים בין ידועים בציבור לנשואים (אם כי יש כמה). ההבדל בעיקרי הוא בקלות מימוש הזכויות: בעוד זוגות נשואים רק צריכים להציג ספח, ידועים בציבור צריכים לספק תצהיר חתום על ידי עורך דין ברוב המקרים בהם הם רוצים לממש את זכויותיהם.

אנשים שהתעניינו בעורך דין ידועים בציבור התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
חתימה על הסכם
הסכם גירושין – מחיר
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק