עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

החלקת קירות עם שפכטל

הקיר שלכם ספג הרבה שינויים במהלך חייו הקצרים. פעם רציתם קיר בשני צבעים, פעם אפקט בטון ועכשיו אתם רוצים בכלל לבן פשוט. החלקת קירות בשפכטל תעלים את כל סימני הגלים, הבועות או הבדלי הגובה שנוצרו במהלך הצביעות ותשאיר אתכם עם קיר אחיד בגימור מושלם. איזה הכנות מקדימות צריך לעשות לפני שמחליקים קיר בשפכטל, על מה חשוב להקפיד ומה המחיר של החלקת קירות בשפכטל?  תחליקו פנימה ותגלו את כל התשובות מחייך


מתי מחליקים קירות עם שפכטל?

שפכטל אמריקאי הוא השיטה הנפוצה ביותר להחלקת קירות וזה לא מקרי - הוא מתאים לכל סוגי הקירות הפנימיים, רמת הגימור שלו גבוהה במיוחד, הוא נוח לעבודה ומתייבש מהר. ולמרות כל המחמאות, שפכטל אמריקאי לא מתאים לכל הקירות. בשל הרגישות שלו לרטיבות וקור הוא לא יתאים לקירות חיצוניים או חדרי אמבטיה שחשופים ללחות. עוד דבר שחשוב לדעת זה שאם הקיר שלכם לא ישר או עם סדקים משמעותיים, השפכטל לא יהיה לו לעזר. במצב כזה, יש לתקן את הקיר קודם עם טיח גבס ורק אז להחליק עם שפכטל.

 

החלקת קירות עם שפכטל

 

סימן קריאההערה בצבע מרקר: לפעמים החלקת קירות לפני צביעת קיר היא ממש הכרח. כך למשל, אם אתם מתכננים לצבוע את הקיר בצבע מסוג משי-משי. לצבע משי יש גימור יוקרתי במיוחד אבל עם זאת, מכיוון שיש לו גוון מעט מבריק, צביעה על קיר שלא עבר החלקה עלולה דווקא להבליט את הפגמים שקיימים עליו, ואז המראה כבר יהיה פחות יוקרתי. 


הכנות לפני החלקת קירות בשפכטל

החלקת קירות היא לא עבודה של "צבע וברח". לפני יישום השפכטל חשוב להכין את הקיר ולהוציא מסמרים, דיבלים וגם מסגרות של שקעים ולכסות את הרצפה. במקרה שיש סדקים בקיר לא כדאי להחליק על זה וחשוב לפתוח אותם כדי לפתור את הבעיה מהשורש. את הסדקים מרחיבים עם סכין יפנית או אזמל וממלאים בחומר על בסיס גבס כמו קליסמו או פרופיליה. במקרה של סדקים רציניים יותר, אפשר להדביק רשת ייעודית על הקיר שגם תמנע סדיקה של הקיר בעתיד.

לפני שמורחים את השפכטל ניתן ליישם קודם גם שכבת בונדרול – צבע יסוד על בסיס מים. בגדול, התפקיד של הבונדרול הוא לשמש כשכבה מקשרת בין השפכטל לצבע האקרילי (שהוא השכבה הסופית איתה צובעים את הקיר לאחר ההחלקה שלו). מכיוון שהבונדרול עוזר לחזק את תשתית הקיר לפני השפכטל, הרבה צבעים ממליצים ליישם אותו גם לפני וגם אחרי השפכטל.

 

 

שימו לב– אולי זה יפתיע אתכם, אבל גם בדירות קבלן חדשות עושים הרבה פעמים החלקת קירות כדי להגיע לרמת גימור מושלמת של הקיר.  מכיוון שבקירות אלה לרוב אין גרגירי צבע על הקיר, גלים או כל צורה אחרת - בדרך כלל תוכלו ליישם את השפכטל ישירות על הקיר ללא הכנה מוקדמת.


תהליך החלקת קירות בשפכטל

עכשיו כשהקיר שלכם מוכן ומזומן, הגיע הזמן למרוח עליו את השפכטל. איך זה עובד? בארבעה שלבים – מריחת השפכטל, ליטוש הקיר, יישום צבע מקשר וצביעת הקיר:

 

שפכטליישום שפכטל אמריקאי

כדי לכסות את הקיר בצורה מלאה מומלץ למרוח שלוש שכבות של שפכטל אמריקאי. אם מצב הקיר יחסית סביר, ניתן להסתפק גם בשתי שכבות. את השפכטל האמריקאי מורחים ובכן... עם שפכטל (כמובן הכלי ולא החומר) או מאלג' שהיא מעין מרית חלקה שנוחה יותר לאחיזה. זמן הייבוש של השפכטל תלוי בעונה. בקיץ בדרך כלל ניתן ליישם שתי שכבות באותו היום ובחורף יש למרוח שכבה אחת ולהגיע יום למחרת כדי להשלים את העבודה. 

 

שפכטלליטוש הקיר

 אחרי שהשפכטל התייבש, יש ללטש את הקיר כדי להסיר ממנו אבק ולכלוך שהצטברו עליו אחרי יישום השפכטל. לא כדאי לדלג על השלב הזה כי הוא גם ישפיע על המראה המוגמר של הקיר ועל כושר ההידבקות של הצבע הסופי. ניתן ללטש את הקיר באופן ידני, אבל הדרך המומלצת ביותר היא באמצעות מכונה עם שואב אבק מובנה שמאחסנת את האבק ומונעת ממנו להתפזר לכל עבר. כשמלטשים את הקיר חשוב להיעזר בפרוז'קטור כדי לוודא שלא פספסתם פגמים או שריטות על הקיר.

 

ליטוש קיר אחרי החלקת הקיר עם שפכטל

 

שפכטליישום בונדרול

קצת לפני צביעת הקיר בצבע הסופי, חשוב להשתמש בצבע מקשר שיסייע למראה ועמידות הצבע לאורך זמן. או אם תרצו - כל שפכטל צריך בונדרול. מומלץ לחכות כ-2-3 שעות לייבוש של הבונדרול לפני שצובעים את הקיר.

 

שפכטלצביעת הקיר

עכשיו אחרי שאתם יכולים לעשות החלקרח על הקיר שלכם מרוב שהוא חלק, נשאר רק לצבוע איתו בצבע אקרילי עם רולר ומברשת, או באמצעות התזה. צביעה בהתזה נותנת את התוצאה הסופית הטובה ביותר לקיר מכיוון שהיא לא משאירה אחריה עקבות כמו סיבים של רולר או גרגירי צבע. מהצד השני, היא דורשת עיטוף של כל האלמנטים בקרבת הקיר, מה שיכול להפוך את העבודה לממושכת יותר. אם צובעים את הקיר בשיטה המסורתית עם רולר או מברשת, שתי שכבות צבע יספיקו. אם צובעים את הקיר בתזה, יש לשים שלוש שכבות מכיוון שבהתזה צריך לדלל את הצבע יותר.

 

צביעת קירות בהתזה

החלקת קיר שפריץ עם שפכטל

זוכרים שבשנות ה-80' קירות שפריץ (אלו עם הטקסטורה של הקוטג'( היו הצעקה האחרונה? אז בשנות האלפיים קצת פחות. אם יש לכם קיר שצבוע בשכבת שפריץ או טמבורטקס דקה (בועות דקות) ואתם רוצים להחליק אותו, זה בדרך כלל יעשה עם שפכטל אמריקאי. עם זאת, מכיוון שהשפכטל האמריקאי מותאם בעיקר להחלקה של שכבת קיר דקה, הוא לא בהכרח ייתן לכם את התוצאה החלקה והמושלמת שחיפשתם. לכן, תמיד עדיף ליישם קודם טיח גבס ורק לאחר מכן להשתמש בשפכטל אמריקאי כפיניש הסופי. הדבר נכון עוד יותר במקרה של קירות שפריץ עבים, שדורשים גירוד של השפריץ (עם שפכטל או מכונת שיוף), יישום טיח גבס ורק לאחר מכן שפכטל אמריקאי. אגב, תמיד תוכלו לנסות לצבוע את השפריץ לפני שתחליטו להחליק אותו.

 

צביעת קיר שפריץ

מחירים של החלקת קירות עם שפכטל

החלקת קירות בשפכטל מתומחרת לפי מטר או לפי עבודה, בהתאם לצבע שבחרתם:

כסף מחיר החלקת קירות עם שפכטל לפי מ"ר הוא 80-100 ₪.  

כסף מחיר החלקת קירות עם שפכטל לחדר נע בין 3,500-5,000 ₪ בהתאם למצב הקיר ורמת הגימור שתרצו.

כסף מחיר החלקת קירות עם שפכטל בדירת 4 חדרים נע בין 15,000-25,000 ₪ בהתאם למצב הקיר ורמת הגימור שתרצו.


צבעים מומלצים להחלקת קירות בשפכטל

גם אם ניחנתם בידי זהב ואתם הראשונים בבית לצבוע כל מעקה חלוד או סדק בקיר, חשוב שתדעו שהחלקת קירות עם שפכטל היא עבודה מאוד אבל מאוד ממושכת, שדורשת דיוק וציוד מתאים כדי שתשיגו את התוצאה הסופית שייחלתם לה. כדי שלא תטפסו על הקירות, אספנו עבורכם רשימה של צבעים מומלצים להחלקת קירות בשפכטל. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של החלקת קירות בשפכטל אמריקאי?

מחיר החלקת קירות עם שפכטל לפי מ"ר הוא 80-100 ₪.  מחיר החלקת קירות עם שפכטל לפי עבודה הוא כ-3,500-5,000 ש"ח לחדר אחד.

קלסימו או פרופילה? המומחים במידרג עונים!

שאלנו לא פחות מ-60 צבעים המדורגים באתר מידרג על איזה שפכטל ימליצו לתיקון נקודתי של חורים בקיר בחדר שינה (לא גבס). התשובות של המומחים נטו לקליסמו, למרות שאחוז לא מבוטל מהצבעים בחר בפרופיליה. לפירוט המלא של הצבעים לשאלה קלסימו או פרופילה .

צבע לקירות - סיד או אקרילי? המומחים במידרג עונים!

שאלנו את הצבעים המדורגים באתר מידרג איזה צבע מומלץ יותר לקירות - סד או אקרילי? ברוב מוחץ לפי 98% מהצבעים, צבע אקרילי הוא המתאים ביותר לצביעת קירות פנימיים בזכות העמידות שלו למים שמאפשרת לרחוץ את הקיר. 

אנשים שהתעניינו בהחלקת קירות עם שפכטל התעניינו גם בזה...

הכנת בית לצביעה
צביעת דירה - הכנת הבית לצביעה
צביעת בית
שליכט צבעוני
מה זה שליכט?
צביעת שכבה שניה של צבע לאחר זמן
צביעת דירה - הצעות מחיר
צביעת דירה - מחירים
אפקטים בצבע בצביעת דירה
בחירת סוג צבע לצביעת קיר
סוגי צבעים לצביעת דירה
צביעת בית חיצונית
מריחת בונדרול על קיר
מה זה בונדרול?
צביעת חדר אמבטיה
צביעת חדר אמבטיה
יישום שליכט צבעוני על קיר חיצוני
מה ההבדל בין שליכט לטיח?
יישום טיח על קיר חיצוני
מילון מושגים צבע וטיח
צבע גמיש לקירות חוץ
מה זה צבע אקרילי?
צביעת קיר
רעיונות לצביעת קיר בסלון
שליכט צבעוני
שליכט צבעוני
טיח מינרלי מוכן ליישום
מה זה טיח מינרלי?
שפכטל אמריקאי
מה זה שפכטל אמריקאי?
צביעת תקרה
צביעת תקרה
צביעת חדר מדרגות
צביעת חדר מדרגות
צביעת חדר ילדים בגוונים
צביעת חדר ילדים
צבע אפוקסי לרצפה
מה זה צבע אפוקסי?
טיח לממ"ד
מה זה טיח בגר?
קירות בית חיצוניים צבועים בצבע מ.ד
מה זה צבע מ.ד?
יישום טיח תרמי על קיר
מה זה טיח תרמי?
צבע על בסיס ממס
מה זה צבע על בסיס ממס?
צבע גמיש לקירות חוץ
צבע גמיש לקירות חוץ מחיר
מחיר תיקון תקרה לאחר רטיבות
שליכט צבעוני על קיר חיצוני
שליכט צבעוני מחיר
מילוי חור בעזרת קלסימו
קלסימו - מה זה?
צביעה בהתזה
צביעה בהתזה
צביעת מעקה ברזל
צביעת מעקה ברזל
צביעת משקוף עץ
צביעת משקוף
צביעת שער ברזל
צביעת שערים
צביעת חדר בשני צבעים
צביעת חדר בשני צבעים
סורגי חלון
צביעת סורגים
שפכטל אמריקאי
שפכטל אמריקאי מחיר
ציור קיר לילדים
ציור קיר לחדר ילדים מחיר
החלקת קירות עם שפכטל
החלקת קיר שפריץ מחיר
מניפת צבע ral
מה זה צבע ral?
סלון עם קיר בצבע לבן שבור
מה זה צבע לבן שבור?
צבע משי על הקיר
מה זה צבע משי?
צביעת דלת עץ עם צבע פוליאור
מה זה פוליאור?
שכבת טיח הרבצה
טיח הרבצה - מה זה?
חדר עם קירות משולשים
צביעת קיר משולשים
צביעת משרדים
חלונות אלומיניום שחורים בבית
צביעת חלונות אלומיניום
הכנת טיח גבס בדלי
מה זה טיח גבס?
צבע ווש לקיר בצבעים שונים
צבע ווש לקיר
טיח מרמורינו
טיח מרמורינו - מה זה?
צביעת קיר לבן לאחר שאי אפשר היה לנקות אותו
צביעת קיר מלוכלך - איך עושים את זה?
צבע קשמיר
מה זה צבע קשמיר?
צביעת קיר כהה לבהיר
איך צובעים קיר כהה לבהיר?
צביעת קיר לאחר יישום פריימר לקיר
פריימר לקיר - מה זה?
דילול צבע אקרילי לבן
מה ההבדל בין סיוד לצביעה?
טיח ערבה
טיח ערבה
ציור קיר
ציור קיר
צביעת קיר חיצוני שפריץ
צביעת קיר חיצוני שפריץ

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק