מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדפסת ספר בודד

בדרך להדפסת ספר בודד יש הרבה החלטות שתצטרכו לקבל וישפיעו על האיכות, המראה והמחיר של הספר. בין היתר תצטרכו לבחור את סוג הכריכה, הדפים ועוד. מה האפשרויות שעומדות לפניכם בהדפסת ספר בודד, מה מחיר ההדפסה ומה משפיע עליו? כל המידע כרוך ומאוגד במאמר הבא


הדפסת ספר בודד

כתבתם ספר למגירה ואתם מרגישים שהגיע הזמן להעביר אותו למדף בחדר העבודה? הדפסת ספר בודד יכולה לשמש אתכם במגוון מקרים כמו הדפסה של ספר המתכונים של סבתא או הדפסת ספר ילדים אישי לנכדה.

לב לאחר שאספתם את כל החומרים, סיימתם לכתוב את הספר או איגדתם את כל הברכות לספר היובל לדודה עמירה, תהליך הדפסת ספר בודד כולל רק עוד כמה שלבים:


כריכה של ספר בודד

אומרים שלא צריך לשפוט ספר לפי הכריכה שלו אבל אם נודה באמת, מי מאיתנו לא עושה את זה? לכן, חשוב שתקבלו כמה החלטות בנוגע לכריכה:

סוג הכריכה

ספר בכריכה רכה כריכה רכה – כריכה רכה היא סוג הכריכה הנפוצה ביותר בחנויות הספרים ורוב הרומנים שתמצאו היום יהיו כרוכים כך.

הכריכה עשויה מדף עבה יותר בהשוואה לדפי הספר הפנימיים וכך למרות שהכריכה רכה אין תחושה של קריאה בספר לא כרוך.

ספר בכריכה קשה כריכה קשה – כריכה קשה הייתה נפוצה יותר בעבר אך גם כיום היא לא נעלמה מהעולם ואפשר למצוא אותה בספרי ילדים, ספרי קודש ועוד. כריכה קשה עמידה יותר מכריכה רכה אבל מחירה גבוה בהתאם.

 

ספר בודד בכריכה קשה ורכה

 

סוג האיגוד

באיגוד הכוונה היא לדרך בה דפי הספר מחוברים זה לזה ליצירת הספר. קיימות 3 שיטות נפוצות לאיגוד ספרים:

חוברת סיכות סיכות – ספר מאוגד בסיכות הוא יותר חוברת ומספר העמודים בו נע בין נע בין 8-80 עמודים.

איגוד סיכות מתאים לספר בכריכה רכה בלבד שתחובר גם היא בעזרת הסיכות המאגדות.

ספר מאוגד בספירלה ספירלה – כריכת ספירלה מתאימה לטווח רחב מאוד של כמויות עמודים והיא יכולה להגיע במגוון גימורים כמו למינציה, מט או בתוספת שקף לשמירה על הכריכה.

באיגוד ספירלה אפשר להשתמש בכריכה רכה (כמו שתמצאו במחברות ספירלה לבית הספר) או בכריכה קשה שעשויה מקרטון קשיח מצופה שעליו מופיע העיצוב.

ספר מאוגד בהדבקה הדבקה – השיטה ידועה גם כגימור בחום והיא מתאימה גם לשימוש עם כריכה רכה וגם קשה. זו השיטה בה מאוגדים רוב הספרים שאתם רואים בחנויות הספרים והיא מחליפה את שיטת התפירה שהייתה מקובלת יותר בעבר לאיגוד הדפים. בשיטה זו משתמשים בסרט דבק שמחבר את דפי הספר זה לזה בחימום. שיטת הדבקה היא המומלצת ביותר להדפסת ספר כי היא נותנת למוצר המוגמר את המראה הנקי והמקצועי ביותר.

 

ספר בודד מאוגד בכריכת סיכות, דבק וספירלה

 

עיצובים מיוחדים לכריכה

תוכלו לייחד את הכריכה של הספר על ידי הוספת השבחות. כלומר, הבלטות מיוחדות, הטבעות, הדפסה צבעונית ועוד על כריכת הספר. אפשר להוסיף עיצובים מיוחדים על כל סוג כריכה.

