מוקד מידרג: 1-700-707-233

מאחורי הקלעים של מידרג- שני

"אני לא מפחדת לנסות, יש מעט מאוד דברים שנראים לי בלתי אפשריים"
 
 שני אמיתי
היא עזבה משרת הייטק נחשבת כדי להיות יותר עם המשפחה. לתחום המחשבים היא הגיעה בכלל במקרה, ולפתח אפליקציות היא למדה לגמרי לבד. תכירו את שני – מתכנתת בצוות הפיתוח של אפליקציית מידרג ובחורה שלא נותנת לשום אתגר לעמוד בדרכה.

שני עובדת במידרג מאז 2013, כמפתחת אנדרואיד. את אתר מידרג היא הכירה כשהשתמשה בו בעצמה, ועלה לה הרעיון לפתח אפליקציה לאתר. "הייתי אצל חברה ורציתי להזמין אינסטלטור, אבל הייתי בלי המחשב אז תכננתי להוריד את האפליקציה. נכנסתי לאפ סטור, ראיתי שאין, ואז עלה לי הרעיון. שלחתי מייל לנוחם (מנהל האתר), שאלתי אותו אם בא לו שאני אפתח למידרג אפליקציה, ולשמחתי הרבה הוא הסכים ואמר שהגעתי בדיוק בזמן."

בעבודה על האפליקציה, היא מספרת, יש אין סוף שינויים ושיפורים שנעשים כל הזמן, ובכל פרט הכי קטן מושקעת מחשבה. "אם רוצים לעשות רשימת בעלי מקצוע מועדפים אז צריך לחשוב על איך זה ייראה? איפה יהיה הכפתור? בהתחלה הכפתור של המועדפים היה כוכב, ואז החלטנו שמבחינת החוויה של המשתמש יותר נכון שהכפתור יהיה לב. כל ניואנס חשוב." השינויים שהיא מעדכנת באפליקציה מגיעים לא מעט מהלקוחות, שנותנים פידבקים על האפליקציה בגוגל פליי או באפסטור. הרעיון של המועדפים, למשל, הוכנס לאפליקציה כי הרבה לקוחות ביקשו. "יש קשר ישיר עם הלקוחות וזה מעולה. מאוד חשוב בעיני להיות קשובים לשטח ולשמוע את הלקוחות. זה גם מאוד מספק לקבל ביקורות טובות על העבודה שביצעתי ולקרוא שהאפליקציה טובה."

 שני אמיתי

במקור, שני בכלל התחילה תואר בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, תחום שעניין אותה כבר מילדות. היא חיפשה עבודה במקביל ללימודים, ומצאה משרה חלקית בחברת הייטק קטנה - שם היא הבינה שמחשבים זה התחום שלה. "הלכתי להכוונה תעסוקתית, והייתה שם אופציה להיות טלרית בבנק או בודקת תוכנה בחברת הייטק, והחלטתי לנסות בהייטק. בזמנו עוד לא היה צריך תואר בשביל לעבוד בתפקיד הזה. הגעתי לחברה קטנה, שאלו אותי אם אני מכירה את ווינדוס 95 והתקבלתי". בשנה השלישית היא עזבה את לימודי הפסיכולוגיה ועשתה הסבה ללימודי תואר במחשבים.

"הרגשתי שאני מפספסת את הבת שלי, הבנתי שאם לא יוצא לי לראות אותה כמה שעות ביום ולגדל אותה זה לא שווה את זה."

במשך כמה שנים היא התפתחה בתחום ועבדה בכמה חברות, עד שהגיעה לחברת ההייטק SAP. היה לה תפקיד טוב, עבודה מול צוותים מחו"ל, פרוייקט אישי משלה, עצמאות וחופש יזמות. בזמן הזה היא ילדה את הילה, בתה הבכורה, ואחרי שנתיים היא החליטה לעזוב. "עם כל הנוחות שבהייטק, המשכורת הטובה, האנשים והעניין- לא הרגשתי שזה המקום שלי כי הייתי חוזרת הביתה נורא מאוחר ולא הייתי רואה את הילה. באותו זמן בעלי היה בעיצומו של התואר השני במכון וייצמן. זו הייתה תקופה תובענית לשנינו. הרגשתי שאני מפספסת את הגידול שלה. שנתיים התלבטתי ובסוף החלטתי לעשות שינוי. הבנתי שאם לא יוצא לי לראות אותה כמה שעות ביום ולגדל אותה זה לא שווה את זה."

שני עזבה את ההייטק מבלי לדעת לאן תמשיך. בזמן שלא עבדה, היא התחילה ללמוד בעצמה, דרך האינטרנט, לפתח אפליקציות. אחרי שהעלתה את האפליקציה הראשונה שלה לאפסטור, היא הציעה את שירותיה לחברות. "אני לא מפחדת לנסות, אם נראה לי שזה אפשרי אני אנסה עד שאתקל בחומה בצורה. מעט מאוד דברים נראים לי בלתי אפשריים, ואני מאוד אוהבת אתגרים שקשים לפיצוח. זה מספק אותי."

אחרי שנתיים של לימוד עצמי ופיתוח אפליקציות, היא המשיכה למידרג, ונפגשה לראיון עם נוחם. כמה שעות לפני שיחת הטלפון שבישרה על הקבלה שלה לעבודה, היא גילתה שהיא בהריון עם בתה השנייה. "מאוד רציתי לעבוד במידרג אבל הרגשתי שזה לא יהיה הוגן לא ליידע את נוחם שאני בהריון, אז הגעתי למשרדים בירושלים במיוחד. באתי מאוד לחוצה, היה לי ניסיון לא טוב עם חברות אחרות. ראיון אחד שזכור לי במיוחד זה עם מראיין שהשאלה הראשונה שהוא שאל אותי היא כמה ילדים יש לי ואם אני מתכננת להביא עוד. לא הבנתי מאיפה זה נחת עליי. אז באתי לנוחם עם מטען מאוד כבד בנושא הזה, הייתי בטוחה שהוא הולך להגיד לי שזה לא מתאים. אחרי שסיפרתי לו שאני בהריון הוא אמר- "סבבה אין בעיה". הוא הסביר שהוא רואה את זה כחלק מהחיים, ובעיניו זאת לא מגבלה בקבלה לעבודה, ואני כל הראיון ישבתי פשוט בשוק. זאת הייתה הרגשה מאוד טובה." כבר אז היא סיכמה עם נוחם על עבודה מהבית ברמת גן, ופעם בשבוע היא מגיעה לירושלים לפגישות.

 שני אמיתי

השילוב בין קריירה בהייטק להורות, ובמיוחד לאימהות הוא קשה מאוד בעיניה. "שמעתי על מקרים בודדים שבהם זה עובד, האיזון בין הקריירה במשרת הייטק להורות. בסופו של דבר את צריכה להיות בבית ב- 16:00 כדי לאסוף את הילדים ואם אין מעסיק או עבודה שהיא גמישה בעניין הזה אז קשה מאוד לעשות את האיזון."

ואיפה היא רואה את עצמה בשנים הקרובות? "אני מרוצה מאיפה שאני היום. אני לא מתחרטת, להפך, השינוי הזה הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לי בחיים, עזבתי את ההייטק בלי לדעת לאן, אבל צריך לקחת סיכונים. בשנים הקרובות העדיפות היא לעבודה שמאפשרת איזון כמו שיש לי כרגע עם המשפחה, זה הדבר שהכי חשוב לי, ובתחום האפליקציות - זה תחום חזק שיש בו מקום להמון יוזמה, עצמאות ואחריות, וזה מה שמתאים לי."

 

ואם אתם רוצים להכיר אותנו עוד יותר...
קצת על האנשים מאחורי אתר מידרג


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק