13 מורים לנהיגה מומלצים ענו על השאלה וסיכמנו את התשובות בגרף!
צוות מידרג שאל כך: כמה טעויות מותר בטסט? ניגשתי לטסט ראשון ועשיתי כמה טעויות: לא אותתי בפנייה אחת, לא הסתכלתי במראה בפניה אחרת ובסוף חניתי עקום. אם הטסטר לא בלם אותי וכמובן שלא דרסתי חתול, כמה טעויות מותר בטסט ועדיין לעבור? אשמח לפירוט.
הגרף החכם נותן משקל גדול יותר למומחים - כלומר למורים לנהיגה עם מספר חוות דעת ודירוגים גבוהים יותר.
הגרף הזה הוא גרף רגיל - לכל 13 מורי הנהיגה משקל זהה.
חבר'ה יש לנו רוב! 62.5% ממורי הנהיגה ענו אחר בתשובה לשאלה 'כמה טעויות מותר בטסט?'. לא השתכנעתם? 37.5% ממורי הנהיגה חשבו אחרת. תמיד יש עוד אפשרויות, אבל אנחנו תמיד הולכים עם חכמת המומחים.
כמה טעויות מותר בטסט? המומחים עונים:
כל טעות בבטיחות יכול להיות סיבה לכישלון, גם אם זו טעות אחת. אם לא הסתכלת במראה זה מספיק כדי להיכשל בטסט.
אין בטסט מספר טעויות אפשריות. גם טעות אחת יכולה להיות סוף הטסט. יתכן שתהיה טעות קטנה והבוחן יפעיל שיקול דעת או לא ישים לב לטעות והתלמיד יעבור, אבל בעיקרון אין מספר טעויות אפשריות.
שלום רב! זה לא עובד על כמה טעויות, זה איזה טעויות התלמיד עשה בזמן הטסט שהן טעויות חמורות. למשל, כניסה לצומת באור אדום, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה, אי מתן זכות קדימה לרכב במעגל תנועה, ועוד… זאת אומרת טעויות שמסכנות הולכי רגל ומשתמשי דרך אחרים. בהצלחה!!!
באופן כללי יש מרווח של 3-2 טעויות קטנות שבהן הבוחן יכול להקל ולהעניק לנבחן את רישיונו. החלטת הבוחן כמובן ניתנת לערעור.
תלוי בסוג הטעות. אם זו טעות הקשורה לבטיחות (אי מתן זכות קדימה, אי עצירה באדום, סטיה מנתיב, וכל דבר שדורש הפקעת שליטה מהבוחן) מספיקה טעות אחת ונכשלים. טעויות אחרות כמו חוסר איתות, אי חזרה לנתיב הימני, קצב נסיעה לא תואם - בדרך כלל 3 עד 4 הערות של הבוחן יביא לכישלון. בהצלחה
תלמיד יקר, מבחן הנהיגה הוא לא מבחן במתמטיקה - כל בוחן מגיע עם ארגז הכלים שלו: בוחן אחד יכול להחמיר, השני פחות. אחד לקולא ואחד לחומרא. בגדול, אין לעשות שגיאות. גם אם הבוחן לא בלם אותך או לא נגע בהגה, עדיין אתה יכול להיכשל.לבוחן בטבלט יש מדדים שונים, המחשב משקלל את הנקודות לפי המדדים שהבוחן בחר והוא קובע את הציון הסופי. בהצלחה
לגבי מספר הטעויות המותרות בטסט - אין כללים מאוד ברורים, תלוי מה היתה הטעות: יש טעיות שלא מאפשרות קבלת רישיון ויש טעויות שכן מאפשרות.
זה לא קשור למספר הטעויות, אלא לאיכות הטעויות- אי מתן זכות קדימה או התערבות של בוחן חמורות יותר מ״אי מתן איתות בפנייה״.
אסור לעשות טעויות בטסט, אבל יש טעויות מסוימות שהן מינוריות ואפשרי לוותר עליהן. יש טעויות שהן טעויות בטיחות או סכנת חיים - ואינן מותרות בכלל.
תלוי איזה טעויות... טעות של אי כיבוי איתות, או פנייה ימינה (כחוק) במקום שמאלה אפשר לעשות בטסט. טעות של אי מתן זכות קדימה לרכב או להולך רגל, מהירות, אי ציות לתמרורים - תמרור זכות קדימה וכדומה, לא תתקבל אפילו טעות אחת.
שלום לכולם... יש התערבות פיזית (נגיעה בהגה/בלימה) ויש התערבות מילולית (הערה כלשהי). לרוב, כשיש התערבות פיזית כמו נגיעה בהגה או בלימה ע"י הבוחן אז התלמיד נכשל. מצד שני לא כל התערבות מילולית ע"י הבוחן תחשב ככישלון (זה תלוי סיטואציה). לעניין זה שנבחן שוכח לאותת או להסתכל פעם אחת במראה או מחנה עקום - זה לא בהכרח כישלון בטסט, אלא תלוי בכמות הפעמים שזה קרה בטסט והאם היה מצב של התערבות מצד הבוחן. בהצלחה.
יש טעויות שמצריכות התערבות בוחן באופן מעשי, כדוגמת הסטת הגה או בלימת חירום, שהן לרוב גורמות לפסילה של הטסט. אבל יש טעויות קטנות, כמו איתות שנשכח או פניה לא מדויקת, שניתן לחפות עליהן במידה ושאר הטסט יבוצע באופן טוב ללא טעויות. עצה שלי - להישאר ממוקדים בטסט עד סופו, גם אם נעשתה טעות. בוחן שרואה שרוב הטסט נעשה בצורה טובה לרוב יטיב עם הנבחן. 🤞 בהצלחה 🤞
עד שלוש טעיות (לדוגמה אי מתן איתות) אפשר לעבור טסט, לא כולל טעויות שכללו התערבות בוחן או סיכון בדרך.
תשובה | מספר משיבים משוקלל | אחוז |
---|---|---|
אחר | 7.7 | 62.5 |
טעות אחת | 3.5 | 28.7 |
עד שלוש טעויות | 1.1 | 8.8 |
עד חמש טעויות | 0 | 0 |
תשובה | מספר משיבים | אחוז |
---|---|---|
אחר | 9 | 69.2 |
טעות אחת | 2 | 15.4 |
עד שלוש טעויות | 2 | 15.4 |
עד חמש טעויות | 0 | 0 |
המידע המוצג כאן על "כמה טעויות מותר בטסט?" אינו מיועד להוות תחליף לייעוץ מקצועי, אלא למטרת העשרה בלבד. אתה לוקח אחריות מלאה על אופן שימושך במידע זה. עליך לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל תשובה אישית. אין לעשות שימוש מסחרי בתוכן ללא אישור בכתב. שימוש ללא אישור יהווה עילה לתביעה.