לדוגמה, על כריכה רכה אפשר להוסיף הבלטה הנקראת פויל בצבע מבריק של טקסט או אלמנט מיוחד. על כריכה קשה אפשר להוסיף טקסטורה מוטבעת שתייצר מגע מיוחד לכריכת הספר.

 

אפשרויות עיצוב מיוחדות לכריכת ספר בודד

דפים להדפסת ספר בודד

בניגוד לתפיסה שסוגי הנייר הם נייר מדפסת או נייר טואלט, ניירות להדפסת ספרים הם עולם שלם והם נבדלים זה מזה בשלושה פרמטרים:

סוג הדף

יש מגוון רחב של סוגי דפים:

דף נייר כרומו - נייר המתאים להדפסת ספרים ותמונות, הוא מצופה בשכבה חלקה שמוסיפה לו קשיחות ועמידות.

דף נייר נטול עץ - נייר שמתאים בעיקר להדפסת טקסטים.

דףנייר ממוחזר - נייר שמתאים להוספת טקסטורה ואופי להדפסת הספר שלכם בגלל הצבע הכהה בהשוואה לדף רגיל ומרקם מחוספס ולא אחיד

 

שימו לב ניתן לשלב כמה סוגי ניירות בהדפסת אותו ספר בעיקר כשמדובר בספר שרובו מורכב מטקסטים אך בנוסף תרצו לשלב עמודי תמונות באיכות גבוהה על דף איכותי.

 

הדפסה על נייר כרומו מבריק בבית דפוס

 

משקל הדף

עובי הדף נקרא בעגה המקצועית משקל – ככל שמשקל הנייר גבוהה יותר כך הוא יהיה עבה יותר ולכן גם חזק ועמיד יותר. כדאי לדעת שניירות במשקל גבוהה (בסביבות 300 גרם) מתאימים יותר לכריכות רכות ופחות לדפי הספר הפנימיים.

מאזניים נייר במשקל שנע בין 80-180 גרם מתאים לדפי הספר הפנימיים כשהמשקל הנמוך מתאים יותר לטקסט והגבוהה מתאים גם להדפסת תמונות. איך המשקל קשור לסוג ההדפסה? הדיו המשמש להדפסה הוא נוזל וכשהוא נוגע בדף הוא מתפשט. להדפסת תמונה משתמשים ביותר דיו בשטח קטן יותר ולכן הדף נרטב יותר ובדף דק זה יכול להוביל לקריעה.

 

גודל הדף

גודל הדף עליו תדפיסו את הספר גם משפיע על מחירו. כמתבקש, ככל שהדף יותר גדול כך מחיר הספר עולה.

לגודל הספר אפשר להתייחס בשני אופנים:

סרגל לפי מידות מוסכמות כמו A4 (21x29.7 ס״מ) ו-A5 (21x14.8 ס״מ)

סרגל בסנטימטרים (20x30 ס״מ וכו׳).

שימו לב בבתי דפוס רבים לא מדפיסים את הספר על דפים בודדים אלא על גיליונות נייר. כלומר, נייר גדול בגודל של 100X70 ס"מ עליו מדפיסים את דפי הספר זה לצד זה. לאחר מההדפסה חותכים ומקפלים את דפי הספר לגודל המתאים. כדי לחסוך בדפים (ובכסף) בבית הדפוס יוכלו להמליץ לכם איזה גודל ספר מתאים למספר העמודים שבספר שלכם לפי מספר העמודים הנכנסים בכל גיליון כזה. כך תוכלו להשתמש בכמה שפחות גליונות להדפסת הספר. פחות גליונות = פחות כסף.

 

הדפסה על נייר נטול עץ בבית דפוס

צבע להדפסת ספר בודד

עוד החלטה חשובה שתצטרכו לקבל שתשפיע על מראה הספר (אבל גם על המחיר, אליו נגיע ממש עוד מעט) היא צבע ההדפסה. בצבע ההדפסה אנחנו מתכוונים לדפי הספר הפנימיים בלבד כי הדפסת הכריכה מתבצעת בנפרד על מצע שונה:

הדפסה צבעונית 

פלטת צבעים צבעונית הדפסה צבעונית לא אומרת בהכרח שתשתמשו בכל צבעי הקשת (למרות שזו גם אופציה) אלא מדובר הדפסה שמשלבת בתוכה צבעים. תוכלו לשלב בספר צבע אחד או שניים בנוסף לשחור הקלאסי. הדפסה צבעונית לגמרי מתאימה לספר תמונות או לספר ילדים מאויר אבל גם בספר שמכיל בעיקר טקסטים תוכלו להוסיף אלמנטים בצבע שייחדו את הספר.

 

הדפסה בשחור לבן

פלטת צבעים שחור לבן אם אתם מדפיסים את הרומן שעד היום שכבר לכם במגירה כנראה שתוכלו להסתפק בהדפסה בשחור לבן בלבד. אם מדובר בביוגרפיה על סבא רבא המנוח תוכלו לשלב גם תמונות בשחור לבן ולא תהיו חייבים לשלב הדפסה צבעונית בספר שלכם.

 

הדפסת ספר בודד בשחור לבן או צבעוני

שירותים נוספים בהדפסת ספר בודד

לא כולנו נולדנו עם יכולת טבעית לא לצאת מהקווים, מספיק שהצלחתם לסיים לכתוב את הספר או לאגד את כל הברכות לאלבום. כדי לעזור לכם עם החלקים האמנותיים יותר בספר, ישנם שני שירותים שבתי הדפוס מציעים:

עיצוב גרפי של הספר לפני הדפסה

תכנות אם אתם מעדיפים שמישהו אחר יעצב את הספר בשבילכם תוכלו לפנות לבית הדפוס שיסדר, יעצב וייפה את כל החומרים שאספתם (או אפילו לפני כן למעצב גרפי שיעזור). בנוסף ליופי של הספר, בשלב העיצוב הגרפי ידאגו גם לפרטים פרקטיים יותר כמו מספרי העמודים, סידור הטקסטים והדימויים, הוספת שוליים מתאימים כדי ששום פרט לא ילך לאיבוד וכו'.

 

עימוד הספר להדפסה

קודם כל - מה זה עימוד? בעימוד הכוונה לסידור של קובץ הספר באופן שמתאים להדפסתו. אם יש תמונות – שיופיעו בשלמותן, שלא יצא דף עם שורה או אפילו מילה אחת (אלא אם כן זו בחירה אמנותית ;) ) ושסדר הדפים בהדפסה הדו צדדית יצאו במקום הנכון.

עימוד ממש כמו בסעיף הקודם, אם יש לכם את היכולות הגרפיות והידע בתכנות העיצוב כדי לעמד את הספר להדפסה – לכו על זה. אבל אם לא, בתוספת תשלום עליה נרחיב מיד, תוכלו לבקש שירות עימוד מבית הדפוס.

 

עימוד ועיצוב ספר בודד

הדפסת ספר בודד - מחיר

כוכבית  המחירים כוללים מע"מ.

כמה עולה התענוג של הדפסת ספר בודד? מחיר הדפסת ספר בודד נע בין 100-1,000 ₪.

בגלל שהטווח רחב, הנה כמה דוגמאות למחירים של הדפסת ספר בודד:

מחיר מחיר הדפסת ספר בודד עם כריכה רכה, בן 80 עמודים המאוגד בסיכות הוא כ-120 ₪.

מחיר מחיר הדפסת ספר בודד עם כריכה רכה, בן 80 עמודים המאוגד בהדבקה הוא 440 ₪.

מחיר מחיר הדפסת ספר בודד עם כריכה קשה, בן 80 עמודים המאוגד בהדבקה הוא 900 ₪.

 

מה משפיע על מחיר הדפסת ספר בודד

הטווח רחב כל כך כי כמספר ההחלטות שתצטרכו לקבל, כך מספר המשתנים משפיעים על המחיר:

כוכבית שימו לב, אם אתם מעוניינים להדפיס יותר מספר בודד, ככל שתדפיסו יותר עותקים כך המחיר לעותק יורד.

  • סוג הכריכה – מחיר הדפסת ספר בודד בכריכה רכה יהיה זול בכ-50% מהדפסת ספר בודד בכריכה קשה.
  • סוג האיגוד – מחיר ספר בודד מאוגד בסיכות הוא הזול ביותר, אחריו מגיעה הספירלה ולבסוף השיטה המקובלת ביותר של כריכה בהדבקה.

הנה דוגמאות להשפעת סוג הכריכה והאיגוד על מחיר הדפסת ספר בודד:

 

חוברת סיכותסיכות

ספר מאוגד בספירלהספירלה

ספר מאוגד בהדבקההדבקה

80 דפים, כריכה רכה

120 ₪

150 ₪

440 ₪

80 דפים, כריכה קשה

*אין כריכת סיכות עם כריכה קשה

240 ₪

900 ₪

 

 

  • סוג הדף – קיים מגוון רחב של סוגי דפים שנבדלים זה מזה במחירים. בנוסף, משקל הדף וגודלו משפיעים על המחיר – דף במשקל גבוה יותר ובגודל גדול יותר יהיה יקר יותר.

כדי לסבר את האוזן הנה כמה מחירים של גיליונות נייר בודדים לפי משקל וגודל:

כוכבית שימו לב, המחירים האלה הם לא המחירים שתשלמו על כל דף הספר שלכם. כמו שהסברנו קודם, גיליון אחד של נייר משמש להדפסת מספר דפים (בהתאם לגודל הספר) וכשמשתמשים במספר גליונות המחיר לגליון יורד.

סוג ומשקל הנייר

מחיר גיליון נייר בגודל 70*100 ס"מ

נייר כרומו 300 גרם

10 ₪

נייר כרומו 170 גרם

8 ₪

נייר נטול עץ 80 גרם

1.5 ₪

נייר נטול עץ 300 גרם

6 ₪

 
  • צבע ההדפסה – הדפסה צבעונית יקרה מהדפסה בשחור לבן ויכולה להגיע גם למחיר היקר בכ-50%.
  • שירותי עיצוב גרפי – מחיר שירות עיצוב גרפי לפני הדפסת ספר בודד הוא כ-100 ₪ לעיצוב עמוד. כמו ברוב המחירים של הדפסת ספרים – ככל שתצטרכו לעצב יותר עמודים כך המחיר פר עמוד ירד.
  • שירותי עימוד לפני הדפסת ספר בודד – מחיר שירותי עימוד בבית דפוס הוא כ-100 ₪.

בתי דפוס מומלצים להדפסת ספר בודד

עכשיו כשאתם יודעים הכל על הדפסת ספר בודד, הגיע הזמן לעשות את הצעד ולפנות לבית דפוס מתוך רשימת בתי הדפוס המדורגים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. בתי הדפוס האלה מתמחים בהדפסת ספרים ולא יירתעו מהאתגר של הדפסת ספר בודד והפיכה שלו למקובל בחברה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה כריכות קיימות להדפסת ספר בודד?

ספור בודד אפשר לכרוך בכריכה קשה או רכה. ספר בכריכה רכה אפשר לאגד בסיכות, ספירלה או דבק וספר בכריכה קשה בספירלה ודבק בלבד.

איך בוחרים דפים להדפסת ספר בודד?

להדפסת ספר בודד צריך לבחור דפים לפי הקריטריונים הבאים:

1. סוג הדף - כרומו, נטול עץ, ממוחזר ועוד.

2. משקל הדף, כלומר עובי הדף שנע בין 80-300 גרם.

3. גודל הדף שנמדד בסנטימטרים או במידות מוסכמות כמו A4.

מה אפשרויות הצבע להדפסת ספר בודד?

ספר בודד אפשר להדפיס שחור לבן, שחור בשילוב צבע או שניים או בשימוש בכל קשת הצבעים.

איזה שירותים נוספים יכולים לסייע בהדפסת ספר בודד?

בתי דפוס מספקים שירותי עיצוב גרפי ועימוד להדפסת ספר בודד.

מה מחיר הדפסת ספר בודד?

מחיר הדפסת ספר בודד נע בין 100-1,000 ש"ח. הטווח כל כך רחב כי הוא תלוי בהרבה בחירות שתצטרכו לבצע כמו סוג הכריכה, סוג הדפים, עיצובים ושירותים נוספים ועוד.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק