מוקד מידרג: 1-700-707-233

מאחורי הקלעים של מידרג

העובדים והעובדות של המחלקה העסקית מחולקים לשני תפקידים: רפרנטיות ומנהלות ענף. הרפרנטיות אחראיות על הגיוס של עסקים חדשים ואיכותיים לאתר, ועל הליווי השוטף של העסקים הקיימים, ומנהלות הענף אחראיות לוודא שהתחומים השונים באתר עובדים כמו שצריך ועל ניהול צוות הרפרנטיות. ואתם? מחפשים עבודה? מוזמנים לשלוח לנו מייל - jobs@midrag.co.il 

"קיבלתי הרבה אחריות תוך זמן קצר וזה כיף"

 

ירדן, 26, סטודנטית לתואר ראשון בקרימינולוגיה ופסיכולוגיה, עובדת במידרג שנה, לאחרונה עברה להתגורר עם בן זוגה ומתרגלת לחיים עם כלבה חדשה. עדן, 27, סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, עובדת במידרג 5 חודשים וחולמת לגור בסין, אלה, 28, סטודנטית לתואר ראשון בקרימינולוגיה ומקרא, עובדת במידרג גם היא 5 חודשים, התחתנה ממש לאחרונה, ודניאל, 28, מנהלת ענף ואמא ל-2 בנות, עובדת במידרג 5 שנים.

אז מה את בעצם עושה בעבודה? מה זה "החטיבה העסקית"?  

"התפקיד שלי כרפרנטית מחולק לשניים: אחד זה גיוס עסקים חדשים לאתר, בשיטה כזאת שבוחרת את העסקים הטובים ביותר, והשני זה מתן שירות לעסקים שכבר קיימים באתר. המטרה שלנו היא שהעסקים שעולים לאתר יצליחו, וחשוב לנו לתת להם את הליווי", אומרת ירדן.

"אני כמנהלת ענף אחראית על כל תחום הטכנאים והתיקונים באתר", מסבירה דניאל. "התפקיד שלי הוא לדאוג שכל לקוח שיעשה חיפוש באתר בתחומים שאני אחראית עליהם יגיע לתוצאות של העסקים הכי טובים שיש. בנוסף אני מנהלת תחתיי צוות עובדים – הרפרנטים."

עדן הפכה תוך חמישה חודשים בלבד להיות אחראית על העובדים החדשים במחלקה. "קיבלתי הרבה אחריות תוך זמן קצר וזה כיף, יש בזה יתרון מול העובדים החדשים - אני לא רחוקה מאיפה שהם היו, ככה שאני יכולה לתת טיפים מנקודת המבט שלי, אבל אני גם יותר מבינה את העבודה, מה עושים ומה הקשיים. אני מלווה אותם, מראה להם שהם לא לבד ומכווינה אותם. סוג של מנטורית".

מאחורי הקלעים - עדן

 


"שאלו אותי שאלות שלא שואלים בכל ראיון עבודה, כמו איזה ספר קראתי לאחרונה, ואמרתי וואו, באמת מעניין אותם העולם הפנימי של העובד ולא רק הרזומה שלו."

נוחם (מנהל האתר) נוכח במרבית ראיונות העבודה, גם היום, כשהחברה כבר מונה למעלה מ-130 עובדים. מה הן הכי זוכרות מהריאיון איתו?

ירדן מספרת שהדבר שהכי זכור לה זה המשרד של נוחם. "אני זוכרת שבראיון עצמו על הקיר מאחורי נוחם ראיתי את התמונות של כל העובדים ואהבתי את זה שהוא רוצה לדעת בדיוק על כל עובד מיהו, מה הוא עושה, איך הוא נראה. גם שאלו אותי שאלות שלא שואלים בכל ראיון עבודה, כמו איזה ספר קראתי לאחרונה, ואמרתי וואו, באמת מעניין אותם העולם הפנימי של העובד ולא רק הרזומה שלו."

חוץ מזה, היא מספרת, היא זכרה ממש טוב מהראיון את המטבחון "כשנכנסתי לראיון עם נוחם אמרתי לו- "אני חייבת רק להגיד לך, בין אם אני אתקבל או לא, שהמטבחון פה פשוט מושלם וזה לא משהו שמוצאים בכל מקום... מה, באמת, בירושלים יש מלא מקומות עבודה לסטודנטים ותמיד יש נס קפה נמס בארון וזהו, אף אחד לא שם עלינו. ופה פתאום ראיתי לחם, חמאת בוטנים, קורנפלקס, עפתי על זה."

לדניאל זכורה חוויה קצת אחרת. "אני זוכרת שנשאלתי מה אני יודעת על מידרג, ואני כמו איזה חננה כמובן עשיתי דוקטורט על מידרג, אז פשוט התחלתי במשך כמה דקות רצופות להסביר על כל ההיסטוריה של החברה. בשלב מסוים הוא קטע אותי וזה היה מביך, כנראה שחפרתי יותר מדי..."

"גם אותי שאלו על ספר אהוב", נזכרת אלה. "בדיוק קראתי את "אל תיגע בזמיר" אז בטח נשמעתי עוד יותר פלצנית ממה שאני" (צוחקת).

ירדן

 

 


"יש שיחות לא פשוטות. בסוף אני מנסה לעזור. אני נותנת להם את זה כעצה עסקית"

במהלך גיוס העסקים לאתר הם עוברים בדיקה קפדנית, שבה יוצרים קשר עם לקוחות קודמים שלהם ומבקשים מהם דירוג. רק עסק שעומד בדירוג המינימלי יכול לעלות לאתר. אז איך מנהלים שיחה עם עסק שבה מצד אחד רוצים לצרף אותו למאגר - אבל מצד שני בודקים אותו לפני כן?

"זו לא עבודת מכירות. ברגע שמבינים את זה אז מבינים שאנחנו מחפשים רק את העסקים הכי טובים, וזה בדיוק גם מה שאני אומרת לעסק מההתחלה", אומרת עדן.

"גם לי לקח זמן עד שנפל לי האסימון של מה זה אתר מידרג, ושאם עסק לא מתאים אז לא מתאים", מוסיפה ירדן. "זה לא מכירות כמו שחשבתי בהתחלה, אני מראש אומרת להם שאני שוקלת לצרף אותם למאגר, וקודם שיספרו לי על העסק שלהם. רק אם העסק רלוונטי ומתאים אני נותנת לו פרטים, ואם לא אז אני מסבירה לו שלא."

קליטת עסקים חדשים, טיפול בעסקים קיימים, שיחות טלפון, שיחות וואטסאפ וניהול עובדים – מה הדבר שהן הכי אוהבות בעבודה?

"אני הכי אוהבת בעבודה את התחושה שאני נמצאת בעשייה תמידית", אומרת דניאל. "אני אף פעם לא מרגישה שאני דורכת במקום, ואני גם יכולה להנות מהאימהות שלי במקביל, שזה מדהים כי המקום מכיל וקשוב לצרכים של אימהות, ולצערי זה לא מובן מאליו היום. וכמובן – החומר האנושי כאן. זה כמו משפחה."

"אני מאוד אוהבת את זה שסומכים עלינו, יש המון אמון בנו כרפרנטים, גם אם התחלנו לעבוד לפני חודש. האחריות הזאת מעלה את הביטחון ואני מרגישה שאני יכולה לעשות הכל וזה יהיה בסדר", מספרת עדן.

"בתקופת מבחנים היינו כל הסטודנטים מגבים אחד את השני", מוסיפה ירדן. אפילו כשהרגשתי רע שאני לא עובדת מספיק והוספתי משמרות גם כשהיה לי ממש קשה, תפסו אותי ואמרו לי :"תקשיבי, הלימודים יותר חשובים, הכל בסדר."

מאחורי הקלעים - ירדן

"כיף לי לבוא לעבוד"

כולן מספרות שהעבודה מלאה באתגרים. אז מה הדבר שהכי מאתגר אותן בעבודה?

"האתגר הכי גדול הוא גם מה שאני אוהבת: הדינמיות", אומרת ירדן. "יש הרבה דברים לעשות ואת אחראית לסדר לעצמך את הלו"ז, זה עומס שהוא חי כזה שמרגיש לי שיש עבודה, יש עשייה. כיף לי לבוא לעבוד, אולי לא כדאי לכתוב את זה כי זה נשמע מתחנף אבל זה באמת כיף, יש אקשן."

"האתגר שלי הוא השיחות הפחות נעימות עם עסקים, נגיד כאלה שקיבלו חוות דעת שלילית", מסבירה עדן. "אני אומרת להם שאפשר להתרכז בחוות דעת אחת שלילית, אבל אפשר להתרכז במלא חוות דעת חיובית בציון עשר, זה עניין של הסתכלות. זה מאוד מבאס אבל פשוט צריך ללמוד מהדבר הזה הלאה."

"האתגר הכי גדול בתפקיד שלי זה להצליח להגדיל את כמות התוצאות שהלקוחות רואים באתר מבלי לפגוע באיכות שלו. בפן האישי חשוב לי לאזן בין להיות מנהלת, ללהיות אמא וגם למצוא זמן לעצמי ולתחביבים שלי. למזלי אני מצליחה!"

מאחורי הקלעים דניאל

 


"חשבתי שזו תהיה עבודה צדדית, של שגר ושכח כזה. לא ידעתי כמה עבודה מאתגרת ומעניינת זו תהיה"

לפני שהתחילו את דרכן במידרג היו כל אחת מהבנות בעולמות אחרים: עדן שירתה בצבא בתור מפעילת האמר קרבית, ואחרי השירות טסה לשנה שלמה במזרח לבד ("רציתי חופש מוחלט בלי להיות מחויבת לאף אחד ושום דבר"), אלה למדה במדרשת עין הנציב, היתה קצינה בחיל חינוך ופיקדה על חיילי מקא"ם, ואחרי השחרור היא טסה לשליחות של שנתיים בארה"ב, ירדן חיפשה עבודה צדדית לזמן התואר ודניאל בכלל תכננה לעבור לתל אביב ולעבוד במשרד פרסום. אז מה הן עשו לפני כן ומה גרם להן להגיע למידרג?

כשעדן חזרה מהטיול הארוך במזרח היא הבינה שהתרבות הסינית בנפשה, והחליטה לעשות תואר במזרח אסיה. במהלך התואר היא עבדה בארגון שמסייע למתמודדי נפש, ואחרי זה היא חיפשה את האתגר הבא, מכיוון אחר. "רציתי לגוון, חיפשתי עבודה שהיא לא בתחום ההדרכה והטיפול, משהו שעוד לא התעסקתי בו. ראיתי את מודעת הדרושים של מידרג בפייסבוק, עוד לא הכרתי את האתר אז. נכנסתי קצת לאתר והתרשמתי, ראיתי שזו חברה עם כוונות מאוד טובות ושיש מאחוריה אידיאולוגיה, ישר שלחתי קורות חיים."

מאחורי הקלעים עדן

 

במהלך השליחות בארה"ב הכירה אלה את מי שהוא היום בעלה – שגם עשה עלייה. "אמא שלי עובדת בגרעין צב"ר בקיבוץ שגרתי בו, והוא היה אחד מהחניכים שלה. כשטסתי לשליחות הוא בדיוק היה שם בחופשה מהצבא ודרכינו הצטלבו שוב. הפעם זה נגמר בחתונה". כשחזרה לארץ היא עבדה במיונים של הסוכנות היהודית, וכשכמות העבודה ירדה בתקופת הקורונה היא חיפשה עבודה נוספת. "חשבתי שזו תהיה עבודה צדדית, של שגר ושכח כזה. לא ידעתי כמה עבודה מאתגרת ומעניינת זו תהיה. עכשיו אני בקושי עובדת בסוכנות היהודית."

מאחורי הקלעים אלה

 

ירדן חיפשה עבודת סטודנטים לתקופת התואר ונתקלה במודעת הדרושים בפייסבוק. "לא רציתי לעבוד במלצרות או עבודת סטודנטים קלאסית, ואז ראיתי את המודעה בפייסבוק. אני זוכרת שהיא נשמעה לי יותר עבודת משאבי אנוש או מכירות וזה לא באמת מה שעושים פה. העבודה הסתדרה לי מעולה במהלך השנה השנייה ללימודים כי מאוד מתחשבים בתקופות מבחנים, וכולם כאן באותו ראש, כולנו בערך באותם גילאים, מתעסקים באותו דבר וגם אם יש מישהי שהיא אמא ומישהי שהיא סטודנטית רווקה אנחנו מאוד דומות. יש לנו אגב מיליון קבוצות וואטסאפ."

 

חמש שנים אחורה, דניאל בדיוק סיימה תואר ראשון בתקשורת, תכננה לעבור לתל אביב ולעבוד במשרד פרסום. "אבל אז בעלי בדיוק הציע לי נישואים והחלטנו להישאר בירושלים, ובמקביל עשיתי סטאז' במשרד פרסום והבנתי שזה פחות הכיוון שלי. דיברתי במקרה עם חברה שעבדה אז במידרג והיא אמרה לי- דניאל זה תפור עלייך." הגעתי למידרג, אהבתי את העבודה, ושנתיים אחרי קודמתי לתפקיד ניהולי, בדיעבד גם הבנתי שאני באמת מתחברת יותר לניהול. כשאני נכנסתי למידרג היינו הרבה יותר קטנים, וזה כיף כי החברה גדלה ומתפתחת אז יש הזדמנויות חדשות ותפקידים חדשים."

החברה אגב, עוד ממשיכה לגדול, וגיוס העובדים לחטיבה העסקית יימשך גם בשנה הקרובה.

מאחורי הקלעים - דניאל

"אני הכי מתגעגעת לסביבה סטרילית מזום, לקרוא למישהי מעבר לקיר"

לא רק שחלקן גויסו בתקופת הקורונה, כבר תקופה ארוכה מאוד שהן מתקשרות אחת עם השנייה בזום ולא מגיעות למשרד. מה הדבר שהן הכי מתגעגעות אליו בעבודה מהמשרד?

"קודם כל בדיעבד זה מפתיע אותי שמידרג חיפשו עובדים בזמן הקורונה", מספרת אלה. "הייתי בהמון קבוצות של חיפוש עבודה ושם דווקא ראיתי כל הזמן עבודות, אבל מידרג היתה עבודה יותר איכותית משאר העבודות שם בפער, השאר היו עבודות מאוד סיזיפיות עם תשלום נמוך. היום אני מבינה כמה זה מיוחד שיש לי עבודה טובה שאני מתקיימת ממנה בזמן שכל שאר המקומות נסגרו או הוציאו עובדים לחל"ת."

"דבר ראשון אני הכי מתגעגעת לטוסטים ולרוטב פיצה!" אומרת עדן. "וגם לאנשים, לאווירה, אנחנו יושבים יחד, צוחקים יחד, אנחנו שומעים את השיחות אחד של השני וחווים את אותן חוויות, זה חסר", מוסיפה עדן.

ודניאל מסכמת: "אני הכי מתגעגעת לסביבה סטרילית מזום, לקרוא למישהי מעבר לקיר."

תדעו שהחטיבה העסקית מתרחבת ואנחנו מחפשים עוד רפרנטים ומנהלי או מנהלות ענף. אם נראה לכם שהתפקידים האלה הם בדיוק אתם, ואם בא לכם להצטרף אלינו, זה הזמן לשלוח לנו קורות חיים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק