מוקד מידרג: 1-700-707-233

חותמת אפוסטיל

אפוסטיל זו כנראה מילה שלא חשבתם שתתקלו בה כרעם ביום בהיר. אבל אם פיתחתם לאחרונה קשרים מעבר לים, ואתם זקוקים להעברת מסמכים חיוניים, אפוסטיל היא מילה הכרחית.
לאילו מדינות מתאימה חותמת אפוסטיל, מהו ההליך וכמה זה עולה? ריכזנו עבורכם את כל המידע על חותמת אפוסטיל.

חותמת אפוסטיל

מהי חותמת אפוסטיל?

חותמת אפוסטיל היא הפלומבה הרשמית שאתם זקוקים לה כדי שיכירו במסמכים שלכם במדינות שמעבר לים, בלי שתצטרכו להנפיק מסמכים חדשים. כדי להשיג את חותמת האפוסטיל תעשו תהליך אימות מסמכים בידי נוטריון, שיתרגם את המסמך עבורכם ויגיש אותו לגופים הרלוונטים, שממש תכף נסביר עליהם.

חותמת נוטריון חותמת אפוסטיל יכולה להתבצע באופן פשוט עבור מדינות שחברות באמנת בית המשפט בהאג משנת 1961, תוכלו לבדוק האם המדינה שאתם זקוקים לה נמצאת באמנה, ברשימה המתעדכנת
 

אפוסטיל עבור מדינה שאינה חתומה באמנת האג

המדינה בה אתם חושקים לא מופיעה? במקרה כזה הדרך להשגת חותמת האפוסטיל תהיה מעט ארוכה יותר: תצטרכו גם אישור של נציג דיפלומטי של המדינה הזרה, בנוסף לאישורים הרגלים שנפרט מה הם, בהתאם לסוג המסמך.

חותמת אפוסטיל

אפוסטיל בית משפט ומשרד החוץ

תהליך הוצאת אפוסטיל משתנה לפי סוג המסמך שאתם זקוקים לו, כשיש שתי אפשרויות, מסמכים ציבוריים ומסמכים פרטיים:

 

אפוסטיל עבור מסמכים ציבוריים:

חותמת אפוסטיל למעשה נועדה כדי להוכיח שהמסמך שאתם מציגים במדינת המיועדת, הוא אכן מסמך שהמדינה שלכם הנפיקה עבורכם. דוגמא למסמכים ציבוריים יכולה להיות תעודת לידה, תעודת נישואין, או כל מסמך אחר שאחת מרשויות המדינה אחראית להנפיק עבורכם. במקרים של המסמכים ציבוריים תצטרכו אישור משני גורמים:

חתימה  הרשות האחראית על המסמך- השלב הראשון לחתימת אפוסטיל יהיה אישור של פקיד הרשות שאחראית על המסמך.

חתימה חותמת אפוסטיל משרד החוץ-  לצורך הנפקת חתימת האפוסטיל צריך אישור של משרד החוץ, שכולל תרגום של המסמך ואישור רשמי שמדובר במסמך מקורי שהונפק על ידי המדינה.

חותמת נוטריון תרגום המסמך מתבצע על ידי נוטריון, במקרה אחר תצטרכו אישור של נוטריון שאכן תרגום המסמך מאושר על ידיו.

חותמת אפוסטיל

 

אפוסטיל עבור מסמכים פרטיים

מקרה אחר שתצטרכו חותמת אפוסטיל הוא עבור מסמכים פרטיים בעלי ערך משפטי, שלא הונפקו בידי אחת מהרשויות, כמו למשל צוואות, אישור ייפוי כוח וסוגים שונים של חוזים. במקרים של מסמכים פרטיים המדינה המיועדת צריכה הוכחה משפטית שאכן מדובר בהסכם בעל תוקף.

כדי שחוזים ומסמכים פרטיים יהיו מאושרים ומוכרים גם במחוץ לגבולות המדינה, נדרשות שתי חתימות:

חתימה חתימה של נוטריון – נוטריון מעניק חותמת ולרוב גם מתרגם את המסמך עבורכם. לאחר מכן הוא יגיש את כתב האפוסטיל לבית המשפט. שימו לב שרק נוטריון מוסמך רשאי לחתום על אפוסטיל עבור בית משפט, לכן כדאי לוודא מראש במאגר הנוטריונים, ששמו מופיע והוא אכן מוסמך חתימה.

חתימה אישור אפוסטיל של פקיד בית משפט -  בתי משפט השלום ובתי משפט מחוזיים מעניקים חותמת אפוסטיל, אך לא כולם, תוכלו למצוא באתר האפוסטיל את בית המשפט הקרוב אליכם.

חותמת נוטריון

עלות חותמת אפוסטיל

מחיר  מחיר אגרת חותמת אפוסטיל בית משפט היא 38 ש"ח.

מחיר עבור ליווי של נוטריון לצורך תרגום המסמך וחותמת האפוסטיל משתנה בהתאם לסוג המסמך ואורכו. תוכלו לבדוק את המחיר בהתאם למחירון של לשכת עורכי הדין.

 

מחיר עבור תרגום נוטריון לצורך חתימת אפוסטיל:

המחירון מתחייחס למאה מילים כיחידת תרגום אחת, ולכן המחיר מתשנה על תוספת מאה מילים או חלק מהן. 
מחירון נוטריון לתרגום נוטריוני עבור חותמת אפוסטיל נכון לשנת 2023:

נקודה עד מאה המלים הראשונות בתרגום: 224 ש”ח

נקודה לכל מאה מלים נוספות - עד אלף מלים: 178 ש”ח

נקודה לכל מאה מלים נוספות - מעל אלף המלים הראשונות: 86 ש”ח

נקודה לכל אישור (העתק) נוסף: 70 ש”ח


נוטריונים מומלצים לחותמת אפוסטיל

זוממים מגעים מעבר לים וצריכים חותמת אפוסטיל? כדי להיות בטוחים שתעודת הלידה, החוזה שחתמתם עליו או ייפוי הכוח שלכם נמצא בידיים טובות, אתם זקוקים לנוטריון נאמן. לצורך זה ממש אספנו עבורכם רשימה של נוטריונים מומלצים להוצאת חותמת אפוסטיל. בהצלחה בשדות זרים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה חותמת אפוסטיל?

חותמת אפוסטיל היא למעשה הפלומבה הרשמית שאתם זקוקים לה כדי שיכירו במסמכים שלכם במדינות שמעבר לים. 
המדינות שחתומות על אמנת האג תהליך הוצאת האפוסטיל יהיה לרוב קצר יותר לעומת מדינות אחרות, ותהליך הוצאת האפוסטיל משתנה על פי סוג המסמך. להרחבה על התהליכים והמסמכים השונים, תוכלו לקרוא בטיפ 

כמה עולה חותמת אפוסטיל?

 מחיר אגרת חותמת אפוסטיל בית משפט היא 38 ש"ח.

מחיר עבור ליווי של נוטריון לצורך תרגום המסמך וחותמת האפוסטיל משתנה בהתאם לסוג המסמך ואורכו. תוכלו לבדוק את המחיר בהתאם למחירון של לשכת עורכי הדין.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק