עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

הוצאת צו ירושה

הוצאת צו ירושה תצריך מכם למלא בקשה, לשלם אגרה, ובמקרים מסוימים להגיע לבית משפט ולהילחם בהתנגדויות. אבל לפני שאתם נבהלים או ניגשים לבירוקרטיה, תעיפו מבט בטיפ הבא שכתבנו על צו ירושה. נלווה אתכם לאורך כל הדרך ונסביר איך מגישים בקשה להוצאת צו ירושה וכמה זה הולך לעלות לכם. שנתחיל?


הוצאת צו ירושה

לפני שאנחנו צוללים לתהליך הוצאת צו ירושה, בואו נעשה סדר בין המושגים השונים, ובעיקר בין בקשה להוצאת צו ירושה לבקשה לצו צוואה. במקרה של בקשה לצו צוואה, היורשים מגישים את הבקשה כאשר אותו נפטר השאיר אחריו צוואה, ובסך הכל מבקשים להכניסה לתוקף ולחלק את הרכוש.

לעומת זאת, בקשה לצו ירושה מוגשת כשאותו נפטר לא השאיר אחריו צוואה, מה שמסבך מעט את העניינים. בשביל שיוכלו לקבל את חלקם בירושה, אותם יורשים מגישים בקשה לצו ירושה, אשר נבדקת על ידי רשם הירושות (שזה הגוף הממשלתי האחראי). לאחר שהבקשה מאושרת, 'הצוואה החדשה' נכנסת לתוקף, והרכוש מתחלק בין היורשים.  

 


תהליך הוצאת צו ירושה

כדי להוציא צו ירושה ולקבל את חלקכם מהעיזבון (כלומר, מהרכוש של אותו הנפטר), תצטרכו לבצע שלושה שלבים:

מחיר לשלם אגרות - לא חשבתם שתצליחו להתחמק מתשלום אגרה למדינה, נכון? במקרה של הגשת בקשה לצו ירושה, לפי שנת 2021 תצטרכו לשלם אגרה על הבקשה, בסכום של 426 ₪ בצורה מקוונת ו-501 ₪ בצורה ידנית (אפשר לשלם בבנק הדואר או במשרדי רשם הירושות). בנוסף, חלק מהתהליך ידרוש גם פרסום מודעה בעיתון יומי נפוץ על דבר צו הירושה, על מנת לאפשר לאנשים לשמוע על ההליך ולהתנגד לו במידת הצורך. זה כמובן לא בא בחינם, ודורש מכם לשלם אגרת פרסום בשווי 130 ₪.  

 

טופס בקשת הוצאת צו ירושה  למלא בקשה – ממלאים בקשה להוצאת צו ומגישים אותה למשרד רשם הירושות. בשלב הגשת הבקשה תצטרכו למלא את הפרטים האישיים שלכם כיורשים, את פרטיו של הנפטר וגם לצרף מספר מסמכים (נרחיב על כך בהמשך).

 

שעון  לחכות - אחרי שתשלמו את האגרות ותסיימו למלא את פרטי הבקשה, משרד רשם הירושות יפרסם את הבקשה בעיתון (זוכרים את אגרת הפרסום?), ובמקביל יבדוק אותה. המשרד גם יעביר את פרטי הבקשה למשרד האפוטרופוס הכללי, ובמידה ואחד מהגופים ימצא כשלים כלשהם, הוא יחזור לבקש הבהרות. אבל כל עוד לא נמצאו בעיות, בתוך 50 יום (ואפילו פחות, תלוי בעומס של המחוז) הבקשה להוצאת צו ירושה תאושר, ורשם הירושות יוצא צו קיום צוואה. הצו ישלח אליכם בצורה מקוונת, וישלח גם לכלל הגופים הרלוונטיים, בהם הבנקים, רשות מקרקעי ישראל, ושאר משרדי הממשלה הקשורים.

 

כוכבית בכל אופן, שלושת השלבים האלו הם חלק מהתהליך הכללי של הוצאת צו ירושה, וכמובן שיש עוד לא מעט לספר בנושא. אז קחו עוד אוויר, אנחנו צוללים לעומק בפסקה הבאה ומסבירים בדיוק מה צריך לעשות בשלב הקריטי בהוצאת צו ירושה – שלב מילוי הבקשה.

תשלום מקוון של אגרות הוצאת צו ירושה

בקשת הוצאת צו ירושה

השלב שדורש הכי הרבה התעסקות בהוצאת צו ירושה, הוא מילוי הבקשה לצו. בנוסף לפרטים האישיים שלכם ושל המנוח אותם צריך למלא, יש לצרף לבקשה גם לא מעט פרטים נוספים:

נקודה הודעה ליורשים – במידה אם ואתם לא לבד בעסק ויש יורשים נוספים, תצטרכו לצרף אישור (הודעה, תצהיר, או אפילו מסמך אישור של דואר רשום) על כך שהודעתם לשאר היורשים על בקשתכם להוציא צו ירושה.

נקודה  אישור תשלום אגרות – בין אם שילמתם בצורה מקוונת או בצורה ידנית בבנק הדואר, מצרפים אישור/אסמכתא לכך ששילמתם את אגרת הבקשה ואגרת הפרסום.

נקודה תצהיר ויתור – זוכרים שדיברנו על יורשים נוספים? אז אם אותם יורשים, או חלק מהם החליטו באופן מפתיע לוותר על חלקם בירושה, תצטרכו לצרף תצהיר מאומת על ידי עורך דין בשם "תצהיר הסתלקות", בו הם מצהירים על כוונתם לוותר. 

נקודה ייפוי כוח – בחרתם להיעזר בעורך דין? אחלה, רק וודאו שאתם מצרפים גם ייפוי כוח, שיאפשר לעורך דין לפעול בשמכם. אל תדאגו, עורך הדין שמייצג אתכם יוכל לעשות את זה עבורכם.

נקודה תעודת פטירה –  אם הנפטר אזרח ישראלי, ראו את עצמכם פטורים מהסעיף הזה. אבל אם הנפטר לא אזרח ישראלי, תצטרכו לצרף תעודת פטירה או תצהיר עורך דין המוכיח את מותו של הנפטר.

כוכבית הידעת? עד לפני זמן קצר, גם במקרה של אזרח ישראלי היה צורך לצרף תעודת פטירה, אך רשם הירושות שינה את הדרישה. בעיקר בגלל שיש לו גישה למאגר המידע על הנפטרים, והוא יכול לבדוק את העניין בקלות. אבל, בלא מעט מקרים עורכי דין ואנשים מצרפים כל זאת תעודת פטירה או תצהיר, כאמצעי ביטחון.

 

טופס בקשה להוצאת צו ירושה

הגשת בקשת צו ירושה

הגשת צו ירושה יכולה להיעשות בצורה מקוונת או בצורה ידנית, באמצעות הדפסת הטפסים מאתר הרשם, מילוי שלהם, הגשה במשרדי הרשם או שליחה בדואר. אבל, אם חשבתם שזה טוב מכדי להיות אמיתי, צדקתם, ויש קאץ'. אמנם אפשר לפתוח בקשה גם בצורה מקוונת וגם בצורה ידנית, אך לא כל אחד יכול להשתמש בשתי האפשרויות, שכן נקבעה חלוקה ברורה:

אחדהגשה היברידת - במידה ובחרתם שלא להיעזר בעורך דין, תוכלו להגיש את הבקשה גם בצורה מקוונת וגם ידנית, לבחירתכם

מספר שתיים הגשת בקשה לצו ירושה בצורה מקוונת - אם דווקא כן החלטתם להיעזר בעורך דין, תוכל ולהגיש את הבקשה באופן מקוון בלבד. 

שלוש הגשת בקשה לצו ירושה בצורה ידנית - אם הקשר בינכם לבין הנפטר הוא של אח, סב, דוד, בן דוד או אחיין, תוכלו להגיש את הבקשה בצורה ידנית בלבד, גם אם נעזרתם בעורך דין. 

כוכבית טיפ מאיתנו, כל עוד אפשר, תלכו על השיטה המקוונת. גם כי עלות הבקשה בצורה מקוונת זולה יותר מהגשה ידנית, וגם כי מן הסתם, היא תחסוך לכם זמן יקר.

 

טופס ידני לבקשה להוצאת צו ירושה

הוצאת צו ירושה ללא עורך דין

הוצאת צו ירושה הוא משהו שברוב המקרים תוכלו לעשות לבדכם. תוכלו להגיש את הבקשה בעצמכם בצורה מקוונת (כפי הסברנו), לצרף את המסמכים הנלווים, ולשלוח את הבקשה לדרכה. בנוסף, הוצאת צו ירושה בצורה עצמאית יכולה לחסוך לכם גם לא מעט כסף, שכן תצטרכו במקרה הזה לשלם רק את האגרות, ולחסוך שכר טרחה של עורך דין. אבל, במקרים מורכבים יותר בו יש צורך בתצהיר ויתור, צצות התנגדויות לצו או אפילו תרצו לשנות את רישום המקרקעין לנכס שעכשיו ירשתם, תצטרכו להיעזר בעורך דין.

 

תשלום אגרת בקשה לצו ירושה במחשב

מחיר הוצאת צו ירושה

אם בחרתם להגיש בקשה להוצאת צו ירושה לבד, תצטרכו לשלם רק את מחיר האגרות. אבל, לא פעם הגשת הבקשה עשוי להיות מורכבת ודורשת תצהירים ועניינים שיצרכו מכם להיעזר בעורך דין, וכאן כבר תצטרכו להוסיף שכר טרחה לעו"ד. על אף שמחירי עורכי הדין לא קבועים בחוק ונעים בטווח רחב, לשכת עורכי הדין מפרסמת מחירים מומלצים:

בשנת 2021, המחיר המומלץ לטיפול בהוצאת צו ירושה עומד בממוצע על 1.5% מערך הירושה, ולא פחות מ-3,630 ₪. בפועל, יש עורכי דין שיגבו עבור התהליך בין 1,500-2,000 ₪, ויש כאלה שיגבו גם בין 3,000-5,000 ₪, כולל מע"מ. הסיבות להבדלים במחיר די מגוונות, ומושפעות מהותק והפרסום של עורך הדין, אם מדובר בעבודה חד פעמית או חלק מהליך ממושך ובעיקר בגלל שבשנים האחרונות ההליך הפך פשוט יותר, ודורש פחות עבודה מבעבר. 

חשוב לדעת שהמחירים שמופיעים כאן הם בגדר המלצה בלבד וכל עורך דין יכול לגבות שכר טרחה שונה לפי רצונו.

 

תשלום לעורך דין על הוצאת צו ירושה

התנגדות לבקשת צו ירושה

התנגדות לבקשת צו ירושה יכולה לצוץ אחרי שהודעתם לכל היורשים על הבקשה לצו ירושה, או אפילו באמצעות המודעה שפורסמה בעיתון, שמישהו באמת הצליח לראות והחליט להתנגד. הסיבות להתנגדות לבקשת צו ירושה שונות ומגוונות, אך ברוב המקרים כנראה שתצטרכו להגיע עד לבית המשפט, על מנת להסדיר את העניין. במקרה של התנגדות לבקשת צו ירושה תצטרכו להיעזר בשירותיו של עורך דין משפחה, אשר ייצג אתכם בתהליך ויגן על הזכויות שלכם בצוואה. תהליך מהסוג הזה עשוי לקחת זמן רב (תלוי במורכבות המקרה), ובנוסף, יעלה את שכר הטרחה של עורך הדין לכמה עשרות אלפי שקלים, בתוספת אחוזים מהירושה.

 


עורך דין להוצאת צו ירושה

הוצאת צו ירושה היא הליך משפטי חשוב, שיכול להיות בירוקרטי, מורכב ואפילו מתיש בחלק מהמקרים. בין אם רק תרצו להתייעץ או אפילו להיעזר בשירותיו של מייצג לאורך כל התהליך, תוכלו למצוא כאן המלצות וחוות דעת על עורכי דין המתמחים בהוצאת צו ירושה. בסיום התהליך נתקשר לבקש מכם חוות דעת, ונשמור על הדירוגים מעודכנים ואמינים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מוציאים צו ירושה?

כדי להוציא צו ירושה, קודם כל אתם צריכים להיות בעלי קרבה משפחתית לנפטר, כדי שתוכרו כיורשים החוקיים. אם אתם היורשים, תוכלו לשלם את האגרות הרלוונטיות לדמינה, למלא את הבקשה המקוונת או הידנית להוצאת צו ירושה, לשלוח אותה ולהמתין לאישורה. במידה והכל תקין, רשם הירושות יאשר את צו הירושה, יוצא צו קיום צוואה וישלח אותו לכל הגורמים הרלוונטים: הבנק, חברת הביטוח, משרדי הממשלה, וכמובן - לכם. כמובן שכל זה על רגל אחת, ואם אתם רוצים לדעת יותר איך להוציא צו ירושה, קראו את הטיפ. 

מתי מוציאים צו ירושה?

במידה ואתם היורשים החוקיים של הנפטר, ואותו אחד לא השאיר אחריו צוואה, תוכלו לבקש להוציא צו ירושה על מנת לקבל את חלקכם בירושה. 

אנשים שהתעניינו בהוצאת צו ירושה התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק