מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניסור בטון

בעבודת שיפוץ גדולה, קבלן הבנייה ידאג להביא את כל קבלני המשנה, ביניהם קבלן המתמחה בניסור בטון. בעבודת ניסור בטון נקודתית לעומת זאת אתם אלה שתיצרו קשר עם הקבלן משנה ותהיו אחראים להשגת אישור מהנדס בניה על העבודה. תמשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על עבודת ניסור נקודתית, מתי תצטרכו אותה בפועל וממה מורכבת הצעת המחיר.

ניסור קיר בטון

מה זה ניסור בטון

ניסור בטון זה טכניקה המבוצעת על ידי מסור דיסק חשמלי, שנועד ליצור פתחים בקירות, בתקרות וברצפות בטון. הטכניקה הזו נפוצה בעיקר עבור התקנת חלונות ודלתות או שבירת קירות פנימיים. המסור החשמלי מסוגל לנסר כל סוג בטון.  

בעבודת ניסור בטון תיפגשו עם שני בעלי מקצוע: מהנדס בניין, עבור קבלת אישור על עבודת השיפוץ, וקבלן ניסור בטון עבור העבודה עצמה. כמו שאמרנו למעלה, בעבודה נקודתית של ניסור, הקשר איתם הוא ביוזמתכם ודרככם. בהמשך נסביר בפירוט מה חשוב לוודא מול כל בעל מקצוע.

ניסור בטון באמצעות דסקה

 

ניסור בטון ביהלום

במשפט אחד: כל ניסור בטון הוא ניסור בטון ביהלום.

טיפ עלינו לזיהוי קבלנים חאפרים, יכול להיות שתתקלו בבעל מקצוע שיציג ניסור בטון וניסור בטון ביהלום כשני דברים שונים ואפילו יגבה ממכם עליהם מחיר שונה. אבל מדובר בדיוק באותו דבר.

אז מאיפה ניסור בטון ביהלום קיבל את שמו? שם הטכניקה מגיע מהדסקה, הדיסק שמרכיבים לגוף המסור, המצופה בסגסוגת מתכות מורכבת ובאבקת יהלום. ולמה דווקא יהלום? כי אבקת היהלום נותנת לדסקה את החוזק הנדרש כדי לא להישבר מהבטון. מה שיפה בשיטה הוא שבסיום החיתוך תוכלו לראות שגימורי החיתוך נראים כאבנים זוהרות כמו היהלום של המדינה (א. בוחבוט).

ניסור בטון ביהלום

מתי עושים ניסור בטון?

אז מתי כדאי להפעיל את המסור החשמלי כדי לנסר בטון? ריכזנו עבורכם רשימת עבודות נפוצות לעבודות ניסור בטון נקודתיות:

נקודה יצירת פתח / הרחבת חלונות ודלתות.

נקודה שבירת קורות / עמודי בטון / קירות לצורך הרחבת חללים פנימיים.

נקודה הכנת תשתית למערכות אינסטלציה, חשמל וגז.

נקודה התקנת פתחים למזגן.

נקודה מגוון עבודות ניסור במקלט או בממ"ד.


מה בין קידוח לניסור בטון?

לפעמים קיים בלבול בין ניסור בטון לקידוח בטון ואנחנו כאן כדי לעשות סדר מחייך בעצם מדובר בשתי פעולות שונות לחלוטין: 

קידוח בטון נועד כדי ליצור חורים עגולים בבטון, לרוב למטרות של התקנת תעלות לצינורות למטרות שונות: חשמל, אינסטלציה וצינורות של מכונות ומייבשי כביסה. 

ניסור בטון לעומת זאת מיועד כדי לחתוך חורים גדולים יותר, בדגש על פתחים זוויתיים. בנוסף, ניסור נמדד לפי קוטר בעוד קידוח נמדד לפי צול (שזה פשוט אינץ' בגרמנית).

כל מה שרשום מכאן והלאה עוסק בניסור בטון. אם גיליתם שאתם בעצם מעוניינים בקידוח בטון, ריכזנו עבורכם קבלני קידוח בטון מומלצים.

קידוח בטון באמצעות מקדחה

הכנות לעבודת ניסור בטון

בפועל, בעבודת ניסור בטון, ההיערכות לעבודה עצמה היא השלב החשוב ביותר. שיפוץ נקודתי מתרחש בתוך מבנה קיים ולכן חשוב להימנע מכל פעולה שיכולה להזיק לבניין בשלמותו. בגלל זה קריטי לקבל את כל המידע אודות הבניין לפני השיפוץ כדי להבין מה מצבו, לקבל את כל הנחיות הבטיחות כדי לשמור על עבודה בטוחה ולמצוא קבלן ניסור בטון שיעשה הכל לפי השלבים. 

 

קבלת אישור לניסור בטון

השלב הראשון והחשוב ביותר בניסור בטון הוא קבלת אישור ממהנדס בנין (קונסטרוקטור בשמו המקצועי). קונסטרוקטור מוסמך לבחון את מצבו הכללי של הבית ולהחליט אם עבודת ניסור הבטון מתאפשרת או לא.

 שימו לב, אישור קונסטורוטור הוא ברמת המציל חיים והוא הכרחי ברמה המשפטית, אם חלילה יוצא שעובד קבלן נפגע במהלך העבודה שהזמנתם (טפו טפו טפו), ויתגלה שלא היה לכם אישור קונסטרוקטור על עבודת הניסור בטון, האחריות על הפגיעה היא עליכם. 

קבלת האישור על העבודה מותנית בפגישה עם הקונסטרוקטור במקום השיפוץ (וודאו שזה אכן קורה), בה יש לוודא את הדברים הבאים:

וי  אישורים - ווידוא שניתן לבצע את עבודת ניסור הבטון המבוקשת מבחינה חוקית.

וי  מידות - לקיחת מידות הקיר שאתם רוצים לנסר – רלוונטי להצעת המחיר שתבקשו בהמשך מקבלן הבניה.

וי  תשתיות - לוודא שאין תשתיות של חשמל, גז ומים בנקודת העבודה ובמידה ויש איך עובדים בסביבתן – גם זה יעזור לכם להבין את סדר גודל העבודה מול קבלן הבנייה בהמשך.

וי  מסמך דגשים - קבלת דגשים כתובים והנחיות ליום העבודה עצמו, אותם אתם תעבירו למנסר הבטון. 

בשטח, בעבודות גדולות, חברת הקבלן שולחת מנהל בטיחות מטעמה לפקח על העבודה, בעבודות ניסור בטון נקודתיות אישור הקונסטרוקטור מספיק ואין צורך בגורם מפקח. עם זאת, חשוב לדעת שכאשר הקונסטרוקטור מגיע לבחון את אזור הבנייה, הוא יכול לחייב הגעה של מנהל בטיחות ביום העבודה אם מדובר בעבודה מורכבת כמו בנייה בגובה.

לקיחת מידות קיר לפני עבודה

 

שלב הצעת מחיר לניסור בטון

אחרי שהשגתם אישור עבודה מקונסטרוקטור הגיע השלב ליצור קשר עם קבלן ניסור הבטון, החלק הכי חשוב בשיחה הוא לקבל ממנו הצעת מחיר על העבודה. לשם כך תצטרכו להעביר לו את כל המידע שנתן לכם הקונסטרוקטור ולתאם איתו פגישה היכן שהשיפוץ צפוי להתקיים כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת. כמקדם ביטחון, וודאו שקבלן הבניה מסייר באתר ובודק את התשתיות לפני השיפוץ עצמו.

 

שלב סופי: ניסור הבטון עצמו

ביום העבודה עצמו, וודאו שקבלן הבניה פועל בהתאם למה שקבעתם אתו, וזהו. אם אתם מבצעים עבודת ניסור בטון נקודתית, תוך כמה שעות תהליך השיפוץ כבר אמור להסתיים, בעבודות גדולות יותר ייקח גג יומיים. עבודת ניסור הבטון מביאה איתה הרבה פסולת בנייה, ולכן כדי למנוע צרות בהמשך, וודאו שהקבלן אכן מפנה את הפסולת בסוף היום. וכדי לזכות בתואר השכנים המצטיינים, אנחנו ממליצים לכם להכין את השכנים לשעות הצפויות של העבודה.

אתר בנייה ניסור בטון

מה משפיע על מחיר ניסור בטון?

ניסור בטון זו עבודה מורכבת המושפעת מהמון משתנים ולכן את הצעת המחיר הסופית תקבלו רק אחרי שהקבלן יהיה אצלכם בבית ויראה את האזור, יקרא את הדו"ח של הקונסטרוקטור ויבין את כל השיקולים. ריכזנו עבורכם את השיקולים העיקריים שעשויים להשפיע על מחיר ניסור בטון:

נקודה נקודת חשמל – אם אין לכם חשמל תלת-פאזי, יש צורך להשכיר מחוללי חשמל לעבודה. עדיף שההשכרה תהיה דרך הקבלן עצמו כי הוא יכול להשכיר במחיר מוזל יותר.

נקודה פינוי פסולת בטון - יש קבלנים שכוללים פינוי כחלק מתמחור העבודה וחלק כמחיר נפרד, כדאי לוודא את זה מראש מול הקבלן.

נקודה עובי הבטון – ככל שהבטון עבה יותר כך מחיר הניסור יהיה גבוה יותר. לרוב העובי המקסימלי לעבודות לא יעבור את ה-40 ס"מ, עבודת ניסור על קיר עבה יותר היא עבודה מורכבת שלא כל הקבלנים מבצעים. 

נקודה היקף עבודה – ככל שכמות העבודה עולה, המחיר ירד. ולהפך, הזמנת הקבלן לעבודה אחת בלבד תייקר את המחיר.

נקודה אופי העבודה – פעולת ניסור הבטון עצמה היא לרוב חלק קטן מתוך עבודה גדולה שכוללת גם התקנת רהיט, דלת או חלון, ופינוי פסולת בטון. תתאמו בדיוק מול הקבלן מה היקף העבודה שאתם מעוניינים שהוא יבצע. 

נקודה מורכבות עבודה – אם יש קושי להגיע בנוחות לנקודת העבודה, המחיר יהיה יקר יותר בהתאמה; ניסור בטון בקומות גבוהות יהיה יקר יותר מקומת קרקע, וניסור תקרה יהיה יקר יותר מניסור קיר. 

ניסור בטון בגובה

מחירי ניסור בטון

אז בואו נדבר תכלס, כמה תעלה לכם עבודת ניסור בטון? למחירון ניסור בטון מפורט, לחצו כאן.

 

מחיר ניסור בטון עבור עבודות קטנות 

שיטת התמחור המקובלת היא לפי מטר רץ, אבל לרוב בעבודות קטנות קבלנים יעדיפו לתמחר לפי מה שבוחרים לחתוך: 

מחיר ניסור דלת בקיר בטון בעובי בין 20-40 ס"מ נע בין 1,800-3,500 ₪ בהתאמה. 

מחיר ניסור חלון בקיר בטון בעובי בין 20-40 ס"מ נע בין 1,200-3,200 ₪ בהתאמה. 

 

מחיר ניסור קורות בטון 

מחיר ניסור קורת בטון נע בין 2,000-5,500 ₪.

כוכבית ניסור קורות בטון היא עבודה מורכבת יותר, בגלל שזאת עבודה באוויר וברוב המקרים יש צורך במנוף ו/או בפיגומים שיעגנו את הקורה לאחר שניסרו אותה. מכאן טווח המחירים יחסית רחב ותלוי במורכבות העבודה.

מחיר ניסור קורת בטון ללא מנוף נע בין 2,000-3,000 ₪. המחיר לא כולל את בניית הפיגומים.

מחיר ניסור קורת בטון עם תמיכת מנוף נע בין 4,000-5,500 ₪.

חוץ מקורות בטון שהן אופקיות, יש גם עמודי בטון שהם נפוצים בבנייה ביתית והם אנכיים, לכן מחיר עבודה עליהם ממחיר הקורות. 

מחיר ניסור עמוד בטון בעובי 40*20 ס"מ נע בין 800-900 ₪. 


קבלני בנייה מומלצים לניסור בטון

יש שלושה עקרונות חשובים בבחירת קבלן בנייה לניסור בטון: בטיחות, בטיחות ודיוק למען הגיוון. אנחנו ממליצים לבחור בקבלן ששומר על סביבת עבודה בטוחה ושומר על עובדיו לפי תקנון הבנייה. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם רשימת קבלני בנייה מומלצים לניסור בטון, בהצלחה מחייך.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה ההבדל בין ניסור בטון לניסור בטון ביהלום?

מדובר באותו סוג עבודה, ניסור בטון ביהלום נועד להדגיש את שהדסקה של המסור החשמלי מצופה באבקת יהלום וסגסוגת מתכות ככה שהציפוי מונע פגיעה אפשרית של הבטון בדסקה.

מה זה מסור יהלום?

מסור יהלום הוא כלי לחיתוך בטון. הוא קיבל את שמו בגלל שהדסקה שלו מצופה באבקת יהלום, שמגנה על הדסקה עצמה מהבטון במהלך עבודת הניסור. 

כמה עולה ניסור בטון?

עבודת ניסור בטון מושפעת ממורכבות העבודה שלו, שכוללת את עובי הקיר, סוג חיבור החשמל שיש בסביבת העבודה, גובה העבודה והיקף העבודה שמבקשים. 

האם קיימות אלטרנטיבות לניסור בטון?

האלטרנטיבה לניסור בטון ביהלום היא שבירת קיר באמצעות קונגו ופטיש. נמעיט במילים אך נגיד שהאפשרות הזאת לוקחת יומיים של עבודה בעוד שניסור בטון יכולה להתבצע בשעתיים, לעבודות קטנות, והמחיר של שתי האפשרויות זהה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק