עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

הסכם ממון - מחיר

כשרוצים לעשות הסכם ממון ולהסדיר את העניינים עם בן או בת הזוג (זה אולי פחות רומנטי אבל לפעמים הכרחי), הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שמחיר הסכם ממון נע בין 2,500-5,000 ₪. הדבר השני שאתם צריכים לדעת הוא שככל שיש לכם יותר רכוש, כך העסק נהיה מורכב יותר ומחיר הסכם הממון עולה. אז לפני שאתם מתקשרים לעורך דין או מתחילים לנסח בעצמכם, קראו כאן את כל מה שחשוב לדעת על מחיר הסכם ממון, ותבואו מוכנים.


הסכם ממון - מחיר

כידוע, הסכם ממון הוא מסמך משפטי (שניתן להכין לבד או בעזרת עורך דין) שנועד להסדיר את הבעלות על הרכוש הפרטי והמשותף בקרב שני בני זוג, לפני החתונה, אחריה או סתם במהלך החיים המשותפים. מה שפחות ידוע זה שמחיר הסכם ממון מורכב למעשה משני מחירים שונים:

אחד מחיר עריכת ההסכם, אותו נשלם לעורך דין אם נרצה להיעזר בו.

מספר שתיים מחיר אישור הסכם הממון, אותו נצטרך לשלם בכל מקרה לסמכות משפטית (נוטריון או בית משפט) על מנת שיתנו תוקף משפטי להסכם.

 

מחיר עריכת הסכם ממון

בדומה לעריכת צוואה או הוצאת צו ירושה -  גם במקרה של הסכם ממון אפשר לבצע את התהליך לבד, או להיעזר בעורך דין. אם תבחרו להיעזר בעורך דין מומחה בתחום, תצטרכו להוסיף למחיר הסכם ממון גם את מחיר עריכת ההסכם, אשר נע בין 2,500-5,000 ₪ ללא מע"מ. אבל, שימו לב שבגלל שמחירי עורכי הדין אינם קבועים בחוק וכל אחד רשאי להחליט על מחיר אחר, יש עורכי דין שיגבו גם 6,000-8,000 ₪, אם מדובר על הסכם מורכב במיוחד.

כוכבית אנחנו יודעים שמחיר עריכת הסכם ממון נשמע כמו עלות גבוה במיוחד שאולי ניתן לוותר עליה, אבל כדאי לזכור שהמטרה הסופית היא שההסכם יהיה כמה שיותר מדויק וקביל משפטית. לכן, יש חשיבות גבוה להיעזר בבעל ניסיון המומחה לניסוח הסכמים משפטיים מהסוג הזה, כדי שנשיג את המטרה שלשמה התכנסנו.

 שימו לב שהמחירים המצורפים אינם מחייבים את כלל עורכי הדין ומדובר בהמלצה.

 

זוג חותם על הסכם ממון

 

מחיר אישור הסכם ממון

בין אם בחרתם לערוך הסכם ממון לבד או להיעזר בעורך דין, הסעיף הזה רלוונטי עבורכם כדי שההסכם יקבל תוקף משפטי, המדינה תחייב אתכם לאשר אותו אצל סמכות משפטית מוכרת בדמות נוטריון או בית משפט לענייני משפחה, בהתאם לסטטוס הזוגי שלכם בזמן עריכת ההסכם:

נקודה מחיר אישור הסכם ממון לפני חתונה - ערכתם את ההסכם לפני שהתחתנתם? יופי. במקרה הזה תוכלו ליהנות משני העולמות ולאשר את ההסכם נוטריון או אצל בית משפט. במקרה הזה, מחיר אישור נוטריון להסכם ממון עומד על 367 ₪, כשאימות כל העתק נוסף של ההסכם יעלה 64 ₪. במקרה של אישור מול בית משפט, תצטרכו לשלם אגרת אישור בשווי 453 ₪ (נכון לשנת 2021).

נקודה מחיר אישור הסכם ממון אחרי חתונה – התחתנתם ורק אז החלטתם לעשות הסכם ממון? טוב, זה אף פעם לא מאוחר מדי, רק מצמצם את האפשרויות. במקרה הזה, לא תוכלו לגשת לנוטריון אלא רק לבית משפט לענייני משפחה, ולשלם את האגרה שציינו מעלה.

שימו לב לב אם בחרתם לערוך את ההסכם אצל עורך דין משפחה שהוא גם נוטריון, קחו בחשבון שמחיר עריכת ההסכם לא כולל את מחיר האישור הנוטריוני, שכן על הנוטריון לדווח בנפרד על עבודת אישור ההסכם, ולגבות עלות התואמת את מחירי הנוטריונים בחוק.

 


מה משפיע על מחיר הסכם ממון

הגורם העיקרי שמשפיע על מחיר הסכם ממון, הוא, איך לא – מורכבות ההסכם. ככל שלבני הזוג יש רכוש רב יותר, וככל שרוצים שההסכם יהיה מפורט יותר ויכלול נושאים רבים (דירות, כספים, חפצים, עסק וכו'), כך עריכת ההסכם נהיית מורכבת יותר, והמחיר עולה בהתאם. וזה לא סתם. עורך הדין יצטרך לעבוד על ההסכם שעות רבות יותר, ואפילו לערוך פגישות נוספות עם בני הזוג, כדי שיוכל להתעמק בנושאים הרבים, בצורת הניסוח ולייעץ.

לעומת זאת, אם מדובר על בני זוג שרוצים שהסכם הממון יהיה נקודתי ויסדיר רק נושא כלכלי אחד או שניים (כמו דירה בבעלות אחד הצדדים או כספים עתידיים שאחד מהם אמור לקבל), העבודה על ההסכם תהיה קצרה ופשוטה יותר, ותוזיל את המחיר. כך שאם מחיר הסכם ממון מורכב הכולל התייחסויות יהיה 5,000 ₪, מחיר הסכם ממון מקוצר יהיה זול יותר ויגיע אפילו רק ל - 2,500 ₪. 


מה כולל מחיר עריכת הסכם ממון

נכון שאפשר לערוך הסכם ממון לבד ולשלם רק את מחיר האישור. אבל אם כן החלטתם להיעזר בעורך דין, חשוב שתבינו על מה אתם בדיוק משלמים.

מחיר עריכת הסכם ממון הוא גלובלי, ויכלול את עבודת כתיבת ההסכם. ההסכם יהיה כמה שיותר מפורט מבחינה כלכלית ומשפטית, ויכלול את כל הנושאים והסעיפים שתרצו שיהיו בו, על מנת למנוע פרשנויות ואי הבנות ביום שאחרי. חוץ מזה, מחיר עריכת הסכם יכלול גם את הפגישות שתערכו עם עורך דין, אשר במהלכם ייעץ לכם בנוגע לאופן החלוקה בהסכם, יעזור בצורת הניסוח ואפילו ייתן כיוונים כללים להסכם, כדי שיהיה הוגן כלפי שני הצדדים.

 

מסמך הסכם ממון

עורכי דין מומלצים להסכם ממון

רצון לעשות הסכם ממון – יש. מידע על מחיר הסכם ממון ומה עוד עשוי להשפיע על המחיר – יש. עורך דין לכתיבת הסכם ממון – עכשיו גם יש. תוכלו למצוא כאן המלצות על עורכי דין להסכם ממון, המדורגים על ידי חוות דעת של לקוחות קודמים. בסיום התהליך נתקשר אליכם לבקש חוות דעת, וככך נשמור על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה הסכם ממון?

מחיר הסכם ממון כולל את מחיר עריכת ההסכם (אם בוחרים להיעזר בעורך דין ולא לעשות לבד), ואת מחיר אישור ההסכם. מחיר עריכת ההסכם נע בממוצע בין 2,500-5,000 ש"ח, ומחיר אישור ההסכם בידי נוטריון או בית משפט נע בין 367-453 ש"ח (נכון לשנת 2021). 

איך מוזילים מחיר הסכם ממון?

הדרך הכי טובה להוזיל מחיר הסכם ממון היא לערוך אותו לבד, וכך לחסוך את שכר הטרחה של עורך הדין על עריכת ההסכם. אבל, חשוב לזכור שמדובר על מסמך משפטי חשוב בעל משמעויות כלכליות גדולות, שחשוב שיעשה בצורה מקצועית ומנוסה. לכן, למרות שזוהי לא חובה, רוב האנשים בוחרים להיעזר בעורך דין לצורך כך.

אופציה נוספת לנסות להוזיל מחיר הסכם ממון היא לערוך הסכם שמתייחס לנושא אחד ספציפי בלבד (למשל דירה בבעלות אחד הצדדים וכו'). במקרה הזה, הסכם ההמון יהיה פשוט וזול יותר, ועשוי לעלות מאות ואפילו אלפי שקלים פחות. 

אנשים שהתעניינו בהסכם ממון - מחיר התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
חתימה על הסכם
הסכם גירושין – מחיר
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק